Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET VAUVAT JA MAMMAT PERJANTAITA

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-lukulainen täälläkin!!

[b]Sirkkuliina:[/b] Sulle pakko kommentoida kun meillä hääpäivä 7. tammikuuta ja mun synttärit 9. lokakuuta :D Melkein siis samoina päivinä juhlitaan :)

[b]Sinilainen:[/b] Kiitos sullekin myötätunnosta. Mun käy niiiiin sääliksi poika :( Voi kunpa ne iljetykset lähtis pois eikä koskaan enää palaisi!!!

[b]Nasulilla[/b] tais olla joku liskojen yö... tsemppiä sinne!! Ja teillä vissiin Auroralla samanlainen nukkumaanmenorituaali kuin Pinjalla :-/ Nukahtaa lopulta vaan tissille ja äipän pitää uinua kans.. Se siitä yhteisestä ajasta miehen kanssa. Ja sit tää kihomatojuttu stressaa mua ihan kympillä! AHDISTAA!!

[b]Vallu:[/b] Ihanan aikaisin teidän poju menee yöunille *kunpa meilläkin* Meillä ei oikein oo missään mitään tolkkua tällä hetkellä :-O Tosin varmaan mun stressi ym. vaikuttaa kans lasten nukkumisin ja muutenkin meidän rytmeihin. Siis kun kaikki on väsyjä eikä ehdi sillai rauhassa puuhasteleen normaalijuttuja.. ja minähän stressaan niin kauan että

taistelu matoja vastaan on voitettu

;D

Nyt pakko lopettaa, moips ihan teille kaikille vaikka en henk.koht. mitään kommentoinutkaan. Mä en oo pariin päivään pysyny yhtään kärryillä, kun oon vaan siivonnu ja pessy kaikki mahdolliset paikat, jotta madoista päästäis. Mutta kyllä mä vielä tästä palaan ruotuun :D

Emppu

Vierailija
42/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on lotta sylis ni vaikee on kirjottaa...tulin kysyy MARIJOLTA ja mikä ettei muiltakin että ku mä käytän niitä rintakumeja ja meil on porakaivo nii pitäskö mun sit joka syötön jälkeen keittää kumit..........pitänee kysyä ens viikol neuvolastakin....mut kommentoikaa nyt tekin...pitää mennä nyt, hei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti siellä päivystyksessä osaavat jotain sanoa pojan sairaudesta. Ja jos on virustauti, vaaraton sellainen, pyytäkää kunnon lääkkeet joilla oloa saa helpotettua! Se on ihan kauheeta kattoo vierestä avuttomana kun toisella on tosi paha olla!

Kirjoittelehan sitten kuinka lääkärireisulla kävi!

Meillä ei uutta, entiset kuviot. Viikonloppuja kaikille!

Päippy

Vierailija
44/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli mulla hammaslääkäri ja nyt pikkuhiljaa oon toipumas... :) On se ku siitäkin tuskasta pitää vielä maksaa! Paikattiin siis 2 pientä reikää.

HARRASTUKSISTA on ollut puhetta. Mä en tiedä aloitetaanko tän vauvan kans mitään harrastamaan. Tai vauvamuskari kiinnostais, mut mihin esikoinen siks ajaksi? Mies kun on aina niin myöhään töis. Esikoinen käy kerhois ja baletis, joten siinäkin on kuskaamista ja kulkemista.

NIMIMERKEISTÄ odotusajalta muistan tosi paljon vaikka silloin vaan taustailin. KAISA1977 on jäänyt mieleen, koska hän silloin lapsensa syntymisen jälkeen pohti sitä, kuinka kiinni vauvassa on ja elämä tuntui raskaalta. Olihan se yllätys silloin esikoisen aikana itsellekkin. Kuinkahan kaisa nyt jaksaa? Ilmoittele jos luet tämän! :)

MATTI-ELOKUVA kiinnostaisi muakin, vaikken matti-fani ookkaan. kerro jo SINILAINEN, mikä olisi ollut osasi. *Utelias*

ANDROMEEDAN pojalle paljon paranemissäteitä ja äidille jaksuja!!

YÖUNILLE taistellaan täälläkin, ei joka ilta onneksi. Eilen poika nukahti minun viereeni, josta mies sitten oli nostanut pojan omaan sänkyynsä kun tuli itse nukkumaan.

Onnea BEIBI0905 hääpäivänä. Meillä vasta elokuussa, tulee 4-v.

MENKAT ei onneksi oo vielä alkanut. En yhtään muista kauanko ne oli poissa esikoisen syntymän jälkeen. Toivottavasti ei tuu vielä piiiitkään aikaan!

MISULI79:n pojalle myöskin paranemissäteitä, toivottavasti yskä pian helpottaa.

Meillä myöskin NAURESKELLAAN IMETTÄESSÄ. Ole siinä nyt sitten itse vakavana... :D

SIRKKULIINA74, kiva kun on muitakin rakentajia. Saa siinäkin asiassa vertaistukea.

Meillä ei ole oikeastaan ONNENNUMEROITA. Kaikki merkkipäivät on sikin sotkin pitkin kuukautta.

_EMPPU, koitahan ajaa madot lopullisesti haudan lepoon :P ! On muuten munkin pahin pelko noi madot. Esikoinen ku käy niis kerhois ja nehän on mitä oivallisimpia tarttumispaikkoja.

Mitähän muuta... Esikoinen leikkii pihas kaverinsa kans, just oli tuos ikkunan alla, mut nyt ei näy. Pitääpä mennä pihalle katsomaan. Onneksi meillä on turvallinen ympäristö, ei vettä lähellä, ainoastaan autoja saa peljätä.

Palaillaan!

Emily kera nukkuvan Masin

Vierailija
45/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelliina: en tiedä tuosta rintakumijutusta kun itse en niitä käytä, mutta jos ne yleensä vaan pestään raanan alla niin sitten kai kaikkien ohjenuorien mukaan pitäisi pestä keitetyllä vedellä tai kiehauttaa kun on porakaivo..Mutta jos kysyt neuvolasta niin kerrohan täällä niiden kanta noiden muidenkin keittelemisten suhteen. Tuo näkemys mihin mun keittelyt perustuu on vallalla ainakin Lohjalla ja Espoossa:)

Vierailija
46/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen pinoutuminen siivojen keskeltä. Tänään vaunuteltiin pitkästä aikaa pitkä lenkki. Hyvä, toivon pääseväni kesäksi vanhoihin farkkuihini... toivossa hyvä elää ;)

TUTTIPULLOISTA; meillä keitellään vielä jokaisen käytön jälkeen. Lopetan kyllä sitten kun alan antaa soseita. Mietin kyllä, että kun neidillä on sormet koko ajan suussa, että kyllähän niitä basilleja on jo tullut.... Unikkopulloista yhden jo laitoin roskiin, oli niin kulunut. Huomasin, että ainakin vaaleanpunaiset unikot lähtevät keitettäessä. Meillä on useampia värejä noita unikkopulloja mutta vihreestä ei ole kulunut pois.

MISULI kyseli asuinpaikkaani. Täällä lakeuksilla asustellaan, lähellä Seinäjokea.

HOIDOSTA, en ole vielä Senniä jättänyt hoitoon pidemmäksi aikaa. No isä on hoitanut parisen tuntia ku olin kampaajalla. Halukkaita hoitajia löytyy kyllä tarvittaessa. Se on hyvä!

Muita en nyt ehdi kommentoida kun lukasin ton pinonkin niin nopeesti. Palailen taas.

Kivaa viikonloppua siskot!

anilla siivoushirmu -hah-

Vierailija
47/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis mitään asiaa.

tai joo,piti sanomani että ei ollut esikoinen allerginen millekään,testeissä kun kävimme.

hyvä niin. :)

nyt siivouspuuhiin..

-nasuli

Vierailija
48/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Sirkkuliina[/b]: meillä siis häpäivä ja tytön syntymäpäivät samoja (13.) ja vielä molemmat tapahtuivat torstaina.

[b]Asunnosta[/b]: asutaan rivari kaksiossa. Joka kaappi on niin täynnä kuin mahtuu eli tilaa tarvittaisiin. Isä kypsyttelee tuossa ajatusta että vaihtaisimme asuntoja. Hän kun asuu omakotitaloa yksin. Mulle olisi mieluinen ratkaisu, kun talo on isolla tontilla joen rannassa. (Aidattava tosin tytön takia). Katsotaan miten käy.

[b]Menkoista[/b]: Mulla alkoivat ennen joulua ja olivat niukemmat kuin aiemmin. Katsotaan milloin tulevat uudelleen.

[b]Apuva! [/b]Tietääkö kukaan? Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että pitää ottaa papakoe (?) ennen kierukan laittoa ja puhui 3kk ja jotain lähetteestä. Oma lääkäriltä tilataan sitten kierukan laittoaika kun 4kk tule täyteen. Ei kuitenkaan antanut sitä lähetettä!!! Mitäs nyt? Ei kai tuonne arvausasemalle voi marssia ilman lähetettä näytettä otattamaan vai voiko? Oon vähän uunona :O kun ei ole hirveästi a-asemalla tullut käytyä, kun työpaikalla on omat lääkärit. 1. kierukan saa täällä ilmaiseksi, tai kai tuo a-asema maksu on maksettava.

j+beibi 3kk

Vierailija
49/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emily78 kiitos kysymästä ja hyvin meillä/mulla menee nykyään.

Päivät kuluu nopsaan omalla rutiinilla. Aina ei vaan tunnu olevan aikaa edes hoitaa kotia, mut en anna sen enää haitata ja ota siitä turhaa stressiä!

Pääasia on että mä ja vauva voidaan hyvin. Meidän Niko poika onkin hyväntuulinen koko ajan ja juttelee jo kovasti. Mutta kun nälkä tulee tai ikävä äitiä tulee myös itku ja pitää päästä syliin. =)

Yöt menee hyvin (koputtaa puuta), mennyt alusta alkaen. Nukkumaan mennään 23-02 aikaan (siis nukahtaa) ja aamulla herää syömään 6-9 aikaan!! Eli nukkuu noin 5-7 tuntia putkeen ja syötön jälkeen jatkaa vielä noin 3 tuntia lisää. Päikkäri aika on 14 ja 17 aikaan.

Välillä on menny huonosti, kun on tullut sairauskohtauksia, jolloin mies on hoitanut lasta eli siis joutunut antamaan korviketta, kun en ole pystynyt imettämäänkään. Syy selvisi ja mulla on sappikiviä, mitkä on todella ikäviä ja aiheuttaa kovia maha ja selkä kipuja!! Onneksi sain lääkekuurin ja pääsen leikattavaksi ja siitä eroon.

Mut nyt pitää mennä syömään. kun on kerrankin siihen taas aika.

Palaillaan... kun taas kerkeän täällä tulla lukemaan.

Kaisa ja Niko-poika 11vko ja 2 päivää =)

Vierailija
50/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uutiset huonot...poitsu joutui jorviin,korkeiden tulehdus arvojen vuoksi(140).ajavat hetkellä sinne....joten sitten myöhemmin mies lupasi soitta kun uutisia.

Vierailija
51/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia teille!Pääasia,että nyt poika pääsi hoitoon.Ei tarvii enää ootella ja ootella.Kerrohan kuulumisia.Oikeen isot voimahalit täältä=))

johannu ja aada

Vierailija
52/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Emily:[/b] Hih, mä juu teen kaikkeni että madot on pian historiaa *bd* Miksköhän maailmassa on kaikkia tällasia inhoja vaivoja??! YÖKS!

[b]Adromeeda:[/b] Voimia koko perheelle!!

[b]beibi:[/b] Onnellista hääpäivää :)

Mä luulen että se sun lähete on laitettu koneella, menemään, näin ainakin mulla oli kun asiaa kans lääkäriltä vasta kyselin :D Se on tätä nykyaikaa, ei tarvi enää kaiken maailman lippuja ja lappuja ;)

[b]Nasuli:[/b] Kiva ettei pojalla ollu allergiaa :)

Kiva oli kuulla [b]Kaisastakin[/b] *tervehtii*

Noih. Jospa elämä taas palais raiteilleen ja ehtisin surffaileenkin taas normaalisti ;D Arvatkaa onko ollu jo vierotusoireita??!

Nopsaa vielä gallupia, että [b]kuinka paljon tällä hetkellä teillä on miehen kanssa iltaisin kahdenkeskistä aikaa?[/b] Ja laittakaa lapsilukukin (+ lasten iät)

Emppu *lähtee kesken kaiken nukuttaa Pinjaa*

Vierailija
53/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaapa oliko vähän lukemista, kun aloitin maanantain pinosta ja tähän päivään koitin selvitä?! " Nopeasti" silmäilin läpi suurimman osan, keskiviikon taisin tosin vahingossa skipata kokonaan kun oli kiire hierojalle iltapäivällä ja nyt pääsin vasta seuraavan kerran koneelle. En ymmärrä mistä te muut äidit revitte aikaa ja energiaa pinoutua useita kertoja päivässä, varsinkin useamman kun yhden lapsen äitinä :D Tarkoitan tuota kuitenkin kaikessa hyvässä ja ystävällisessä mielessä, ihanaahan se on jos aikaa jää itsellekin.

Mulla menee kaikki aika siihen, että pidän vauvalle seuraa, se on vaativa kaveri nykyään. Jokeltelee ja hymyilee paljon, mutta edellyttää jatkuvaa seurustelua ja kanniskelua vastapalvelukseksi.

Olen nyt alkanut pitää Lukaa vähän myös lattialla peiton päällä jumppalelu seuranaan. Eilen sain tiskattua sillä tavalla, mutta tänään on ollut sellainen sylikyöpeli taas, että ei lelut ole kiinnostaneet.

Keskiviikkona oli neuvola, mitat on nyt 58,2 cm ja 5825g. Äitin pieni, iso poika ;)

Muuten meillä menee ihan mallikkaasti, mutta vähän äiti ehkä tanssii liikaa Lukan pillin mukaan (lähinnä siksi, että on epävarma itkun sävystä, että onko joku hätänä vai hyppyytetäänkö vaan huvikseen vanhempia) ja herra osaa sitä hyödyntää.

Jos joku tietää asiaan ratkaisun, niin saa valaista.

Onko kellään muuten samaa ongelmaa kuin meillä, eli että autoilu ei maistu vaaville YHTÄÄN?! Kauhea huuto heti kun autoon joutuu.

Kukas se kyselikään, että paljonko jää aikaa miehelle iltaisin...? No pari-kolme tuntia tässä tätä aikaa on ja nytkin " tuhlaan" sitä tähän :D Mies odottaa kuumeisesti, että menisin sen kainaloon leffaa katsomaan, joten parempi lopetella. Sori, että tästä tuli hyvin omanapainen pinoutuminen, lähinnä halusin ilmoittaa että kaikki hyvin ja täällä ollaan hengessä mukana, kun jotkut olivat jo kaipailleet. Kiitos siitä :)

Sen verran vielä, en ehtinyt lukea mikä ANDROMEEDAN vauvalle tuli, mutta sairaalahoito ei kuulosta mukavalta, vaikka tietenkin onkin hyvä että apua saa. Tsempitykset siis sinne!

-Coppola ja Luka-mupu, huomenna 13 viikkoa

Vierailija
54/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kuinka paljon tällä hetkellä on miehen kanssa iltaisin kahden keskeistä aikaa.

No meillä on vaan tää yks poitsu 3kk ja viikolla se menee yleensä samaan aikaan nukkumaan kun mieskin ja kun mä olen saanu tehtyä ilta hommat (käyny suihkussa) niin mieskin jo usein miten nukkuu jo. Nyt pitäis taas pistää rasti seinään kun pikkuinen jo nukkuu (olivat kuulema jutelleet sillä aikaa kun olin koiran kaa ulkona että kakka pesun jälkeen menee suoraa sänkyyn ja ihme kyllä sinne se meni eikä menny kauaa kun sammui). Ja koska mieskin nyt on tossa vielä hereillä niin pitemmittä puheitta taidan mennä viettämään yhteistä aikaa :-)

T.Silja ja Jesse

Vierailija
55/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tuntuu yhteinen aika miehen kanssa olevan aikaslailla kortilla. Pinjaa kun on vaikea saada nukahtamaan, jos ei äiti tisseineen ole koko ajan vieressä. Niinpä illat menee siinä, että hoidetaan lasten iltahommelit (pojan iltapala, iltapesut, nukutus jne.. toinen on esikoisen kanssa ja toinen vauvan, välillä toki vaihdellaan vuoroja ja sitten tehdään kaikki yhdessä jotain juttuja) ja sitten minä jo melkein joudunkin Pinjan kanssa sänkyyn :-/

Joten ei sillä kierukallakaan niin kiire ole, kun ei paljoa ehdi noita lakanoitakaan pöllyttelemään ;D

[b]MUTTA![/b] Voi ihme ja kummastus! Pinja nukkuu [b]JO NYT[/b], ja vieläpä on nukkunut [b]YLI 30MIN[/b] :-O Joten nyt tuli kiire!! Tämä mamma lähtee.... pöllyttelemään :D Hihhhih!!

Vierailija
56/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin jätin lähettämättä koko viestin aikoja sitten, kun tuli niin kiire sinne pöllyttelemään :D:D:D Ja näemmä unohdin vielä mainita, että meiltä löytyy lapset suunnilleen 2v3kk ja 3kk :)

Mainittakoon nyt vielä sen verran, että Pinja tosissaan nukahti jo ysin jälkeen, silloin kun sitä nukuttamaan lähdin, uskomatonta! Ja siellä se nukkuu vieläkin :)

Emppu *hajamielisenä, mutta onnellisena*