Odotan nelosia! Pelottavaa!
En tiedä oikein mitä ajatella.. Rv. 12 menossa. Kaikki on hyvin ja ultrassa sykki neljä pientä sydäntä. Pelottaa kovasti.
Lääkäri sanoi että pyrimme siihen että raskaus kestäisi rv. 32 asti, mielummin tietysti pitenpään.
Kotona ja 3v. kaksoset jotka syntyivät rv. 34. Täydellinen ylläri kyllä tämä nelos raskaus.
Onkohan täällä muita jotka odottanut nelosia tai " edes" kolmosia? Miten on mennyt?
-Erika-
Kommentit (159)
Vai menehtyikö toinen kaksosista? :(
jos erika ehtisi kertomaan kuulumisia..
Ehkä ei kaikissa, mutta useimmissa kyllä.
Onnea ja VOIMIA koko perheelle=)
En ole nyt jaksanut kirjoitella oikein vaikka olen välillä käynyt juttujanne lukemassa. Kamalan väsynyt olo. Verenpaineet ollut vähän koholla ja alkaa paikoillaan olo ottamaan selkään jne. Lääkärikierros oli tossa ja sain " ylipuhuttua" lääkärin päästämään mut huomenna kotiin yhdeksi yöksi, ehtona oli tosiaan se että kävellä en saa(rullatuolilla autoon ja auto ihan oven eteen kun kotopihassa ollaan).. Kotona oltava sit sohvalla tai sängyssä. Mut mikä vaan käy kunhan vähän pääsee johonkin, alkaa ottaa vähän psyykkeen päällekkin tälläinen vaikken kovin kauaa ole edes täällä ollut. Eläimiäkin ikävä, ihana päästä kotiin heitä paijaamaan. :)
Kohdunkaulassa ei onneksi muutoksia. Masukin on kasvanut kivasti.Yksin olen ollut nyt huoneessa pari päivää. Telkkaria olen katsellut ja ristikoita ratkonut ja lukenut.
Eipä tässä kummempia, ultrassa ollut kaikki kunnossa. Ultraaminen vaan alkaa ole jo tosi epämukavaa.. Kun tota massaa on vähän liikaa mulla tossa vatsassa niin lääkäri joutuu anturalla " painamaan" aika kovaa että näkee kunnolla masuun. Nyt se on sattunut jonkun verran, siis se kun painaa.. Varsinkin tuolta kyljestä.
Toiveikkaana ollaan ja kovin yritän posiitivisesti ottaa tämän. Mut kyllä tosiaan alkaa vähän äksyilyä ja hermostuneisuutta olemaan minullakin. En ole yhtään sellainen paikallaan olija, joten tämä lepo on tosi vaikeaa.. Mutta kyllä tämä tästä. :)
-Erika-
Onko tämä tosi juttu, vai provo?
teethän sitten kotona varmasti niinkuin lääkäri käski! Miltä se tuntuu kun kolme vauvaa potkii masussa? :)
Tsemppiä sinulle!!!
Supistuksia on jonkun verran, mutta ei kivuliaita.
Kyllä olen kotona niin kun lääkäri on määrännyt, eli levossa. :) Meillä onneksi sellainen kunnon leposohva kotona niin voin parkkeerata ruhoni siihen telkkarin eteen. :) Ihanaa päästä lasten kanssa katsoo pikku-kakkosta kotona, hih!
Mies on jaksanut kohtuullinen hyvin, huomaan kyllä että hänkin väsynyt kumminkin. Jaksaa hieroa ja rasvata mun jalkoja ja sivellä selkää aina kun käy. :)
-Erika-
paljon tsemppiä sinulle, kiva kun jaksat käydä päivittämässä kuulumisia! Oletteko vielä uskaltaneet hommata vauvoille sänkyä ja muuta tarvittavaa?
toivotaan että viikkoja kertyy lisää vielä muutama!
Kiva kun jaksoit päivittää kuulumisia.
Oletko kysynyt kumpaa sukupuolta lapset ovat? Entä onko kaikki vauvakamppeet jo hankittu kotiin?
odotatko siis vielä nelosia
on varmaan pelottavaa kolmostenkin odottaminen, nelosista puhumattakaan
Siitä onkin aikaa kun olen kirjoitellut. Rv. 30 menossa ja hyvin on nyt mennyt.
Olen saanut olla nyt kotona 2vk ja olen vaan nauttinut keväisestä ulkoilmasta. Ihan pieniä kävely " lenkkejä" olen saanut omassa pihassa tehdä(vienyt roskat yms.). Kävely tosin on todella hankalaa. Lonkkasärkyä ollut nyt ja supistuksia(koviakin jo).
Menen maanantaina sairaalaan ja päättävät sitten jatkosta. Voi olla että pian jo leikkaavat kun minun olo alkaa olemaan tosi tuskainen.
Maha on valtava nyt, tuntuu että venyy joka päivä senttejä. :) Ultria tehdään tiuhaan, niissä ollut kaikki hyvin.
Eipä tässä sen ihmeempiä. Kotia olen laittanut jo valmiiksi vauvoja varten. Supistukset vaan on nyt sitä luokkaa että uskon että pian alkavat syntymään(samanlainen olo kun sillon kun odotin kaksosiani, syntyivätkin sitten 2vk. päästä). Pissalla rämppään varmaan 5minuutin välein.. huh! :/ Nukun sellaisia 2tunnin pätkiä ympärivuorokautta ja sellaisessa puoli-istuvassa asennossa.. Ei oikein tuo nukkuminen luonnistu enää kun joka paikkaa särkee. Painoa tullut nyt hurjat 28kg.
Mutta minäpä taas kirjoittelen jatkoa kunhan jaksan, viimeistään sitten kerron miten synnytys meni kunhan siitä olen toipunut. Ellei sitten tässä vielä päästä monia viikkoja eteenpäin. Sitä tietysti toivon, mutta en usko että minun fysiikka kestää tätä kovin pitkään enää. 3viikkoa kun vielä saisi plakkariin niin oltaisiin jo tosi hyvillä viikoilla. :)
-Erika-
Vierailija:
ONNEA JA ENKELEITÄ ODOTUKSEESI PIENILLE aluille! toivottavasti kaikki menee hyvin!
Vierailija:
Oli provo tai sitten ei. Jos joku saa tyydytystä siitä että keksii tälläisiä juttuja niin siitä sitten:)Itselläni on kasvamassa luomusta alkunsa saaneet kolmoset, la 20.5.2006. Aikaisemmat lapset ovat 00 ja 02 syntyneet. Kun poikaani odotin vuonna 00 niin silloinkin alunperin oli kaksoset,joista toinen meni kesken vk7.
Pelottavaahan tämä odotus on,mutta onneksi tähän asti vielä kaikki mennyt suht hyvin*koputtaa puuta*:)
Vielä muutama viikko niin sitten voin alkaa jo huokaisemaan helpotuksesta:)
On varmasti ihanaa ja pelottavaakin odottaa noin montaa. Hienoa että sinulla on noin kaunis asenne vaikka odotat useampaa, toisinkuin usealla täällä. Et varmasti kaipaa sääliä vaan onnitteluja. Ovat vain kateellisia asenteestasi jota heillä ei itsellään ole.
Kerrohan kuulumisia välillä. Olisi todella mielenkiintoista tietää miten näinkin erikoinen raskaus sujuu!!
Pipa
Täähän on jo tosi vanha ketju!