Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko ottaa negatiivista palautetta vastaa, esim. pomolta tai koulun harjoittelusta?

Vierailija
05.01.2006 |

Minä en osaa. Loukkaannun syvästi, enkä tiedä miten päin olisin. Saatanpa mennä vessaan ja tirauttaa itkutkin.

Varsinkin koulun työharjoittelussa mulla menee usein sukset ristiin henkilökunnan kanssa, koska mielestäni heidän suhtautumisensa minuun on alentavaa: minulla ei ole nimeä, olen vain opiskelija, juoksutetaan ja puretaan huonot fiilikset meikäläiseen.

Olen myös oikeassa työelämässä, mutta ei minulla siellä ole koskaan ollut ongelmia, koska minua kohdellaan tasavertaisesti. Inhoan sitä, kuinka aikuista opiskelijaa kohdellaan kuin paskaa. Miten säilyttää omanarvontuntonsa opiskelijana? Minulla tulee herkästi klikkitilanteita, koska en ole persettä nuoleskeleva typerys, vaan vaadin asiallista kohtelua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka sanoo, että osaa ottaa vastaan kritiikkiä ilman arvostusta puhuu " shittiä" tai on muuten vaan erkaantunut omista tuntemuksistaan..

Vierailija
2/6 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin rautainen itsetunto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ettei negatiivista palautetta tulisi. Eli jooei, en osaa ottaa vastaan negatiivista palautetta en siedä enkä kestä sitä.

Vierailija
4/6 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista nimeäsi. Muistitko käydä esittäytymässä jokaiselle ja kertomassa nimesi kun saavuit työpaikkaan? Voithan muistuttaa heitä että on sinulla nimikin :) Itse ainakin tahdon unohtaa helposti uusien lyhyitä työpätkiä tekevien ihmisten nimet, varsinkin jos en tee töitä yhdessä hänen kanssaan.

Ja tuosta juoksuttamisesta...tarkoitatko että et saa keskittyä sopimuksessasi määrättyyn ja sinulle erityisesti osoitettuun työtehtävään vaan joudut keittelemään kahvia ja siirtelemään papereita arkistosta toiseen tms.? Vai oletko palkattu alunperinkin ns. täydennyshenkilöksi joka hoitaa vakituisten työntekijöiden osoittamia tehtäviä?

Vierailija
5/6 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että heitä sieppaa kun olen aina iloinen, korrekti ja tulen hienosti toimeen asiakkaiden kanssa. Onnistun myös ratkaisemaan ongelmia suht nopeasti ja esitän varteenotettavia ideoita. Ihan kun en saisi osata mitään ja olla heitä joissain asioissa parempi sen takia, koska olen " vain" opiskelija. Samaan ilmiöön olen törmännyt muissakin harjoittelupaikoissa.

Samoin saan tympeitä ilmeitä jos kerron, että olen hakemassa yliopistoon ja minua kiinnostaa kehittää itseäni. Harjoittelupaikan akat kun eivät edes tiedä, mitä yliopistossa tehdään. Jos yritän puhua jotain vähän korkealentoisempaa, minua katsotaan vain haavi auki. Mun pitäisi varmaan taantua ja puhua vaan seiskapäivään juttuja nortti huulessa.

Vierailija
6/6 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiivista palautetta näytön jälkeen palautekeskustelussa. Sain vähän korjattua tilannetta selittämällä, miksi olin joitain asioita tehnyt jne. Huonoja arvosteluja saa, ja sitten siitä voi parantaa. Yhdessä päiväkodissa sain kakkosen (arvostelu 1-5) ekasta näytöstä, tuli huonot arvostelut. Petrasin seuraavaa varten ja sain vitosen.

En minä siitä mitenkään ottanut nokkiini. Ammattilaisuuteen kuuluu kyetä ottamaan vastaan rakentavaa kritiikkiä. Ja minä pistin mieleeni ne asiat, mistä mua arvosteltiin ja muutin toimintatapojani sitten. Pieleen menneistä harjotteluista oppii enemmän kuin helpoista ja viheltäen läpi menneistä.

Tuntuu siltä, että ainakin sitten ansaitsee sen huonon arvostelun, jos pitää mennä vessaan sitä itkemään. Ei sellasta. Itseä niskasta kiinni ja seuraavalla kerralla menee paremmin. Ei siviiliminää tuoda töihin.