Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon ruuat pitäisi ostaa yksin asuvalle huomenna (40€ käytössä)

Vierailija
26.09.2024 |

Tilillä rahaa tasan 40€, sitten menee tili nollille ja rahaa tulee seuraavan viikon pe. Huomenna kauppaan. Tulee aika köyhät evät viikolle.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla saa oikein hyvät ruuat, kun osaa kokota ja katsoa hintoja. 

Vierailija
2/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin normaali ruokaraha, vaikka en persaukinen olekkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kalan meinasit ostaa, kun tulee köydät evät?

Vierailija
4/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa koko rahalla

Vierailija
5/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin just kysysä, että mitähän hienosto päperöä ap mättää jos tuo ei muka riitä yhdelle ihmiselle viikoksi. Vaikka söis pelkkää mikroruokaa niin tolla saa kevyesti ruuat viikoksi. Itse tehty on vielä halvempaa.

Vierailija
6/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin just kysysä, että mitähän hienosto päperöä ap mättää jos tuo ei muka riitä yhdelle ihmiselle viikoksi. Vaikka söis pelkkää mikroruokaa niin tolla saa kevyesti ruuat viikoksi. Itse tehty on vielä halvempaa.

40 eurolla saa noin 13 mikroateriaa. Ei niistä kovin paljon kostu. 

Vierailija
7/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa ja makaronia + lihapullia. Hyvin se menee.

Vierailija
8/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita, puuroa, kuivaleipää, margariinia, jauhelihaa, keitto juureksia, kananmunia, makaronia jne. Teet keittoa viikonlopuksi ja sitten ens viikolla makaronilaatikko, sitä syö taas kolme päivää, sitten ei pidä kuin pariksi päivää keksiä vaikka hernekeittoa. Hyvin tuolla syö viikon, kuitenkin aikuinen pärjää yhdellä lämpimällä aterialla päivän. Aamulla keittelet puuroa 

Vierailija
9/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli juuri K-ruokatilaus, joka maksoi 65e. Siinä on viikon ruuat ja iso säkki vessapaperia+pyykinpesuainetta. Olisi varaa nipistää muutama tuote poiskin, jos olisi tarvetta. 

Vierailija
10/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kuukaudessa 40€ ruokaan.

Yksineläjä

Vierailija
11/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti kuivattuja herneitä ja kaupan halvinta jauhelihaa. Siitä tulee iso kattila hernekeittoa. Munia ja kaurahiutaleita. Senkin jälkeen jää paljon rahaa, jos ei ole mitään laskuja ym. menoa. 

Vierailija
12/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjä

Kaikilla meillä menee 40€ sen muun rahan lisäksi, mikä ruokaan väkisinkin kuluu. 

Vierailija
13/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjä

Mulla meneekin 0€. Revi siitä!

Vierailija
14/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan tekee vaikka mitä, ostaa lasagnetarpeet (sellainen valmispasta/kastikejauhepakkaus maksaa 2-3 euroa, siihen vähän maitoa, lihaa/soijarouhetta tai kasviksia kastikkeeseen) ja siinä on jo kahdeksi tai kolmeksi päiväksi lämmin ruoka. Makaronilaatikko on vielä halvempaa tehdä. Jää hyvin rahaa tuoreisiin kasviksiin ja hedelmiin, ja jogurttiin tai piimään tai mihin ikinä.

Vierailija
15/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap saisi jokaisesta valitusvirsialoituksestaan euron, hänellä olisi kuukaudessa ruokarahaa noin 30 000€

Vierailija
16/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei 4Oe mene viikossa ruokiin. 

Vierailija
17/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat kananmunia, papuja tai linssejä ja hyvin pärjäät. Saat noista hiilarit, proteiinit ja rasvat. 

Vierailija
18/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tolla ei pärjää, niin sit ei ole kyllä yhtään miettinyt mihin rahat pistää.

Vierailija
19/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-meillä menee viikossa kolmelle hengelle n. 140e, eli niukinnaukin tuo 40-50 e/nuppi ja tämä vain siksi,että mies käy töissä,eli eletään suorastaan luksuksessa. YH aikoinani selvisimme 20e/vko ja jos ei ollut rahaa ruokaan,mentiin leipäjonoon hakemaan jonkinlaista täydennystä. Mikä aplla on ongelma? Ei tiedä,mistä sähkölieden saa päälle ja kuinka luetaan ruokareseptejä?

Vierailija
20/25 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kg perunaa, niistä saat perunamuussia, muussin jämistä perunalettuja, sitten uuniperunoita, lohkoperunoita, keitetttyjä perunoita, perunapannukakkua, rösti perunaa, valkosipuliaperunoita jne. Ei sitä tyhjänpäiväiseen makarooniin kannata satsata. Lisäksi 700g jauhelihapaketti, siitä osa pakkaseen, osan voi paistaa ja tehdä lihaperunasoselaatikkoa. Lisäksi vielä porkkanoita, joita voi raastaa, keittää, tehdä uunijuureksia. Sipulia ja valkosipulia, ja  juureksia niin saa perunakeittoa. Vasta meni kakskymppiä mutta eiköhän tuollakin jo yhden viikon elä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi