Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ystävyyssuhde lopetetaan?

Vierailija
05.01.2006 |

Olen tuntenut ystäväni 12 vuotta, ala-asteajoilta asti siis.

Nyt elämämme ovat kulkeutuneet jo niin eri suuntiin että yhteinen aika, yhteiset kiinnostuksen kohteet ym. ovat kadonneet.

Minä olen yhden lapsen seurusteleva yh, töissäkäyvä. Kaverini taas menevä opiskelijasinkku.

Juttumme ovat täysin erilaisia, kaveripiirimme ovat vaihtuneet (minä en tunne hänen ystäviään, eikä hän minun).

Alan kokea tämän ystävyyden tietyllä tapaa rasitteena. En jaksaisi kuunnella baarijuttuja kuinka kuka iski ketä ja kuinka paljon jne. Äänensävystä kuulen, ettei hänkään jaksa kuunnella arkijuttujani työstäni ja/tai lapsestani.

Yhteisiä, yleisiä kiinnostuksen kohteita (musiikki, kirjallisuus, taide ym.) ei enää ole.

Uskon, että kumpikin meistä soittelee lähinnä velvollisuuden tunnosta. Puhelut päättyvät aina " pitäis nähdä joku päivä" -juttuihin. Joskus tapaammekin, mutta tunnelma on aika vaivautunut. Ei oikein ole sanottavaa :-/

Harmittaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis hirveän loukkaavaa, jos joku kaveri haluaisi tehdä mulle jonkun manifestin, jonka aihe olisi " En pidä sinua enää Ystävänä, Hyvästi!"

Vierailija
2/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sekin päivä koittaa kun olette kumpikin perheellisiä. jopa hyvinkin pian!

DAA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti tullut viestejä tähänkin ketjuun, mutta mihin lie kadonneet :-/

ap

Vierailija
4/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä oikein muuta voi kun joko ylläpitää suhdetta tai sitten vaan jättää vastaamattaa viesteihin/puheluihin! Niin yksinkertaista.. Kyllä se yhteyden pito siitä hiipuu! Älä ainakaan itse tee aloitetta että soittaisit jne.

Minulla aika pitkälle sama tilanne, mut silti pidän ystäviini kontaktia. Koska tiedän että joku päivä heilläkin on lapsia ja meillä siten taas yhteisiä asioita ja puheen aiheita. :)

Vierailija
5/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin kasvaa ja perustaa varmasti perheen(jossain muodossa) tai ainakin asettuu aloilleen. Sitten teillä olisi taa svarmasti jotain yhteistä!

Vierailija
7/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä väitä, että minun juttuni olisivat ystäväni mielestä mitenkään sen mielenkiintoisempia.

Puheluihin en haluaisi jättää vastaamatta, aika tylyä olisi sekin. Mutta olisiko liian töykeää jos vain itsekin jättäisin soittelematta?

ap

Vierailija
8/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, lapsia hän ei voi saada. Eikä hän (vielä ainakaan) ole kovin kiinnostunut lapsista.

ap

Vierailija
9/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin mulla oli ihan samanlainen ystävä kun sulla; ei oltu kylläkään tunnettu niin kauaa. Aina kun se soitti, sillä olis riittänyt juoruttavaa vaikka 3 tunniksi ja mulla oli vauva kotona enkä muutenkaan jaksa pälpättää puhelimessa juoruilemisen ilosta. Ei auttanut vaikka olin niukkasanainen.

Sitten en enää läheskään aina vastannut hänen soittoihinsa ja jos vastasin, yritin heti tekosyyllä kiemurella pois tilanteesta. Ei se mitään tajunnut... Ja ne jutut...ei niitä jaksanut kuunnella. Lapsirakas se ei ollut, mutta eläimiä se jaksoi paapoa. Tkkään molemmista, mutta sen touhu oli jotenkin maanista.

Sitten se laittoi korttia että missä luuraan kun ei saa yhteyttä (asuttiin vierekkäisissä kaupungeissa). Vastasin sille kortilla, johon laitoin jonkun runoilijan mietelauseet loppuneesta ystävyydestä.

Se loppui siihen, enkä ole kuullut ko. henkilöstä mitään 4 vuoteen...

Vierailija
10/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein juuri noin ja eipä ole 3 kuukauteen kuulunut mitään. Miksi roikuttaa mukana ihmisiä, joitten seuraa ei kaipaa!

Vierailija
11/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten oma maailmankuva supistuu liian pieneksi ja suvaitsemattomaksi. Minullakin on erilaisia, eri ikäisiä ja hyvin erilaisissa elämäntilanteissa olevia kavereita ja koen sen vain ja ainoastaan rikkautena.

Vierailija
12/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnostaan kuolee jos on kuollakseen. Soittelette joskus, näettekin ehkä. Ei muuta.

Vierailija
13/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiiriin tosiaan kuuluu ihmisiä eri ikäluokista, elämäntilanteista ym. Mutta jokaisen heidän kanssa on joku yhteinen kiinnostuksen kohde.

Meillä tämän ystävän kanssa ei ole mitään. Hän ei ole kiinnostunut ns. yleismaailmallisista asioistakaan (" Siis mitkä vaalit? Mikä lintutauti?" jne.). Hän kertoo vain biletysretkistään, ystäviensä seurustelusuhteista ja shoppailuistaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan