Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaytatteko pakkasilla ulkona nukkuvilla vauvoillanne ap:sen toppapuvun alla vanupukua?Meilla on ollut yleensa villapuku,mutta aloin miettimaan etta ajaisiko se saman asian vai

07.01.2006 |

onkohan liian kuuma yhdistelmä?Ja kiitoksia taas etkäteen vastaamaan vaivautuneille =)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käytössä vanupuku. Eikä ole hikoillut.

Vierailija
2/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollakeleillä olen käyttänyt haalaria, tossuja, hanskoja, kypärämyssyä ja hattua sisävaatteiden päällä. Sisävaatteina on ollut yksinkertainen asu eli esim. body, housut ja sukat.

Muutaman asteen pakkasesta yli kymmeneen asteeseen on pärjätty, kun asuun on lisätty joko vanupuku tai se käyttämäsi villa-asu. Villa-asu sopii mielestäni vanuasua paremmin kovempiin pakkasiin. Olen myös käyttänyt kovemmilla pakkasilla lisäsukkia, lapasia ja villamyssyä.

Kaikenlaisilla talvikeleillä olen laittanut lopuksi vauvan äp:n makuupussiin.

Viimeaikoina olemme käyttäneet vaunuissa Emman untuvamakuupussia ja se on muuttanut tilannetta niin, että kovillakin pakkasilla riittää tuo ylinnä kuvailtu vaatetus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt toppahaalarin alla meidän 3,5 kk ikäisellä pojalla. Olen jostain syystä aina kuvitellut, että villapuku olis lämpimämpi vaihtoehto kuin äp:n vanupuku, voinpi olla väärässä.

Eniveis, ei se liikaa ole ollut koskaan, sopivan lämpösenä on poika aina herännyt pakkasuniltaan :D

Makuupussi on aina käytössä, oli nollakeli tai -10 asteen pakkanen.

Vierailija
4/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut korkeintaan 9 astetta pakkasta tähän mennessä poikaamme (vajaa 6 kk) ulkona nukutettaessa. Nollakelillä puen sisävaatteiden päälle villasukat, kahdet tumput (poika tunkee kädet ulos makuupussista), kypärämyssyn, hatun ja toppapuvun. Viidessä pakkasasteessa olen lisännyt ylimääräisen paidan ja lähellä 10:tä pakkasastetta toiset housut ja äp:n tossut. Aina on poika ollut lämmin sisään otettaessa poskia lukkunottamatta. Laitan siis pojan äp-makuupussiin ja sitten vielä vaunujen jalkapeitteen päälle (kovakoppaiset vaunut).

Vierailija
5/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laitatte siis alle ohuet vaatteet (bodyt, potkarit jne), siihen päälle toisen vaatekerran, sitten vanupuvun, toppahaalarin, makuupussin ja vielä sitten vaunujen suojukset....? Pakkasta siis kymmenisen astetta?

Meillä on varmaan sitten kuumaverinen kaveri tuo pikkumies, kun vanupukua ei oo ikinä käytetty, kaksien vaatekertojen päällä on vain toppahaalari kun ulkoillaan. Makuupussikin otettiin käyttöön ekan kerran 15 asteen pakkasella eikä yhtään ollut kylmä.

Kitty ja poika 1,5kk

Vierailija
6/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaatetus -0 kelistä alkaen meidän 4kk ikäisellä vauvalla.

Meillä ei kyllä ole enää sen potkarien ja bodyn päällä muita sisävaatteita vaan siihen päälle tulee suoraan se vanupuku, villasukat,villa lapaset, myssyt (puuvillainen kypärämyssy ja päällä toinen talvihattu) ja toppa halari. JA kaikki sitten sinne äp- makuupussiin....

Tyttö vetelee 4 tunnin unia tyytyväisenä ulkona joten varustus on juuri sopiva. Ei ole hikinen ja kädet ja jalatkin on pysyny lämpiminä.

Kovemmilla pakkasilla -8 alaspäin olen laittanut sitten toiset hanskat ja töppöset sekä paksummat sisävaatteet. Villa haalaria emme ole hommanneet ja ollaan kuitenkin pärjätty hyvin.

Vierailija
7/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2,5 kk:lla tytöllä on vaunuissa: body, potkarit, puuvillasukat, äp-pakkauksen silmä-sukat ja tumput, äp:n toppahaalari, kypärämyssy ja puuvillapipo. Tyttö on äp:n makuupussissa, joka on pehmeässä kantokopassa. Kantokopan päällä oleva toppa" peite" on kiinni sekä vaunujen tuulisuoja on vielä tuossa päällä. Aina on typy ollut lämmin, kun otan ulkoa nukkumasta.

Vierailija
8/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ulos mentäessä pähkäillyt tosi pitkään että mitä kaikkea päälle laitan että ei oo liian kuuma eikä kylmä. Meillä pukeudutaan edelleen kahdella vaatekerrastolla sisälläkin, eli paita,ohuet housut,body ja potkarit. Tiedä häntä onko sekin " liikaa" sisällä, mutta sairaalasta asti on kaikki kehottanut pukemaan niin. Siihen päälle laitan villapaidan,housut,villahanskat(joiden sisässä on äp-pakkauksen silmähanskat),villasukat.. Toppajalkineet ja toppahaalari. Toppahaalari on halpislaatua, ei yhtään niin paksu kuin äp-pakkauksen toppis.. Kädet jää vartaloa vasten, toppiksen sisään. Sitten on vielä vaunuissa makuupussi, jonka jätän lauhalla auki, ja kovemmilla vedän vetskarin kiinni..

Ei oo kyllä kertaakaan ollut mitenkään hikinen tyttö kun sisään haen, lämmin kylläkin. Mutta ainakin mulle tää on IKUINEN mysteeri ulos mentäessä ja varsinkin kun jätän tytön nukkuun ulos, et onko varmasti tarpeeksi mutta ei silti liikaa.. :D Se kun nukkuu joka päivä yhdet unet ulkona, sen kolmisen tuntia.

Quarra ja taas ulkona oleva tytski 5vko

Vierailija
9/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ymmärtääkseni vanupuku (eli kevyttoppapuku) on ns. kevät-syksy-haalari, ei toppapuvun aluspuku. Siihen se olisi ainakin meillä varmasti " tuhti" ja ehkäpä huonosti hengittävä. Villapuku on haalarin alla ollut hvyä kovilla pakkasilla. Nyt (-6) toppapuvun alla sisävaatteet ja collegepuku.

Eipä ole tullut kyllä mieleenkään laittaa vanupukua toppapuvun alle... Enhän laita itsellenikään kahta toppatakkia. Vaan villapaidan.