HUHTISTEN keskiviikko
Kommentit (6)
Taas yksi päivä edessä ja yksi takana. Onnea ja voimia synnyttämään lähteneille ja nyytin saaneille.
Minulla päivät ropisee tänään 40+2. Vähän on sellaisia harjoitus supistuksia mutta niitä nyt on ollut jo pitkään. Muuten asukki on ihan rauhassa ja nautiskelee olostaan. Ei halua tulla pois vaikka jokaista s:ää ollaan yritetty. No sänkyhommat ei enää miellytä kun painoa on 77kg ja olen 163cm pitkä eli reilusti yli. Olo on muutenkin valaalla. Joka rantautui helsinkiiin. Huomenna on kätilöopistolle aika klo.9.00 verikokeet ja tutkimus tehdään. Taidan ottaa hammasharjan mukaan ja jäädä sinne niin kauaksi aikaa että suostuu käynnistämään. Kysyin niiltä mikä hel...ti siinä on niin vaikeaa, kun on vaarallista jos menee ylikin.
t,40+2
Täällä vielä yhtenä kappaleena.
Paljon onnea poksuneille ja tietenkin niille paljon tsemppiä jotka ovat vauvan haku reissulla...=)
Ilma on kurja =( Autokin ois käytettävissä,mutta eipä tee mieli mihinkään mennä sään takia. Milka kattoo tomi traktoria ja juo karpalo mehua,joten saa itse hetken kerätä ajatuksia ja rentoutua. Ihanaa ku Milka ei viime yönnä kolunnut viereen eli varmaan merkki siitä että alkaa parantua. Itselläni vielä nenä vuotaa,mutta mun tuurilla valuu niin kauan että saan alkaa käyttämään allergia sumutetta. Mutta toivon syvästi että menis ohi, tai enään ainakaan kurkku ole kipeä. Ei oo kiva synnyttää jos happi ei kulje =(
Mulla on ollut lievää ongelmaa hemoglobiinin kanssa ja nyt viikko sitten aloin maltoferi pulloa oikein urakalla tyhjentää eli max tippa määrä päivää kohden. kaiken maailman mömmöt ja litkut kokeiltu ja se ei vaan nouse. pysyy siinä 100 pintaan. Milkan kohdalla ei ollut mitään tälläistä ongelmaa.
Muutenkin tämä toinen raskaus on ollut paljon raskaampia ja kivuliaampi ku esikoisen.
Toivottavasti " poitsu" alkaa pikku hiljaa suunnittelemaan ulos tuloa ku tuota kokoakin siltä varmasti löytyy jo ihan hyvin.
Eilen olin yli-innokas ja leivoin suklaakakkua ja munkkeja. Illalla sitten vielä siivosin, mutta tänään ei löydy minkäänlaista inspiraatiota mihinkään kotitöihin...
Onneksi aina välillä supistelee " kunnolla" että jospa se tulis ennen rv42 (toivossa hyvä elää)
Mutta lähden katsomaan telkkuu ja aamupalalle...
T:Marru,Milka ja poitsu rv 39+5
Ollaan ja tukevasti Ei merkkiäkään että jakautuisi! Masulle ei siis kuulu mitään uutta.
Mekin ei len ukon kanssa sitä mukavinta S:ä harrastettiin kun likka meni niin aikaseen yö unille kun ei nukkunut päikkäreitä. Mutta eipä tuolla ole ollut mitään vaikutusta.
Neuvola oli tänään sinne ei kuulunut mitään uutta:
painoa ei ollut tullut oli itese asiassa laskenut -100 nyt sitä on kaikkiaan 60.8kg
turvotusta ei ole
paineet oli hyvät 112/66 olisi ees ollu vähän kohollaan niin olisi ollut merkki että lähtö lähellä mut EI
HB ei mitattu mutta varmaan sama kun viimeksi eli 98 Likka sano neuvolatätille melkein vetet silmissä että ei saa pistää äitiä että tulee pipi. meijän ihana 2vuotias. Niin täti ei sitten pistänyt.
kohdun korkeus sama 35
sydän äänet hyvät
liikkeet hyvät
rt :ssä ja pää yläkammiossa että ei huolta jos vedet menee.
seuraava neuvola ens keskiviikkona ja sitten 4.5 käynnistys jos ei ole tullut ulos!
+neuvola
+likka hyvällä tuulella
+illalla kyläilemään
rv 40+3
Moi
Pari päivää pimennossa asioista. Sunnuntai aamuna irtosi limatulppa ja tunnin päästä siitä alkoi supistukset + lapsiveden lorahtelu. Klo 10 oltiin sairaalassa ja klo 12:01 syntyi tyttövauva. Helppo synnytys. Kivun lievityksenä kohdunkaulan puudutus ja ilokaasu.
Vauva 3804g, 52cm pitkä. Syntyi 6 pv lasketun ajan jälkeen.
Kiltti ja rauhallinen. Syö hyvin tissiä. Tänään päästiin kotiin.
Isoveli ylionnellinen pikkusiskostaan.
Tässä sitä aletaan harjoitella kahden lapsen arkea.
Tsemppiä muille loppumetreille.
Tikanpoika
MInullakin irtosi ma-ti yönä limatulppa mutta asukki ei anna muita merkkejä plääh. no pari päivää yli huomenna tosiaan kättärille.
täällä on taas herätty vaikka kuinka aikaisin kun poika ei vaan suostu nukkumaan pidempään kun on nin valoisaa...
Hurjasti onnea kaikille vauvansa saaneille, joita olikin todella hurjasti.
Toivottavasti en nyt ihan yksin joudu täällä palstailemaan...
Eilen kävin neuvolassa. Tädit oli vankasti sitä mieltä että olisin jo synnyttänyt mut niinhän minä vaan sinne menin. Kaikki oli kunnossa. Pissan proteiini oli plussalla ja painoa tullut 300g/vko.
Kotitehtäväksi sain sitten luvan houkutella mies sen mukavimman S:sän pariin. Veikkasivat että lähden yöllä vauvaa hakemaan. Mutta mutta... ainoa ketä yöllä piti hereillä oli esikoinen. Tiedä mikä mahtoi taas vaivata kun kitisi vähän väliä. Eipä tainnut yhden yhtäkään supistusta tulla yön aikana ja masukki tais järkyttyä niin pahasti ettei pahemmin edes liikkunu..
No, josko tässä päivän mittaan alkaisi jotenkin vaikuttaa.
Ennenkuin ruvettiin touhuilemaan sanoin miehelle et apua mitä jos mein tarvii lähtee synnyttään. Vieläkin, vaikka olis ihan valmis niin jotenkin vaan hirvittää edessä oleva synnytys. saati sitten se miten arki lähtee sujumaan kahden pienen kanssa. Jää nähtäväksi.
Nyt tarttis varmaan kehitellä jotain mielenkiintoista tekemistä. Ulos meneminenkään ei kauheasti houkuta kun on niin tylsä ilma.
+ laskettu aika lähenee kovaa vauhtia
+ suklaavarasto täytetty eilisellä kauppareissulla (melkein kahden plussan arvoinen)
+ naapuri soitti eilen kun oli kuullut meidän leikkimökkihankkeesta ja lupasi antaa vanhansa ilmaiseksi
Papaija 39+2