pahoinvoinnista sairaslomaa???
Onko joku hakenut pahoinvoinnin takia sairaslomaa? Itselläni on koko päivän todella kamala olo ja nukun 14 tuntia vuorokaudessa. Lisäksi olen lähes koko ajan " umpijäässä" . Eikä todellakaan auta koko ajan syöminen. Päin vastoin. Mutta nyt vapaa päivinä olen voinut vain nukkua ja olla syömättä niin nyt on hiukan helpompaa. Töissä vaan kun ei jaksa olla syömättä... Entä voiko terveydenhoitajalta hakea sairaslomaa vai pitäisikö mennä lääkärille? Raskaus on niin alussa että en ole vielä käynyt neuvolassa.
Kommentit (2)
Hei!
Minulla pahoinvointia oli rv6-13 24h vuorokaudessa,syöminen ei sanottavasti auttanut. En varsinaisesti oksentanut paljonkaan,mutta yökkäilin sitäkin enemmän lähes taukoamatta, olin yli viikon sairauslomalla ja phv:n vuoksi sain neuvolasta Metopram reseptin sekä tabl ja suppoja ja ne jonkun verran auttoivat.Lekuri olisi kirjoittanut saikkua enemmänkin, mutta lääkkeen avulla sinnittelin töissä.
Minun mielipide on että rohkeasti vain saikkua hakemaan,koska lepo on sinun ja lapsen parhaaksi!!
Jaksamisia toivotellen t.Tuah rv15+5
minulla oli huono olo 24h vuorokaudessa ja siihen ei minullakaan auttanut mitkään välipalat tai muutkaan sellaiset hömpät. Koskaan en oksentanut. Pahanolo tunnetta kesti rv6-12 viikkoon. Itse en hakenut sairaslomaa vaan sinnittelin töissä sillä,että join koko päivän ajan pommacia ja aamulla otin lasin tuoremehua ennen kuin lähdin töihin. Kiisseliä söin kun pääsin kotiin töistä,muuta oli aika vaikea saada alas.
Ystäväni sai sairaslomaa pahoinvoinnin takia kun hän oksensi yli 3 kertaa päivässä. Kuulemma sillä perusteella sitä saa,mutta jos ei oksenna niin ei kuulemma saa. Riippuu kait aika paljon lääkäristä.
Kysäse omalta lääkäriltäsi jos hän kirjoittaisi sinulle paripäivää lomaa.
Lilli81 18+6