Mitä kerrostalossa SAA tehdä yöllä?
Ts. hiljaisuuden aikana? Muutin äskettäin, ja esimerkiksi nyt laitoin pakastepizzan uuniin... Yritin avata sen mahdollisimman hiljaisesti mutta tuntu että uunikin kolisi niin että kaikki heräävät.
Talossa on kyllä mielestäni ihan hyvät äänieristykset, vessassa tosin kuulen jos joku muu laskee vettä samaan aikaan. Kertokaa kerrostalo-neitsyelle, että millaisia ääniä yöllä saa olla? Saanko käydä esimerkiksi suihkussa? Tai valmistaa ruokaa? Katsoa tv:tä?
Millainen metelöinti on sitten liikaa?
Kommentit (68)
Siinäpähän kuuntelet makuuhuoneessa, kun kokkaaja mättää laatikoita keittiön ollessa kalusteiltaan kiinni betonielementissä. Hyviä unia vain, mitatut kolaukset noin 70-75db.
Nukkua saa mutta ei kuorsata tai alakerran mummo suuttuu.
Nukkua mutta ihan hiljaa ettei kukaan häiriinny.
Saat viettää tavallista elämää mihin vuorokauden aikaan hyvänsä eikömpääsi sano mitään ?
Miksei yöllä voi vaan nukkua ja tehdä vaan jos on jotain välttämätöntä (wc:ssä/suihkussa käynti, syöminen yms.)? Telkkaria voi katella ja musaa kuunnella päivällä? Ok, kuuntelen itekin musaa myöhään mutta Kuulokkeilla ja niitä käytän myös päiväsaikaan, koska kuka haluu kuunnella toisten elämää koko päivän? Mun elämästä ei lähde ääntä paljoa päivälläkään enkä ymmärrä miks pitäis puhua niin että naapuritkin kuulee ja metelöidä tarpeettomasti päivälläkään? Itellä huomaavaisuutta myös päiväsaikaan. Lapset ymmärtää mut voi nekin opettaa tavoille.. Yöllä kun on pääosin hiljasta, kuuluu pienetkin äänet ja mieluiten kuuntelisin pelkkää hiljaisuutta sillon mut en ookkaan muuttamassa kerrostaloon..
Teen joskus ruokia valmiiksi kun on ilmainen sähkö, käyn suihkussa, tv äänen pidän pienemmällä enkä pyykkää. Mun kämppä alakerrassa. onhan joku hiljaisuus aikakin.
Ei hirveästi enää kiinnosta mitä ääniä mun alakerran naapuri kuulee kun häntäkään ei kiinnosta se, et hänen tupakansavut nousee mun asuntoon. Tömistelen kuin norsu ja hän kuunnelkoot mun musiikkeja.
Tätä mun oli tarkoitus peesaa..
-Suurperheen mutsi
P.s. Meille kuuluu yläkerran naimaäänet, mutta eipä tuo juuri hetkauta. En hiljenny kuuntelemaan, vaikka huomaisin. Opiskeluaikainen kämppikseni sammutti telkkarin, jos kuuli kilauksenkin naapureista ja oikein keskittyi kuuntelemaan, miten ”ne möykkää taas”..