Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että opettaja vaatii..? lUKEKAA!!!

Vierailija
12.01.2006 |

mun tulevan jokaiselle tunnille ja vierailukohteisiin jotka on aamulla ja illalla..

Asun 60 km päässä ja kuljen omalla autolla.

En kuulemma voi itsekseen käydä vierailukohteissa, koska muutkin haluaisivat käydä sitten itsekseen.

Ne muut on vasta aloittaneet koulunsa ja ovat 16-vuotiaita...

Minä olen päättämässä kesken jääneitä kursseja kun jäin silloin joskus äitiyslomalle. Ja olen 22-vuotias ja naimisissa.

Mä en tunne noita muita tyyppejä, eikä nekään minua, joten eivät siis mistään saisi tietää mun käyneen omatoimisesti niissä vierailukuhteissa...

Mitä mieltä olette?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voivat vaatia sinulta mainitsemiasi asioita.

Vierailija
2/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kotona 2-vuotias lapsi ja toinen tulossa.

Miten ihmeessä järjestän hoidot?

Pitääkö lapseni olla koko päivän hoidossa 7-22? Että äiti on jossain vierailulla aamulla ja joutuu kuluttamaan aikaa samassa kaupungissa 9tuntia? mennä vierailukohteeseen ja ajaa takaisin kotiin 60km?

Vai pitääkö mun ajella 2 kertaa päivässä sinne kaupunkiin 60km-->takas 60km ---kaupunkiin 60km-->takas kotiin 60km???

Opettaja ei näyttänyt käsittävän vaikka kerroin sen sille..

Ja lisäksi, teen lopputyötä kotona + muitakin kursseja suoritan etänä, eli teen tutkielmia yms...

Eli, valmistuminen taitaa lykkääntyä vain ja ainoastaa ton yhden takia!!! PRKL

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Itsekin opiskelija, osallistun kaikkiin pakollisiin käynteihin ja vierailuihin - oli kyse yritysvierailusta tai muusta.

Vierailija
4/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näiden nuorten " haluan kaiken" ja " minä-minä-minä" -asenteiden vuoksi kouluttajan/opettajan työ tuntuu välillä vähän rankalta. Nykypäivän nuorilla on aivan uskomattomat käsitykset itsestään ja oikeuksistaan. Aina pitäisi olla jotain erikoisjärjestelyjä jollekin tekemässä ja joustoja antamassa mitä erityisemmistä syistä.

Joskus kannattaa miettiä opettajaakin, kun hän yrittää tehdä kuitenkin parhaansa ja hakee suurimman osan tyytyväisyyttä ratkaisuillaan japäätöksillään.

t. Ope

Vierailija
5/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ikä tai elämäntilanne opettajaa kiinnosta, ainoastaan se, että koko luokka/ryhmä suorittaa annetut tehtävät yhdessä ja opetussuunnitelman mukaisesti.

Aikuiselta ihmiseltä voisi jopa odottaa ymmärrystä opiskelun säännöille...

Vierailija
6/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalle tulee paljon lisätyötä, jos joutuu kontroloimaan jollain, että olet käynyt vierailukohteissa (lukee sepustuksen tms.)

Eri asia on sairaus tai muu ihan kertaluonteinen iso este, niistä on pakko voida sopia.

Jos säännöt eivät ole sinusta hyviä, voit toki jättää käymättä koko kurssin.

t. Ope, joka on kyllästynyt erityiskohtelua vaativiin laiskureihin

Vierailija
7/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin opettajalle että jos käyn katsomassa niitä omalla ajallani ja teen niistä sitten raportit!!! EI KÄY!!!

Kyllähän mä ymmärrän opettajaakin, mutta kyllä senkin pitäisi mun elämäntilannetta ymmärtää kuten muutkin opettajat!

-ap-

8/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään EN ole tuntenut entuudestaan muita kursseilla olevia, mutta olen tutustunut (ovat minua keskimäärin 10v nuorempia JA sinkkuja JA lapsettomia). Kouluun on matkaa 50 km ja kuljen sen myös omalla autolla.

Vierailija
9/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait näitä reissuja ole kuitenkaan joka päivä?

Mielestäni opettaja toimii täysin oikein kun ei anna yhdelle oppilaalle erikoisvapauksia huonoilla syillä.

Ehkä tämä ei ollut oikea hetki sinun opiskeluille...

Vierailija
10/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä opettaja siitäkään mitään sanonut..pakko oli mennä toisen kerran uudelleen katsomaan..arrggghhh...

Ja sinä joka myös kuljet omalla autolla 50km...

joudutko käymään 2 kertaa päivässä saman matkan?

Minä joudun..

Ja lisäksi, mulla ei ole muita kursseja kuin tuo yks ja lisäksi myös yks toinen kurssi joka on samaan aikaan...

Joten toisen kurssin opettajan pitäisi ymmärtää se, että toinen opettaja ei ymmärrä että mulla on myös toinen kurssi samaan aikaan ihan toisessa rakennuksessa...

ARRGGHH!!!!

-ap-

Vierailija
11/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten niin ei ole oikea aika opiskella?

Kyllä mun nyt täytyy nää kurssit suorittaa!!!

Eikä varmaan ole mun vika että kaikki ne kurssit on vaan tässä jaksossa! Vai onko?

-ap-

Vierailija
12/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki voi joustaa sun takias. Etsit sitten opiskelupaikan lähempää, jos ei kelpaa.

Vierailija
13/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinua on pakotettu opiskelemaan! Muuta asennetta tai jätä väliin koko homma!

14/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saa erityiskohtelua, vaikka voisin vedota elämäntilanteeseen, olenhan kehitysvammaisen lapsen yksinhuoltaja.

Tai no, joissakin tilanteissa olen pystynyt sopimaan pidemmästä etätöiden palautusajasta - mutta sekään ei ole aina onnistunut! YHDESTÄ kurssista sain olla poissa " ylimääräiset" 2 tuntia ns henkilökohtaisen kriisin takia (lapsi oli sairaalassa)!

Homma vaan on se, että kursseilla on tietyt minimisuoritukset, joiden pitää olla tehtyinä ennen hyväksyntää.

Vierailija
15/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta opesi vaatimuksissa mitään ihmeellistä ole! Kyllä kaikkien opetussuunnitelma on sama olet sitten 22 tai 16.

Oletko nyt itse ihan täysillä opiskelussasi mukana, kun saa sellaisen kuvan, ettei sua paljon nappaa?

Vierailija
16/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika, sä olet varmaan päivisin koulussa? Olisihan se mullekin helppoa jos mulla olisi muitakin kursseja koululla, mutta KUN EI OLE!!!

Se on ihan eri asia ajaa se 60km 30min-60min takia kun ajaa se sama matka 6-7h takia! Eikö?

Se on vähän turhauttavaa ja kallista ajella tunnin takia päivässä 240km OMALLA AUTOLLA!!!

Ymmärrätteköhän tämän asian pointin? Ette näköjään

Kyllähän minäkin ihan mielelläni voisin olla siellä kaupungissa koko päivän jos mulla vaan olisi jotain tekemistä siellä!!!

Ja sinä joka sanoit että hanki lähempää koulu, niin vähän on vaikeeta kun se on lähin koulu sillä alalla mitä opiskelen!!!!

-ap-

Vierailija
17/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole opettajan vika missään nimessä ja kyllä se vaan on niin,että tietyt asiat oppilaan on tehtävä opetussuunnitelman mukaisesti jos haluaa sen todistuksensa saada.

Vierailija
18/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne muutkin opiskelijat tekee ja asuu opiskelija-asunnoissa ym. ja paljon vanhemmatkin opiskelijat kuin sinä.

t.kokemusta on

Vierailija
19/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oma kämppä täällä asuinpaikkakunnalla eikä todellakaan muuteta toiseen kaupunkiin!!!!'

-ap-

Vierailija
20/50 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei mitään erivapauksia. Olet kiltisti läsnä opetuksessa valittamatta tai sitten lopetat ja menet muualle.