Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kerrostalossa SAA tehdä yöllä?

Vierailija
04.05.2015 |

Ts. hiljaisuuden aikana? Muutin äskettäin, ja esimerkiksi nyt laitoin pakastepizzan uuniin... Yritin avata sen mahdollisimman hiljaisesti mutta tuntu että uunikin kolisi niin että kaikki heräävät.

Talossa on kyllä mielestäni ihan hyvät äänieristykset, vessassa tosin kuulen jos joku muu laskee vettä samaan aikaan. Kertokaa kerrostalo-neitsyelle, että millaisia ääniä yöllä saa olla? Saanko käydä esimerkiksi suihkussa? Tai valmistaa ruokaa? Katsoa tv:tä?

Millainen metelöinti on sitten liikaa?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta saa elää ihan normaalisti yölläkin, poislukien nyt tietysti kovat poraamisen, vasaran jne äänet, musiikin soittaminen bilevolyymeillä jne. Toki on huomaavaista välttää muutakin turhaa meteliä, mutta jos vaikka lasi tippuu lattialle ja särkyy, kyllä sen minusta saa imuroida pois. Samaten kuin suihkussa saa käydä, jos tilanne sitä vaatii. Jos on ihan oikeasti aivan täysin sama käykö suihkussa nyt vai aamulla, niin sitten olisi kyllä kohteliasta odottaa. Pesukoneen linko voi myös olla aika vittumainen ääni, mutta jos vaikka lapsi oksentaa lakanat täyteen ja aamulla on töihin lähtö, niin silloin mielestäni myös perukonetta voi pyörittää. Avainsana tosiaan välttämättömyys. 

Ihan ilman erillisiä varomisia voi sitten tehdä ruokaa, käydä vessassa, katsoa telkkaria jne. 

Tätä mun oli tarkoitus peesaa..

-Suurperheen mutsi

P.s. Meille kuuluu yläkerran naimaäänet, mutta eipä tuo juuri hetkauta. En hiljenny kuuntelemaan, vaikka huomaisin. Opiskeluaikainen kämppikseni sammutti telkkarin, jos kuuli kilauksenkin naapureista ja oikein keskittyi kuuntelemaan, miten ”ne möykkää taas”..

Vierailija
62/68 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän kuuntelet makuuhuoneessa, kun kokkaaja mättää laatikoita keittiön ollessa kalusteiltaan kiinni betonielementissä. Hyviä unia vain, mitatut kolaukset noin 70-75db.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkua saa mutta ei kuorsata tai alakerran mummo suuttuu.

Vierailija
64/68 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkua mutta ihan hiljaa ettei kukaan häiriinny.

65/68 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat viettää tavallista elämää mihin vuorokauden aikaan hyvänsä eikömpääsi sano mitään ?

Vierailija
66/68 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei yöllä voi vaan nukkua ja tehdä vaan jos on jotain välttämätöntä (wc:ssä/suihkussa käynti, syöminen yms.)? Telkkaria voi katella ja musaa kuunnella päivällä? Ok, kuuntelen itekin musaa myöhään mutta Kuulokkeilla ja niitä käytän myös päiväsaikaan, koska kuka haluu kuunnella toisten elämää koko päivän? Mun elämästä ei lähde ääntä paljoa päivälläkään enkä ymmärrä miks pitäis puhua niin että naapuritkin kuulee ja metelöidä tarpeettomasti päivälläkään? Itellä huomaavaisuutta myös päiväsaikaan. Lapset ymmärtää mut voi nekin opettaa tavoille.. Yöllä kun on pääosin hiljasta, kuuluu pienetkin äänet ja mieluiten kuuntelisin pelkkää hiljaisuutta sillon mut en ookkaan muuttamassa kerrostaloon..

Vierailija
67/68 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joskus ruokia valmiiksi kun on ilmainen sähkö, käyn suihkussa, tv äänen pidän pienemmällä enkä pyykkää. Mun kämppä alakerrassa.  onhan joku hiljaisuus aikakin.

Vierailija
68/68 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hirveästi enää kiinnosta mitä ääniä mun alakerran naapuri kuulee kun häntäkään ei kiinnosta se, et hänen tupakansavut nousee mun asuntoon. Tömistelen kuin norsu ja hän kuunnelkoot mun musiikkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi