Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako ostaa kaksostenrattaat yhdelle lapselle? (ov)

Vierailija
18.06.2008 |

Esikoista siis odotellaan syntyväksi ja ratashankinnat mietinnässä. Tavallisten rattaiden koritilat vaan vaikuttaa niin pieniltä, että kannattaisiko ostaa kaksostenrattaat kun siihen tyhjällekin paikalle voisi ostoksia laittaa? Kakkonenkin on suunnitelmissa lyhyellä ikäerolla, että ei varmaan kovin kauaa yhden käytössä olisikaan. Mielipiteitä!

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun logiikallasi on käytössäsi varmaan ollut ne yksöstenrattaat. Onhan teillä ollut suunnitelmissa vauva..

Vierailija
62/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Emmaljungan kaksostenrattaat ja ne on niin työläät ja painavat raahata että vapaehtoisesti en niitä käytä. Toiseksi ne vievät paljon enemmän tilaa kuin tavalliset rattaat.

Mitä ihmettä sinä raahaat sieltä kaupasta niin että pitää olla neljä kauppakassia täynnä tavaraa? Kun kerran kauppa on kävelymatkan päässä niin kääy useampi kerta viikossa niin saat tavaran tuoreena ja ennenkaikkea helpommin kuljetettua.

Ei niitä kaksostenrattaita voi kuvitellaakaan käyttävänsä kaupoissa soppaillessa, kun ne eivät mahdu vaatekaupoissa tai muissa putiikeissa liikkumaan missään välissä. Tiukkaa tekee monissa paikoissa perusrattaillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tosiaan kätevät, jos tarvitsee kaupasta paljon tavaraa. Meidän tuplarattaiden (Ora) alakoriin mahtui aikanaan neljä muovikassillista tavaraa, joten yhden lapsen kanssa mahtuu vielä enemmän ja niillä pystyy kuljettamaan muutakin tavaraa (yhdessä muutossa kun muutimme 100 metrin päähän, kaksostenrattailla sai kuljetettua uskomattoman paljon muuttosälää. Älä sä ap välitä siitä mitä muut ajattelee, sehän on ihan sun asia, mitä teet.

Vierailija
64/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa oli ketju venähtänyt sitten viime näkemän ja pari feikki-ap:takin näytti ketjuun eksyneen.

No yritän parhaani vastata tulleisiin kysymyksiin ja perustella miksi luulen tarvitsevani kaksostenrattaat. Siis luulen. En tiedä vielä tarvinko vai en. Siksihän täällä kyselenkin mikä olisi järkevää kun en tiedä. Anteeksi nyt vaan kun uskallan täällä kysellä "tyhmiä".

Esikoinen on siis tulossa niin kuin joku arvasikin. En tiedä onko lapsi rauhallinen vai ei, koska en edes tunne liikkeitä vielä. (Joku feikki ap näytti kommentoineen, että vauva on rauhallinen kun on mahassakin rauhallinen). Olen nyt siis raskaana viikoilla 15+. Saa nähdä onko lapsesta hyväksi shoppailuseuraksi vai ei kun se syntyy. Voihan sitä siihen totutella pikkuhiljaa jos huonolta näyttää.

Hassua, että joku mainitsi Jumbon, sillä siellä todellakin on tarkoitus käydä ostoksilla. :) Joku sanoi, että voisin jättää lapsen kotiin isälleen ja käydä tyhjillä rattailla ostoksilla. No en minä nyt sentään niin idiootti ole. Hullunleimanhan siitä saisi. Meiltä Jumboon mennessä ei tarvi käyttää julkisia. Pyörä peräkärryllä olisi muuten hyvä idea, mutta eihän niitä sisälle ostoskeskukseen voi ottaa. Joku mainitsi "kaksosten" olevan painavat työntää. No odotettavastikin ovat painavemmat kui "yksöset", mutta sillähän ne raskauskilot lähtee ja tulee kuntoiltua samalla. Röllykkämammaksi ei ole tarkoitus alkaa/jäädä.

Pääsyyt miksi siis luulen tarvivani kaksosrattaat on ostosten suuri määrä ja se, että en haluaisi taas pian vauvansyntymän jälkeen (ehkä n. vuoden kuluttua) olla ostamassa taas uusia rattaita, kun kakkosen tullessa ne tarvittaisiin joka tapauksessa. Käyn yleensä 2 kertaa viikossa kaupassa ja sen 3 kassia kerralla tulee tavaraa. Vauvan synnyttyä tavaraa on luultavasti vielä enemmän (vaipat ja maidot sun muut) eli ehkä sen 4kin kassia.

Vieläkö tämä kuulostaa älyttömältä idealta?

ap

Vierailija
65/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käy niin miksei hän voi käydä myös kaupassa?

Onko kaikki teidän ruokaostokset sinun vastuulla?

Te syötte kyllä aikas paljon jos noin pienellä perheellä pitää 2 kertaa viikossa ostaa 3 kassia kerralla ruokaa...

Vierailija
66/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja 3lasta ollaan kyllä pärjätty yksöstenvaunuilla ja hyvin on ostokset mahtunut kyytiin.Jopa silloin kun on enempi tarvinnut ostaa tavaraa,ja luulis että miehesikin osaisi kauppalistan kanssa käydä kaupassa.Lukutaitoa hänellä varmaan on???

Ja mitä ihmettä te oikeesti syötte jos noin paljon tulee ruokaa ostettua kerralla???

Vierailija
67/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasiassa minun vastuulla. Ei mies edes osaisi ostaa mitä tarvitaan. Ja kyllä ne minun vastuulla mielestäni kuuluukin olla kun kerran kotona sitten olen.

Me syödään kyllä paljon, sen myönnän. Mies nyt on tuollainen kunnon raavas mies, että meneehän sitä ruokaa. Kestimme myös vieraita aika tiuhaan.

ap

Vierailija
68/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteessa ymmärrän ajatuksesi.

Sen verran kuitenkin pakko sanoa, että aina ei sen ekan vauvan jälkeen teekään mieli lapsia lyhyellä ikäerolla. Ellei sitten aloita niin pian, ettei ehdi edes tajuta, mitä kaikkea eka lapsi toi tullessaan.

Ja minä tosiaan harhaisena ihmisenä ajattelisin, että pidetään vähän hulluna, jos varaisi paikkaa lapselle, jota ei ole vielä tekeilläkään, aivan kuin tyhjillä yksösillä kaupassa käyminen, mitä joku ehdotti.

Mä asun melko maalla, enkä pikkuputiikeissa ole kiertänyt montaakaan kertaa. Marketteihin tai ostoskeskuksiin lähdin lasten kanssa jos lähdin. Meillä oli aika isot tuplat, ja kankeatkin, mutta ei ehkä ne painavimmat. Bussiin niillä mahtui hyvin, enkä kokenut niiden autoon pakkaamista yksösiä hankalempina. Isot pyörät kulkivat talvella mukavasti, joten sinänsä en pitänyt niitä sen pahempina kuin yhden lapsen rattaita, mutta mulla taitaa (treen seutu) olla vähän eri olosuhteet kuin sulla.

Vierailija
69/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin yhdistelmälastenvaunut ja

rattaat molemmat sisaristuimella

- molemmat hobby hallista aikanaan

ja tuplaponyrattaat vasta kun lapset olivat 2 v ja 3 v

Vierailija
70/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta unohtui kaiken muun mukana eli noista provosyytösten esittäjät ovat kyllä väärässä eli mikään provo en ole. Minulle on kyllä ihan sama uskotteko vai ette.

Kyllä mies varmaan harjaantuisi kaupassakävijäksi ja osaa kyllä lukea, kiitos kysymästä. En tosin tiedä miten se kassien kantaminen on sen helpompaa miehellekään? Ilman vaunuja vielä raskaampaakin varmaan. Niin, ja autoa meillä ei ole.

Me tykätään hyvästä ruoasta ja herkutellaan (lue: syödään hyvin ja kunnon aineksista) lähes joka päivä. Miehelle myös lounasvärkit mukaan töihin. J kuten jo kerroin, kestimme kavereita harva se viikko, että eipähän nekään ruoat meille iitsestään lennä.

Kyllähän yksösillä varmaan pärjäisi jos tavaramäärä pysyisi samana, mutta kun lisäystä on vaippojen ja maitojen verran ainakin ja myöskin minun lounasvärkit kun kotona sitten syön (nyt syön työpaikkaruokalassa).

Vierailija
71/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tavaroista mahtuu vaunujen alle ja vaippapaketti ei ainakaan paina mitään kädessä kantaen ja ei niitä nyt ihan joka kauppa reissulla tarte ostaa;O)

Pitäkää kavereille ja tuttaville nyyttärikestejä niin ei tartte niin raahata sitä ruokaa kotia.Kaksostenrattaat on tosiaan painavia ja kömpelöitä,eikä se enää edes jumpasta mene jos vauva huutaa kärryissä ja saat lykkiä raskaita vaunuja itteksesi.Ja voihan se olla että tokan kanssa tärppää heti,mutta se ei ole mihinkään kirjoihin kirjoitettu,joten mitä sä sitten niillä teet jos toinen syntyykin vaikka 4.v kuluttua???Ja pakkohan teidän on tottua kaupassa käymään joka tapauksessa ilma vaunuja vai meinaatko lykkiä lapsiasi niissä koko ikänsä???

Vierailija
72/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitaisiin käydä kaupassa yhdessä kyllä. Mutta miehellä on niin epäsäännölliset työajat, että aika hankalaksi menisi kyllä. Vaippoja ei varmaan tarvi joka reissulla mutta maitoa ainakin pitää tuoda melko määrät. Entäs jos sitten vielä käy lisäksi muuten vaan shoppailemassa?

Nyyttärikestit ei nyt ihan sovi meidän tyyliin, kiitos ehdotuksesta. :)

Kyllä minä aika varma olen, että melko pian tärppää uudemmankin kerran. Koskaanhan ei voi tietää, se on selvä.

Ehkä me saadaan se auto ostettua sitten kun on aika rattaista luopua.

ap

Vierailija
73/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö sua yhtään nolottaisi työntää sitä yhtä uutta tuoretta vauvaa vaunuissa, jotka on selvästi juuri ostettu (eikä siis esim. käytetä siksi että olisi saanut kierrätyskamana ilmaiseksi) niin että se toinen paikka on aina vaan vailla toista lasta?!

Vierailija
74/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että teillä tärppää tokankin kanssa sitten nopeasti...

Vierailija
75/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä tosi hauska tapaus. anna nyt edes tämän ekan lapsen syntyä ja tee vasta sitten päätös haluatko toisen heti perään. ihme, jos olet ihan tosissas ajatuksines. ja miehes vaikuttaa ihmeellliseltä jos ei kaupassa osaa käydä..

Vierailija
76/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tulee sulle kovat paineet lisääntyä nopeasti uudelleen ja silloin se ei käykään ihan niin helposti...

Vierailija
77/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan ihmisillä olla monia syitä miksi liikkuisivat kaksosilla yhden lapsen kanssa. Esim. on perhepäivähoitaja, toinen lapsi on jäänyt kotiin tai sitten käyttävät sitä niin kuin minullakin on suunnitelmissa eli ostoksia varten. Mitä hävettävää siinä nyt on? Ja oikeasti kuinka moni jaksaa miettiä toisten motiiveja miksi millaisetkin rattaat on käytössä?

ap

Vierailija
78/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikka ei tärppäisikään niin voihan niitä rattaita silti käyttää? Toinen saisi istua, esikoinen kävellä ja onhan niitä ostoksia sitten kun toisen lapsenkin aikaan eli voisi käyttää taas ostoksia varten jos muuta käyttöä ei olisi.

ap

Vierailija
79/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan rattaita vai vaunuja?

Vierailija
80/103 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuten jo sanoin veikkaan että toinen tulee aika näppärästi sekin, ei paineita asian suhteen.

Jaa-a, rattaat vai vaunut. No sellaiset mihin ihan pienenkin vauvan voi laittaa eli vaunut kai siis? En ole ehtinyt vielä käydä rattaita/vaunuja katselemassa, joten ihan vaan tällaista alustavaa tiedustelua täällä teen. Onko suositella jotain tiettyä merkkiä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi