Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että opettaja vaatii..? lUKEKAA!!!

Vierailija
12.01.2006 |

mun tulevan jokaiselle tunnille ja vierailukohteisiin jotka on aamulla ja illalla..

Asun 60 km päässä ja kuljen omalla autolla.

En kuulemma voi itsekseen käydä vierailukohteissa, koska muutkin haluaisivat käydä sitten itsekseen.

Ne muut on vasta aloittaneet koulunsa ja ovat 16-vuotiaita...

Minä olen päättämässä kesken jääneitä kursseja kun jäin silloin joskus äitiyslomalle. Ja olen 22-vuotias ja naimisissa.

Mä en tunne noita muita tyyppejä, eikä nekään minua, joten eivät siis mistään saisi tietää mun käyneen omatoimisesti niissä vierailukuhteissa...

Mitä mieltä olette?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin koulua pitkän matkan päässä julkisilla. Ensin bussilla, sitten junalla, sitten bussilla... Yhteen suuntaan matkaan meni 1,5h.

Vierailija
22/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei oikeestaan kuulu mitenkään kouluaikaan, joten mun ei todellakaan tarvi ajella toista kertaa kaupunkiin joka on 60km päässä johonkin elokuvateatteriin kattomaan elokuvaa...

Kun ne vierailut on kouluaikana eli päivällä, niin käyn niissä, mutta en todellakaan vie lastani koko päiväksi hoitoon...

Muutenkin joudun heräämään itse klo 5.00 ja herätän lapsen 6.30...

Ei ole kauheen kivaa jos pääsen kotiin vasta klo 22.00 jälkeen...

Vai suostuisitteko itse sellaiseen? TUSKINPA!!!

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mullakin bussikortti, mutten pääse niilläkään oikeeseen aikaan mihinkään....

aamulla pitäisi olla 8.30 vierailupaikassa ja bussi on silloin vasta siellä paikkakunnalla...

Eikä pahemmin niiltä tunneilta saa myöhästyä!!!

Että vituttaa!!!

-ap-

24/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ollut tosiaan niin, että aamulla on ollut pari tuntia ja sitten seuraavaksi vasta illalla klo 17.30. Joskus olen jättänyt kurssin kesken sen takia, että en mielelläni aja kahta kertaa päivässä edes takaisin, näillä bensan hinnoilla ainakaan. Tietysti kurssin kesken jättäminen tarkoittaa sitä, että se on suoritettava joskus toiste, eikä aika välttämättä ole sen parempi silloinkaan!

Joskus olen ajanut sen 50km koululle vain nähdäkseni lapun ovessa " tunnit peruttu" - tai olen tullut tunnille, jossa olemme saaneet vain etätehtävän käteen ja kehotuksen tehdä hommat seuraavalle viikolle. Onhan se turhauttavaa, mutta ei sille voi mitään!

Jos mulla on siis pitkä hyppy, teen sen ajan mahdollisia etäjuttuja TAI luen seuraavaan tenttiin. Kukaan ei puolestani tee lukujärjestystä tai suunnittele opintoja, se on oma velvollisuus. Jotkut asiat tuntuvat joskus epäreiluilta, mutta valmistuminen kannattaa silti - eikä yksin koko järjestelmää saa muutettua.

Vierailija:

Annika, sä olet varmaan päivisin koulussa? Olisihan se mullekin helppoa jos mulla olisi muitakin kursseja koululla, mutta KUN EI OLE!!!

Se on ihan eri asia ajaa se 60km 30min-60min takia kun ajaa se sama matka 6-7h takia! Eikö?

Se on vähän turhauttavaa ja kallista ajella tunnin takia päivässä 240km OMALLA AUTOLLA!!!

Ymmärrätteköhän tämän asian pointin? Ette näköjään

Kyllähän minäkin ihan mielelläni voisin olla siellä kaupungissa koko päivän jos mulla vaan olisi jotain tekemistä siellä!!!

Ja sinä joka sanoit että hanki lähempää koulu, niin vähän on vaikeeta kun se on lähin koulu sillä alalla mitä opiskelen!!!!

-ap-

Vierailija
25/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä kuin suurin osa tässä ketjussa, että vika on nyt asenteessa eikä opessa/kurssivaatimuksissa!

Etenkin jos kerran kurssia on enää puoli vuotta jäljellä jos oikein ymmärsin??? Sen ajan nyt kulkee vaikka miten, eikä noita tilaisuuksia kai kuitenkaan joka päivä ole?

Jos sulla on koulua vaikka ma 8-9 ja 14-15 niin mitä jos olisit vaikka sen väliajan siellä kaupungin/koulun kirjastossa tekemässä läksyjä/päättötyötä/esitelmää tai vaikka sitten ihan työhakemuksia tai kävisit työhaastatteluissa? Tai ottaisit jonkun pienen siivous-/tms. työpaikan siihen päiväajalle?

Voit olla naimisissa ja äiti, mutta tekstiesi perusteella et kyllä ole (vielä) aikuinen!

Vierailija
26/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse eivät ole jotain saaneet, eivät soisi muillekaan. Mutta taatusti samassa tilanteessa vinkuisivat, että on liian raskasta.

Eli jos olet jo samat hommat tehnyt ennenkin niin turhaa sinun on niitä elokuvia katsoa myöhemmin. Jäät kylmästi pois ja väität että olit siellä.

Vierailija
27/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli jos olet jo samat hommat tehnyt ennenkin niin turhaa sinun on niitä elokuvia katsoa myöhemmin. Jäät kylmästi pois ja väität että olit siellä.

Eihän siellä koulussa ja tunneilla tarvitse käydä, väität vaan että olit siellä ja opettaja on sokea. Saat sitten semmoisen näkymättömän todistuksenkin.

Vierailija
28/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse tehdä valintasi. Käyt koulun kunnialla loppuun tai sitten kokeilet onneasi poissaolojen kanssa ja kannat vastuun seurauksista, eli siitä ettei kurssi mennyt läpi.

Vierailija
29/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisia nuo amiksen vierailukohteet voivat olla? Kuuluuko sellaisia kaikkiin suuntautumisvaihtoehtoihin?

Vierailija
30/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteelta? LUKEEKO?

Ja niinkuin sanoin..mulla ei ole tunteja sillai että aamulla muutama tunti ja sitten illalla...

Mulla on VAIN JA AINOASTAAN ne vierailut....

samana päivänä on aamulla klo 8 ja illalla klo 18..

pitääkö mun sen takia olla yksin kaupungilla viettämässä aikaa vai mitä?

-ap-

Vierailija
31/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy vaan hyväksyä se. Elämä on.

Vierailija
32/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa !!!

-ap-

Vierailija
33/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lapsi sa olet viela itsekin... Ei se ero nyt niin kummainen ole, oli sitten 16 tai 22.

Vierailija
34/50 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan ongelmaa ei olisikaan, sillä nyt toitotat koko ajan, kun päivällä siinä välissä ei ole mitään.

Itse olet siis aiheuttanut ongelmasi.

Jos miehesi ei voi joustaa tulemalla töistä kotiin lapsia hoitamaan, niin miksi opettajan sitten pitäisi joustaa yhtään sen enempää. Ylitöihin kukaan ei voi pakottaa - ei miestäsi eikä opettajaa.

Eli kaikki ratkeaa sillä, että alat arvostamaan opiskeluasi. Suoritat kurssit normaalisti ja miehesi tukee opiskeluasi hoitamalla lapsia illalla tai aamulla, riippuen työvuorosta. Kun opiskelusi laitetaan perheessänne etusijalle, pystyt suorittamaan sen aivan ongelmitta, eikä sinun tarvitse edes vaivata opettajia erilaisilla järjestelyillä.

Vierailija
35/50 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä et voi sitä väliaikaa (aamu- ja iltakäyntien väli) keskittyä opintoihin????? Siis siellä opiskelupaikkakunnalla? Koululla on varmasti koneet, kirjastot jne.

Kyse on kuitenkin muutamasta päivästä viikossa ja yhdestä lukukaudesta! Ymmärtäisin valituksesi jos tilanne olisi päivittäinen ja kestäisi yli vuoden. Yhden lukukauden seisoo vaikka päällään, jotta saa opinnot valmiiksi.

Ja kuten joku jo sanoikin: miksi ihmeessä miehesi ei tue opintojasi? Luulisi, että lapsenhoito menee ylitöiden edelle - ainakin erityistapauksessa (mitä opintojesi loppuun saattaminen on).

Älä ruikuta turhasta vaan suorita ne opinnot loppuun.

terveisin 2 lapsen yh-äiti, joka suorittaa vaativia jatko-opintoja ja seisoo päällään =)

Vierailija
36/50 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa ei ainakaan tehty mitään laajoja tutkielmia mistään. Luulin myös, ettei amiksesta voisi valmistua tutkijaksi. Kenties olen väärässä. En vaan ymmärrä, miksi kampaaja/hitsaaja/LVI-mies/suurtalouskokki käy joka ikinen kurssin päivä leffassa tai jotain? Ja siis mitä tutkielmia kirjoittaa?

Ja raskauspahoinvointi; jos se on oikein pahaa, hae terkkarilta lappu, että haluat osallistua niinä hetkinä ohjelmaan kun et voi pahoin ja suorittaa omassa tahdissa. Mutta kyllä minä tiedän monia jotka jaksaneet vaan painaa eteenpäin, vaikeampiakin koulutehtäviä kuin leffan katsomista.

Vierailija
37/50 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suorittaisit muutkin kurssit normaalisti, niin sinulla olisi päivisinkin joitain tunteja.

Silloinhan ongelmaa ei olisikaan, sillä nyt toitotat koko ajan, kun päivällä siinä välissä ei ole mitään.

Itse olet siis aiheuttanut ongelmasi.

Ja tietääkseni en itse ole sitä aiheuttanut..

Ja jos pohdiskelette, että millaisia tutkielmia teen, niin sellaisia Mitä opettajat ovat minulle keksineet, kurssin suorittamiseksi. Eikä ne ole mitenkään helppoja, kun kyseessä on eräs ala, jossa on paljon mahdollisuuksia!!!

-ap-

Vierailija
38/50 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh..emmä viitti teidän kans tapella tästä asiasta kun ette oikeesti tajua tai ette halua tajuta tän asian pointtia!!!!

Anteeksi että vaivasin teijän pikkupikkupäitänne tälläisellä monimutkaisella asialla!

-ap-

Vierailija
39/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis jo melkoisesti saanut vapautuksia? Miksi ihmeessä sinun pitäisi päästä helpommalla opiskeluissa kuin muiden? Jokainen tekee valintansa itse, toiset opiskelee ennen lapsia ja toiset lasten hankinnan jälkeen, mutta kyllä opinnot pitää suorittaa samalla tavalla ilman erivapauksia.

Vierailija
40/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä tullut joissain asioissa vastaan oppilaita, joilla on ollut hyvä syy jäädä pois esim. jostain vierailukäynnistä. Korvaukseksi oppilas on tehnyt esim. kirjallisen esitelmän. Joinain vuosina luokalla on ollut äitejä ja isejä ja heille olen esim. lapsen neuvolakäyntiä varten antanut erivapauksia.

Sille, joka ihmetteli, että mitä 22v tekee " amiksessa" , kerron, että on täysin alasta kiinni, minkä ikäisiä oppilaita luokalla on. Itse opetan alaa, jossa on oikeastaan vain joku 30% näitä suoraan peruskoulusta tulleita. Suurin osa on yli 20 vuotiaita ja moni yli 25v. Onpa luokalla ollut 45 vuotiaskin.

Mutta ap:n olisi tietysti opiskelemaan hakeutuessaan pitänyt selvittää, minkä tyyppistä opiskelu on ja että miten opiskelun ja muun elämän saa sopimaan yhteen. Vaikka monet opettajat voivat antaa erivapauksia, niin siihen ei voi kuitenkaan luottaa eikä sitä saa pitää itsestäänselvyytenä.