Hei kaikille!
Tänään on ollut kohtalaisen hyvä päivä. Tuntuu että alkaisi turvotus ja menkkajuilinta muuttumaan " normaalimmaksi" raskauden tilaksi ja olotila on ok. Keskenmenon pelko on kyllä aika kova ja olenkin miettinyt että soitanko neuvolaan tällä viikolla vai odotanko ensi viikkoon. Hierojalle ajattelin mennä kun niskat on ihan jumissa ja päänsärkyynkään en koko ajan viitsisi lääkettä ottaa, mutta kokeiltuani mahallaan makaamista totesin että näillä rinnoilla ei enään vatsallaan köllötellä, sen verran on kipeät =) Yöni nukun lähinnä kyljelläni ja kädet on aina puuduksissa. Pissalla saa käydä vähän väliä, yöllä se on tosi rasittavaa kun ei haluaisi nousta lämpöisestä sängystä. Jatkuva palelu on rasittavaa, olen aina ollut vilukissa ja nyt saa päivällä pukea villavaatetta kerroksittain päälle! Työkaverit ihmettelee punaisia poskiani ja kyselevät että eikö minulla ole kuuma tällaisella vaatekerroksella. Ei kuuma vaan sopiva, mistä lie punotus johtuu. Vaunuja olen pongaillut myydään sivuilta vaikka järki sanoo että on vielä liian aikaista......
Meiva rv5+3
Kommentit (3)
mä kirjoitin jo pitkät jutut ja kone tilttasi ;/ Ei ku uusiksi. Meillä on kaksi tyttöä 18v. ja 11v. " Isojahan" nuo ovat, aika temperamenttisia neitejä. Väsymys vaivaa aika pahasti. Hajut on alkaneet ottaa nenään, varsinkin tupakan haju. Meillä iso neiti 18v polttaa ja mua ahdistaa kun sen ulkovaatteet on samassa kaapissa meidän muiden kanssa, otin asiaa puheeksi parikin kertaa ja ihan nätisti puhuin, että jos sen tupakka takkinsa voisi viedä omaan huoneeseensa, ensiksi hän loukkaantui ja toisella kertaa vaan virnuili, pikkusen meinasi alkaa ketuttaa. No ehkä siltä hymy hyytyy kun mä laitan pesuun kaikki haisevat.....
Nälkä on koko ajan mutta saan syötyä vain vähän kerrallaan, tulee aika heti stoppi. Pari kerta on ollu melko huono olo keskellä päivää ja illalla, aamupahoinvoinnilta olen toistaiseksi säästynyt. Selkää pakottaa taas mutta se ei ole mitään uutta, välilevynpullistuman kanssa olen elänyt jo monta vuotta ja toivon että jalat kantaaa koko raskauden. Vatsalihakset oli jossain vaiheessa aika heikot kun sain pienen tyrän pellolla huhkiessani. Lekuri sanoi että se ei vaikuta kasvavaan mahaan kun on jo niin vanha vaiva että on jo jotenkin " kovettunut" tiedä sitten jos repee koko maha ;/ Toivottavasti ei aiheuta ongelmia.
Vauvakuume mulla on ollut aina ja aina on ollut jotain minkä vuoksi on tullut lykättyä lapsien tekoa, tämä taitaakin olla meidän iltatähti jos jaksaa matkasssa loppuun asti. En ole varma jaksanko vielä uutta raskautta. Henkisesti otta koville menetykset alkumetreilläkin.
Siinäpä oli katsaus tämän päivän mielentilasta =)
meiva 5+6
Arkamamma tule tuonne syyssalaisuuksiin jatkamaan kirjoittelua siellä on paljon syyskuun mammoja! Sinne tuo mun eka viestinkin piti mennä mut aloitin epähuomiossa uuden keskustelun =))
meiva
eikö olekin ihanaa, kun on selkeät raskauden merkit? Miulla on vaan paha maku suussa + etova olo sen jälkeen kun on syönyt. Ollaan aika samoilla viikoilla, mitkäs sun fiilikset on raskauden suhteen noin muuten? Monesko raskaus tämä on?
Ois mukava välillä vaihtaa kuulumisia!
T. Arkamamma rv 5+3