Äitini pyysi minulta yhtä asiaa, en puhu hänelle, mitä teen?
Eli en ole enää puheväleissä äitini kanssa. Äiti ei tätä halua tajuta. Mies on ja on sanonut äidlleni, että viestit miehelleni, ei minulle, että äiti siis jättää minut rauhaan.
äiti ei ole tätä kuitenkaan kunnioittanut, vaan on kerran viestitellyt mulle kysyen kuulumisia. Surullistahan se on, että tähän on tultu, mutta hänelle on annettu monta tilaisuutta ymmärtää, miten kohdella minua niin, ettei pahoita mun mieltä ja kun ei halua ottaa mitään onkeensa niin katkaisin välit.
Mutta nyt mietin, mitä teen, kun äiti lähestyi minua ehdottaen, että hän ja eräs sukulaisensa jonka mäkin tunnen lapsuudestani, tulisivat meille käymään myöhemmin kesällä. Tai vaihtoehtoisesti niin, että näksimme kaikki äitini luona. Tämä sukulainen haluaa kuulemma nähdä lapseni.
En halua heitä meille, meillä on tosi sotkuista. Tavallaan siinä olisi se hyvää, että kun äiti on aina lytännyt minua aiheesta ja häpeää minua siksi, niin saisi hävetä sitten oikein kunnolla. Mutta ei se nyt olisi kivaa sitä sukulaista kohtaan tulla meille enkä jaksaisi siivota juurikaan.
Mä en halua mennä äidilleni. Se olisi sitten vain teatteria että välimme ovat muka kunnossa, sitä se on ollut tähän asti ja se teatteri on nyt minun osaltani loppu.
Mietin, että ehkä mies menisi vain lasten kanssa. Sekin harmittaa, koska ei heille nyt varmaan tämä sukulainen niin tärkeä ole. Ajomatkaaakin on reilusti toistasataa km suuntaansa.
Vielä tuli mieleen valkoinen valhe, mutta en vaan haluaisi lähteä sillekään tielle. Eli sanoisin, että olemme silloin juuri matkoilla. Mitä te tekisitte?
Kommentit (694)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:06"]
Missä sun lapset ja mies ovat nyt? Missä he eilen olivat?
[/quote]
älä ap turhaan vastaa näihin, mitä ne ihmisille kuuluu.
[/quote] No näihin keksittyihin tarinoihin on vaikeakin keksiä tarkkoja faktoja ;) Ap on vedättänyt porukkaa oikein kunnolla jo pari päivää :D Jos tarina on totta, ap olisi tänä aikana, minkä on palstalla viipynyt, siivoillut jo aikamoisen lukaalin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:43"]
Juu, lastesi ja miehen kannalta olen kerrankin samaa mieltä kanssasi, ap. Lähde pois. Mene vaikka Pitkäänniemeen (mielisairaala) ja parantele itseäsi, jottet tuhoa omia lapsiasi.
[/quote]
Ei sinne nyt noin vaan "mennä", enkä mä sinne kuulu. Vastaamalla kaikille haluan vain osoittaa esim. tällaiset kirjoittajat TYHMIKSI. Ehkä virhe? Mutta en tajua, miten.
ap
[/quote]
Tässä on nyt parikymmentä sivua tekstiä sulle, jossa suurin osa väittää SUA tyhmäksi. Lakkaa siis jankkaamasta. Mitä sä edes tästä saat? Elä sitten paskassasi, kun ei kiinnosta muuta kuin hokea sitä samaa: "Äitini on vastuussa kaikesta siitä, että olen laiska paska ja vittua hokeva idiootti. En halua hoitaa kotia, lapsia ja viis veisaan miehestäni. Menenkö tapaamaan kummitätiäni?" No mene tai ole menemättä. Jatka paskaisuuttasi tai ole jatkamatta. Et sä mitään neuvoja kaipaa, oikeutusta laiskuudellesi vaan. Ole hyvä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:32"]
Ap, niinkuin tällä palstallakin, opettele kulkemaan ilkeiden ihmisten ohi, huomiota kiinnittämättä. Huomaatko, miten tartut lähes jokaisen sanomisiin. Niinkuin tartut äitisikin kaikkiin sanomisiin elämässäsi. Ole itse viisaampi ja fiksumpi, älä mene kaikkeen mukaan.
[/quote]
Mitenköhän senkin oppis. Siis ettei edes huomiota kiinnitä. Aivan varmasti kiinnitän. Sit tulee vain paha mieli, kun se sanominen on "väärin". Että mitä se nyt tommosta minusta sanoi? Miksei mitään hyvää? Mähän oon kiva tai ainakin toivoisin olevani ihmisten mielestä kiva. Miks en mä voi olla? Jne.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:51"]
[/quote]
[/quote] No näihin keksittyihin tarinoihin on vaikeakin keksiä tarkkoja faktoja ;) Ap on vedättänyt porukkaa oikein kunnolla jo pari päivää :D Jos tarina on totta, ap olisi tänä aikana, minkä on palstalla viipynyt, siivoillut jo aikamoisen lukaalin.
[/quote]
Siis jos tarina olisi totta? Luuletko sä, että tätä siis kirjoittaa joku siivooja? Miksi olisin siivonnut aikamoisen lukaalin, jos tää olisi totta sun mulaasi mennen?
ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:55"]
[/quote]
[/quote]
Siis jos tarina olisi totta? Luuletko sä, että tätä siis kirjoittaa joku siivooja? Miksi olisin siivonnut aikamoisen lukaalin, jos tää olisi totta sun mulaasi mennen?
ap
[/quote]
Niin, ethän sä TODELLAKAAN ole siivooja. Se on käynyt jo selväksi... :D Sähän et ole sellaista nähnyt sen jälkeen kun (äidiltäsi) tulleet rahat loppuivat, eikä sulla ollut enää varaa palkata siivoojaa. Nyt sitten nyyhkit, että kun pitäis VITTU (TODELLA usein toistuva sana sun tekstissäsi, joka kertoo henkisesti 14-vuotiaan tasolle pysähtyneestä kehityksestäsi) siivota ITSE! Nyyyyyyyyh...... Säälikää nyt joku....
Ja aloitus koski ihan tuota vierailua ja äitini sähköpostia ja mitä teen.
Se mietityttää minua lähinnä eniten, ei tää siivousjuutu. Tää nyt on niin old shittiä, mutta se sähköpostin esiintuoma ongelma on uusi. Olisi pitänyt nimetä vaihtoehdot aloituksessa a,b, ja c (oliko viel d) ja pyytää ihmisiä vain nimeämään oma ehdotuksensa. Mutta miksen pohtis samalla muutakin, kun onhan tässä nyt muitakin ongelmia kuin tuo sähköpostijuttu/vierailu.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:55"]
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Niin, ethän sä TODELLAKAAN ole siivooja. Se on käynyt jo selväksi... :D Sähän et ole sellaista nähnyt sen jälkeen kun (äidiltäsi) tulleet rahat loppuivat, eikä sulla ollut enää varaa palkata siivoojaa. Nyt sitten nyyhkit, että kun pitäis VITTU (TODELLA usein toistuva sana sun tekstissäsi, joka kertoo henkisesti 14-vuotiaan tasolle pysähtyneestä kehityksestäsi) siivota ITSE! Nyyyyyyyyh...... Säälikää nyt joku....
[/quote]
Ei ne rahat ole tulleet äidiltä, todellakaan. Eikä ne ole loppuneet, vaan niitä ei voi realisoida eikä ne tuota tällä hetkellä. Joskus sit tulee lisää.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:05"]
Se mietityttää minua lähinnä eniten, ei tää siivousjuutu. Tää nyt on niin old shittiä, mutta se sähköpostin esiintuoma ongelma on uusi. Olisi pitänyt nimetä vaihtoehdot aloituksessa a,b, ja c (oliko viel d) ja pyytää ihmisiä vain nimeämään oma ehdotuksensa. Mutta miksen pohtis samalla muutakin, kun onhan tässä nyt muitakin ongelmia kuin tuo sähköpostijuttu/vierailu.
ap
[/quote]
Siis muutakin, kun jotkut ihan väkisin tuo muuta esille. Ihan kiinnostaa on osin ollut miettiä, että nii-in, miks mä en siivoa? Mä oikeastaan toivoin/odotin, et joku ois kertonut vinkin, jolla mä oisin heittänyt painolastit harteiltani ja alkanut elää omaa elämää ja lakanut siivoilla. Mut eeeiii. Ellei se sit oo toi narsistiäidin asian käsittely. Ja se taas ei sit oo kikka kolmonen. Mut ei kai sellaisia enää oo. Mun tilanteeseen. Epätodellistahan se ois ollutkin. Ja kumma, ettei ois muualla jo vastaan tullut.
ap
Eikö ole uuvuttavaa olla koko ajan noin angstinen ja vihainen?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:53"]
Ap, niinkuin tällä palstallakin, opettele kulkemaan ilkeiden ihmisten ohi, huomiota kiinnittämättä. Huomaatko, miten tartut lähes jokaisen sanomisiin. Niinkuin tartut äitisikin kaikkiin sanomisiin elämässäsi. Ole itse viisaampi ja fiksumpi, älä mene kaikkeen mukaan.
[/quote]
Mitenköhän senkin oppis. Siis ettei edes huomiota kiinnitä. Aivan varmasti kiinnitän. Sit tulee vain paha mieli, kun se sanominen on "väärin". Että mitä se nyt tommosta minusta sanoi? Miksei mitään hyvää? Mähän oon kiva tai ainakin toivoisin olevani ihmisten mielestä kiva. Miks en mä voi olla? Jne.
ap
[/quote]
Mä luovutan. En ymmärrä, mitä haet, miksi haet ja mihin pyrit. Jos negaat kaikkea ja kaikkia vastaaan, elämä on vaikeata, kuin murkkuikäisillä. Rakkautta ja haleja lapsillesi. Sinulle toivon, että alat ottamaan vastuuta itsestäsi, aikuisena, puolisona ja äitinä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:11"]
[/quote]
On :(( Ja ei tää av kyllä oloa paranna. Mutta en vain halua tehdä yhtään mitään. Kaikki muistuttaa mua siitä, että mulla ei ole rakkautta viitaten tuohon ylempään kirjoitukseeni. Oon kokenut siis sydänsurut ja ne romahdutti mun mielialan. En pääse niistä eteenpäin enkä minnekään. Ne ei olleet mun mieheen mutta ne olivat siis tän mun suhteen aikana. Suhteesta, joka mulla oli ennen tätä.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:11"]
[/quote]
On :(( Ja ei tää av kyllä oloa paranna. Mutta en vain halua tehdä yhtään mitään. Kaikki muistuttaa mua siitä, että mulla ei ole rakkautta viitaten tuohon ylempään kirjoitukseeni. Oon kokenut siis sydänsurut ja ne romahdutti mun mielialan. En pääse niistä eteenpäin enkä minnekään. Ne ei olleet mun mieheen mutta ne olivat siis tän mun suhteen aikana. Suhteesta, joka mulla oli ennen tätä.
ap
[/quote]
Tai siis se ei koskaan ollut suhde vaan juttu jonka oisin halunnut olevan suhde. Ja kyllä hävettää ja kyllä, se on väärin.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:13"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mä luovutan. En ymmärrä, mitä haet, miksi haet ja mihin pyrit. Jos negaat kaikkea ja kaikkia vastaaan, elämä on vaikeata, kuin murkkuikäisillä. Rakkautta ja haleja lapsillesi. Sinulle toivon, että alat ottamaan vastuuta itsestäsi, aikuisena, puolisona ja äitinä.
[/quote]
Ai rakkautta ja haleja lapsilleni, muttei mulle? En mä mitään tietty tarviikaan, mutta kyllä mun lapset mua onnellisempia on ja sit haluat antaa niille. No, kuinka vaan. Eli olit ensin positiivinen ja halusit aittaa ja nyt just sit et. Noniin, ei yllätä.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:05"]
ap
[/quote] Oletko ap ainoa lapsi? Oliko teidän perheessä isää olemassa? Siitäkö siivoamisesta äitisi on aina sinua moittinut, vai etkö kokenut muutenkaan kelpaavasi äidillesi? Minkälainen suhde äidilläsi oli omaan äitiinsä?
Kovin vihamielinen suhde sinulla on äitiisi, mikä on se pahin synti, millä äitisi on rikkonut sinua vastaan?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:18"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Ai rakkautta ja haleja lapsilleni, muttei mulle? En mä mitään tietty tarviikaan, mutta kyllä mun lapset mua onnellisempia on ja sit haluat antaa niille. No, kuinka vaan. Eli olit ensin positiivinen ja halusit aittaa ja nyt just sit et. Noniin, ei yllätä.
ap
[/quote]
Miten sua voi auttaa? Narsistisuus -pohjaiset ongelmat sivuuttelit, vaikka näytti kolahtavan enemmänkin. Välillä tuntuu, että puhut ufojuttuja -teflonpinnalla. Välillä, että kaipaat vain itsellesi huomiota. Ja kyllä, haleja lapsillesi jne.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:18"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote] Voi ap, saat kyllä sanattomaksi vastauksillasi. Väität olevasi äiti ja olet noin kateellinen jo ventovieraan myötätunnosta lapsiasi kohtaan. Toivottavasti miehesi on vanhempi, joka pystyy olemaan lapsillenne sekä isä että äiti, sinä et tällä hetkellä varmaan siihen pysty. Toivottavasti sinulla on tiivis kontakti johonkin hoitopaikkaan, tarvitset tukea, että pystyt olemaan äiti lapsillesi.
Äidinäiti oli kuollut. Kun synnyin, siis. Äiti sanoi joskus, kun ekoja kertoja parikymppisenä valittelin hänelle että mun mieliala on matala, kun äiti on ollut niin ankara: ei minunkaan äitini sanonut, että hän rakastaa minua, mutta kyllä minä tiesin, että hän rakastaa.
No, mä en tiennyt mun äidistä sitä. Sanoin senkin äidille. Ei puhettakaan, että hän olisi sanonut: voi kulta, mä oon kauhuissani, etkö sä tiennyt? No nyt tiedät jne. Ei, hän pysyi yhtä kylmänä kuin aina ennenkin ja suunnilleen valitti mulle, että mun syy, oon hirveä, miten mä nyt en tunne ja "ei voi sit mitään, jos et tunne, mutta minä näytän sen omalla tavallani". Aha? Voi v-
ap
Olen tuo joka kertoi olevansa epävakaa ja haluan jatkaa, että oma äitini ei jaksanut siivota, ja kärsin sen seurauksista yhä. Kavereita meillä kävi mutta hävetti niin paljon kun he ihmettelivät että miksi meillä ei siivota koskaan. Oli outoa käydä heidän luonaan ja nähdä että joidenkin mielestä on normaalia ettei tavaraa ole lattioilla ja pöydät täynnä notkumassa ja että astioita ei ole joka huoneessa likaisina. Olen 27 ja vasta nyt oppinut joten kuten siivoamaan. Ymmärrän miksi äitini ei siivonnut ja ymmärrän miksen itse ahdistuksen ja masennuksen ja kaikkien hirveiden ongelmieni takia jaksanut siivota. Mutta jos niitä lapsia on niin se on vaan aivan pakko tehdä ihan lapsen terveydenkin takia. Mulle auttoi sellainen systeemi, että siivosin 5 minuuttia, ja pidin tunnin tauon, sitten taas 5 minuuttia. Hyvinä aikoina lisäsin siivousaikaa ja pienensin taukoaikaa. Nyt pari vuotta ton systeemin jälkeen jaksan masentuneenakin siivota 15min 30min tauoilla. Ei mun koti ole vieläkään mikään sellainen että vois ottaa blogikuvia. Lattiat pesin viimeksi tammikuussa. Mutta ainakaan se sotkun määrä ei kasaudu ja ahdista ihan koko ajan, ja ainakaan en vihaa itseäni kun en siivoa kun teen edes jotain sen eteen. Ok, en ole siisti, mutta se ei ole mikään joko-tai -asia että joko täysin steriili tai sitten omassa ulosteessaan nukkuva.