***Loppuviikkoon syyskeijut***
Kommentit (36)
on kyllä semmonen ihmeellinen ällö olo. Mun ei tee mieli syödä yhtään mitään, varsinkaan mitään terveellistä " kunnon" ruokaa. Saa oikein väkisin vääntää alas jotain ku maha rupeaa murisemaan. No, kaitpa tää on ohimenevää..
Jaksamisia kohtalotovereille!
kerion 5+6
Minua ei ällötä vielä pätkän vertaa, eikä ole muitakaan oireita. Niinpä niin, MISSÄ NE OIREET LUURAA!!? Ei kyllä ole edellisissäkään ollut paljoa mitään, mut vois nyt jossain tuntua ihan raskauden kunniaksi ;) Pissatus on EHKÄ oireena ja aamulla yököttää ihan siitä syystä, kun pitää räkää yskiä pois. Mut ehkäpä se karmea nälkäolo tulee oireeksi kohta. Se on vallan kauheaa, jos iskee se äkkinälkä, eikä oo mitään syötävää.
Miun tekis penkoa jo kaikki vauvavaatteet esille :) Ei kyllä mikään mahottomuus, muutettiin 2kk sit tähän taloon ja ne vaatteet on tossa laatikossa ihan miun vieressä. Vauva-lehenkin tilasin, se on ollu traditio jo edellisissä odotuksissakin.
Mut nyt pojalle lukemaan. Ihan hän vapaaehtoisesti myönsi, että väsyttää. -piias- rv 5+3
puheenollen, onko muille tilanneille tullut jo tän vuoden eka numero? Mulle ei ole vielä tullut. Eikös sen pitänyt ilmestyä jo 10.1.?
...lienen vainoharhainen, mutta housut kiristää???!!
Olen kyllä kuullu, että toinen raskaus näkyy n.5min. raskaustestin tekemisen jälkeen ja muutama päivä sitten naureskelinkin, että mihinkähän vaatteisiin mie mahunkaan parin viikon päästä, mutta voiko olla jo nyt??
Kun se kiristyt tuntuu nimenomaan alavatsan kohdalla ja hieman vyötäröllä.
Ei kyllä taidan olla ihan vaan hassahtanut. Mutta kun ei ruokakaan oikein maistu...
MInjuska ja hippu hentunen 6+2, olevinaan iso.
Mulla on jo viikon verran housut kiristäneet, varsinkin iltaisin. Eli jonkunnäköistä alkuraskauden turvotusta taitaapi olla liikkeellä;) Ja muutenkin mitä useampi synnytys takana, sen nopeammin raskaus näkyy...Viimeksi mulla pullahti masu selvästi näkyviin jo rv 14:lla, saa nähdä kuinka aikaisin joudun nyt siirtymään mammahousuihin!
Mäkimeirami rv 6+2
Täältä ilmoittautuu myös yksi hysteerikko ja paha sellainen. Tänään viimeksi kun koskin perunoihin, niin menin sen jälkeen heti pesemään kädet saippualla. Sit oli pakko ottaa itteäni niskasta kiinni ja vähän rauhoittua, mulla kun on muutenkin kädet ja " auki" liiasta saippuoimisesta.
Oireita ei tosiaan vieläkään ole, tai no, koko ajan tuntuu että pissattaa, illalla paleltaa ja jos yöllä herään niin en saa unta. Mutta siis pahoinvointia ei ole yhtään.
Tuosta tietämisestä. Mä tein testin maanantaina kun menkat oli kaksi päivää myöhässä. Aluksi kun siinä ruududssa ei näkynyt mitään olin aika hämmästynyt, eli kai mä jotain arvelin. Lauantaina olin kyllä vielä ihan satavarma, että menkat alkaa. Ostin neljä pakettia siteitäkin :)
Nyt rupean tekemään yhtä haastattelua, kun tuo esikko vielä nukkuu.
Ninnu rv 4+5 (hih, meinasin kirjoittaa 41+5, sellaisillakin viikoilla kun olen joskus ollut :)
Tervehdys kaikille syyskeijuille! Olen seurannut keskusteluja sivusta jo muutaman päivän ajan, mutta vasta nyt uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan. Eli syyskuun vauvaa - esikoista - odotetaan meillekin, raskausviikkoja tuli tänään täyteen 6. Laskettu aika lienee syyskuun alkupuolella. Plussasin pari päivää ennen vuodenvaihdetta, mutta jo pari päivää aiemmin alkoivat ensimmäiset oireet - hajut alkoivat ällöttämään ja jotenkin muutenkin tunsin, että jotakin oli muuttunut.:-) Sen jälkeen oireita on ollut vaihtelevasti, välillä ei ollenkaan ja viimeiset pari päivää on ollut suurimman osan päivää vähän heikko olo. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut. Neuvolaan olen soittanut, mutta sinne otetaan vastaan vasta helmikuun puolella - varaan siis ajan hiukan myöhemmin. Alkuraskauden ultraa olen kovasti pohdiskellut... Olen kaikesta huolestumisen ja huolehtimisen maailmanmestari ja ultra voisi hiukan rauhoittaa... (Turhaa?) hätäilyä aiheuttavat erilaiset oireet kuten vatsan vihlaisut, toisaalta myös oireettomat päivät, huoli jouluna syödyistä kaikennäköisistä kielletyistä ruoista (en vielä tiennyt olevani raskaana) ym. Toivottavasti pysymme kaikki täällä mukana syyskuuhun asti! Mukavaa olisi päästä vaihtamaan ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
Tervetuloa Eka-vekara ja Toukka06, ja oliko muita uusia?
Mulla on ihan sama meininki kun Eka-vekaralla, mitään oireita ei ole, nekin kun oli, niin on kadonnut paljolti, paitsi että sain kohtauksen sovituskopissa tänään kun rinnat oli ihan kumman ja suuren näköiset. Joku pahoinvointi tekisi tästä kyllä todellisempaa!!
Olen kyllä kanssa ihan hysteerinen joka asiasta, että teenkö vahinkoa jos syön tätä ja tätä tai jos istun näin tai hengitän savua yms. Eka kun on kanssa tulossa niin ei ole oikeen vielä tietoa mikä on hyväksi ja mikä ei, niin sitten paisuttelee kaikkia asioita. Kaverin kanssa puhuttiin tänään, että kun olen varmaankin lähdössä maaliskuussa viikonlopuksi laskettelemaan, niin uskaltaakohan sitä. Nyt vaan mietittyäni alkaa pelottamaan enemmän, että jos jotain sattuukin, kun en halua laittaa itseäni alttiiksi millekään turhaan kun kokoajan muutenkin pelkään että jotain pahaa tapahtuu, eikä pähkinä pysy matkassa syyskuuhun asti. Uskaltaisitteko te lasketella rv14?
Ymmärsinköhän jonkun kirjoituksista ihan oikein, että ekassa neuvolassa rv 10 kuunneltaisiin sydänääniä? Voi se olisi ihanaa niin ei tarttis jännäillä siihen ekaan ultraan asti. Mietin vaan tossa, että mieheni ei pääse ekaan neuvolaan, niin jää sitten varmaan siitä ihanuudesta paitsi, jos nyt jotain kuuluukaan...
Onkos muuten joku viisas ihminen kerännyt johonkin jotain listaa mitä pitää tehdä ja hankkia vauvaa varten, miten valmistautua?Olisi nimittäin aika näppärä sellainen...
Manteli ja pähkinä 5+4
Taas löydän itseni täältä koneelta, vaikka tyttö nukkuu ulkosalla ja ajattelin että menen itsekin nokosille =), mutta aina jotenkin jumiudun tähän koneen ääreen.
Mulla on kyllä oireita riittämiin, ei mitään kamalaa mutta kuitenkin. Mulla tulee tosi huono olo jos ehtii yhtään tulla nälkä, joten syödä pitää jatkuvasti. Viime raskaudessa mulla ei ollut mitään pahoinvointiin viittaavaakaan. Mua myös palelee, väsyttää, alamasua välillä vihlaisee jos tekee jonkin äkkinäisen liikkeen... mitäs muuta! No onhan tuossakin jo oireita. Minusta tuntuu että housut on puristanut jo yli viikon verran. Johtuuko lienee turvotuksesta vai siitä, että syön koko ajan =))). Kiva kyllä seurata milloin se maha nyt tulee esiin, kun edellisestä raskaudesta ei ole kuitenkaan kuin vähän vajaa kahdeksan kuukautta.
Alkuraskauden ultrasta on ollut keskustelua. Meillä on omassa neuvolassa ultra, joten vauvaa pääsee katsomaan melkeimpä joka käyntikerta. Ensimmäinen neuvola mulla on 9+3 ja viime raskaudessa tais olla samoin. Noissa neuvolakäyntännöissä on tosi paljon eroja, olen huomannut.
Mantelille: Kyllä minä varmaan noin alkuviikoilla uskaltaisin vielä lasketella, sitten en enää varmaan kun masu alkais oleen jo hyvin esillä.
Kerion: Meille vauvalehti tuli jo pari päivää sitten.
Jaa no jospa hyökkäis vielä tuonne sängyn pohjalle, jos ehtis muutaman minuutin torkahtaa ennen kuin neiti herää.
Terkuin Hemu80, neiti kohta 8kk ja tipunen 5+3
Meille hommattiin mm. seuraavat vauvan tarvikkeet jo ennen vauvan syntymää:
- pinnasänky
- rattaat
- sitteri (oli kovassa käytössä ensimmäisistä viikoista lähtien)
- hoitopöytä ja/tai -alusta, vaippoja, kosteuspyyhkeitä..
- turvakaukalo autoon
Tuossa pari ehdotonta. Sit meillä oli soitto" rasia" (pehmoinen kuu-ukko) soittamassa tuutulaulua ja pari tuttia. Nyt ei äkkiseltään tuu muuta mieleen. :)
heips kaikille. ilmoittaudun uutena mukaan. tänään tuli täyteen rv 5 tasan. näillä näkymin laskettu aika olisi 14.9.06. huono ja etovaolo on koko ajan, eikä meinaa jaksaa töissä. pakkohan se vaan on yrittää. onneks on viikonloppu edessä että voi lepäillä. täytyy vaan hiukan hidastaa tahtia. neuvolaankin soitin ja tämän kuun vikana päivänä olisi ensimmäinen käynti, hienoa! kaikille mukavaa torstaita.
Manteliko kyseli, mitä vauvalle kannattaa hankkia etukäteen?
Joku tuossa jo mainitsikin pinnasängyn, mikä mielestäni ei kuitenkaan ole välttämätön heti ensimmäisinä viikkoina. Meillä tyttö nukkui muutaman viikon äitiyspakkauslaatikossa, joka tosin oli pinniksessä.
Rattaat on hyvä olla valmiina, tuskin niitä heti synnytyksen jälkeen jaksaa lähteä kauppoihin katselemaan.
Vaatetta. Äitiyspakkauksesta saa hyvän perussetin, mutta jotta ehtii muutakin tekemään kuin pesemään pyykkiä, kannattaa hankkia perusvaatetusta (bodyt, potkarit) reilummin. Pienelläkin vauvalla vaatetta likaantuu uskomattoman paljon pulautuksista ja kun vaippa vuotaa.
Korviketta aion itse ainakin varustaa muutaman purkin kaappiin, jos imetys ei jostain syystä otakaan onnistuakseen, niin ei heti tarvitse lähteä kauppaan.
Vaippoja pieni paketti samasta syystä kuin korvike.
Turvakaukalo kotimatkaa ja muuta autoilua varten
Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen
Jossu, Viivis 5+6 ja esikoinen 1,5v., joka vihdoin suostui nukkumaan ;)
Listasin tietoni jo siihen toiseen listaan ja ajattelinkin samalla kirjoittaa pinoon. Olin kyllä tosi yllättynyt, kun nyt oli jo pino kasattu! Hienoa! Heti tuli sellanen fiilis, että " kyllähän tässä raskaana ollaan, kun muutkin syyskuiset jo uskaltaa pinoutua" ;-D Mulla ei tosiaan ole vielä mitään oireita ja testinkin tein vasta viikonloppuna: otan aina " varman päälle" eli vasta sitten, kun menkat on ainakin viikon myöhässä, ettei joudu pettymään niin todennäköisesti.
Odotamme toista vauvaamme, mutta vielä on aika epätodellinen olo. Oireita ei ole, mikä kyllä vähän häiritsee ;-) Tosin parina päivänä on ollut paha olo, mutta ehkä se oli vaan jotain yleistä heikotusta, kun en ollut syönyt pitkään aikaan (matkalla töistä kotiin). Muistaakseni viimeksi oli oksettavaa oloa joskus vko 8-14 välillä, en enää oikein muista, vaikkei edellisestä raskaudesta ole kuin 2 vuotta (ikäeroa tulee 1v ja 11kk). Kiva oli siis lukea, että monella muullakin puuttuu oireet, joten tuskin tämä mikään pelkkä tuulimuna ole... Toivotaan...
Perheille ja parhaille kavereille ollaan jo kerrottu raskaudesta, mutta lopuille kavereille kerrotaan varmaankin vasta n. rv 12 jälkeen. Ja töissä sitten, kun on pakko. Viimeksi oli vatsan kannalta pakko tunnustaa rv 17-18 tienoilla, mutta nyt varmaan jo ehkä rv 14 aikoihin, saa nähdä. Mustakin tuntui, että tällä viikolla on housujen vyötärö kiristänyt, mutta se taitaa johtua vain siitä, etten ole ko. työhousuja pitänyt joulun ja uuden vuoden herkuttelujen jälkeen ;-) Eli ehkä en sitä uskalla laittaa vielä raskauden piikkiin...
Mä taidan odotella Jorvin ultraa enkä mennä yksityiselle, kun ne on niin kamalan kalliita. Kovasti kyllä tekisi mieli, mutta on vaan pakko malttaa mielensä :-( Meillä valitettavasti ekassa neuvolassa ei ainakaan vielä kuunnella sydänääniä, vaan vasta ekassa virallisessa ultrassa Jorvissa saadaan ne äänet kuulla. Ja se onkin kauheeta, kun joutuu odottamaan, että kuuluuko, kuuluuko?!? Viimeksi ainakin oma sydän tykytti sellaista vauhtia, kun ei se ultraava kätilö heti ekalla sekunnilla löytänyt sitä vauvaa... Toisella neuvolakäynnillä sydänäänet kuunnellaan jo sitten neuvolassakin ja yhtä rakkailta ne kuulostavat joka kerta ihan synnytykseen asti :-) Toivottavasti tämänkin pikkuisen sydän lyö hyvin ja saadaan vauva taloon pian!
Hyvää loppuviikkoa kaikille syyskeijujen odottajille ja toivotaan, että kaikki saavat pian edes jotain (mukavia) oireita tai hyviä ultra-uutisia :-)
Manteli81 kyseli uskaltaisiko lasketella rv14? Itse lähdössä maaliskuun puoli välissä Leville ja tarkoitus oli lasketella, mutta asiasta kyseltyäni, mulle sanottiin, että ei kyllä kannata ottaa tietoista riskiä. Vauva kuitenkin silloin jo sen verran iso. Silloin itsellä rv15. Niinpä päädyin siihen, että jätän laskettelusukset kotiin. Toisaalta harmittaa, kun ei pääse mäkeen, mutta sitten taas kyllä tämän masussa kasvavan vauvan hyvinvointi menee edelle.
Toki teet itse päätöksesi, mutta minä en uskaltaisi.
tuolta syyskuumeilijoista siirryn tänne puolelle =D
en kovasti uskalla vielä hehkuttaa, sillä tein tänään positiivisen testin... ällötystä on ollut toista viikkoa, jota olen kummaksellut tuolla toisellakin puolella. Voiko " aamu" pahoinvointi alkaa näin aikaisin??
Tämä olisi kolmas lapsemme ja edellisissä raskauksissa olin melkein kaikessa muutenkin edellä, siis pahoinvoinnit ja supistukset...toivottavasti tämä menisi hyvin alusta loppuun asti.
*tiitiäinen79* rv.5+
äsken sain alas vain kylmiä nakkeja, ei puhettakaan lämpimän ruuan syömisestä. En kyllä vielä ole oksentanu, mut ällöttävä olo kuiteskin on.