Toukojen lauantai
Kommentit (28)
Mirmuskalle tsempit ajattelemattoman ukon kanssa! Tuo kiekko tuntuu saavan ukot ihan sekasin ;)
Almiksellakin on synntys lähellä, ihanaa! Tsempit sinnekkin, teille taitaa tulla vappuvauva :) Viikkoja sulla ei tosin tainnut olla kuin 35+jotain? Sais vielä tovin olla masussa...
Puudeli ja muut kestovaipoista kiinnostuneet. Tässä linkki tuohon kestovaippainfon pesuaine tietokantaan :)
http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/index.php?action=pesuaineet&m…
Itse en laittaisi huuhteluainetta, se kun voi ärsyttää ihoa. Ja vauvan iho saattaa reagoida kovastikin pesuaineisiin.
Meillä pestään fuzzit ( pul-kuoria ) nestemäisellä Erisanilla. Mutta tuo ei sovi kuoriin joissa on PVC:tä ( Kushies-merkkiset kuoret ) Bumpyt kyllä pesin ko. pesuaineella ja hyvin ovat nekin pitäneet :)
Meillä hierottiinkin eilen jalkoja, kaivoin netistä nuo vyöhyketerapiapisteet ja kyllähän se vauva ainakin innostui riekkuun ja muutaman supparinkin aiheutti. Ehkä tämä odottelu ei enään jatku pitkään...
Tässä vielä ohjeet, jos joku haluaa kokeilla;
Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:
1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.
2. Nilkan ulkosyrjällä olevan terävän " nuppiluun" ja kantaluun välistä jossa on tämä pehmeä alue.tiedät kivusta että piste on löytynyt.ja sitä tulee hieroa 10 min. ( tämä kohta pitäs löytyä vain vasemmasta jalasta)
3. Nuppiluun alla, nilkan sisäsyrjällä on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.
4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.
5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.
Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea (mulla alkoi heti aristamaankin, muttei vielä vaikutusta). Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.
Nyt menen tekee pikkumiehelle puuroa :)
OP, Käpy 38+4 ja " Iivari" 1v7kk
Eilen en ehtinytkään pinoutumaan, kun oli sellaista pienen pientä kipua ristiselässä ja sain siitä sitten sellaisen ajatuksen mieleeni, että näinhän se eka synnytys juuri käynnistyi 11,5 vuotta sitten. No, sitten oli pakko pistää asiat kuntoon, siivota, pestä pyykkiä ja pakata sairaalakassi. Nyt tulee kipeitä suppareita noin viitisen minuutin välein ja kestävät ehkä 15 sekuntia, mutta pikkuhiljaa tässä laitellaan lapsia valmiiksi. Palailen sitten toivottavasti nyytin kanssa!
Kolmeplusyks ja 39+3
Ai niin Madame Mammahan ennustikin poikamme syntyvän tänään (ja sukupuolihan meillä oli tiedossa jo entuudestaan).
Kiitos Minnis ja OP kestovaippavinkeistä. Käynkin ostamassa valmiiksi jompaa kumpaa ainetta vaikkapa jo tänään!
3+1 Onnea matkaan!!! Lähtisimpä itekkin pian..
Meillä pojilla ja miehellä nuhaa ja kummallakin pojalla oli vähän lämpöä. Isommalla on nyt ympäri kehoa pieniä punaisia näppyjä.. VESIROKKOA? Jospa se nyt tuli meillekkin, toivottavasti pienempikin sairastuu samantien niin ei mene montaa viikkoa.. Vauvan kans saan sitten potilaita hoidella samalla.. Tuli tässä mieleen että olen ainut TERVE?? Täh?? olen sairastanut koko raskauden tauteja ja nyt mulle ei ole tuo flunssa tullut vaikka johan tuo muutaman päivän kestänyt eikä edes nuhainen olo mulla.. Outoa vaikka kiva juttu kyllä :-)
JANSKU ja kuka muu se olikaan joilla iso sf-mitta..? Mulla kans oli viimeksi 38+6 viikolla eli pari päivää sitten 38cm ja mulla on pituutta 165cm. Onhan tässä kantaminen.. Vielä kun painokin on noussut liikaa..
Onneksi sain sen vauvan painoarvion ja sehän oli 3,3-3,4kg. Tuo paino just huoletti.
Synnytystä kuumeisesti odotellen:
P + Toukka 39+1 ja isoveljet kohta 3v ja 5v
KOLMEPLUSYKS ONNEA matkaan!!!!!!:D
Pääsispä jo itekkin...Alkaa olla taas niin täynnä tämä raskaana oleminen olo:( tää aamu mennyt kiukutellessa....ihme! taas yökin oli jostain syvältä! poika heräili vähän väliä ja silläki tuo räkätauti senku jatkuu!! itellä oli nenä niin tukossa yöllä et ei siinä nukuttua pitkiä pätkiä saanut ku niistellä piti ja suu kuivuu ku nenän kautta yrittää hengitellä!ARGGGG tää on raivostuttavaa!Mahakin aivan kipeänä ja kauhee niistellä jatkuvasti...huoh!! valitusta valitusta mun suusta tänään tulossa....
tulis jo se hemmetin ukkokin kotia.....ärsyttää ku olis siivoomista ja kaikkea,mut mikään ei huvita tän olon takia! ja taas iski ärsytys vaatteista...ei oo paitoja!! Mua ahistaa kaikki omat paidat ku ne on niin tiukkoja ja jää napapaidaks tän mahan kans. vaikka mammahousut onki niin ei sellsia jaksa pitää. ukon kaapilla käyn aina,mut nyt senki kaikki hyvät paidat on pesussa:(
Vieläkö teille muille mahtuu omat paidat vai onko teillä mammapaitoja käytössä??mulla on yks mammapaita,mut sekin tänään yllätys yllätys pesussa! Nyt on ulkonakin niin ihana ilma,mutta tuulee...mitähän sinnekkin pukis,jos jaksais ulos lähteä??takit ei mee kiinni ja jos joku menee niin näyttää kauhealta! torstaina kävin kaupassa miehen verkkaritakki päällä...kyllä oli kauhea renttuolo....no se meni sentäs kiinni,mut kyllä näytin kauhealta:( heh
joo mut mä poistun tästä ettei mene muidenki päivä pilalle mun valitusten takia!! kaikille mukavaa viikonloppua ja jaksamisia viime metreille(sen kun aina muistais ettei enään oo kauan....;) )
toymama 36 (jaa uus viikkokin alkoi...jotain hyvääkin)
Kiitos Murmeli aploodeista ja aamun avauksesta! Todellakin nukuin yli seitsemään ja vielä köllöttelin sängyssä lukemassa kirjaa. Nukahdin tosin puolen yön jälkeen kun levottomat jalat valvotti, mutta siunattu kaurapussi auttoi.
Onnea matkaan 3+1 ja mitenhän ae ja likos muitakin, jotka ovat synnärillä? Mulle madame ennusti 5.6, mutta ei tarttes pitää paikkaansa ;)
Minä olen vauvan vaatteet pessyt nestemäisellä Miniriskillä, mutta nyt kokeilen Amwayn baby-pulveria. Siskoni pesee sillä myös kestovaipat. Piiperonkaan iho ei kestä ns. kovia aineita, joten ihan yleisessä käytössä on meillä.
Miestä ei lätkä kiinnosta ollenkaan ja minä taas tykkään katsoa siihen asti kun on Ruotsin kanssa peli, hermo ei kestä :)
Joo kyllä tässä on nyt unohdettava nää kipuilut ja alettava liikkumaan ihmisten ilmoilla, vauva voi syntyä tai olla syntymättä. Heh just joo.. Tänään ainakin siivoilen ja pesen petivaatteet.
Positiivista mieltä kaikille!
rv 36+1
heips,
Vielä saatte tovin jännittää, ei tullut lasta eikä sitä toistakaan. Supisteli n.klo 1 asti jolloin olin nukahtanut ja sit heräsin klo 4 mais uusiin. Niitä kesti vaan 5 asti. Olo on levoton. Mies heräs mun tramppaamisiin ja mentiin lenkille klo 6 koiran kanssa. Ja kas, olo oli mitä mainioin, ihan sellanen, kun ei olis edes raskaana. Mies läks töihin ja mä nukuin 8 tohon puol 10. Pikkasen menkkamaista särkyä, mutta ei muuta. Mun kohdalla tää avautuminen näköjään tarkottaa jotain 2-5 viikkoa:)
Tulkoon, kun on tullakseen, mut ei tää kärvistely nyt niin hääviä oo..
Pää on pikkasen tyhjänä siitä, mitä olitte jo pinoon kirjoitelleet. 3+1 lähti ainakin tosissaan synnyttään; tsemppiä!!!
Palailen asiaan, kun saan tän pään kuntoon ja itseni taas päivävuoroon. Ihan outo olo!
Tänään saa taas poksutella: rv tasan 37 *poks*
AE
Onnea matkaan 3+1 :)
heiheiheiii.. Saanko mäkin liittyä vielä isomahasten kerhoon? Siis pituutta 158cm, sf oli rv36 33cm ja mahanympärys sen 124cm! Vaikka pienen painoarvio olikin hetki sit 2,7kg niin mahasta sitä ei uskos!
Mulla on yks imetyspaita valmiina, seki varmasti iso mahan hävitessä. Mut moni oma paita menee kyl vielä, taitaa johtua siitä että se ylimääränen läski lähteny! Nyt pidän jopa L kokosta paitaa kun ennen raskautta ois jääny kaappiin. Vähä hassua.
Alkaa moni olee 39 viikoilla, oispa jo itekkin. Mut eih! Mä haluan jo kans eroon tästä mahasta ja oloista, nukkua mahallaan ja sitoa kengän nauhat! :)
mrrr aamupala..
Rv 37+3
Äkkiseltään tulin ilmoittautumaan. :) Isäntäkin on taas viikonlopun kotona eikä töissä, joten saadaan ehkä jotain tehtyä. Sää on mitä kaunein jne...
Yön ekaa vessareissua ennen tunsin ekan pikkaraisen supparin! JEE!!! Mä en meinannut enää saada nukuttua, kun olin niin innoissani... Eipä se kestänyt kuin 30 sek eikä edes sattunut, mutta tunsinpa kumminkin. Oli siinä pari lyhyempääkin, mutta jos se tästä sitten vähitellen itsekseen... Hih, halvat on huvit. :)
Huomasitteko, että täällä huhuillaan jo tammikuisia? Eikä siitä nyt kamalan pitkä vielä ole, kun itse sen plussan sai... Vai olisko sittenkin?
Pitää nyt mennä, neiti on ilman vaippaa ja kastelee kohta koko talon...
Tiistaita odottelen kuin kuuta nousevaa. :)
Äippä 37+6
...nukkuuko KEIJO.ANNIKKI, kun ei ole vielä näkynyt? Toivotaan niin!
3+1: ONNEA MATKAAN, jos nyt hetki on tullut!
ALMIS: Oletko siellä?!
SUSSUA ajattelen usein ja olen jo aika huolissani.
MURMELI ja PUUDELI: Teretulemast isojen vauvojen klubiin! Jos ei poksuminen kohta ala, voimme alkaa pyöriä paikasta toiseen. Mulla fundus oli viikko sitten 39cm, joten ainakin Puudelin kanssa samoilla lukemilla pyöritään!
Ja missä se EMUNAINEN luuraa?
MURMELILLE piti vielä sanomani, että ymmärrän tosi hyvin ahdistuksen, jota koet. Nyt loppuvaiheessa sitä tuppaa unohtumaan, että maailmassa on muutakin ja keskittyy vaan siihen yhteen pieneen otukseen masussaan.Varsinkin, jos sitä jumittuu kotiin, alkavat ympyrät olla kohta tosi pieniä. Sitten yhtäkkiä seinät alkavat kaatua niskaan.
Kävin juuri eilen illalla itkuisen keskustelun samasta aiheesta miehen kanssa. Hän on stressaantunut, kun töitä on paljon ja omaa aikaa ei ollenkaan. Ja minä kärisen vieressä seurankipeänä ja kärsimättömänä. Mutta tehdääs Murmeli niin, että tänään mennään kaupungille, johonkin kahvilaan, tilataan isoin ja kummallisin erikoiskahvi, mitä löydetään ja luetaan tunti jotain juorulehteä. Jos tähän ei fingeroosit ja aitolahdet auta, on se nyt ihme!! ;) Tsemppiä!
Tänään miehellä on koko päivän näytöksiä, joten pääsen rauhassa viimeistelemään synttärilahjaa ja suunnittelemaan huomista aamupalaa ja sitä OM:n ihanaa rahkamarjajuttua! Synttärilahjoja on päässyt hiukan kertymään, kun tein isyyspakkauksen ja sitten olen ostanut pari muutakin juttua. Mutta kai se on ihan aiheellista hiukan hemmotella tuota ukkoa, kun se on kuitenkin aika ihana!
Saimme eilen postissa haastattelun tehneeltä toimittajalta sen ensi kuun Vauva-lehden. IIK! Olivat laittaneet ison kuvan mun turvonneesta pärstästä siihen jutun yhteyteen. Toisessa kuvassa onneksi mun naama ei näy kuin sivusta. Juttu on hiukan jännä, se on kirjoitettu ihan kuin mies olisi itse kirjoittanut sen ja siitä tulee ehkä hiukan sellainen omakehu-vaikutelma, mies oli vähän nolona. Onneksi ne muista pareista kertovat jutut on tehty samalla tyylillä, niin se ei erotu joukosta..
Oma napa voi nyt mukavasti. Eilen illalla vauva taisi siivota yksiötään (siirtää kirjahyllyä tai jotain) kun yhtäkkiä koko maha alkoi velloa ihan vimmatusti. Sattui aivan h**vetisti hetken aikaa ja sitten se taas asettui. Toivottavasti ei kääntynyt... Vieläkin särkee kylkiä.
+JEEE!!!! 38 viikkoa täynnä!!!
+Tänään menen kaupungille humputtelemaan, vaikka kuinka supistaisi
+Sain nukuttua hyvin
Voikaahan paksusti!
Jansku rv 38 tasan (JEEEEEE!!!!!)
Sain sun viestistäs idean ja soitin miehelle, että ihan meidän molempien mielenterveyden takia olis suotavaa ajatella/tehdä jotain muuta kuin lasta. Se sanoi tulevansa pian töist ja sitten voidaan mennä hömpöttään kaupungille ja jätskille ym. :)
Hauskaa viikonloppua kaikille muuten!
3+1 taitaa sitte olla jo tositoimis...
ALMAEINO se on tosiaan tänään taas Poks, aattelin jo, että sä taidat pian olla sairaalas, mutta ei sittenkään. EMUNAINEN ois samalla päivällä, mutta ei oel hetkeen näkynyt, joten oiskohan se jo ehtiny saada käärön. Te taidatte ottaa varaslähdön ja mä taaperran sit jossain isä loppukuulla yliajalalla tän kummun kans. Tsemppi AE jos sen vappuvauvan sieltä lähdet hakeen.
Kyllä täs vois itekin jo sinne synnytykseen lähteä, kun olo alkaa olla niin tukala ja tuo pöntönhalaus jurppii, samoin närästys ja levottomat jalat, johon ei tunnu auttavan mikään, niin ei haittais vaikka niistä vaivoista pääsiskin. Kait synnytyksen jälkeen tulee uusia vaivoja, mutta onpa jotain uutta mistä valittaa.
Simaa tekis tääkin mieli, mutta en vain tiä onko tää olemaskaan fariinisokeria. Muistasin, etten ole sellaista koskaan löytäny. Pitäs varmaan mennä johonki erikoisliikkeeseen. Voisinki lähteä kaupungilla käymään..Samalla vois imetysliivit hankkia.
Huuheli 37
Tää kone aina pompauttaa miten sattuu.. =/
SIIS
3+1: Onnea matkaan myös täältä! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Jansku: Mulla oli eilen sama juttu, että yhtä äkkiä tuossa oikealla puolen mahaa kamala kipu. Niinku ois puukolla söhitty. Sitä kesti muutaman minuutin, sit se meni ohi ja vähän myöhemmin uudestaan. Mitä lie oli, mutta mukavaa ei ainakaan!
Pulmu: jaksamisia sinne synttärihulinaan huomenna! Täytyy ihan hattua nostaa kun jaksat tuollaset pileet vielä järkätä!
almis: eihän sitä vielä tiiä, jos se lähtö kuitenkin pian tulee! =)
toymama: mulla on kyllä muutama odotuspaita ja housujakin pidän. Joskus pidän sellasta tavallista toppia kotona, ja ärsyttää kun maha näkyy. Takkina mulla miehen " ihana" sininen ulkoilutakki, mahtuu päälle mutta eipä ole mitenkään kaunis. Mutta pakko kai se joku takki on olla, täällä kun varsinkaan ei kovin lämmintä vielä ole.
Mä nukuin yön hyvin! Menin nukkumaan ennen kahtatoista ja heräsin kymmenen aikaan. Piti nukkua pidempään, mutta heräsin miehen kolinaan.
Eilen katsottiin muuten yks leffa, ja huomas taas että kuinka mukavaa se on kun unohtaa tämän mahan edes muutamaks tunniks. Että tosiaan ei munkaa kannattis liikaa olla vaan täällä kotona ja ajatella vauvaa.
Ja täytyyhän se myöntää että joka aamu on pieni pettymys kun olo on vaan loistava. En tiedä miksi, mutta musta tuntuu että jos se lähtö tulis niin aamusta jo sen tietäsin jotenkin.. =)
Tänään nään mun siskoa, se on tullut Vantaalta käymään! Aivan ihanaa!!
En tiedä vielä, lähenkö sinne kotiin sitä kattomaan, vai tuleeko se tänne. Anoppi on ihan kauhuissaan, jos meinaan mennä, sinne on se 60 km matkaa. Kysyi multa eilen että kysyinkö neuvolassa, et saanko lähteä sinne? =) Vitsi mulla nauratti, no en tietenkää kysyny! Ei siinä mee ku puolisen tuntia tulla takas jos hätä tulee.. Voi sitä..
No, mutta nyt aamupalalle, sit hakee poika mummulasta.
Plussat!
+ sisko sisko sisko!!
+ olo hyvä
+ huomenna vaihtuu viikko (jota en oikeesti uskonu koskaan saavuttavani, kun se esikoinen syntyi aiemmin...)
miitu rv 38+6
Kiitti muutes akupunktiopisteistä, olin just eilen niitä kans katellu netistä, kun vois alkaa hiljalleen miettiä, miten tätä touhua vauhdittais. Tää kyllä saa sairaalas akupunktiota alkaen maanantain kontrollista, mutta vain valmistavaa ennen La:ta ja sen jälkeen voidaan antaa myös edistävää. Kävin tällä viikolla yksitisellä valmistavas akupunktios ja se lääkäri kerto, miten itse toista odottaessaan oli tehny itelleen akupunktiota, mutta vauva oli päätäny pysyä masus silti 14päivää yli. Yks kaveri kerto miten oli saanu ekaa odottaessaan edistävää akupunktuuria 2vkoa ennen LA:ta ja seuraavana päivänä oli tullu lähtö. Liekö nää sitten sattumaa vai oisko jotain todellista vaikutusta. MUTTA ainahan sitä kokeilla voi.
Huuheli
TOYMAMAkos oli joka kyseli äitiysvaatteista; mulla on kaks odotuspaitaa, toinen on H&M:n imetysodotuspaita (heh) ja toinen sellanen mamalicious rinkkapaita, molemmat aivan ihania, paitsi H&M:n paidassa liian isot " tissinpaikat" , mulla ei riitä täytettä siihen vaikka paita on muuten hyvän kokoinen. Käytän siis niitä edelleen, plus muita omia tavallisia paitojani. Yhdet mammahousut on käytössä, kahdet mulla on, mutta ne toiset kiristää alamahaa aika kivasti..:)
MINNIS, taisit kysellä eilen (?) mitä muut on kommentoineet masuista. Muut on sanoneet mulle tyyliin " et varmaan ens kuussa vielä synnytä" , " ompa ihan pieni maha" plus se kommentti sieltä synnärille tutustumisreissulta, kun hoitsu kattoi mua ja sanoi " jaa, meinaatko sinäkin tulla tänne joskus?" .. Se oli tosi inhottava kommentti, kun kuitenkin kaikki oltiin toukokuisia jotka siellä oli tutustumassa. Minä vain satun näyttämään siltä, kuin oisin vasta puolivälissä raskautta (suurinpiirtein).. Masu alkaa toosi alhaalta, ja sf-mittakin alakäyrällä. Minä kai olen sitten " pienimasukerholainen" ..:D Onkohan muitakin..?
Apuaa, mun pitääkin olla kohta menossa jo. Tein muuten niitä munkkeja silloin tiistaina, kuten kirjoitin.. Ai kamala, että olikin hyviä!
3+1, tsemppiä synnytykseen (toivottavasti ei väärä hälytys)!
SUSSUa kaipailen minäkin. Hänestä ei ole piiiitkään aikaan kuulunut mitään..:( Toivotaan että kaikki on hyvin.
sämpyläinen 35+4
Mentiin hakemaan poikaa sieltä mummulasta, niin siellä miehen sisko lapsineen sano että me otettas nyt vähän lainaan tätä lasta.. =)
Aikovat ulos mennä jonnekkin. No, mies lähti autoa kiillottaan ja minä ajattelin kattoa sit eilisen Ilman johtolankaa, kun se jäi kattomatta. Hitsi se LaPaglia on musta syötävä, vaikka onkin vanhempi mies (tuli vaaan mieleen.. =))..
Onpa tää kyllä outoa, ei olla ilman tuota poikaa kauheesti oltu. Eilenki miehen kans piti siitä puhua ku mentiin nukkumaan.. =) Sanoin miehelle että eipä sitä oikein osaa olla lasta ilmankaa, vaikka välillä niiiiiin hermo menee sen kans.
Eipä mulla oikeestaan muuta asiaa ollu, tänään pitäs lähtee ostaa vähän palloja ja serpentiiniä! =)
Niin ja sisko tuleeki käymään vasta huomenna täällä äidin kans. Ihan kiva, jotenki tuntu ettei ois jaksanu lähtee mihinkää autolla, ainakaan tänään..
Mukavaa lauantaita!
Miitu
..ahdistuksen purkuun..meen pyörimään palloni kanssa vaikka pissisin joka kaupan asikasvessaan...
Otetaan sämpyläinen isomahasten kerhoon mukaan. Saat läjittäin vatsaitsetuntoa meiltä, eikä ihmisten kommentit saa enää sattua. Ystäväni on puolivälissä ja vatsa?..no on se siellä vähän jossain jo. Siskolla oli sama juttu. Elä välitä vaan nauti jos tuo pienempi pallura ei tee oloa niin tukalaksi kuin nämä jättiläismasut--lähetän sinulle kymmenen senttiä fundusmittaa heti.
Minulle kuittaili osaston henkilökunta pallon kuskaamisesta.. Tämä todella on jo vähän hankalaa ja niitä hymyileviä ihmisiä tuntuu pukkaavan eikä yksityisyydestä ole tämän mahan kanssa tietoakaan.
Joo kyllä odottavan aika on pitkä.. Kyllä mustakin ois jo kiva lähtä laitokselle vaikka olotilassa ei valittamista ookaan. Viime yön nukuin tosi hyvin, eka kerran vessaan vasta joskus neljän aikaan ja seuraavan kerran ku heräsin. Ja hyvin nukutti :) Silti vähä pöhö olo, varmaan siitä, että nukuin liian hyvin..
Mahasta on ollu puhetta.. Mulla on menny sf toka mittauksen jälkeen yläkäyrillä ja silti mulla on pieni maha. Kyllä se sivusuunnasta katottuna ihan kivan kokoinen on mutta mutta silti moni on kommentoinu että pieni, takista menee vetskari kiinni jne. Ja mahan perusteella poikaa on veikattu mutta tyttö sieltä pitäis tulla. Ja silti pitäis tulla myös ihan normaalikoinen vauva, mitä nyt neuvolan täti käsikopelolla arvioi. Maha on kasvanu aika maltillisesti ja siksi varmaan oon säästyny raskausarviltakin, vaikka etukäteen niitä pelkäsin, kun niitä on ennestäänkin. Vähän on sellasia punasia pisteitä tossa lonkan yläpuolella.
Monella on jännät paikat menossa ja synnytys lähellä. Tsemppiä vaan kaikille, oli tilanne mikä hyvänsä! Viimisiä viikkoja viedään, koitetaan kestää! :) Sitä Sussua määkin kovasti huolestuneena ihmettelen ja kaipailen.. Mulla ei edelleenkään ainoatakaan kipeää supistusta oo tullu tai ainakaan, että oisin tiedostanu.. Kyllähän tuo joskus kovasti touhutessa vähän mahaan ottaa sillai, että pitää hidastaa tahtia mutta ei se oo vasinaisesti kipeääkään tehny. Tänään vois taas käydä reippaalla kävelylenkillä. Jos sillä ei muuta saa aikaseksi niin ainakin suolen saa toimimaan :)
Mukavaa viikonloppua kaikille! :) Mää jään ootteleen vauvauutisia..
Unelm@ rv 38+5
JANSKU: Joo kohta pyöritään paikasta toiseen :-D Sain aamulla haasteen, kun tökkäsin pikkuvarpaani johonkin kun oltiin lähössä 5 v:n kans ulos.. No siitä tietenkin tuli verta eikä mies ollut avustamassa (olivat 3v:n kans siellä juhlissa). Ois kait se 5v osannu vähän avittaa mutta yritin ite. Oli pikkusen hankalaa, kun piti miettiä miten siihen pikkuvarpaaseen oikeasti yltää. No sain onneksi sen verran koipea ylös että sain sen pikkujakkaralle (ei muuten välillä jalat nouse, kun kipeää käy) ja sitten taivuttelin itteä sivulle ja sain kuin sainkin laastarin laitettua.. Onneksi kukaan ei nähny :-D
VAATTEISTA: Mulla ei sovi enää omat vanhat tai jos sopii niin napa näkyy (eikä ole kaunis näky, kun siinä on järkyn suuri tyrä).. Mulla on hyvät äitiyshousut sekä ihan perus ulkoiluhousut jotka on isoa kokoa. Ulkoiluhousut löysin 0,50e:lla kirpparilta.. Samalla reissulla löysin iso kokoisia, hyväkuntoisia paitoja 0,20-0,50e, joita olen nyt lähinnä pitänyt. Paikallisesta kierrätyksestä nuo löydöt, joku oli sopivasti luopunut isoista vaatteistaan. Takit ei mene kiinni. Mulla oli tähän päivään asti sellanen tosi iso r-collectionin takki, jonka löysin kans samalla kierrätysreissulla 0,50e:lla, mutta luovutin sen tänään uudelle käyttäjälle. Lisäksi mulla on yks hm:n mama-toppi, josta olen tykännyt kovasti. Sen tilasin hm:ltä siis.
Minä kyllä alan kirjottelemaan kans nuo aku-pisteet ylös ja kokeilen alkasko se vauveli tulla maailmaan!!!
P. + Toukka 39+1 ja isoveljet kohta 3v ja 5v
Näin ihan alkuun ablodit keijo.annikille..se ehkä nukkuu. Hetkeen en ole oikein istuntoa pitänyt tässä mutta nyt voisin. Kävin eilen polilla käyrässä ja huojentamassa mieltäni. Ahdistanuthan tässä on ja yksi syy on ollut tämä itekseen kotona oleminen..jotenkin viimeiset päivät meinaa olla liikaa.Sattui se kaikkein paras kätilö/hoitsu. Hän on diabeteshoitaja ja antoi minulle määräyksen mennä maanantaina torille katselemaan vilinää ja syömään yhden jäätelön(tosin myhäili että aika kylmää ilmaa on luvannut, että voihan olla ettei maistu). Varsin reilua.
Jostain syystä olen halunnut varjella tulevilta isovanhemmilta päivän kun sairaalaan lähden käynnistykseen. Muuten olisinkin hehkuttanut teille sitä asiaa varsin isolla iänellä. Noh..se on pian. Osastolla näin useamman käynnistyksen joten siinä voi mennä päivä tai viikko. Uskon, että minulla on vauva ensi sunnuntaihin mennessä tai ainakin siinä kinthaalla.
Vatsassani on yli 3,5 kg painava vauva jota ei ole syytä enää kasvattaa. Sen röllykkä eli vyötärön ympärys on lähtenyt yli käyrien.
Hoitaja kehotti miettimään jotain muutakin kuin tätä raskautta ja kas.. kyllähän se kun silmänsä avaa ympäristölle niin alkaa tulla parempi olo. Linnun laulu on aivan ihanaa ja puiden suhina tuulessa. Kesää olen ajatellut ja meidän suunnitelmia. Haluaisin käydä mökillä nyt viikonlopun aikaan mutta Turjake ei minua sinne vie ja kaveri kielsi. No hei ne ajattelee, että syntyy vähintään veneeseen..Mutta olen seikkaillut mielessäni mökin maisemissa ja nauttinut sitten siitä.
Hienoja hetkiäkin on luvassa kun perhe ja läheiset tulevat käymään ja katsomaan uutta tulokasta..sitten kun on itse tolpillaan. Mutta että kesähän näyttää ihan kivalta ajanjaksolta elellä.
Jopa pieni helpottuneisuuden tunne käväisi kun ymmärsin tämän raskauden olevan niin lähellä loppua. Pikkuisen kiertää sellainen ajatus kun tuota..kurjaa kun vauva ei saa tulla sitten kun haluaa vaan saa häädön pesästänsä nyt vähän ennen aikojaan. Synnytys tottahan toki pyörii mielessä mutta myös se miten kovat ajat vaavilla alkaa kun pitää ensiksi päästä masusta pois..ei liene ihan helppoa homma sillekkään ja sitten pitää opetella olemaan kohdun ulkopuolella...
Janskuli koskapa emunaista ei näy saat minusta jättiläiskerhoon uuden tyypin. Miten sinun masun koko. Hoitajan viimeisen mittauksen mukaan Sf on noin 35-36. Enhän ole kuin 166 cm pitkä joten ..hyvältä näyttää..ja tuskin kukaan huomaa tilani.
37+4