Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan nelosia! Pelottavaa!

Vierailija
05.01.2006 |

En tiedä oikein mitä ajatella.. Rv. 12 menossa. Kaikki on hyvin ja ultrassa sykki neljä pientä sydäntä. Pelottaa kovasti.

Lääkäri sanoi että pyrimme siihen että raskaus kestäisi rv. 32 asti, mielummin tietysti pitenpään.

Kotona ja 3v. kaksoset jotka syntyivät rv. 34. Täydellinen ylläri kyllä tämä nelos raskaus.

Onkohan täällä muita jotka odottanut nelosia tai " edes" kolmosia? Miten on mennyt?

-Erika-

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon raskausviikkoja!

T: kaksosten äiti

Vierailija
22/159 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sehän on tosi että jos ovat samassa pussissa niin se on tosi vaarallista vauvoille ja se että kaveri varastaa toiselta,niin toinen ei kasva.

Mulla aluksi epäiltiin tälläistä tilannetta B ja C vauvojen kohdalla,mutta tarkemman tarkastelun tuloksena on nyt se että kaikki ovat omissa pusseissaan ja mahd. omilla istukoillaankin.

Kun oli mahdollisuus siihen että B ja C olisivat samassa pussissa,minut peloteltiin jo samantien vaikkei ollut kuin yhden lääkärin ja yhden kätilön arviot. Monesti meinaan noissa raskauksissa käy juuri huonosti jo kaksosillakin,saati että siellä olisi neljä. juuri vähän aikaa sitten oli eräällä toisella vauva palstalla juttua vastaavasta kaksosraskaudesta ja niinhän se meni että painoeroa tuli pikkuisille ja toinen menehtyi sitten kuitenkin.

Kyllä minäkin sekaisin olen aina ultrassa kun tekevät mitä sattuu,mutta kyllä minulle asiat selitetäänkin sitten juurta jaksain että varmasti tajuan suurin piirtein kaiken mitä tarvitseekin. Ja jotenkin sitä imeekin tietoa itseensä että on varmasti selvillä mitä mahassa oikein tapahtuu.

t.kolmosia odottava rv 27+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja nää provo huutelijat, te kyllä jaksatte. :)

Kiitos muille kivoista viesteistä. Asia nyt on vaan niinkun kerroin! Ihmiset on erillaisia ja raskaudet on erillaisia. Sanoin että ultrassa näyttää siltä että olisivat kahdessa pussissa pareittain. Ja niinkun kerroin olen menossa ensi viikolla sairaalaan, luultavasti koko loppu raskauden ajaksi. Miksi ne nyt koko raskauden mua makuuttaisi sairaalassa!? Niinkun aiemmin kerroin, mulle ehdotettiin osa keskeytystä ja en siihen suostunut, haluan siis että raskaus etenee omalla painollaan. Mitä muuta voin sanoa, jos minä en ammenna/ota selvää kaikesta tähän asiaan liittyvästä niin se on mun päätös. Kirjoissa yms. pelotellaan ihan tarpeeksi joten haluan säästyä siltä. Tein päätöksen yrittää raskautta ja elän tän päätöksen kanssa ja niin tekee lääkäritkin.

-Erika-

Vierailija
24/159 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kaikki menee hyvin loppuraskaudessasi.

Vierailija
25/159 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ap jakselee?

Vierailija
26/159 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vuodelevossa nyt sairaalassa. Vessa ja suihkuluvat on, mutta muuten oikeastaan vaan makoilua(sairaalan kahvilaan saan kävellä välillä, muuten rullatuolilla liikun). Supistuksia on jonkun verran, mutta ei mitään kovin hälyttäviä onneksi. Ultraavat joka toinen päivä kun yhden sikiön jossain virtauksissa on jotain häikkää..!? Sama oli sillon kun odotin kaksosia(b-kaksosella oli ongelmia), yhäkään en oikein ymmärrä mitä sillä tarkoittavat, mutta ehkä parempi etten niin hyvin ymmärräkkään noista jutuista..! Mies toi kannettavan mukanaan töistä niin voin välillä mahdollistesti vielä kirjoitella kuulumisia. Tylsäähän tämä on maata vaan, mut mitä vaan teen että päästäisi vielä edes 5vk eteenpäin. Kohdunkaula on lyhentynyt jonkun verran, se on nyt 2.5cm ja senkin takia nyt vaan makoillaan mahdollisimman paljon ainakin viikon verran, jos kaula ei ole lyhentynyt niin sitten mahdollisesti pääsen kotiin pariksi päiväksi.. Lihaksia särkee kovasti kyllä tämä paikoillaan olo, puoli-istuvassa asennossa onneksi saan vielä olla..!

-Erika-

Vierailija
27/159 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein miehesi ja lapsesi käyvät sinua katsomassa? oletko huoneessa yksin?

Vierailija
28/159 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yksin huoneessa tällä hetkelle. 2hengen huone.. Surullinen tapaus vieressä, kesken mennyt rv. 18.. Kamalaa olla täällä kun toinen itkee koko ajan. Joutuukohan synnyttymään vauvan pois, ei haluis kuunnella muitten asioita mut väkisinkin kuulee kun ihan vieressä ovat.. :/

Mies ja lapset käy täällä päivittäin, enhän mies voisi niistä olla kovin kauaa erossa. :) Nytkin ovat olleet aamusta asti tässä, kävivät äskön luonaalla tuolla kahvilassa. Kohta menevät kotiin päiväunille ja tulevat vielä illalla sit. Rankkaa kaikille, mut ehdottomasti sen arvoista.

-Erika-

Vierailija
29/159 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaisissa sukulaisissani on nyt jo kolmekymppiset nelospojat, jotka kaikki ovat pärjänneet elämässään. Lueskelin harppoen ketjua ja tiedän, että odotat nyt kolmea vauvaa. Koeta vaan pitää itsestäsi huolta, levätä ja odotella kevättä. Töppösiä ja tumppuja tarvitaan, joten kudin käteen :)

Vierailija
30/159 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään vaan olin sairaalassa ja melkein jouduin sinne sisään ja totesivat vain että saisin huonekaveriksi kolmosia odottavan jolla pelkona ennenaikaisuus.

toivotaan että tosiaan kaikki menis hyvin. Mulle ainakin sanottiin nyt ettö enään eletään viikko kerrallaan ja yritetään saada 30 täyteen. Kuulemma ovat hyvän painoisia kolmosiksi,mahakin kyllä on jo huomattavasti suurempi kuin kahdessa edellisessä raskaudessa ihan lopussa,joista toinen kuitenkin meni 2 viikkoa ylikin ja vauva oli 4,5 kiloinen:)

t.kolmosia odottava rv 28+5

Vierailija
31/159 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vauvoilla oli hätänä. Mm. raskausmyrkytyksen alku oli minulla vaivana, ja sitä seurattiin koko ajan. Loppuajan oli vuodelevossa ja koska ne napanuoravirtaukset olivat A vauvalla heikkoja, kuten sinullakin,

tilannetta seuratiin kasvu ultrilla viikoittan. Luulisi että olisivat sinulle selittäneet mitä tarkoittaa heikentyneet napanuoravirtaukset. Silloinhan sikiö ei kasva kuten pitää, koska ravinnonsaanti syystä tai toisesta on heikentynyt. Minun tapauksessani istukka alkoi jo rappeutumaan jolloin A vauva sai vähemmän ravinteita. Usein monikkoraskauksissa näin käy ja siksi joudutaan tekemään enneaikainen sektio tai synnytys käynnistämään. Ihmettelen, ettei sinua kiinnosta mitä vauvoillesi kuuluu, vaikka toivonkin sinulle mitä parhainta loppuraskautta. Minä ainakin vaadin lääkäreitä selittämään niin moneen kertaan asiat, että meni perille.

Vierailija
32/159 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vähän viikkoja, voivat mennä kyllä kesken, usein menevät

Vierailija
33/159 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen missä kaksoset ja kolmoset... Luomusti saaneet alkunsa. Nyt jo ovat aikuisia.

Vierailija
34/159 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sukunimi alkaa K:lla? kävin samaa luokkaa Kaisan kanssa :)

-15-

Vierailija
35/159 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja sukunimi alkaa K:lla? kävin samaa luokkaa Kaisan kanssa :)

-15-

Eivätkö olleet samalla luokalla? Välimatka tekee sen että vähemmän kuulen heidän elämästään. Mitä nyt mummu välillä juttelee. Ovat todella sydämellisiä ihmisä koko K-suku...

Vierailija
36/159 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin he olivat kaikki eri luokilla, kaksi peräti eri koulussa jos oikein muistan.

ovat kyllä mukavia, vaikka en juuri tunne. ainakin kaisa on ihana!

-15-

Vierailija
37/159 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä ehdotettiin osa keskeytystä, en maininnut täällä asiasta koska tein lääkärille heti selväksi että aion pitää kaikki. Kohtalo päättäkööt miten käy. Minut ultrataan kahden viikon välein ja tähän tietoon sairaalaan menen jo rv. 20 makoilee. Jos tulee keskenmeno niin sit niin on tarkoitettu.

-Erika-

Vierailija
38/159 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kun pitää esiintyä omalla nimimerkillään. ;-)

Vierailija
39/159 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siellä kun pitää esiintyä omalla nimimerkillään. ;-)

t:joku joka ei ole koskaan käynyt muilla palstoilla, evvk

Vierailija
40/159 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA JA ENKELEITÄ ODOTUKSEESI PIENILLE aluille! toivottavasti kaikki menee hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi