Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melko voimakas hartiakipu-huolestuako?

10.01.2008 |

Hartiat ja yläselkä parin päivän ajan todellä kipeät ja jopa pistävää kipua ajoittain, voiko olla merkki kohdunulkoisesta raskaudesta? Vuotoa ei ole, pientä alavatsakipua ollut runsaan viikon ajan, mutta olen pitänyt sitä ihan normaalina. Raskausviikkoja nyt 6+5. Onko jollain tietoa millainen on kohdunulkoisessa raskaudessa hartiakipu? Olen ymmärtänyt, että pistävä, mutta tässä hartiajumiudessa menee tavallinen ja pistävä kipu sekaisin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä on, että vatsaontelossa on nestettä (joka on siis kivunaiheuttaja myös kohdunulkoisessa, tosin se neste siinä lienee verta). Olin munatorvien aukiolotutkimuksessa jolloin suolaliuosta (?) ruiskutetaan munatorviin. Koska sitä menee määrällisesti sinne aika paljon, sitä menee usein myös vatsaonteloon.

Tästä tuli minulle sellainen hartiapistos, jota en ollut ennen kokenut. Kipu oli sellainen, että hengittäessä sattui tuonne olkapää/lapaluu-seudulle, lisäksi pisto oli päällä koko ajan. Kesti muistaakseni muutaman tunnin, helpotti istuessa ja paheni kävellessä tai liikkuessa. Kipu ei ollut mitenkään sietämätöntä, se oli vain häiritsevää ja aika voimakasta.

Kannattaahan sinun mennä käymään lääkärissä varsinkin jos tuntuu että kipu lisääntyy. Kuulemma siinä vaiheessa jos raskaus on munatorvessa ja se repeää, kipu on niin hirveän kova, että siinä vaiheessa ei enää ole epäselvää mistä on kyse. Mutta tietysti aina parempi mitä aikaisemmin sen huomaa, ettei ehdi torvi repeämään.

Kohdunulkoinen on joka tapauksessa suht harvinainen, joten suurimmassa osassa hartiapistostapauksia voi syynä olla vain normaali lihaskramppi tai huonosti nukuttu yö.

Tsemppiä sinulle! Toivotaan, että pistos menee ohi ja johtuikin ihan jostain muusta.

Vierailija
2/2 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksesta! Kipu on kyllä jatkuva, mutta hengittäessä ei erityisesti tunnu. Täytyy toivoa, että olis vain ohimenevä lihaskipu. Rajut vatsakivut ei ole onneksi alkaneet niin ei tässä varmaankaan vielä yöunia menetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla