Punaviini/olut/siideri...??
**Punaviinin sanotaan lisäävän kohdun verenkiertoa ja näin lisäävän alkion kiinnittymismahdollisuuksia. Pieniä määriä punaviiniä voi siis nauttia luteaalivaiheen aikana. **
Tuollainen löytyi pesun sivuilta.. Mietinkin tässä nyt, että onko siiderillä ja oluella mahdollisesti samoja vaikutuksia?
Olen nimittäin kiinnittänyt huomiota tässä muutamien kuukausien aikana siihen, että niinä kiertoina, kun olen nauttinut siideriä/olutta normaalia useammin, on myös tullut nämä mun haamut..
Mitään ryypiskelyä en ole harrastanut, mutta joskus illalla oon ottanut siiderin/oluen ja sitten saunassa käydessä..
hmm...
glemei
Kommentit (45)
Kävi sitten näin täällä Pohjanmaalla...
Houkuttelivat baariin perjantai-iltana ja tuli kyllä otettua koko kierron edestä. Eilisen oksensin aamusta iltaan ja tämä päiväkin menny erittäin heikossa olossa + pukkaa myös flunssa päälle. Näin siinä sitten käy, kun käy baarissa liian harvoin..Sanoin miehellekin, että voi kun tulisin raskaaksi, niin ei tarvis taas lähteä ulos ikuisuuksiin.
No, nyt kp10 ja yritykset alkavat ensi yönä. Eilen ei edes kuvitellut voivansa koskea toiseen ihmiseen. Täytyy nyt kp10-kp16 taas yrittää tosissaan ja sitten jälleen jännätään.
Täytyy nyt todeta, että punkut jää kyllä loppukierrosta ottamatta. En voi haistaakaan alkoholia...
Glemei...sää taisit kommentoida sitä mun papaa jossakin toisessa aloituksessa. Lääkäriin vasta 2.2., joten jos on tärpännyt niin ei vai kannattaisi mennä? Mää en oikein tiedä noista jutuista mitään, joten voisitko vähän valaista?
Mulla oli tosiaan papassa jotain muunnoksia ja juttu piti tarkistaa ensi kesänä synnytyksen jälkeen. Nyt kuitenkin kävi näin ja aattelin laittaa sen asian kuntoon. Muuten menee uusi testi taas hirvittävän pitkälle...
Nyt meen katsomaan, jos vaikka voisi syödä jotakin...
T. Edelleen krapulainen Baarikärpänen
[color=violet]Tiiä pitääkö se tuossa viikolla (!!) alottaa, ku luulisin ovisaikaa olevan loppuviikosta. Viimeksi oon maistellu vuojen vaihteessa vinettoo, lukuunottamatta liköörikonvehteja ;)
[color=blue]Jumppis [color=violet]sulla on oikeen öky rapula sitten. Mie rupsahan ens kuussa, joten sitten juhlimaan, jos vielä voi. Kai sitä pitäs " varulta" käyä kohtapuoliin rimpsalla, koska voi tulla vuojen tauko. Toivossa on hyvä elää. .
Noin varmaan kävis mullekin, jos nyt jonnekin baariin lähtisin oikein ryyppymielessä.. :D
Sulla meni nyt sitten kumminkin toi punkkutestaus ihan pipariks tän kierron osalta.. hih.. mut ehkä se perjantainen vaikuttaa koko loppukiertoon.. :)
Niin siitä papasta.. Sen mitä mä oon siitä esim täällä lukenut, niin itse en kyllä menisi jos on olemassa mahdollisuus tai tieto siitä että on tärpännyt. Jokusen jutun oon lukenut, että on alkanut km papan jälkeen. Ja joissakin terppareissa ei edes tehdä papaa jos on on raskaana. Joskus kun itse sitä täällä meillä kyselin, niin sanoivat, että kannattaa oottaa kunnes selvii oonko raskaana vai en. Ja jos en oo niin sitten otetaan papa.
Heh.. Jumpasta tuli Baari.. :P
Mutta Zatu.. eikös se plussa olis ihan mahtava lahja rupsahduksesta... :) korvais varmaan kyllä sen rimpsuttelun.. hee..
Mutta eipä nyt sitten muuta ku punkkupulloo korkkaileen! Meinaan kans tuon omani korkata tässä ja nyt kohta.. :)
glemei
[color=violet]Mie en viiti ottaa nyt paineita, joten en lasketa laskurilla millon oletettu ovis ois. Sen verran pitää kuitenki olla " urheilumielellä" , ett kellistän ukkoo tiheempään ku normaalisti ;D Tosin en kyllä väkisin, sillon vaan ku himot hyrrää. .
Lasillinen vain meni.. Meinas ensin vaan mennä hermot, kun pullossa oli oikein korkki-korkki, eikä meillä oo korkkiruuvia.. Hackamannin leikkelehaarukalla sitten kaivelin korkin silppuna pois ja lopun tipan tuuppasin pulloon.. Nyt se on sitten väliaikasesti suljettu limppapullon korkilla.. :)
glemei
Vaikken oo koskaan ollut mikään punkun ystävä. Mulla ovis jo ohi ja aletaan tässä piinaviikko, joten taidan jättää punkun juomiset ens kiertoon...
Glemei: Kiitti vastauksesta! Täytyy vaikka kokeilla avon10 ennen terkkaria..ja jutella vielä sen kanssa...
Kyllä se mieli aina näin olon parantuessa muuttuu eli huomenna ajattelin ottaa puolilasia punkkua...Eli tässä kierrossa kaikki kommervenkit käyttöön:)
Kauheeta, kun on huono omatunto tuosta perjantain juhlimisesta. Ihan kun siinä olisi jotain outoa, että aikuinen ihminen ottaa muutaman(liikaa...)...No, tuli myös parannettua maailmaa muutaman työkaverin kanssa kyseisellä reissulla, joten huomenna töihin lippalakki syvälle päähän vedettynä..No, ei kai sentään..Ihan kun ne jotain siitä illasta muistais..:)
Aattelinpa kysästä teiltä likat, että harrastatteko mitään siis täällä roikkumisen lisäksi, koska kyllähän tämä ihan harrastuksesta kävisi?:) Mun intohimo on vanhojen huonekalujen maalaus tai ihan minkä vaan tavaran maalaus tai seinien maalaus. Täyskiiltävää vaan pintaan pannuhuoneessa ja päivä on pelastettu. Juuri valmistui pinkki tuoli ja nyt käyn sitä koko ajan katsomassa..Kyllä tuli hieno..Muuten en kyllä harrasta mitään, koska olen liikunta-alalla ja työ käy harrastuksesta..
Hyvää yötä punaviini-kuumeilijat, kohta päästään taas jännään (ja just viikko sitten totesin, että ihanaa, kun tämä jännittäminen loppui,,,näin se mieli muuttuu)..
Terveisin,
Baarikärpänen(edelleen, huomenna toivottavasti jo jumppakunnossa)
Minulle gyne määräsi papan alkuraskauden verenvuotojen vuoksi! Otettiin vanupuikolla sen " harjan" sijaan kuin kerroin labrassa olevani raskaana. Kyseleppä lääkäriltäsi! (Eikä mennyt kesken, tyttö nyt 1v, hematooma kohdussa vuoti!)
Punaviiniä minäkin olen vakavasti harkinnut ;) Valkoista olis kaapissa mutten siitä oikein välitä.. taidan hakea punaista, siitä jopa pidän. PLussa onnea kaikille viinin naukkailijoille ja muillekkin!! Mihinkäs muuten se greippimehu auttoi??
[color=violet]mitähän niitä nyt ois näin talvella. .ei varmaan oikeen muuta ku ulkoilu. Ristikoita tykkään täytellä ja lukea, mut jostai syystä parisen kuukauen ajan ne ei oo maistunu.
Tanssimisesta tykkään, mutta akan jälkeen ei oo " kerenny" lavoille, joten baarikärpäsenä pörrään toisinaan ;)
Mp:t ja autot (jenkit) on lähellä sydäntä, joten kaiken maaliman näyttelyissä tulee käytyä ku mahollista. SM-jäärata-ajotkin kierrellään toisinaan.
Tuosta punaviinin suosuisuudesta raskauden alussa tuli mieleen että siihen voisi olla muutamiakin syitä, ehkä juuri tuo verenkiertoa lisäävä vaikutus olisi yksi, toinen voisi olaa se että alkoholia ollessa veressä elimistön ykköstavoite on pikkoa ja polttaa sitä ja ehkä siksi " unohtaa" hylkiä munasolun kiinnittymistä ja kehitystä alkuvaiheessa ja kolmas juttu voisi olla punaviinien antioksidanttien suotuisat vaikutukset. En tiedä miten näitä on tutkittu, mutta ainakin jostain laihdutusjutusta luin että alkoholin juonti hidastaa laihtumista sillä elimistö ottaa ykkösprioriteetikseen alkoholin polttamisen joten ruuan käsittelykin hidastuu. Nämä mun jutut ei siis ole mitään tieteellisiä julkaisuja (ainakaan sellaisia joista olen tietoinen) vaan lähinnä omia päätelmiä. Kuulostaako ihan päättömältä?
Tästä olen kuullut ennenkin, siis punaviinin vaikutuksesta raskautumiseen. Itse plussasin juuri siitä kierrosta, missä nautiskelin vähän ( 1dl ) punaviiniä n. viitenä perättäisenä iltana, viimeisen kerran suunnilleen viikkoa ennen plussausta. Nyt on kuitenkin huolettanut, että onko alkiolle voinut olla jotain haittaa tuosta määrästä alkoholia, tuossa vaiheessa raskautta??
Huolestunut Viipero rv 13+0
Itselläni tärppäsi myös juuri siinä kierrossa, kun ekan kerran otin reilun viikon ajan lasillisen punaviiniä joka ilta (oltiin siihen mennessä yritetty jo reilun vuoden ajan!).
Tuskin vielä siinä vaiheessa on alkoholista haittaa. Äidillä kuitenkin aluksi erillinen verenkierto yms (?) Olen kuullut sanottavan, että luonto on järjestänyt niin, ettei haittaa alkoholista ole niin kauaa kuin ei äitikään vielä tiedä olevansa raskaana.
Mutta piti silti kommenttia kehittää ;) Eli jos oot ottanu pari saat haamun niin pitäs ottaa pari lisää niin viiva vahvistus! No ei nyt sentään, mutta kiinnostas muaki tietää onko punkku ainoastaan josta " tehoja" löytyy.
Aika hyvä idea kyllä.. hih..
Mutta tosiaan oon huomannut tuon tässä jo jokin aika sitten.. Mutta nyt vasta kun löysin tuon jutun pesun sivulta, niin aloin ajatella voisko tosiaan olla jotain perää..
Kun on saattanut hyvinkin olla pitkiä aikoja etten ole juonut mitään alkoholia, tai sitten vain yhden saunaoluen 2kk aikana.. Mutta sitten on ollut aikoja, että olen juonut selvästi useammin tuon yhden.. Varsinkin tuossa flunssan aikaan saatoin joka ilta juoda lasillisen siideriä tmv, kun sain siten vähän paremmin unen kun muutoin niin tukkoinen ja ankea olo..
Pitääkös tässä nyt sitten alkaa varmuuden vuoksi nauttimaan lasillinen iltaisin...? Kai sitä nyt silti kykenis punkkuakin lasillisen juomaan, vaikkakaan en siitä tykkää sitten hiukkaakaan...
glemei *miettii että pitääkö tässä nyt tosissaan alkaa tissutella joka ilta?* :D
[color=violet]Minäkään en oo punkun ystävä. Ja vasta tuttavapariskunta toi piruuttaan meille tuliaisena punkkupullon! Tuolla se baarikaappia sitten koristaa hamaan tulevaisuuteen ja kerää pölyä.
Kuinkahan kauan noi säilynee?
Tuli mieleen, että kun tyttömme sai alun niin kalenteria tutkiessa kävi ilmi, että taisi lomareissulla tärpätä. Ja sillon oli tosi kosteat juhlat. . .tuskin se alkomahoolista johtui, että tärppäsi, mutta kerroinpa nyt kuitenki.
Enpä kyllä tiiä miten kauan säilyvät... Mutta sun pitänee nyt alkaa sitä pulloa pikkuhiljaa tyhjennellä... :)
Mistä sen tietää vaikka niillä kosteilla juhlilla oliskin ollut suotuisa vaikutus.. Kyllähän alkoholi kuitenkin verenkiertoon vaikuttaa...
glemei
Syksyisen plussani sain juuri tällaisestä erittäin huuruisesta illasta. Olin ollut matkoila aiemmin, joten pariin viikkoon ei pupuiltu kuin tämän yhden kerran ja heti tärppäsi.
Juhlin käytännössä tajun kankaalle ja puoli tajuttomina aamulla kuudelta tämä onnistuminen sitten tapahtui...Harvemmin otan, mutta silloin tuli kyllä nollattua koko syksyn edestä..
Toisaalta nyt oli ovis uudenvuoden aikoihin, mutta ei tärpännyt, vaikka kunto oli samantapainen:) Punaviiniä on hyllyssä kymmenisen pulloa, joten ehkä alan oviksen lähestyttyä tissuttelemaan:)
Joo, totta että punkkua sanotaan kiinnittymisviiniksi, muttei kylläkään sen alkoholin takia! ;) Punkussa on flavonoideja, joiden sanotaan auttavan kiinnittymisessä. Tosin samoja aineita on myös mm. teessä ja ketchupissa (tomskut siis=)). Että ainoo miinus siinä punkussa on se alkkomahooli, mikä taas ei totisesti ole hyväksi sikiölle...
Jumppakärpänen..
Et totisesti ole ainoa, jonka muistan tänne kirjoittaneen ihan samaa.. Liekö sillä sitten oikeesti mitään vaikutusta vai ihan sattumaako vain...
Outoa että puhutaan punkun vaikuttavan kiinnittymiseen yms.. Miksei voida sanoa, että tee, tai ketsuppi auttaa asiaan.. :)
glemei
Pyysin eilen sitten appiukolta pullon punkkua.. itse tehtyä, kun sitä nyt joinkuin saan juotua.. :) Jos vaikka aloittelisin sillä..
Nyt siis vissiin kp 16/28 menossa, näin laskeskelin.. Eipä kai tuosta nyt haittaakaan ole vaikka sitä juon niin kauan kuin tuossa pienessä pullossa juotavaa piisaa.. :)
Mites muut?? Zatu? Ootko tissutellu punkkua? Entä Jumppis?? ;)
glemei