Mies suuttuu pienimmistäkin asioista - mitä tehdä?
Olen hukassa. Rakastan huomaavaista ja hauskaa miestäni - joka aika ajoin raivostuu mitättömistä asioista. Naurettavan pienestä kiistasta syntyy päivien riita, sillä ensin mieheni mököttää minulle tunnin tai pari. Sen jälkeen saan kuulla että "kyse ei ollut vain tästä", ja yhtäkkiä saankin listan kaikista huonoista puolistani ja asioista, joita "aina" teen ja joita hän on yrittänyt sietää - ja joista ei koskaan aikaisemmin ole maininnutkaan.
Minä aina pyydän anteeksi jos loukkasin/sanoin jotain sopimatonta. Kuulemma asioita ei voi vain noin "pyyhkiä pois" eli anteeksi en saa. Riidan setvimiseen menee aina päivä tai kaksi, minua alkaa aina itkettää kesken kaiken. Olen tosi väsynyt. Mieheen, joka on tosi rakas.
Muilla vastaavia kokemuksia? Miltä tämä teistä kuulostaa?
Kommentit (185)
Potku munille ja karatella niskaan, oppiipahan olemaan.
Vanha ketju, mutta todella uskomatonta, että on naisia, jotka jaksavat tuollaista vuodesta toiseen. Kodin tulee olla paikka, jossa saa olla rauhassa ja rento ja jossa ei tarvitse koko ajan miettiä toisen tunnetilaa.
Olisi kiva kuulla mitä aapeelle kuuluu nykyään. Itse sain ketjusta vertaistukea.
Eilen illalla lapsi ei totellut miehen käskyä mennä hampaanpesulle 4 kerran jälkeen, alkoi huutamaan lapselle naamapunaisena. Sanoin miehelle että ei ole lapsen mukava mennä nukkumaan tuollaisen huudon saattelemana. Sanoin myös että se ohjeistaminen ja hampaanpesulle vaatiminen oli täysin ok ja ymmärrän jos neljännen kerran jälkeen sanoo jo jämäkämmin. Mutta sitä kovaa, pelottavaa, tylyä huutoa kun en ymmärtänyt, mies suuttui ja häipyi.
Voi jumalauta. Mieluummin sinkku kuin tuommoista elämää.
Ettekö ihmiset osaa elää yksin vai mikä vaivaa? Tuohan on ihan hirveää elämää ja elämän tuhlausta suorastaan.
Kyll maar se o ny moro ja näkemiin?
Vierailija kirjoitti:
En kestäisi päivääkään tuollaista perseilyä. Ihan täys teinimeinkiä. Naurettavaa ja epäkypsää.
Naiset, tuollaiset miehet alistaa teitä ja haluaa pyyhkiä teillä lattiaa. Ja te itkette ja nöyristelette ja odotatte korvat luimussa sitä ekaa läimäisyä. Sit ihmetellään mistä tää tuli kun kaikki merkit on olleet ilmassa jo pitkään. Ei tuollainen ole mikään parisuhde. Se on helvetti, kun joutuu pelkäämään sanojaan ja tekojaan omassa kodissaan.
Nyt laitatte pisteen tuolle nöyristelylle! Sanotte, että minua ei kohdella näin. Jos mies haluaa jatkaa, niin se käytös loppuu nyt ja alkaa käyttäytyä kuin aikuisen ihmisen kuuluu. Näyttäkää mitä mieltä olette, niin se loppuu ja mies alkaa kunnioittaa teitä ja varoa sanojaan. Niin kauan kun annatte, niin tuo pasha jatkuu.
Jos ei mies tajua muuttua niin tee kuten on parhaaksi sinulle. Eroa ja hanki tasapainoinen parisuhde muualta tai elä itseksesi ja keitä ihan niin paljon rii
Jotenkin miehenä en tykännyt lukea tätä yhtään pätkää. Kova uho sulla on ja olet harvinaisen röyhkeä nainen.
Tuskin olet parisuhteessa, nimittän, nimittäin, ah, ah, aevan. Asiahan ei minulle kuulu mutta, ah, yksikään mies ei nimittäin katsele noin aggressiivista naista pätkääkään, että.
Vaimon pitää miettiä tarkkaan käytöstään, että on miehensä arvoinen.
Anna kun arvaan. Vaikka mies tekee kaikenlaista niin se ei tee koskaan niitä oikein ja siitä pitää alkaa nalkuttamaan? Ja lopulta mies hermostuu sinulle takaisin, kun parhaansa yrittää ja koittaa jaksaa ja sekin on aina päin pyllyä tehty.
Sanot että jos tuo neitimäinen nillitys ja nalkutus ei jumalauta lopu niin tuossa on ovi.
Jos pitää riisipuurostakin jyvät laskea niin herra voi keittää itse ruokansa tai saattaa saada puurokauhan persiiseen.
Sanot että jos pitää todellakin kuulla ulinaa ja valitusta pikkuasioista ja pilkunviilausta kuin naisparin kanssa asuisi, niin ehkä miehen pitää hakea toinen mies asuinkumppaniksi niin voivat laskea yhdessä riisinjyvät puuronkeittoon.
Miehet eivät narise. Etsi mies.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan. Vaikka mies tekee kaikenlaista niin se ei tee koskaan niitä oikein ja siitä pitää alkaa nalkuttamaan? Ja lopulta mies hermostuu sinulle takaisin, kun parhaansa yrittää ja koittaa jaksaa ja sekin on aina päin pyllyä tehty.
Tässä tapauksessa se taitaa olla mies se nalkuttaja ja nainen yrittää parhaansa.
Mies käyttää sinua ap omien traumojensa kaatopaikkana. Tuolla menolla mahdollistat sen joka päivä. Ei tuo muutu mihinkään ennenkuin vedät rajat siihen, miten sinua saa kohdella. Jos sen jälkeen tulee ero, niin sitten tulee. Haluatko oikeasti tuollaista elämää loppuelämäsi ajan? Suhteessa pitäisi olla hyvä olla, ja pitäisi tuntea itsensä rakastetuksi ja arvostetuksi. Maksat aika kovaa hintaa siitä, että mies on ilmeisesti satunnaisesti huomaavainen ja hauska.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa jossain vaiheessa itku tulla vaikka kuinka oon päättänyt että nyt ei itketä. Saan riitojen aikana kuulla olevani niin kovin huono, ajattelematon, välinpitämätön, ilkeä tai ylimielinen. Tai vain vittumainen.
Sama mies kertoi edellisenä päivänä että olen täydellinen.
Mies ei näe käytöksessään mitään väärää, sanookin usein, että miksi vielä vittuilen (puhun asiasta) kun hän ei tässä asiassa ole tehnyt mitään väärää.
Nyt mykkälakko jatkuu yhdeksättä tuntia. Syy: Riisien määrä riisipuurossa. Oltiin eri mieltä.
Nauraisin jos ei itkettäisi.
-AP
Onhan sun mies raskas, mutta miksi sä lähdet näihin kiistoihin mukaan? Tulkitseeko hän, että sinä yrität olla oikeassa? On asioita, joista pitää päättää ja sitten on vaikkapa kaikenlaisia mielipideasioita, mistä ei kotioloissa todellakaan kannata alkaa kiistelemään sen enempää varsinkin, kun toinen niistä suuttuu noin verisesti. Pariterapia voisi myös auttaa kommunikaation selkiyttämisessä ja toistenne ymmärtämisessä. Jos teillä on lapsia, niin kasvatusneuvolasta saattaa saada parisuhdeneuvontaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestäisi päivääkään tuollaista perseilyä. Ihan täys teinimeinkiä. Naurettavaa ja epäkypsää.
Naiset, tuollaiset miehet alistaa teitä ja haluaa pyyhkiä teillä lattiaa. Ja te itkette ja nöyristelette ja odotatte korvat luimussa sitä ekaa läimäisyä. Sit ihmetellään mistä tää tuli kun kaikki merkit on olleet ilmassa jo pitkään. Ei tuollainen ole mikään parisuhde. Se on helvetti, kun joutuu pelkäämään sanojaan ja tekojaan omassa kodissaan.
Nyt laitatte pisteen tuolle nöyristelylle! Sanotte, että minua ei kohdella näin. Jos mies haluaa jatkaa, niin se käytös loppuu nyt ja alkaa käyttäytyä kuin aikuisen ihmisen kuuluu. Näyttäkää mitä mieltä olette, niin se loppuu ja mies alkaa kunnioittaa teitä ja varoa sanojaan. Niin kauan kun annatte, niin tuo pasha jatkuu.
Jos ei mies tajua muuttua niin tee kuten on parhaaksi sinulle. Eroa ja hanki tasapainoinen parisuhde m
Jotenkin miehenä en tykännyt lukea tätä yhtään pätkää. Kova uho sulla on ja olet harvinaisen röyhkeä nainen.
Tuskin olet parisuhteessa, nimittän, nimittäin, ah, ah, aevan. Asiahan ei minulle kuulu mutta, ah, yksikään mies ei nimittäin katsele noin aggressiivista naista pätkääkään, että.
Ihan asiaahan tuo oli ja täsmälleen samat sanat voisi sanoa miehelle, jonka nainen on tuollainen henkistä väkivaltaa käyttävä pirttihirmu. Aggressiivinen ja väkivaltainen on se henkilö, joka raivostuu pikkujutuista, mököttää, haukkuu maanrakoon, ei se, joka kehottaa olemaan suostumatta sellaiseen.
Niin kauan kuin mies ei näe toiminnassaan mitään väärää , saat pyydellä anteeksi ja mikään ei muutu. Ikävä sanoa. Mulla kokemusta veljestä joka saattoi pitää kahden viikon mykkäkouluja ,syytä ei tiedetty, voimakkaasti narsistisia piirteitä omaava. En jaksanut minä eikä hänen vaimonsakaan. Tuo mykkäkoulu on pahinta henkistä väkivaltaa. Sinä voit mennä terapiaan josta saat voimaa irrottautua mieslapsesta , mies ei terapiaan lähde koska "minä en ole hullu, meillä olisi asiat hyvin jos tottelisit minua".
Avioliittokursille parantamaan kommunikaatiota - katsokaa youtubevidoita ta lukekaa kirjoja aiheesta!
https://www.tv7.fi/arkki/danny-silk-rakasta-tositarkoituksella_s26153/
Tsemppiä.
Kannattaa ehkä miettiä mitä saat suhteesta.
Parisuhdeterapiaa tai eroa kannatan minäkin.
diabete ,testosteronin puute, alkava muu sairaus, kyllästyminen teihin, halu saada riita niin antaa oikeuden juoda tai käydä vieraissa,elle teillä ns vapaa suhde. työ tai ongelma hermot kireellä. luonnevika, syyllistää toisen, neurologian syyt, narsismi
Mies ei ole mikään halvatun lapsi. Perseilevä aikuinen ihminen vastaa omasta käytöksestä. Käskekää hakeutumaan terapiaan. Ette ala kaitsemaan aikuista.