Punaviini/olut/siideri...??
**Punaviinin sanotaan lisäävän kohdun verenkiertoa ja näin lisäävän alkion kiinnittymismahdollisuuksia. Pieniä määriä punaviiniä voi siis nauttia luteaalivaiheen aikana. **
Tuollainen löytyi pesun sivuilta.. Mietinkin tässä nyt, että onko siiderillä ja oluella mahdollisesti samoja vaikutuksia?
Olen nimittäin kiinnittänyt huomiota tässä muutamien kuukausien aikana siihen, että niinä kiertoina, kun olen nauttinut siideriä/olutta normaalia useammin, on myös tullut nämä mun haamut..
Mitään ryypiskelyä en ole harrastanut, mutta joskus illalla oon ottanut siiderin/oluen ja sitten saunassa käydessä..
hmm...
glemei
Kommentit (45)
...minäkin mietin, että vaikuttaahan se alkoholi verenkiertoon, niin vois siinä olla kyllä perääkin..
Mutta kyllä kai olut ja siideri ajavat saman asian, jos niitä nyt ei ala mitään juopottelu mielessä kitata... :)
glemei
Eli tässä kierrossa missä tärppäs tuli aika paljonki litkittyä tota punkkua ku oli joulut ja uudet vuodet tossa samalla.......;)Ja viime kierrossa kans maistu punkku,muttei iha nii paljo ku tässä ja tärppi tuli sillonki mut meni jo alussa kesken.Tuli vissii liia vähä sit juotuu viiniä viime kierros ja kiinnittyminen ei onnistunu....;)Hih,no puoliks vitsinä sanoin mut ken tietää.........
[color=violet]punkku päivässä pitää km loitolla. .
Mutta kyllä se nyt pikkuhiljaa alkaa näyttää siltä, että ei siitä vähäisestä nauttimisesta ainakaan haittaa ole..
Minä kun en viinistä tykkää, niin en sitä väkisin ala juoda, nyt tässä vaiheessa ainakaan.. Mutta siideriä ja olutta nyt sitten juon pullon silloin tällöin.. En ala sitä nyt mitään työkseni lipittämään, mutta en siis nyt välttelekään.. Tuskin siitä mitään haittaakaan on, jos sitten hyötyäkään.. :)
glemei
[color=violet]Turhaa sitä pumpulissa elää ennen plussausta. Se tuo vain stressiä pitemmän päälle. Mulla on kummasti nyt vaan kadonnu olusenki himot. Uuelta vuojelta on pari Urhoo kaapissa, mut siellä ne saa nyt vanheta. Maistuvat varmaan jo jääkaapille ;) Koska alotin niin vietän sitten tipattoman tammikuun, vaikkakin liköörikonvehteja oon muutaman naukannu. .
[color=violet]. .että eikös se pitänyt olla 16-18 asteista, että on " juomakelpoista" ? Missä säilytätte viiniä tai miten saatte sen juomalämpöiseksi ennen avausta ja avaamisen jälkeen??
Näistä kysymyksistä voinee päätellä, että joku aikoo pyyhkiä ehkä piakkoin pölyt punkkupullosta. .
...vai meinaat alkaa nautiskella punkkua.. En osaa kyllä kysymyksiis vastata, mutta pakko kumminkin taas jotain kirjottaa.. :)
Mikäs sulla Zatu muuten on tilanne? koska aiot testailla jos täti ymmärtää pysyä poissa?
glemei
En oo mikään viinien expertti muuten mutta on tullut juotua pullo jos toinenkin joskus... =) Vissiin viini pitäisi ottaa huoneenlämpöön (viileästä) tuntia paria ennen " nauttimista" , niin olis sopivan lämpöistä. Ja jopa antaa olla ilman korkkiakin hetki. No en oo tollasia kauheesti noudatellut, ei se niin väliä minkälämpöisellä itsensä humalaan juo ;)) Ei niiden ainakaan kuuluisi huonoksi mennä, eikö viinit oo yleensä parempia mitä vanhempia.
Mä täällä odottelen uuden kierron käynnistymistä, sitten tarvii ottaa kaikki vippaskonstit käyttöön kyllä!
[color=violet]No kävi niin ettei tarvi tesmailla, ku menkat alko tänään. Ihmeesti nyt on menkkakipuja, ku yleensä ei juuri huomaa niitä. Mutta km:n jälkeen on ollu erilaista.
Hmmm ensin siis jääkaappiin ja sit pöydälle " tuultumaan" . Niin muistelinki, että korkin pitää olla jonku aikaa pois. Kaippa sitä lasillisen päivässä saa vaikka väkisin alas. Laittaa vaikka pyykkipoika nokkaan, jos ei muuten onnistu ;)
Itse asiassa olin miettinyt jo aiemminkin tätä punaviinin lipittämistä iltaisin.
Olen aika henkisesti ja fyysisesti stressaavassa työssä, joka jatkuu monesti myös viikonloppuisin (siis työ ja stressi). Nytkin olen kirjoittanut koko päivän ja huomenna jatkuu urakka. Sitten taas maanantaina alkaa normaali työviikko deadlinien painaessa päälle.
Ajattelinkin, että lasi punaviiniä rentouttaisi mukavasti iltaisin ja saisin kivasti unen päästä kiinni, kun on rento olo. Ja minulle kyllä riittää ihan puolikaskin lasillinen. Jotenkin nytkin käyn ylikierroksilla ja ajatukset ovat jo ensi viikon työjutuissa...
Taidanpa siis avata pullon punkkua, juoda lasin joka ilta ja katsoa tepsiikö stressiin (ja lasten saatiin)...
Nyt tuli kärpäsestä koekaniini,
Jumppis
En tiedä miksi, mutta mulla se on nimenomaan tuo punaviini joka pistää veren kiertämään ja posket punaisiksi, muut alkoholijuomat ei sitä mulle tee. Tai ehkä joku konjakki, mut se taitaa olla liian vahvaa jokailtaiseen lipittämiseen kiinnittymisen vahvistamiseksi! ;)
Juu ja nyt ostin pullon punkkua juuri tästä syystä. :)
Mikskä se haahka nyt sun luo tuli.. höh.. :(
Mutta.. positiivista ajattelua: pian pääsee taas pupuileen ja yrittään uudelleen! ;)
++++++++++onnea tähän uuteen kiertoon!
Ja Jumppis sitten päätti ryhtyä koko kuumeiluväen puolesta koekaniiniksi.. :D Kiva! Toivottavasti testailu tuo tulosta..+++++++
Sitten tuota noin niin... unohdin jo nickin.. *nolona* Mutta anyway.. Oon huomannut kans, että viinin juonti saa posket vielä punaisemmiksi kuin muut alkoholit.. Mutta siis kyllä mulla vaikuttaa ainakin olut ja siiderikin.. :)
Pitääkö mun nyt sitten tosiaan pyytää appiukolta omatekoista punkkua pullo.... huoh.. No on se silti ihan juotavaa alkon punkkuihin verrattuna..
No jaa... taidan tämän kierron nyt ainakin pysytellä ihan vaan oluessa ja siiderissä.. :)
glemei
Viime syksynä oli kaapissa laatikkoviini (3 l), josta aina iltaisin kun muistin otin lasillisen, ihan punaviinin terveysvaikutustenkin vuoksi. Näin ei viini mene huonoksi vaikka juo vain lasillisen/puolilasillista päivässä. Jokatapauksessa hyvin tepsi ja nyt viikot 19+1.
[color=violet]Nythän tässä alkaa jo kohta oottamaan, ett pääsee poksauttaan pullon auki. . .Pitänee tuolta narulta hakea pyykkipoika sulamaan ;)
Kai tässä pitää ottaa kohta " kaikki" keinot käyttöön. No en tiiä siittä jtp-tyylistä, se ei oikeen kuulosta kivalta. Mutta jos alottas tuosta punkusta ensin. Liityn siis samaan kerhoon [color=purple]Jumppiksen [color=violet]kanssa, onko muita?
Toista iltaa jo tässä lipittelen..viikko vielä ja sitten yritys jälleen alkaa..saa nähdä, kuinka käy...
Eilinen lasi oli vähän liian suuri ja tulinkin hieman huppeliin, joten nyt otin pienemmän lasin:)
Huolestuttavaa vaan, että laskeskelin tätä mukaan menevän useampi punkkupullo kuukaudessa, joten täytyy varmaan jotkut illat jättää väliin:)Vielä kuitenkin pysyn alkuperäisessä suunnitelmassa. Toisaalta, jos masuun saadaan asukki, ei punkkua tule juotua vuoteen:)
Oltiin leffassa katsomassa Mattia ja nyt ajattelin rentoutua tämän lasini kanssa vaalituloksia katsoen..
punkkuterveisin,
Jumppis
[color=violet]Mie aattelin tai siis oon saanu sen käsityksen, ett just oviksen aikoihin " kuuluu" ottaa punkkua. Mutta sä siis [color=purple]Jumppis [color=violet]tarkotat, että jo etutassuun pitää naukkailla?
Mä en kyllä pysty. .en usko. .luulen etten. .siis mun pitänee sitten sekottaa punkku vaikka sumppiin ;D
..jos sä sekotat punkun sumppiin, niin alkaako se sumppi siitä sitten pihiseen? ;P
glemei
Siinä kierrossa, jossa minä plussasin, tuli tosiaan punkkua juotua... (ja vähän muutakin...) Oli kesäkuu, ja siinä kierrossa oli yhdet grillibileet, viikon kesäloma, juhannus ja faijan 50v synttärit. Koko viikko ennen juhannusta oltiin mökillä miehen kanssa kaksistaan, ja siellä tulee oltua viinilasi kädessä lähes koko ajan.
Vielä selvennykseksi, että plussauksen jälkeen olen toki alkoholin juomisen lopettanut=)
NapNap rv32+5
Jepulis eli otan koko kierron.
En tiedä, onko tällä koko kierron tissuttelulla mitään vaikutusta plussaamiseen, mutta stressin poistossa varmasti helpottaa. Ja kun ei ole niin hirveetä stressiä, on helpompaa...Ja terveysvaikutukset tottakai:)
Taas vähän hassu olo aamulla. Ehkä eilisiltainen lasi oli jälleen liian suuri...
Tai sitten sain yliannostuksen sokeria karkeista..No, se loppu nyt eli karkkilakko juhannukseen asti alkoi tänään. Suklaa lakossa oon ollut jo joulusta asti ja se kestää ensi jouluun.
Nyt suihkuun ja töihin.
Jumppis
Kyllä se on punaviinissä sekä nuo flavonoidit että alkoholi, jotka auttavat kiinnittymisessä. Tuo alkoholihan kiihdyttää verenkiertoa, jolloin kohtukin otollisempi kiinnittymiseen. Minä plussasin kierrossa, jossa lipittelin pienen lasillisen punaviiniä joka ilta... Punaviiniä " suositellaan" varmaan sen takia, että siinä on kuitenkin aika vähän promilleja...