Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkärien mielestä hoitajissa eroa? Onko lähihoitajat tyhmempiä kuin sairaanhoitajat?

Vierailija
05.01.2006 |

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuin paljon lähi-ja sairaanhoitajien työt eroavat. Omalla työpaikalla ero on lähinnä se että lh:t ei saa antaa i.v lääkkeitä, sc ja i.m kyllä. Muuten tehdään ihan samaa hommaa.

Vierailija
22/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomeenkin lähettivät vielä pari työtarjousta mutta elämäntilanteen vuoksi en voinut sillon lähteä-lähäri olen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä taas ihmettelen että ketään lähihoitajaa edes kiinnostaa työskennellä sairaalassa

Vierailija
24/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

29 no tiedän kyllä,olen lähihoitaja mutta itse työskentelen niin täysin päinvastaisella työpaikalla kun sairaala,vanhainkoti tms

Vierailija
25/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olla työttömänä ja tehdä pätkässä pk-apulaisen ja lastenhoitajan hommia silloint ällöin...hihiii

Vierailija
27/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja olla työttömänä ja tehdä pätkässä pk-apulaisen ja lastenhoitajan hommia silloint ällöin...hihiii

Vierailija
28/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: Vakituisen työn saanut lähihoitaja joka ei pyyhi kenenkään perseitä höhöö

Vierailija
29/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

öhöö

Vierailija
30/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ystävällisyydestä huolimatta antavat ymmärtää, että hoitsut ei tosiaan kuulu samaan kastiin lääkärien kanssa....Ja varmaan molemmin puolin puhutan paljon pahaa - hoitsut lääkäreistä ja lääkärit aliarvostaa hoitsuja.

Vierailija
31/49 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan se teidänkin vaipat vielä vaihtaa?

Vierailija
32/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen lh mutta työskentelen pqlvelutaloss joka on aivan erilaista kuin sairaalassa!!! Ihana työpaikka

Vierailija
33/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä sh:itakin jotka luulee olevansa pätevämpiä kuin ovatkaan..

Vierailija
34/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen pätevä todellakin omassa työssäni.Mutta onko se sun ongelmas? Ja mikä se ongelma yleensä on?

Vierailija
35/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskavaippoja,mitä itse en ole vielä kertaakaan työssäni joutunut tekemään enkä joudu

Vierailija
36/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue nyt vaikka tuo nro 15!!! Siitä oli kyse tässä keskustelussa!!!

Vierailija
37/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ihmiset?Olis kiva kuulla

Vierailija
38/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis lh ja ollut monesti lääkärinkierroilla ja muutenkin yhteistyössä lääkärien kanssa. Koskaan ei ole tullut sellaista oloa että lääkärit aliarvioisivat minua ja tietotaitoani, oikein hyvin on yhteistyö pelannut, samanlailla kuin sh:iden kanssakin.

Vierailija
39/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli sitten " jäädyttänyt" syylän täysin vastoin ohjeita niin, että iho oli isolta alueelta rikki.

Toinen, lähihoitaja myöskin, otti ambulanssin tuomalta kolaripotilaalta tukikauluksen pois ja käski tämän liikutella päätään " niin nähdään onko kaikki kunnossa" .

Eivätkä nämä jääneet ko. hoitajien ainoiksi töppäilyiksi, usko lähihoitajien ammattitaitoon on kyllä vähän hukassa.

Vierailija
40/49 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tämä kauhea lähihoitajien alasajo nyt? Täältä tuppaa saamaan sen kuvan, että lähihoitajat ovat järjestään tyhmiä, pätemään pyrkiviä alemman kastin edustajia!

Itse olen suuntautunut sairaanhoitoon- ja huolenpitoon ja koulutus oli mielestäni monipuolinen ja antoi hyvät rahkeet toimia sairaalassa. Lukuunottamatta tietysti i.v-hoitoja jne. Vaikkakin lähihoitajat kelpasivat kyllä vaihtamaan tippapussin tms. muuten huolehtimaan tipasta. Samoin lääkkeiden jako kuului myös heille. Kyllä monesti tuli nähtyä, että kokenut lähihoitaja ohjeisti täysin nuorta vastavalmistunutta sh:ta, näinkin päin voi nähkääs olla.

Mutta kolikolla on toinenkin puoli ja se on se, että lähihoitajia on todella moneen lähtöön, liian moneen oikeastaan. Koulutukseen pääsee helpolla ja sen myös läpäisee helpolla. Lähihoitajista on pulaa, koulut ottavat kenet vaan. Kaikki syrjäytyneet, oppimisongelmaiset, uudelleenkoulutettavat, maahanmuuttajat jne, syydetään lähihoitajakoulutukseen. ja se näkyy sitten valmistuneiden tasossa ikävä kyllä. Sairaanhoitajalla taas täytyy olla ylioppilaspaperit tai kunnon lh_koulutus takana ja mielikuvani on, että siellä opiskelee yleensä melko tunnollista ja fiksunlaista porukkaa.

Näin juopa vain kasvaa. Lääkärit ei puhu sairaanhoitajille, sairaanhoitajat ei puhu lähihoitajille ja ketä he alkavat sitten sorsia, laitoshuoltajia? Aikamoista hierarkiapeliä on ja potilaan paras kai toissijaista.

Sainpa purettua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme