Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkärien mielestä hoitajissa eroa? Onko lähihoitajat tyhmempiä kuin sairaanhoitajat?

Vierailija
05.01.2006 |

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aivan totta, että koulutukseen pääsee kaikki. Minullakin on lähihoitajatuttuja, joiden ei todellakaan pitäisi olla hoitoalalla.

Se mikä tässä keskustelussa harmittaa, on halveksunta ja pilkka niitä kohtaan, jotka tekevät todella raskasta työtä vanhusten vuodeosastoilla tms. paikoissa. Minä arvostan todella paljon ihmisiä, olivatpa lähi-, sairaan- tai mitä tahansa hoitajia, jotka tällaista " perseenpyyhkimistyötä" tekevät. Ja jos työn huono arvostus lähtee hoitoalalta, on vähän vaikea saada arvostusta muiltakaan.

Itse muuten en ole hoitaja enkä lääkäri, vaan työskentelen ihan muulla alalla.

Vierailija
42/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa kunnolla kipsata, myönnän sen avoimesti, mutta onneksi on vnhat kunnon lääkintävaksit, jotka kipsaa murtuman kun murtuman, tulkitsee kuvat ja monesti meillä lääkärietkin 8varsinkin sisätautipäivystäjät konsultoivat LÄÄKINVAKSIA hoidon suhteen.

Meillä tulee päivystäjät oman talon ulkopuolelta ja monesti olen saanut kuulla eri lääkäreiltä, että talossamme on erittäin pätevää henkilökuntaa (Lohjalla kuulemma ei ole...)

sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskinmäärin lh:ksi hakeutuu huonompaa ainesta kuin sh:ksi. Yksilötasolla voi toki olla toisinpäinkin, mutta lh:ksi pääsee suunnilleen kuka vaan, joka osaa melkein lukea.

Vierailija
44/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin molempiin koulutuksiin. Sairaahoitajakouluun (Helsingin sairaanhoito-opisto) lähetin vain paperit. Sosiaalipuolella (Diak) olin testattavana 8-16 eli kokonaisen päivän.. Ja vuosi oli 2000.

Vierailija
45/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei satu olemaan lähihoitajan koulutusta vaan toi perushoitajan ja sit multa sattuu löytymään toi sairaanhoitajan tutkinto.

Et mikä hän se minä sit olen?

Kyl mun mielestä hoitaja ansaitsee luottamusta lääkäreiltä jos omalla työllä ja tiedoillaan sen osoittaa.

Tietysti niin kun varmasti joka ammattiryhmästä löytyy niitä paskapäitä jotka osaavat olla tosi vittumaisia! Niin meissä hoitajissa kun lääkäreissä.

Vierailija
46/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin koulu aika friikkishow osin.

Lh

Vierailija
47/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomalla et sit laitat hakemuksen meneen koneelta kun pääset kotiin ja minä tein työtä käskettyä. En todellakaan halua esim. vanhustyöhön ja se juuri on suurin työllistäjä ainakin täällä meilläpäin. Nyt vain odotan ja toivon että en pääsis kyseiseen koulutukseen ja haastattelussa ei kuulemma saa sanoa mitä ajattelee työstä. Kyllä minusta väärin tuollainen pakottaminen. Olen uudelleenkoulutuksen tarpeessa ja minusta tarvis päästä eroon tietty keinolla millä hyvänsä ja eikun lähihoitajakurssille ja siihen ei ole edes soveltuvuustestejä vaan pelkkä haastattelu.

Vierailija
48/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajat eivät ole tarpeeksi päteviä. Pyrkimyksenä on myös muuntaa vanhat koulusteen tutkintoa edellyttävät virat sairaanhoitajan viroiksi. Perusterveydenhuoltoon koulutus on ihan sopiva.

Vierailija
49/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirurgiseksi suuntautuneita sairaanhoitajia, kun ei leaneja ole ollut tarpeeksi.