Katsoppa oma deodoranttisi sisältääkö se alumiinia, nimittäin tosi moni dödö sisältää.
sen tehtävä on tukkia hikirauhaset niin ettei hikeä pääse tulemaan. ei ihme että rintasyöpä senkun yleistyy kun dödöihinkin lisätään kaikenlaisia mömmöjä. Jos dödösi sisältää sitä niin se lukee siellä alunium...
Kommentit (27)
Apteekeissa myydään juuri nimenomaan alumiinia sisältäviä antiperspirantteja, joiden nimenomainen tarkoitus on tukkia hikirauhaset. Näitä ovat mm. Absolut torr, Triple Dry ja Bats. Deodoranttien alumiini ei aiheuta syöpää eikä mitään muutakaan kamalaa. Raskausaikaisesta käytöstä ei myöskään ole todettu olevan yhtään mitään haittaa kummallekaan.
Perehtykää asioihin ennen kuin vaahtoatte jonkun vaihtoehtolehden tai Seiskan jutun perusteella yhtään enempää.
Apteekissa on myös myynnissä alumiinittomia dödöjä... kaikki kun eivät halua tukkia ihoaan.
alumiinittomissa dödöissä on usein alkoholia, joka sekin aiheuttaa syöpää siinä missä alumiinikin.
ja tukkii ihohuokoset.pakko käyttää tota koska muuten kainalot vuotaa ku seula :) joo ja sisältää alumiinia,sisältäköön mitä myrkkyä vaan kunhan ei kainalot hikoile!
oltava 2 päivää ajamatta karvoja. t:19
2-3 viikon välein laitan sitä yöksi kainaloon... auttaa muuten myös jalkahikeen:)
Tosiaan pysyy kainalot kuivana eivätkä haise.Kesällä tykkään erityisesti käyttää:)
murrosiässä alko järkyttävä hikoilu,olin siitä hikoilusta kärsiny jo reilu kymmenen vuotta mutta viime kesänä ostin sitä ni siihen loppu hikoilu.paitsi joskus vähän vuotaa. t:19
" Heitä pois rikkinäiset kosteussuojatut (mm. Gore-Tex) vaatteet. Jos käytät kenkien kosteus-sprayta, suihkuta sitä vain ulkona ja katso, ettet saa hengitä sitä tai ettei sitä joudu ihollesi. Kosteussuojissa, ja kosteus-/rasvasuojatuissa pinnoissa on PFC-yhdisteitä, jotka on viime aikoina yhdistetty syöpiin ja jotka ovat hormonihäiritsiöjitä. Muun muassa Ruotsi aikoo kieltää ne niiden riskien takia."
wwf:linkissä
ai goret roskiin, ettei tulis syöpää?
On voimakkaasti epämuodostumia aiheuttava aine.
Ja vielä apteekista ja kalliilla rahalla! Onneks sitä ei tartte laittaa kun joka 3 päivä:P
Minulla ollut jo kauan käytössä aloen deodorantti jossa ei ole alumiinia.Sitä ei saa kaupasta vaan pelkästään aloe tuotteiden kotimyyjiltä, en ole edes viitsinyt kaupan tuotteista etsiä deodorantteja missä ei olisi alumiinia.
Käytän valkosta Nivean roll-on dödöö, sisältää alumiinia. Olen tykännyt, toimivin ja luotettavin dödö, mitä oon kokeillut. Olen käyttänyt sitä monta vuotta, mutta nyt taitaa mennä vaihtoon. Mistähän löytäs alumiinittoman hyvän dödön?
Vierailija:
On voimakkaasti epämuodostumia aiheuttava aine.
Miksei tätä sitten kerrota esim. neuvolassa? Jos kerran näin on (mitä epäilen), ja suurimmassa osassa dödöjä alumiinia kuitenkin on, miksei sitten enemmän ole epämuodostumia vauvoilla?
Ei se dödön alumiini imeydy elimistöön ja vauvaan, harva aine yleensäkin imeytyy ihon läpi yhtään mihinkään. Paljon vaarallisempiakin aineita, mm. metyylielohopea petokaloista ja PCB ym. ympäristömyrkyt uhkaavat sikiöitä, puhumattakaan alkoholista, tupakasta ja huumeita.
Eihän dödöä tietty pakko ole käyttää.
tekee varmaan hyvää kun laitetaan alumiinia kainaloon. Siitähän on jo kauan puhuttu että dödöt voi aiheuttaa rintasyöpää enkä ihmettele sitä.
Sitten lääkäri vaan mainitsi: " alumiinia muuten saattaa olla deodoranteissakin, kannattaa tarkistaa" . Tässä lista alumiinittomista:
Deodorantteja, joissa ei ole alumiinijohdannaisia:
Clarins Eau Dynamisante Doux Deodorant Dr. Hauschka Deodorant Fresh / Floral Scent Ellen
Betrix HMB Country Deo Spray Ellen Betrix HMB Country Deo Stick Klorane Deodorant
Bille Antiperspirant Klorane Deodorant Stick Antiperspirant Lavilin Cream Body Deodorant
Men & Women Lumene Aerosol deodorantit Lumene Roll-on deodorantit Lumene Body
Aktiva Body Spray Deodorant Nectar Dewberry Roll on Deodorant Nivea Deo Spray
(valkea pakkaus) Nivea Deo Stick (valkea pakkaus) Nivea Deo Spray Masculine Nivea
Deo Stick for Men Pirkka Deodorantti Rai Spray 1,2 ja 3, 100 ml Roc Koops
Deodorant Stick Sebamed Deodorantti, roll-on Sebamed Deodorantti, pumppupullo Vichy
Deodorant Fraicheur Weleda Citrus deodorant Weleda Deodorantti
(Lähteet: Helsingin Allergiayhdistys, kosmetiikkaneuvonta, p. 09 - 458 63 68,
.
" Eihän dödöä tietty pakko ole käyttää.
[/quote]
"
" Aluminium Zirconium Tetrachlorohydrex GLY"
Ihmekös, kun kainaloita kirvelee. Olen kokeillut kaikenlaisia herkän ihon deodorantteja, allergiadeodorantteja, luomudeodorantteja ja kaikenlaisia. Kivoja ovat ja iholle parempia, mutta hienhajun suhteen ihan sama, jos jättäisi kokonaan laittamatta...