Rv34 ja ihme kipuja:
Yläselkää jomottaa, päätä särkee tai sillain ihme tunne päässä, ihan kuin painetta tms.
Ja siis rv34 nyt.
Eikai liity raskauteen? Olisko flunssanpoikanen vaan? Ihmetyttää vaan tuo yläselkäsärky...
Kommentit (19)
mutta kokeile Panadolia, jos ei auta kun oelt pari panadolia ottanut, soita äitipolille. Onko sulla ollut verenpaineet koholla? Entä pissassa proteiinia?
Onko turvotukset lisääntyneet?
Soita viim huomenna neuvolaan, jotta tsekkaa sulta virtsan ja verenpaineet
Ei oo tikkuja eikä mittaria....Ainoa mittari on verensokerimittari, mutta se ei taida liittyä nyt tähän.
Koko raskausajan on verenpaine ollut alhainen.
soita kuitenkin sinne äitipolille, siis jos tuo panadol ei auta (optat nyt panadolin 500 mg ja 1-1.5 tunnin päästä toisen, jos ei auta, soita äitipolille.
t terkkari
oletko ollut stressaantunut viimeaikoina? minun siskolla tuli juuri noilla viikoilla samankaltaisia oireita, kun hänellä oli stressiä. hänet passitettiin äippäpolille, jossa huomattiin säännölliset supparit. pari päivää hän oli sisällä sairaalassa ja supparit saatiin loppumaan. lapsi syntyi lasketusajan jälkeen.
Verenpaine tosiaan alhainen , lukemat:
112/75
100/75
97/69
105/70
109/70
104/71
98/70
120/73
101/71
Koskaan ei ole ollut proteiinia, mutta turvotusta oli hieman nilkoissa viime kerralla.
Ihan pikkuisen on supistellut, ei tänään mutta eilen illalla ja toissayönä, mutta ne menivät levolla ohi.
Stressiä ei ole ollut, ellei sitten jotain " piilostressiä" ...
Öisin ei ole nukuttanut, olen nukkunut melko huonosti ja muutaman tunnin pätkiä, voisikohan liittyä siihen jotenkin? Nukun kun nukuttaa, mutta yleensä ei nukuta yhtään...
Mitä tarkoitat että LIIAN lähellä toisiaan nuo verenpainelukemat?
eikä ole liian lähellä toisiaan nuo lukemat (tarkoittaa siis sitä, että jos sulla olis paineet esim 100/90, niin eihän sydän silloin toimi kunnolla) mutta sun arvot noin 100/70 on ookoo.
Soita nyt kuitenkin sinne äitipolille, koska oireet plus supistelut edeltävinä päivinä.
Neuvovat sitten, jso haluavat näytille!
t se terkkari
melkein koko raskauden ja edelleen ällö oli, oksentelen. Nyt jo rv 38, eli luulen että ihan on normaalia!!
Huomasin että on myös todella lievää hengenahdistustakin. Astma on mutta se on ollut oireeton koko raskausajan.
Ihmetyttää tuo selkäsärky nyt eniten...?
Mä soitan sinne äitipolille, kiitos kaikille vastauksista!
Höh, en kelpaa sinne näytille! Siis äitipolille! Kiireinen ja tyly kätilö vähätteli oireita ja sanoi vaan että huomenna sitten jos oireet jatkuu :(
Sanoi että jos supistelee runsaasti tai vauva ei liiku, sitten vasta voi mennä.....
Kun mä sain vauvani ja sitten jälkivuodon aikana vuoto muuttui todella pahanhajuiseksi, soitin äippäpolille, että epäilen tulehdusta. Sanoivat epäilevänsä korkeintaan mun hygienian tasoa ja eivät suostuneet ottamaan mua sinne, kun ei ollut kuumetta. Menin yksityiselle ja tulehdushan se oli. Parit antibiootit ennen kuin laantui. Ei kannata leikitellä vakavilla asioilla.
oisit sanonut että supistelee....
Muhun iski nyt varmaan joku stressi kun tuntuu että rupesin kutisemaankin....Ei kuitenkaan jalkapohjista eikä kämmenistä mutta nilkoista ja sääristä. Ja korvien takaa ja käsivarsista.
Nää taitaa olla nyt jotain psyykkisiä juttuja :(
Parempi ehkä mennä päiväunille...
Ai mikä voisiko olla mahdollista, kutina taipeissa vai raskausmyrkytys?
Kutinaa on kyllä polvitaipeessa just nyt....
täällä ainakin jossa synnärille matkaa mittaavat kyllä ihan sairaanhoitajan toimesta verenpaineet ja kai ne vois kattoo sen virtsankin, siis et jos nyt sit ois esim. se raskausmyrkytys iskemässä..
ei oel raskasumyrkytyksen oire, vaan raskaushepatoosin (maksajuttuj).
Lepää, ja jos oireet voimistuu, mene suoraan äotipolille , mutta muutoin soitat huomenna neuvolaan ja varaat ajan sinne, ja käyt siellä tsekkauttaa
t taas se terkkari
Sit on ikäänkuin hieman huono olo, lievää ällötystä, muttei paljoa...