Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET VAUVAT JA MAMMAT PERJANTAITA

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamuvirkku hyvin nukkunut mamma!! Sain pojan 23 nukkumaan ja kuudelta heräsi ekan kerran syömään joten päätin ite nousta jo silloin. Pyykkikone laulamaan ja äitee palstailemaan;)

Mitäs nyt onkaan ollut juttua?? Olin eilisen päivän porukoilla siivoamassa kun ne tulee huomenna Afrikasta kotiin, ni ei heti tarvii alkaa siivoo, äitini on todellinen siivousneurootikko.

Luin kyllä kaikki eilen läpi mitä olitte kirjootellut.

MAIDONKERÄÄJÄSTÄ: Minäkin käytin, mutta luovuin siitä koska inhottava kantaa sitä joka paikkaan mukaan. Lypsän sitte jos toiseen rintaan jää maitoa. Näin aamuisin saldo on 2-3dl josta poika syö illalla 60-120ml, loput pakkaseen.

NUKKUMISESTA: Nyt on mennyt 3 yötä aivan loistavasti, poika nukkuu n.7 h putkeen ja luulen et se riittää mullekin, voi tehä aamulla omia juttuja.

NIMIMERKEISTÄ: Voi tää on kamalaa, toiv.ette loukkaannu jos/kun unohdan jonkun. Emppu, pulleronah, piipi, kaisa, äitikolmelle, sinisiipi, sinilainen, päippy, lokaäiti, lokakuu, waimo75, vaimo72, harju, seilori,

coppola, urkki, rom, anilii??, pansu ym ym

Meille tuli kotiseurakunnasta kirje/kutsu vauva kirkkoon, kivaa meen ehdottomasti. Ainoo vaan et se on klo:14 jolloin Aleksin paras nukkuma aika. No ei muuta kuin vaunuilla sinne ja saa poika nukkuu jos nukuttaa. Tosi fiksuu kun järjestetään tollasia juttuja.

HARRASTUKSISTA: Me ajateltiin pojan kanssa mennä vauvauintiin keväällä ja vuonna 2005 syntyneiden äiti/lapsi tapaamisiin. Kaikki muskarit ym.mennään jos vaan järjestetään.

Pitänee kai lukee edellistä pinoo vielä kun ei muista mitä piti kirjoittaa. Kiitos minua muistaneelle;) Tiet kyl kuka!! hihhih

annu

Vierailija
2/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIEHEN TYÖAJAT JA HOITOONVIENTI: Mies on töissä 7-16, mutta mutta kotiin tulee yleensä vasta ilta kasilta> Tekee omia hommia siellä, et käytännössä yksinhuoltaja olen. Viikonloppuisin voin ehkä mennä omille asioille miehen päivystäessä kotona, heikkoo on ollut silloinkin. Mun äiti, isä ja mummo hoitaa mielellään ja pojan kummit. Ja jätän ilomielin melkeen kelle vaan tutulle jos vaan suostuu ottamaan. Mulla ei ole niinkään etten anna vaan jos joku vaan ottaa;) Ainakin kerran viikossa joku muu saa hoitaa kuin minä. Edellämainitut oikeen kilpaa kyselee kuka saa hoitaa ja milloin, välillä pitää kieltää. Mun lapsi kuitenkin ja mun se pitää suurimman osan ajasta hoitaa ja kun on täysimetyksellä ni eipä siitä 2 tuntii kauempaa pois olla, syö kyllä omaa maitoo joka päivä pullosta et menee kyllä vaikka yön pois, mut lypsää pitää silti...

nyt lopetan tällä erää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailenpa galluppeihin ja vähän muutakin.

[b]Harrastukset[/b]: On opiskelu. IIK! Vie paljon aikaa ainakin tenttikirjojen lukeminen sekä luennoille rahtautuminen täältä maalta tytön kanssa. Eipä jää muuhun paljoa aikaa.

No nyt tyhjeni pää! :0

Ai niin joo! Eilen oli 3kk neuvola ja tyttö paino n 6400g ja pitutta 62 cm. Keskimitoilla kasvetaan rintamaidolla. Ensi kuussa onkin sitten lääkäri neuvola ja ensi viikolla rokotetutkimukseen meno.

[b]Neuvolasta[/b]: Th on mukava. Kehuu tyttöä hirveästi. Sanoi tyttöä vähän turhankin jänteväksi ikäisekseen. Vähän kiire tuntui olevan eilen kun ei keretty oikeastaan ottamaan kuin nuo mitat ja vähän juttelemaan maidon riittävyydestä. Oli päivän viimeinen aika josta vielä oli myöhässä. Lastenlääkäri on taas mun luokkakaveri, mutta tiedä onko etu vai haitta, mutta ainakin löytyy yhteistä juteltavaa. Yksi odotusajan th taas ihaili tyttöä käytävällä kun ei ollut nähnyt lopputulosta. :)

[b]Yksin viihtyminen[/b]: tyttö viihtyy puolesta tunnista tuntiin lelukaren alla. Leluihin tartutaan ja niille pidetään juttuja. Kääntyillä ei täälläkään, tosin eilen illalla oli jo aika hyvää yritystä vanhempien sängyllä. Kyljelleen jo sai kroppansa. Että eiköhän se siitä pikku hiljaa. Th sanoikin että aikaa on puoleen vuoteen asti kääntyä.

ja nyt taas lukeman tenttikirjaa. *huokaisee syvään*

Perjantai ja 13. päivä. Tytön 3kk päivä ja meikäläisen hääpäivä. :)

j+beibi 3kk

Vierailija
4/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla lihaksisto kipeänä kun toissailtana palasin harrastukseni pariin ja kävin kesäkuun jälkeen ekan kerran bodypump tunnilla..No, huomenna aamupäivällä uudestaan, jos vaikka olo helpottuisi:)

Meilläkin oli maanantaina 3kk neuvola ja mitat komeat 7075g/62,5cm.

Vielä ei Aada käänny selältä vatsalle ilman pientä avustusta, mutta ei se kaukanakaan ole. Eilen kääntyi pari kertaa vatsalta selälle. Esineisiin tarttuu, vie suuhun ja heiluttelee. Ja hetkeäkään ei ole hiljaa..:)

YKSIN VIIHTYY reilun tunninkin verran leikkialustalla, väsyneenä sitterissä räsyn ja tutin kanssa siihen asti että ottaa pikku torkut. Aada kun ei ole missään vaiheessa ollut paljon sylissä viihtyvää sorttia ja kuumakin tietty tulee helposti kun on niin kovin lämminveristä laatua. Mutta sylitellään meillä kuitenkin:)

MIES TÖISSÄ työmatkat sisältäen noin 7.30-16.30 ja päivät menee meillä kyllä nopeasti täällä kotona. Iltaisin ja viikonloppuisin mies on sitten enemmän Aadan kanssa ja mulle jää omaa aikaa käydä jossain tai puuhailla kotona.

HOITOON jättämisestä..Mummo on katsonut Aadaa pari lyhyttä pätkää ja muuten on ollut sitten isin kanssa. Pisimmillään olivat kahdestaan 18-02 välisen ajan joulun alla kun olin Aadan kummitädin kanssa pikkujouluilemassa. Ihan mielellään jätän " päiväsaikaan" muillekin kun isille, mutta yöksi en kyllä vielä osaa jättää. Ehkä sitten joskus keväämmällä:)

Mitäs muuta olikaan näitä aiheita, en muista milläään..siitä nukkumisesta taisi jotain olla ja kuten aiemmin olen jo kirjoitellut niin Aada nukkuu läpi yöt (viime yönä 20.30 - 07) ja päivällä sitten yhdet pitkät päikkärit ja muuten muutamat pätkät.

Ja pullojen keittämisestä muistan nähneeni jotain..:) Meillä ne harvoin käytettävät pullot ja paljon käytettävät tutit pitää keittää kun vesi tulee porakaivosta.

Mutta joo, kivaa viikonloppua kaikille!

T: MariJo ja leikkialustalla hihkuva Aada

Vierailija
5/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauvauinti aloitetaan tässä keväällä ja sen lisäksi käydään neuvolan vauvakerhossa kerran viikossa.

Niin ja neuvolasta tuli mieleen neuvola (yllättävää kyllä:)) Olen ollut tosi tyytyväinen meidän neuvolaan sekä äitiys- että lastenneuvolan osalta. Ainoa vastoinkäyminen oli silloin se odotusajan viimeinen lääkärikäynti, josta sitten laadimme kirjallisen valituksenkin..mutta se nyt on jo unohdettu:)

Vierailija
6/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, en ehtinyt eilen koneelle lainkaan ja siksi otsikoon lainaus " pitkästä aikaa" ;) Otettiin itseämme niskasta kiinni ja rahdattiin vauvan kanssa ahterimme veljeni luokse, että saa välillä muutakin aikuista seuraa, kuin oma mies. Nyt sitten aamuni ratoksi lueskelin eilisen pinon ja tässä vastailemaan ennen kun lapset menee päiväkotiin (vanhin siis eskarissa ja siinä samaan syssyyn tuo kakkonenkin on siellä jonkun tunnin päivässä).

EMPPU ihan ekana pakko ottaa osaa kihomatojen takia :/ Muistan joskus lapsena kun mulla niitä on kerran ollut ja se oli kyllä järkyttävä kokemus :( huh...toivottavasti pääsette pian eroon niistä iljetyksistä.

Niin ja tervetuloa keskusteluun uudet-vanhat ja uudet keskustelijat. Ainakin huomasin SILJA78:n, PANSUN, NIKKEH:n, MUTUN ja NELINDAN!!

TYTTILII hih kylläpä noitä yhtäläisyyksiä on. Eihän meillä ole sitten kuin reilu kuukausi ikäeroa, kun minä olen syntynyt vain 4 päivää ennen vuoden vaihdetta. Niin ja meilläkin pähkäiltiin nimeä Joel, mutta päädyttiin loppujen lopuksi Juhanaan ;)

VAATEISTA sen verran, että mulla ei oikein mitään suosikkimerkkiä ole. Ja tälle kuopukselle ei olla ostettu itse kuin yksi ainoa vaatekappale ja sekin oli reilusti ennen syntymää, kun mukaan tarttui jääkiekon MM-kisojen aikaan ihana Suomi-puku ja Suomi-hattu :) Muut on siis tullut perintönä isommalta pojalta ja lahjoina sukulaisilta ja ystäviltä. Tällähetkellä käytössä suurimmaksi osaksi koot 62-68. Jotkut 6-kymppisetkin vielä menee riippuen mallista.

URKKI kade kade kade!!! Siitä siis että olet päässy jo aloittaman ratsastuksen. Voi että kun raaskisi sijoittaa sen päälle 500¿ kausikorttiin *huoh*

TIIKERIKALA kyselit mitä nimimerkkejä muistaa odotuspuolelta. No mulla on niitä niin iso lista että ei jaksa edes alkaa luettelemaan :) Suurinpiirtein kaikki teidät sieltä muistan :)

JENSKULIINI Onnea Roosalle kauniista nimestä. Meillä onkin lähes identtisen kokoiset lapsukaiset. Juhana syntyessään 4280g ja 53cm (syntyi 42+0) ja 2kk mitatkin hipoi toisiaan HYVIN läheltä :)

VAUVA HOIDOSSA meillä ei Juhana ole olut vielä kertaakaan hoidossa kodin ulkopuolella. Hirveästi tekisi jo mieli viedä että pääsisi kahden aikaa viettämään, mutta ei pysty, kun ei poika syö lainkaan pulloa eikä edes tuttia. Kaksi kertaa on ollut isänsä kanssa kahden noin tunnin ajan kun mä olen käynyt luistelemassa. Silloinkin isukki oli " hädissään" vain kävellyt vauva sylissään ympäri kämppää ettei vaan ala huutaa ;)

BEIBILLE hyvää hääpäivää!!!!!!

MATTI-ELOKUVASTA piti vielä sanomani, että mulla olisi ollut siinä elokuvassa pieni rooli, jos en kunniasta(?) olisi kieltäytynyt. Kahdestakin syystä: vatsa näkui jo silloin hieman ja sitten olisi pitänyt olla vähemmissä vaatteissa kun olisin suostunut ;) Hih harmi...nyt olisi itseään päässyt pällistelemään...

Mutta nyt valmistautumaan päiväkotireissuun. Mukavaa päivänjatkoa tytöt ja ONNEKASTA perjantai 13. päivää ;)

Sinilainen ja Juhana 2kk4pvä

Vierailija
7/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaavi on tisulla et jätetääs noi isot kirjaimet suosiolla.. tämä vuorokausi alkoi huipusti. aamuyöllä esikoiselta oli tullu pissat sänkyyn. ite oli riisunu märät vaatteet ja vaihtanu uudet, sit tuli meidän viereen. isi kävi raivaamas petin. sit kakkoselta vuosi vaippa, sentään vaan housut kastui. vauva onneks nukkui hyvin. kun isi oli mennyt, laitoin pojille aamupalaa ja vauva oli kaukalossa -hoitaa meillä sitteri virkaa joskus- ja tietty tuli niskakakat sillä seurauksella että toinen koneellinen pyykkiä odottaa nyt ekan valmistumista. että meninkin kehumaan eilen et en tee ylimääräisiä kun mies on töissä, näin siin sit käy. Ei tarvi ainakaan autolla lähteä kun pehmusteet on sinapissa :(

Suunta on nyt vain ylöspäin! Jaksuja kaikille sairastelijoille, Andromeeda, Nasuli ja Emppu. Meillä ollaan pitkän putken jälkeen oltu tämä vuosi terveitä *luo katseen ylös*.

HARRAStuksia meillä ei juuri ole, arjen pyöritykseen kaikki menee. Esikoinen koittaa hiihdellä tos pihassa ja välillä isi käyttää sitä uimassa. Kerhoissa käydään ja nyt äiti on aloittanut juoksulenkit, mut siinä se. Mies osti eilen sikakallista mehua, minkä mukana sai askelmittarin (jaahas taas riittää vaan toinen käsi kirjoittamiseen). sain peräti 5000 eilen 12n jälkeen kun kaupasta tuli -ei hyvä. nyt panin aamusta heilumaan, et katsellaan mihin motivoituis kävelemään lauman kanssa.

palaan iltasella vähän vähemmän omanapaisen viesten kera. gotta go, see ya!

äitikolmelle ja poitsut

Vierailija
8/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNU tuossa aloituksessaan kehaisi hyviä oitä,voi kun olisi meilläkin!

illalla oli taas" taistelu" ennen kuin aurora saatiin nukkumaan(viereen tissille sitten kun itse väsähdin.. :/ )

sitten heräilin yöllä kun itellä tuntui olevan masu sekasin ja kuumeinen eetu vaelteli pitkin,välillä aurora nautiskeli tissiä jne...

liskojen yö siis takana!

NIMIMERKEISTÄ sen verran että minäkin muistan niin monta,etten edes jaksa alkaa luettelemaan..osa on tuttuja jo vauvakuume-puolelta.

olette kyllä ihania kaikki,kiitos siitä! :)

TIIKERIKALA ja SINILAINEN ja muutkin matti-leffasta:eipä ollut häävit arvostelut aamulehdessä ainakaan..olisi siis sinilainen kannattanut ottaa osa vastaan ja nostaa tasoa! ;)

minäkään en nykäsestä piittaa,aika reppana on mies,mutta kiinnostaisi miten hyvin jasper pääkkönen mattia imitoi..mervikin näytti olevan lähes kaksoisolento.tosin nuo arvostelut kyllä vähensi intressiä.

sitä venus(mikä olikaan..)jalkkis-leffaa ainakin naapuri kehaisi,joten varmaankin hyvä valinta TIIKERIKALA!

tänään on esikolla aika allergiatestiin,saa nähdä miten käy..

meillä on koira,ja miro pelkää tietysti että on sille allerginen.

kyllähän tuo vähän jänskättää itseäkin.

nyt vaipanvaihtoon,palailen taas..

-nasuli silmäpusseineen

Vierailija
9/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äitikolmelle kiitos myötätunnosta,jaksuja otan mielelläni vastaan! ;)

Vierailija
10/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi UUSILLE PALSTAILIJOILLE TERVETULOA! :)

Sitten niitä galluppeja, mitä niitä kaikkia olikaan.. en ole taas pitkiin aikoihin kirjoitellut, joten vastailen mihin muistan.

VAIPAT: Meillä käytetään Pampersin miniä (3-6kg) kun tyttö on nyt reilut 5kg. Hyvin on pitänyt, ainoastaan yhdesti oli päästänyt läpi. Mutta silloinkin tais olla mussa vika, äiti hieman kiireellä vetäisi vaipan vinoon..

YKSINVIIHT. Joskus viihtyy, joskus ei.. Mutta enintään 10 min viihtyy yksin ennen kuin kuuluu kutsu.

VAUVA HOIDOSSA: Tyttö on ollut mun äidillä yöhoidossa aina silloin tällöin. Tyttöhän aluksi nukkui mielettömän huonosti (enint. 30 min kerrallaan ja silloinkin heräili 2-10 min välein) ja meiltähän meinas järki lähteä unen puutteen takia. Ja kun hän on alusta asti syönyt pullosta halkion takia, niin mun äidin on ollut helppo pitää vauvaa joku yö. Mutta oon silloin aina ollut mun vanhempien luona ja nukkunut tulpat korvissa jossain toisessa huoneessa ja mies meidän kotona. Mutta nyt kun tyttö on alkanut nukkua hyvin, niin eipä ole ollut vähään aikaan tarvetta hoitajille.

Mutta tyttö on menossa mummulle viikonloppuhoitoon maaliskuun alussa kun meidän hääpäivä ;)

NIMIMERKKI tuli niin, että kokeilin jos jonkinmoista nimimerkkiä ja kaikki oli jo varattu. Lähdin sit vaan käymään kukkia läpi ja nekin oli varattu! Lopulta kun lisäsin oman synt.vuoden kielon perään ni jo osui!

NEUVOLASTA: meidän lastenneuv. täti on ihan ok. Tykkäsin kovasti äitiysn. terkasta, harmi kun hän ei vauvoja tarkasta.

PULLOJEN KEITTÄMISESTÄ: joku olikin aloittanut siitä ihan oman keskustelun ja vastasin sinne, että meillä vielä keitellään joka käytön jälkeen. Ehkäpä sitten jätän pois kun aloitetaan kiinteät.

BEIBILLE onnea hääpäivänä!

Tyttö ei enää viihdy tässä sylissä istumassa, pakko lähtä käveleen. Onko muita, joiden pitää vaan taivaltaa talossa ess taas ees taas.. Kädet väsyy, mutta haba kasvaa :) ja tuleepahan samalla hyötyliikuntaa! Mikähän siinä on, että vaikka kantoreppu on päällä oikein niin silti tulee hartiat kipeiksi? Kannan siis suosiolla sylissä..

Kielo ja Alissa-neiti

Vierailija
11/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika taas jo nukkuu vaikka heräsi vasta vaille yhdeksän=) Hän ei jaksa aamuisin olla tuntia kauempaa hereillä. Meidän 2v tosin oli ihan samanlainen. Muistan kun tyttö oli reilun 7kk ja oli koululaislasten esitys jossa meidän esikoinen esiintyi. Menin videoimaan esityksen ja mun isä tuli myös katsomaan ja pitämään tyttöä. Esitys kesti noin 20 min ja alkoi kello 10 aamulla, niin tuo 7kk nukahti papan syliin vaikka oli miten paljon seurattavaa ja ensimmäiset 5 min nautti täysin siemauksin, mutta kun tuli uniaika, se tuli=)

Aamuisin tuon tunnin on poika kuitenkin aurinkoisimmillaan ja sain taas napattua monta ihanaa kuvaa tänäkin aamuna.

Illalla mene viimeinen antibioottiannos ja voin sanoa sen tehonneen flunssaan täydellisesti. Vieläkin syöntimäärät ovat kerrallaan sitä 100millin luokkaa mutta eiliesten keskustelujen perusteella se tuntuu olevan jopa yleistä, että pienikokoinen syö sen verran eli enää en osaa olla huolissani! Taas kerran, TUHANNET KIITOKSET VERTAISTUESTA!

HOITOONJÄTTÄMISESTÄ on ollut puhetta. Meillä poika on 2-3 tuntia kerran viikossa täällä kotona mun äidin ja muiden lasten kanssa kun käymme meihen kanssa kaupassa. Uuden vuoden aattona oli 1,5 tuntia myös muiden lasten kanssa mun vanhemmilla sillä aikaa kun miehen kanssa saunoimme kotona. Yöksi en saa varmaan jätettyä piiiitkään aikaan vaikka pullolla pärjääkin, loppukeväästä ja kesällä varmaan joutuu olemaan useamman kerran yötä kun muutto alkaa tulla ajankohtaiseksi. Kaksi vanhempaa lasta ovat olleet jo tähän ikään molemmat mun äidillä yökylässä, mutta kahden nuoremman kohdalla on mun omassa päässä tapahtunut joku muutos, kamalan vaikeaa on jättää vaikka se tekisi kaikille hyvää, etenkin parisuhteelle. 2v on ollut mun vanhemmilla yötä tasan 2 kertaa elämässään.

Muuta kommentoitavaa en taas tällä erää muista...

Arvatkaas ottako pattiin?? Miehellä on taas tänä iltana sikapitkä projekti rakennuksella eli tuskin kotiutuu tän vuorokauden puolella. Tää on ollu tiedossa jo hyvän aikaa ja pari viikkoa sitten päätettiin, että mun äiti tulee tänne pojan kanssa ja me tyttöjen kanssa mennään uimahalliin. Lapset ovat odottanet kauheesti kun se on meille harvinaista herkkua... Ja mulla alko aamulla MENKAT!! O.T.T.A.A P.A.T.T.I.I.N, on oikeas vastaus=//

Waimo72, likikaima, kiteytit täydellisesti omat tunteeni eilisessä pinossa arjesta ja lomista!! Helvetti on helposti irti kun koululaiset ja eskarilaiset on lomalla, mikään ei toimi eikä missään ole järkeä eikä rytmiä... Nautitaan näistä viikoista ennen talvilomaa täysin siemauksin=))

Nyt hiljeni pyykkikone joten ripustushommiin, palailemisiin!

vaimo75 ja poika 2 ja puoli kk

Vierailija
12/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nukuttiin hieman ponniin :/

Kello soitti joskus aamulla mutta vahingossa huitasin sen laattialle rikki.

Poju 5v tuli kyseleen aamupalaa ja sitte tuliki kiire! Koululaisella alkoi koulu 10.15 ,mies töihin 10.00... Ja meillä heräiltiin klo 9.20 =)

Mutta nyt ollaan aika taulussa ja menossa jo kiireen vilkkaa mummolaan ;) Poika huuteloo ovelta...

Waimo72

Vierailija
13/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo75:

Waimo72, likikaima, kiteytit täydellisesti omat tunteeni eilisessä pinossa arjesta ja lomista!! Helvetti on helposti irti kun koululaiset ja eskarilaiset on lomalla, mikään ei toimi eikä missään ole järkeä eikä rytmiä... Nautitaan näistä viikoista ennen talvilomaa täysin siemauksin=))

vaimo75 ja poika 2 ja puoli kk

Arvaa nautinko =) Nytkin kerholainen lens pihalle että täällä ei kukaan vaadi mitään ;)

Pelon sekasin tuntein ootan hiihtolomaa...

Waimo72 & neiti pian 3kk *yhä täällä*

Vierailija
14/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lukemaan palstaa, kun Juho ottaa kuuluisat 30 min tirsat ennen ekaa soseruokaa. Meillä ei paljon vielä jakseta valvoa, korkeintaa kaks tuntia ja sitten pitää päästä tirsoille. Meillä on ollut aika risaista tämä elämä pari viime viikkoa, Juho on nukkunut ja syönyt huonosti, no kysyimpä neuvoa sisareltani jolla neljä poikaa; joten kokemusta on.

Hänen neuvostaan jätin cuplatonin pois kun Juho kerran saa jo soseita ja kappas vaan pari päivää tässä on mennyt ja nyt poika syö paremmin nukkuu paremmin ja on muutenkin huomattavasti tyytyväisempi. En tiedä auttoiko cuplatonin pois jättäminen vai mitä tapahtui, mutta nyt mammakin jaksaa paremmin!!!!!!!

Niin, tuosta valvomisesta; sekin hiukan ihmetyttää että päivät menee edelleen melkein syödessä ja nukkuessa; ja kuitenkin yötkin nukutaan yhdellä syötöllä. Mistä sitä unta oikein riittää.....

Voimia kaikille joilla sairastellaan ja onnea allergiatesteihin (en muista niciä). Meillä kans esikoinen testattiin viime keväänä tulehtuneiden molluskoiden takia; ei millekkään allerginen !!!!!!! Meilläkin koiria kolme ja kaksi kissaa niin pisti vähän miettimään; et mitäs jos. Noi koirat kun meidän harrastus !!!!

Nimimerkeistä puheen ollen; minä valitsin nimimerkkini vauvan lasketun ajan mukaan eli lokakuu-05.

Johanna ja Juho

Niin ja beibille hyvää hääpäivää !!!!!!!

Meikäläiselle tulee jo 11 vuosi heinäkuussa.....

Vierailija
15/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan hoidosta oli puhetta, eli nämä 3kk on mennyt niin ettei kukaan muu ole hoitanut vauvaa. Olishan tuo kiva välillä päästä jonnekkin kahdestaan edes muutamaksi tunniksi. Muutaman kerran olen kävässyt kaupassa ihan yksin kun vauva on ollut isin kanssa.

Ja pulloista oli puhetta, joo meilläkin unikkokuviot kuluneet rumasti pois :(

Ja eilen sitten maisteltiin eka kerran perunaa :D

Nyt syöntipuuhiin!

Vierailija
16/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ehtiny käydä vielä lukemassa eilistä pinoa, joten " HIEMAN" pihalla kirjoittelen.

Uusille teretulemast vaan mukaan! Meillä on täällä mahtava porukka, olen varma että viihdytte :).

Meillä Eemil on vissiin pikku hiljaa alkanut löytää jonkin näköistä rytmiä elämään ja laittaa illalla klo 20-21 unille ja herää aamulla klo 9.00. Ainoa, että rytmin myötä katoaa yöunet....tai ei kai ne katoa, tissittelee vaan useemmin. Päiväänkin alkaa tulla jo jotain tolkkua.

No joo, onpa NIIN hankala kirj. kun ei ole yhtään jyvällä aiheista :(. Palaan sitten, kun olen päässyt selvyyteen, mistä oikein keskustellaan ;).

HOO-MOILASENA: Vallu

Vierailija
17/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas tosi huono yö takana.Julius heräs puolentoista tunnin välein!En ymmärrä mistä nyt tuulee tai mikä vikana kun niin levotonta uni?

Pitkään jo kuitenkin oli melko hyvät yöt ja päikkäreillä harvemmin heränny kesken...no nyt muutaman päivän on päikkäritkin ollu tosi katkonaisia...

Alkaa olla itsekin jo ihan zombie:(

Neuvolan tätin pitäs kohta soittaa niin jospas se osais jotain sanoo.

Meillä ei Julius oo ollut vielä hoidossa kertaakaan kun sekä mun että mieheni vanhemmat+muu suku asuu Kuopiossa eikä täällä Vantaalla oo semmosia ihmisiä kelle uskaltas näin pienenä antaa.Ja sit kun syö vaan rintaa niin parempi äidin olla läsnä.Toki kyllä nälissään suostuu pullostakin syömään.Tutti ei rauhoita nälkäisenä yhtään.

Nyt täytyy mennä ruokkimaan tuo pikkumies:)

Blacka ja Julius

Vierailija
18/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin tuolta *lokakuisten äidit pinosta* et taidetaan me kolme olla nää janksteri mammat, kaikki muut tuntuu syntyneen 70 luvulla. Mä siis -81. Ja vielä COPPOLA: Mä olen kans ajatellut et olisin hoitovapaalla seuraavaan mammalomaan asti;) Jos nyt siunaantuu vielä pikkuisia. Milloinkas aattelitte alkaa " väsää" pikku kakkosta? Mä olisin halunnut että olisi saanut syntyä vaikka jo vuoden päästä, mut esim.ÄITIKOLMELLE sanoi et sektion jälkeen pitää oottaa vuosi ennen kuin tulee raskaaksi, joo sanoihan ne siellä neuvolassakin ja sairaalassa, mut tuntuu et mieluummin kuuntelee saman ikäisen vauvan äitiä;) KIITTI!! hihih

annu

Vierailija
19/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten oli enemmänkin juttua tuosta sektion-jälkeen-raskaaksi-jutusta, ja siinä joku äiti sanoi että kannattaa teettää arvio sillä lääkärillä joka leikkasi. Eli siis yleensä vuotta pidetään hyvänä välinä (myös alat. jälkeen) että keho ehtii palautua, mutta olen myös kuullut että jotkut lääkärit " antaa luvan" raskauteen sektion jälkeen vaikka hetikin jos arpi näyttää sellaiselta että se kestäisi hitaasti alkavan kohdun kasvun. Mene ja tiedä, mutta MINÄ en riskiä ottaisi sellaisessa tilanteessa..

Vierailija
20/56 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siinä sitten mulle käydä huonosti, eli voiko kohtu " repee" tai jotain? Sen ymmärsin, et jos leikkaushaava ei ole kunnolla umpeutunut. Mielii niin toista pikkuista...

Voiko uudesta raskaudesta olla vauvalle haittaa?

Nyt lihamureketta ja spagettia