OULU,OYS:kuuluuko alkuraskauden veriseula osana NP-ultraa?
Hei,
osaako joku sanoa tehdäänko Oysissa alkuraskauden veriseula NiskaPoimu ultran yhteydessä automaattisesti, vai pitääkö sitä erikseen pyytää? 18.1 ois NP-ultra. tuosta veriseulasta ei ole ollut mitään puhetta ja aloin miettimään että tehdäänköhän se automaattisesti, vai pitäiskö varata aika? tai pyytää neuvolasta lähete, vai kuin?
Gia
Kommentit (3)
Gia29:
Hei,osaako joku sanoa tehdäänko Oysissa alkuraskauden veriseula NiskaPoimu ultran yhteydessä automaattisesti, vai pitääkö sitä erikseen pyytää? 18.1 ois NP-ultra. tuosta veriseulasta ei ole ollut mitään puhetta ja aloin miettimään että tehdäänköhän se automaattisesti, vai pitäiskö varata aika? tai pyytää neuvolasta lähete, vai kuin?
Gia
minulleki tuo asia ollu aikasta epäselvä..itse olen tästä oulun läheltä ja meidän kunnassa alussa vaan puhuttiin että verikokeisiin pitää mennä ennen vkon 12 loppua ja niissä kävinki,tämäkö sitte se veriseula?sanotiin että jos nuissa verikokeissa jotai on pielessä niin siitä ilmoitetaan ja sitten vasta jatko tutkimuksiin ja oliskohan sitte vasta tullut tämä paljon puhuttu np-ultra!mulla siis sitä itse ultraa ei ole ehotettu missään vaiheessa!minäkin ekaa lastani odotan ja kai sitä sitte on niin tietämätön näissä asioissa ja kuuntelee vaan omaa terveydenhoitajaa ja siihen luottaa...
Olen tästä Oulun liepeiltä ja sain lähetteen veriseulaan automaattisesti omasta neuvolasta.Kävin siellä eilen.Kyllä hirvittää kun viimeksi kävin niin, että kuuluin riskiryhmään (riski 1/10),mutta terve poika syntyi.Niskapoimu-ultra tarjottiin myös automaattisesti ja soitin itse ajan.Oon menossa myös 18.1 joten tiedä vaikka törmättäis tietämättämme käytävällä ;)
Ei ainakaan automaattisesti tehdä. Itse en ole oululainen, mutta lähikunnasta ja meidän kunta tarjosi np-ultran Oysissa. Olen ollut kahden neuvolan asiakas Oulun seudulla ja toisessa kunnassa tarjottiin veriseula ja toisessa tämä np-ultra. Kummassakaan ei saanut molempia. Otahan neuvolastasi selvää onko mahdollista ottaa molemmat.
Kaikkea hyvää odotukseesi!