TOUKOtoiveet (ma-ti)
Kommentit (39)
Pricilla; kiva kun tulit takasin ja toivotaan et tyttö paranee niin nopeesti kuin mahollista! paranemista meiltä sinne teille!!!
liikkeistä..mulla on istukka etuseinämällä ja sen huomaa kyllä. liikkeita tunnen nyt usein mut hentona. esikoista odottaessa tunsin liikkeitä ekan kerran rv 19+ ja niitä tuli heti kovina potkuina. mut soittakaa ihmeessä neuvolaan jos huolestuttaa. sitähän varten niitä on.
pitää laittaa niitä nukkumaan..
my_selene ja Remppa rv 20+0
Vihdoin! Viime raskaudessa masu pullahti vasta muutama viikko ennen synnytystä, mikä oli hyvä juttu silloin, mutta nyt on kiva kun näkyy jo vähän aikaisemmin :-). Paino on kuitenkin suurinpiirtein samoissa lukemissa kuin edellisella kerralla samoilla viikoilla.
Huomenna olisi taas lääkäri ja vähän kyllä hirvittää tää joulusta päälle jäänyt mässäilykausi. Onneksi sain suklaavaraston syödyksi, niin ei ole enää kummittelemassa. Muuten syön kyllä ihan terveellisesti ja kohtuuannoksia, mutta makea maistuu nyt jotenkin NIIIIIN hyvälle. Kai se alkuraskauden makealle etominen kostautuu sitten nyt :-/. Miten muiden ruokavaliot? Onko kellekään ilmaantunut mitään outoja himoja?
Mulla uni maistuu todella hyvin eikä vessassakaan tarvitse enää juosta keskellä yötä. Mitä nyt herään kun mies tulee aamuyöstä töista kotiin, mutta yleensä nukahdan heti uudelleen, toisin kuin vielä pari kuukautta sitten. Mitään tyynyjäkään ei tarvita ja selälläänkin pysytyn vielä hyvin nukkumaan, mutta ei enää vatsallaan.
Pricilla: pikaista paranemista tytölle! Muistaakseni sinä valittelit atopiaa joku aika sitten. Oletko jo saanut avun siihen? Mulla auttoi Elocon-niminen rasvainen voide, mutta sitä saa vain reseptillä, jota oma lääkäri ei suostunut kirjoittamaan, piti käydä ihotautilääkärillä hakemassa. Hydrokortisoni ei auttanut ainakaan minulla, eikä se taida niin hyväksi olla muutenkaan. Ei kyllä taida olla oikein mikään muukaan raskausaikana :-/.
Jahas, nyt ruokaa laittamaan!
Huomisessa ultrassa pitäisi selvitä vauvan sukupuoli. Jännittää, pitääkö mun poikatunne paikkansa :-).
Voikaahan " paksusti" !
Ankkurinappi 23+4
Harjoittelusta kotiuduttu ja olo on kamala... oon ihan tautisen väsyksissä, vaikka ilta osastolla olikin tosi rauhallinen. Mutta kolmen viikon loman jälkeen tuntuu, että vauvakin oli ihan järkytyksissään kun on koko päivä oltu liikkeellä. Koko päivän on liikkunut ihan tosi paljon. Ja kyllä toi masukin alkaa jotenkin painaa jo, vaikka ilta oli tosiaan rauhallinen ja paljon istuttiinkin niin nyt on masussa oikein huono olo.
Pid, täällä ainakin nukutaan tyyny polvien välissä... paitsi välillä se ahdistaa liikaa ja tulee niin kuuma, että on pakko heivata pois. Ja kankkuun pistää myös mulla. Tosin kovempi pistos mulla on häntäluussa ja sängyssä kääntyminen on ihan tuskaa.
Supistuksista joku kysyi. Mulla on alkanut nyt olla selvästi enemmän harjoitussuppareita. Ja illallakin tulee ihan vaan vessaan lähtiessä kun nousee sängystä.
Niin ja talvilomasta =) Ystävänpäivän aikaan tehdään kahden yön kylpyläreissu ja sitten todennäköisesti parin viikon päästä lähdetään lappiin mökille pariksi yöksi kun mies oli saanut muutaman päivän vapaat ja mäkin sain harjoittelun vuorot järkättyä siten, että sain neljä päivää vapaata peräkkäin. Pitempää talvilomaa ei sitten yhdessä vietetä. Mies lähtee maaliskuun alkupuolella viikoksi lappiin moottorikelkkailemaan ja koulukavereita moikkaamaan. Mutta saa sitten neljän viikon kesäloman kun ei talvella pidä toista viikkoa lomaa. Mä annoin ihan takarajaksi miehen reissulle tuon maaliskuun puolivälin... =)
Nyt sohvalle köllimään...
[color=red]pikku-milli & paco 24+3[/color]
Kuopuksella ja välimallilla on nyt yli kuukauden ollu yöllä yskä. Päivällä on sitten ääni käheenä. Tänään kävin varaamassa aikaa lääkärille, kun nyt pitäis se keuhkokuumeen jälkitarkastuskin olla. Seuraava vapaa aika olis ollu 19.1!!!!!! Ostopalveluna päästiin sitten yksityiselle perjantaiks. Molemmat menee keuhkokuvaan ja verikokeisiin (taaaaaaas) just käytiin viimeviikolla kuopuksen kanssa.
Tänään kävin ite siellä labrassa ja " vaan" kuus putkiloa ne verta nyt sitten ottikin. 19. päivä lääkäri soittaa tulokset sitten. Sydänfilmissäkin kävin, mutta ylläri, että ei niitä rytmihäiriöitä siinä kahen minuutin aikana ehi tulemaan.
Viimeksi lääkäri sano, että kohdunsuu on pehmeä, mutta kiinni. Supistuksia ei nimittäin ole ollut vielä, kuin ehkä kymmenen kappaletta! Mitäs sitten kun ne supparit alkaa... Kaikissa muissa odotuksissa on supistuksia ollut PALJON viikolta 25 alkaen.
Täällä pätkii kanssa. Ja pahasti. Tänäänkin aamulla läksin puukengissä lasten kanssa kerhoon ja unohdin irrottaa auton pistokkeesta... Tosin on tullut valvottuakin aika urakalla.
Pari reipasta kävelylenkkiä tehtiin tänään myös, kun oli niin nätti ilma :) ensin käveltiin kauppaan hakemaan muutaman päivän satsi sapuskaa. Meinas kyllä käydä kunnon päälle näin joulumässäilyjen jälkeen lykkiä tuplavaunuja ja takastullessa vielä kolmea kassia ruokaakin! Mummot kaupungilla tulee kyselemään, että onko rattaissa kaksoset... Juu tosiaan... Ihmettelevät kyllä, kun vastaan, että ei nyt ihan. Toinen on neljä ja toinen yks vee :D Noilla kun ei kauheesti kokoeroa ole. Illalla käytiin vielä pulkalla kattomassa joko jäälle pääsis luistelmaan. Kolme pulkkaa peräkanaa meinas olla tälle mammalle liikaa! Vaikka ei kai noi yhteensäkkään paina kun semmoset 40kg...
Jotain piti vielä kommentoida, mutta en kyllä kuollaksenikaan muista että mitä...
Voimia toivotan kaikille pienille ja isoillekkin potilaille!
*tulipas taas tekstiä, mutta ei kyllä mitään järkevää asiaa*
Nalluri ja ötö 21+2
Pricilla: Parannus-säteitä esikoiselle ja voimia koko perheelle. On aina ikävää, kun pikkuinen sairastaa. Niin ja kiva kun pääsitte jo kotiin.
Hekusti: Joo älä ole huolissasi, jos liikkeitä ei vielä tunnu. Itse tunsin esikon liikkeet vasta joskus rv.20. Mulla oli kans istukka etuseinässä. Sitten myöhemmin oli tosi liikkuvainen masukki, jorausta ja potkuja välillä liiankin kanssa.
Muistin pätkimistä joku valitteli. Joo täällä on ainakin yksi kaho-pää. Siis aivot on varmaan pehmenneet. Mitään en muista ja toisinaan puhun ihan höpöjä. Esikosta muistan et jossain vaiheessa ei tavaratkaan pysyneet kädessä ja yksinkertaiset päässälasut vaati ponnistelua tai laskinta. Mun teoria on, että osa aivo-kapasiteetista sulaa lapselle. Joo, ja esikko on aika fiksu tenava, joten saas nähdä oonko aivoton tän toisen jälkeen :).
Sitten tyystin oma napaisiin asioihin eli
Tänään oli odotettu rakenneultra. Siellä se pikkuinen köllötteli. Kaikki osat oli paikoillaan ja kunnosa eli ok merkki tuli. Painoa oli 437, joka vastaa viikkoja ja syke 150.
Sitten se jännä juttu. Minä, kun kuvittelin ruudulla näkeväni munat eli poju olisi tulossa. Ultraaja oli kyllä sitä mieltä, että ei voi nähdä, kun näki vaan kassit, jotka yhtä hyvin voi olla häpyhuulet. Toisaalta niillä on kai ohjeet tampereen keskusäitiysneuvolassa, että ei saa kertoa. Joo, tiedä häntä, mutta tuli hassu olo, kun olen koko ajan ajatellut masukkia tyttönä. No, jännityksessä elämme edelleen. Vaikka ei sillä sukupuolella tietenkään väliä oli, olisi vaan kiva tietää. Minä utelias olen.
Hyvää yötä kaikkille ja nukkukaa hyvin
typy ja pähkinä 21+2
Huomenta kaikki toukokuiset! =) Viime yö meni hyvin, nukuin tosi sikeästi. Ei millään olisi jaksanut nousta. Nyt taas virkeänä töissä. Tänään mennään töiden jälkeen valitsemaan miehen kanssa kaakelit uuteen kotiin... se on mukavaa puuhaa. Omaan napaan ei mitään uutta. Ainut riesa on joka päiväinen pään jomotus. Sitä nyt ajattelee että olisipa synnytys yhtä helppo kun tämä odotus. Mitään oireita ei ole ollut koko aikana eikä mitään muutakaan ongelmia. Masu kasvaa hiljalleen, mutta ei se vieläkään ole kunnolla " pullahtanut" esiin. Tasan viikon päästä on rakenne ultra. jes....jes. Näkee oman pikkuisen. Ei kait minun pidä vielä huolestua liikkeistä. Mutta eiköhän niiden pitäisi parin viikon sisään ruveta tuntumaan. Sitten kun on rakenneultrassa käyty niin sitten aletaan hankintoja tekemään. Vaunut ja sänky yms....
Heidi 19+0 (hui, tuntuupa jo paljolta)
Viime yönä näin unta että neuvolantäti suurenteli ultrakuvasta mulle kikkelin kuvaa... Nyt oon nähny sekä tyttö- että poikaunen eikä vaistokaan käänny vielä kummankaan puoleen :-/
Muisti pätkii täälläkin: ystävä tuli kahville niin ihan pokkana kaadoin kahvit vain omaan kuppiini ja kävin pöytään :) Samoin vaatekaappia siivotessa mietin että ihanku vaatteet ois jotenki vähentyneet, niin seuraavalla viikolla löysin niitä korillisen viikattuna pyykkituvasta, mulla kun on pesukone ollut rikki n. 3 viikkoa niin ei oo tullut käytyä, joku naapuri niihin sitten hermostunu ja viikkaillu pois narulta :-P
Tänä aamuna tuli ilmeinen hormoni itku aamupalapöydässä. Musta on tullu raskauden myötä tosi herkkä. Yleensä en itke juuri koskaan, mutta nyt kihosi kyyneleet silmiin jo kun äidilleni äitiyspäivärahoista (!!)puhuin B-) No, jaampa tämän aamuisen itkuni syyn teidänkin kanssa. Jos kaikki menee niinkuin elokuvissa, niin tälläinen tekstari lähtee toivottavasti toukokuussa sairaalasta (kirj. Tittamari Marttinen):
Kevätvauvalla perhospaita,
potkupöksyissä aurinkoraita.
Nukkuu alla krookusten täkin,
huulilla sirkutus västäräkin.
Tyynyllä kasteen hipaisu hellä,
kelpaa siinä kelliskellä.
onnenkyyneleitä tihrustaen stellis & voitto rv23
Kirjoittelempa nyt minäkin noita neuvolakuulumisia,eli eilen neuvolassa;
Viikkoja 21+2
Sf-mitta 18
Syke 140
Oma paino noussut kokonaisuudessaan 7kg (!)
Hb 119
Verenpaine 100/52
Mies ympäripuhui neuvolantädin katsomaan ultralla pienokaistamme,oli siis aivan tavallinen neuvolakäynti.Miehen toiveista huolimatta ei suostunut tämä pieni ihmistaimi näyttämään sukupuoltaan,vaan nukkui tyytyväisenä pylly pystyssä koko toimituksen ajan.Kerran käänsi kylkeä,mutta muuten ei paljon häiriintynyt.Haluaa pitää meidät " poikauskossa" ,joten tyydymme siihen.
Supistuksia on täälläkin nyt päivittäin ollut,tälle päivälle neuvolantäti laittoi lääkäriajan että varulta tarkistetaan tilanne.
Välillä tuntuu nyt jo tukalalle tuo maha,en ymmärrä miten selvisin kaksosiani odottaessa,kun nyt jo tuntuu ajoittain raskaalta liikehtiä!?
Vai kultaako se aika ne muistot vaan...
Tuo painonousu tietysti mietityttää.Onhan tuossa joulu vielä tuoreessa muistissa,mutta kiloja nyt täsmälleen saman verran kun kaksosiani odottaessa samoilla viikoilla.Jospa se olisi vaan joku " kasvuspurtti" !
Nyt täytyy mennä jatkamaan hommia,tulipa tuota omaa napaa nyt pohdiskeltua..
Oikein hyviä vointeja ja mukavia viikon jatkoa ympäri Suomen maan!
Toivotteli VilleOrvokki 21+3
Heräiltiin tossa tunti sitten esikon kanssa, vaikka nukkumaan mentiin jo puol 8!!! Kyllä se näköjään sairaalassa-olo väsyttää..
Tyttö on oikein terveen oloinen jo, muttei anna oikein vaihtaa vaippaa, eikä pukea, kun on tietty jäänyt traumoja kaikista niistä lääkityksistä ja verikokeista:( Kiitokset vaan kaikille osanotoista, on se ihanaa kun on tämmönen paikka, josta saa tukea ja apua:) Juuh, nyt ne hormonit täälläkin hyrrää, kun tippa meinaa silmään nousta:)
Ankkurinnappi, täytyypä kysellä lääkäriltä tuosta mainitsemastasi rasvasta. Ei se kortisoni kyllä meinaa tehota, mutta onneksi näitä talvia on harvassa kun näin pahana ihottumat ovat!
Mulla pätkii muisti ihan kamalasti. Unohdin laturinkin sairaalaan, vaikka yleensä olen kyllä tosi tarkkana tavaroitteni kanssa!
Ja täällä on nukuttu jo pitkään peitto jalkojen välissä. Mulle ei riitä tyyny, vaan pitää olla peitto, jotta saa vatsallekin tukea.
Nyt ois pakko ruveta siivoomaan, kun mies on saanut kodin viikonlopun aikana ihan karmeeseen sotkuun! (Miten onnistuukin???)
Ja sitten ruuanlaittoon ja pyykinpesuun, huoh!
pricilla 19, jes puoliväli lähestyy....
Täällä istuu yksi elävä ruumis... Eilen uni tuli kyllä puolenyön jälkeen, mutta kahden aikaan taas heräsin. Jalat kramppasi puoli yötä ja nykyään tuntuu muutenkin olevan tosi vaikeaa löytää hyvää asentoa. Yksi tyyny jalkojen välissä ja toinen masun edessä kainalossa. En tiiä, mutta ei kyllä kauaa jaksa jos ei saa nukuttua. Oletettavasti ensi yökin on uneton kun tänään oon iltavuorossa ja huomenna meen aamuun. Onneksi äiti antoi mulle auton loppuviikoksi niin ei tarvi noita ilta-aamu yhdistelmiä bussilla kulkea.
Nasumasulle ja typylle onnittelut kivoista ultrakuulumisista =)
Mulla on myös istukka etuseinässä mutta silti liikkeet on tuntunut päivittäin 17+3 lähtien. En tiedä onko se istukka sitten jotenkin tuossa vasemmalla puolella kuitenkin enemmän kun sillä puolella ei liikkeitä ole juuri tuntunut ennen kuin nyt kun masu rokkaa jo oikein kunnolla.
Stellanord, mulla on kanssa itku tosi herkässä... tosin mä oon kyllä aina pillittänyt ihanissa elokuvissa jne, mutta raskausaikana on kyllä mennyt ihan yli. =D Oli jo vähän liikaa kun joskus aika alkuvaiheessa paruin emmy-gaalan läpi kun ihmiset voitti palkintoja =D
Näin muuten viime yönä unta, että meidän poika syntyi... putkahti tosin maailmaan vanhempieni olohuoneessa. Ja vastasyntyneeltä löytyi jo neljä hammasta ja paaaaaaljon tukkaa =)
Aurinkoista tiistaita toukoiset!
[color=red]pikku-milli & paco 24+4[/color]
Kiva että Pricilla olet takaisin ja " arki" alkaa taas sujua, itse olin tuossa viime syksynä tytön kanssa sairaalassa kuumekouristusten vuoksi pari päivää ja tosiaan sen reissun jälkeen väsytti.. Huolesta soikeena kun ei osannut nukkua. Ihanaa että kaikki on jo hyvin! =)
Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille!
Stellanord! Aivan ihana runo, pitää melkein itsekin pyyhkiä kostunutta silmäkulmaa.. Voi ja varovaisesti alkaa suunnittelemaan ristiäskutsuja ja muuta, oon sellainen suunnittelijatyypi - eli elän aina jotain odottaen..
Stellan.. Mistä löysit noin kauniin runon?
Masukkiin ei oikeastaan uutta, viime yönä nukuttiin kuin tukit koko perhe ja nyt tuntuu olevan energiaa ylimääräiseen touhuiluun asti. Myttynen aloitti hurjan jumpan jo heti aamusta, vilkas vauveli..
Aurinko paistaa täällä savossa jo korkealla, olispa ihanaa mennä hiihtämään jos ois ne sukset..
Kevään tuntua ilmassa - meidän vauvakevään!
Moikka ja ihanaa päivää!
pid ja Myttynsä 22+3
Juuri laskin että vielä olisi 47 työpäivää jäljellä ennen äitiyslomaa (kaikkea sitä ehtii työaikana tehdäkin :-). Aloitan loman 30 päivää ennen laskettua mutta päiviä on noin vähän sillä olen osittaisella hoitovapaalla ja teen töitä 4pv/vk. Ei kyllä työnteko enää oikein huvita ja olenkin ollut hävettävän laiska... Valitettavasti olen tosi hyvässä kunnossa joten ei ole oikein mitään perustetta saikullekaan. No, täytyy olla tyytyväinen että vointi on hyvä.
Masukki on melkoinen vipeltäjä, potkut ovat jo melkoisia ja välillä oikein hätkähtää kun tulee oikein kunnon tönäisy. Paljon vilkkaammalta tapaukselta tuntuu tämä kakkonen kuin esikko oli (tai sitten en vaan enää muista miltä esikon odotus tuntui). Neuvola olisi perjantaina, kauhulla odotan taas sitä punnitusta :-( Kurja kun menee koko neuvolakeikka siinä painonnousua kauhistellessa.
Aurina 22+4
Tulipa äsken luettu tänään tullutta vauva-lehteä. siellä kun tuli mukaan se " saamme vauvan" -kirjan niin aloin miettiä et miksen lukenu sitä kun odotin ekaa. yritin olla ottamatta selvää koska en halunnu tietää mitä voi mennä pieleen mut tää on hyvä. itelläni ei ollu synnärillä mitään tietoo calmetesta. heh..ihan kauhee vauva-kuume iskee joka kerta kun lukee vauvoista tai näkee kaupassa joku tooosi pieni.
Stellanord; ihana runo. oon ollu koko raskauden aikana tosi herkkä. itku tulee jopa kauniit ja rohkeet kattoessa. se on jo jotain. alussa yritin kerran lukee vauva-lehdestä synnytyskertomaus mut ei siitä tullu mkiotään kun en nähny mitään kyynelten takaa vaikka ne ihmiset siinä jutussa ei edes ollu vielä päässyt saliin vaan niitä käänyttiin ovella jo. ihan uskomatonta miten nää odotukset voi olla erilaisia. ennen ei oo ollu tämmöistä.
mun jalka ja varpaat ovat kipeet kun kaaduin yöllä kun nousin ylös sängyssä. nyt käveleminen on yhtä tuskaa. no, ainakin on hyvä syy olla laiska. =)
pitää mennä laittamaan ruokaa, lapset lähös taas muutamaks tunniks isälleen niin pääsen kahvittelemaan kaverille.
voikaa hyvin!
my_selene ja Remppa rv20+
Täällä kans aika menee nyt todella hitaasti, kun jäin nyt vuoden alusta työttömäksikin....Omat rytmit on muuttunu niin, että illalla ei uni tule ja aamulla nukun sitten 9-10...Ennen siis kävin yheksältä nukkumaan ja heräsin jo kaheksan jälkeen tai töihin piti herätä kyllä jo puol kasi :-)
Minä kans oon sellanen suunnittelija tyyppi...Aina pitäs olla jotain työn alla! Nyt sisustetaan tulevaa lasten huonetta tai siis aluksi se on vierashuoneena, mutta sellasta vanhaa puusohvaa ja kaappia ollaan maalailtu...
Varastosta hain kaikki vauvan vaatteet, joita ollaan saatu kasapäin ja nyt tekis mieli jo pestä ne pienemmät ja laittaa kaappiin....Onkos siinä vielä mitään järkeä?? Toisaalta nyt ois aikaa ja sitten ei jos pääsisin tekee jotain sijaisuuksia....
Täällä ei enää väsyneet jalat vaivaa...kai ne magnesium tabletit on auttanu :-0
Missä vaiheessa kannaattaa käyttää sitä tukivyötä tai yleensäkin niitä tukevia mamma-alushousuja?? Oon pärjänny vallan mainiosti sellasilla mahan alle jäävillä tavallisilla alkkareilla ja jotkut on ihmetelly sitä? Kai se johtuu myös vatsalihasten kunnosta ja siitä monesko on kyseessä??
Hei kertokaas tyhmälle siitä kantoliinan tekemisestä! En ole nähnyt niitä liinoja livenä, joten ei mitään käsitystä millanen sen tulis olla tai miten se sitten kiedotaan/sidotaan????
No nytpä oli taas minua itseäni ja paljon kysymyksiä....Sorry:-)
JJ-82 rv23+5
oli sen nimisisestä kirjasta kuin " Äidin karkkipäivä" , siinä on kaikkia muitakin ihania äitiysrunoja. Ja tuossakin runossa on oikeasti kaikki vuodenajat, tosi ihania <3 <3
JJ82: ei kai niitä mammakalsareita oo pakko missään vaiheessa ruveta käyttämään, jos vanhat ei ala tuntua epämiellyttäviltä. Useampi tuttuni on kulkenut ihan tavallisissa stringeissä loppuun asti ja ihan on tavallisiksi masut palautuneet. Itse tosin hylkäsin moiset " puristimet" heti alkuun, sen verran mukavuudenhalua on. Ja mitäs tämmösillä pakkasilla on väliä, kun sitä pöksyä on päällä joka tapauksessa useampi kerros, että mimmoset mummopuuvillat siellä alla lököttää :-P
Pakko kysyä kun aloin miettimään. Muistaako kukaan Piitu-76? Mitäköhän mahtaa hänelle kuulua? Plussattiin samoihin aikoihin ja kyselin perhekerhon-sivuiltakin että mitä kuuluu? Kävin vielä tuossa toukokuisten lasketuissa ajoissakin tarkastamassa niin nimi on ainakin vielä listassa.
Meillä esikoinen lähti päiväkylään isovanhemmille ja ai kun on ollut rauhallista. Mitä nyt pienempi saa ihmeraivareita aina välillä mutta nukku sentään puoltoistatuntia päikkäreitä kun ei veikka ollut pitämässä meteliä. Nyt on muuten mies sitten sairaslomalla ja toinen silmä punasena. Miullaki ihan älytön tää yskä vielä, onneks pojilla helpotti. Vielä yskivät vähäsen kummatki ja pienemmällä nenä vuotaa. Onneks silmätulehdus meni niillä ohi, toivottavasti tuo isukki ei vaan tartuta uudelleen mokomaa.Kuultiin sitten tänään että lasten serkkupoika, reilu vuoden ikänen, on sairaalassa ollut eilisestä ja epäillään hinkuyskää... Tosi kiva.
pricilla, hienoa että pääsitte kotiin. Meilläkin nukuttiin hyvin muutama yö kun pienempi syksyllä pääsi viikon sairaalareissusta kotiin.
Ahistaa noi supistukset. Tänäänkin muutamia ollut. Ei kyllä näin aikasin tainnu poikien aikaan alkaa. Kuhan ei nyt vaan liian aikasin tulisi. Esikoisen kanssa kyllä käynnistettiin 39+2 kun oli niin iso, syntyi 39+5, ja pienempi syntyi 41+2. Saa nähdä miten tässä käy... Autolla ajaessa melkein tuntuu pahimmalta kun varmaan edelleenkin jännitän koko touhua. Kortti siis miulla ollut reilu puolivuotta. Enkä oo kun muutaman kerran ilman miestä ajanu pienen matkan. Harjotusta vaan...
Hellasta posahti tärkein levy tänään... Taitaa vastus olla palanut... Onneks on vielä 3 muuta toiminnassa. Kelan papereita pitäs alkaa täyttämään vielä kun on suhtkoht rauhallista.
pakkohan se oli tulla vielä viestit ennen syömistä katsomaan:)
Niistä mammakalsareista, eli mä en kyllä ekasta sellasia käyttänyt. Ja muutenkin pystyin ihan mukavasti loppuun asti korkkareissa käveleen, mutta nyt on kyllä tullut niin paljon enemmän " ongelmia" ja mukavuuden halua ja vatsakin tuntuu tarvitsevan enemmän tukea..
Vielä en oo mammakalsareita ostanut, mutta lindexin äitiyssukkiksia olen kyllä monesti käyttänyt. Antavat ihanaa tukea vatsalle ja selällekin:)
Mäkin tunnustaudun suunnittelijaksi:) Oon kyllä moneen kertaan ehtinyt miettiä jo tulevia ristiäisiäkin. Ekasta pidettiin isot 60 hengen juhlat ruokineen ja kahveineen ja epäilenpä, että juhlat taas paisuvat. Ei nimittäin raaskisi jättää ketään pois kutsulistalta!
Mä en kyllä valitettavasti edes muista Piitua, mutta mähän en liittynyt ihan alusta mukaan...
Nyt syömään.
pricilla
Vauva kasvaa hienosti, kaikki osat paikallaan ja äitikin voi hyvin :-). Uskomatonta, mutta painoa oli tullut 6 viikossa vain 1,5 kg lisää, vaikka olen herkutellut oikein urakalla joulusta lähtien. Kaikenkaikkiaan painoa on tullut nyt n. 6 kg.
Muttä yksi pieni SUURI asia ottaa päähän, tyhmä, tyhmä tyhmä! Lääkäri mittaili vauvaa ja esitteli sydäntä ja päätä ja reisimittaa. Mitattuaan reiden hän sanoi että tuolla näkyy vähän ??????, se sana meni multa ohi. Katselin siinä monitoria ajattelematta asiaa sen kummenmmin kunnes myöhemmin tajusin, että siinähän sitä katseltiin vauvan jalkojen väliin!!!!!!!!! Kysyin ulkopuolella mieheltä mitä lääkäri oli sanonut, mutta mies ei ollut kuullut kaikkea koska seisoi lääärin takana ja hän puhui aika hiljaisella äänellä. Jäi siis edelleen epäselväksi vauvan sukupuoli :-/. Yritin kotona muistella mikä se sana oli ja kyllä se taisi olla " kivekset" , mutta ihan 100 % varma en voi olla. Miksi mä en saanut suutani taas auki? Ärr murr
Kyllä se kuva aika poikamaiselta näytti. No, täytyy varmistaa se vielä seuraavalla kerralla niin pääsee nimeä tosissaan miettimään. Välillä tulee kyllä Suomen neuvolatätiä ikävä, hänen puheestään ymmärsin pähkäilemättä ihan kaiken ;-). Täällä on ainostaan se hyvä puoli, että pääsee ultraan joka käynnillä.
Mä en yleenä suunnittele mitään kovin paljon etukäteen (saan siitä usein toruja), mutta nyt on ristiäisten ajankohta ja paikka jo päätetty. Johtuu ihan siitä, että me jätetään Suomen loma väliin tänä kesänä, joten vieraat (tyyliin vain kummi ja mummi) tulevat tänne. Mukava alkaa suunnittelemaan jo kesää ja lomaa :-). Toivottavasti ei tuo huonoa onnea, vaan kaikki menee loppuun saakka ok.
Tässä on muuten lisää vauvarunoja vetisteltäväksi, toivottavasti linkki toimii:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5249309&p=1&tmode=1&smode…
Siinä kai taas ne tärkeimmät, aika omanapaista, sorry :-/.
Hyviä vointeja!
Ankkurinappi rv 23+5
... Ja hyvää uutta vuotta 2006, en nimittäin ole tämän vuoden puolella saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään, vaikka käynkin pinoa lukemassa melkein päivittäin. Tänä vuonna me saadaan vauvoja...
Muutkin ovat valittaneet nukkuvansa huonosti, samoin minä! Pari hassua tuntia viime yönä, ja aamulla kuudelta ylös ja töihin. Tosin ei taida kyllä johtua pelkästään raskaudesta, mulla on joka vuosi joululoman jälkeen ollut jonkinlainen unettomuuskausi. Paluu arkeen ottaa koville, vaikka onkin kiva noita oppilaita taas nähdä. Tuntuu muuten, että pinna on nyt seesteisessä keskiraskaudessa pidempi kuin syksyllä huonosti voidessa, olen täynnä hyvää tahtoa ja jaksan hymyillä enemmän oppilaillekin. Toisaalta hormonit saa aikaan sen, että välillä itkettää melkein ilman syytä. Viikonloppuna oltiin menossa uuteen paikkaan hiihtämään ekaa kertaa, ja minä aloin vollottaa, kun olin ihan varma, että ladun varrella on kauheita mäkiä, millä mä ne alas lasken, ja entä jos kaadun ja vauvaan sattuu jne. Miestä nauratti mun rääkyminen, ja hiihtolenkki oli muuten oikein kiva, hyvin pysyin pystyssä, kun ei ollut juuri lainkaan mäkiä. Että näin, onko muilla ollut yhtä pöhköjä juttuja?
Mustakin tuntuu muuten siltä, että viikot etenee tuskastuttavan hitaasti. Masu kasvaa pikkuhiljaa, ja potkuja tuntuu päivittäin, mutta siinä se sitten onkin. Ja välillä iskee kamala pelko, että mitä jos vauva syntyykin ennenaikaisena tai raskausmyrkytys iskee, tai muuta kamalaa. Hormonit taas vauhdissa ilmeisesti. Se on vaan niin, että kun on yhden keskenmenon kokenut, niin on jotenkin pohjavireeltään pessimistinen, on vaikea uskoa, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin, ja että todella saamme vauvan toukokuussa. Onneksi mulla on työterveysasemalla aivan ihana terveydenhoitaja, kävin siellä mittauttamassa virtsan valkuaisen ja verenpaineen neuvolakäyntien välilläkin saadakseni mielenrauhan. Hän toivotti minut tervetulleeksi mittauksiin aina kun siltä tuntuu, sanoi ymmärtävänsä hyvin, että huolestuttaa. Neuvolaterkka on ihan ok, mutta mitään ylimääräisiä audiensseja häneltä ei saa, siellä on varmasti niin kiire koko ajan. Onneksi on joku paikka, johon voi mennä. Ja onneksi on tämä palsta, jonne voi kirjoitella ja kysellä.
Nyt ei muuta, palaillaan taas.
Minttuli79 21+4