Ryhmiksen perustaminen?
Mitä kaikkea huomioitava kun moista suunnittelee...?
Kommentit (8)
Pitää muistaa, että ryhmis ei saa olla kenenkään omassa kodissa.
Ja mieluummin mä pistän muksuni hoitoon ryhmikseen, kuin esim yksittäiselle pph:lle, joka sitten jättää lapseni heitteille (meidän pph jätti hoitolapset omien lastensa hoidettavaksi ja lähti autokouluun vanhempia informoimatta. Oli kiva hakea lapset hoidosta, kun siellä kakarat vahti lapsia...)
Mistä kannattaisi lähteä etsimään tiloja? Kannattaako hoitaa homma yksin vai jo suunnitteluvaiheessa ottaa mukaan joku joka olisi tasavertainen " johtaja" kanssani? Miten paljon lapsia suhteessa hoitajiin? Hoitajat myös laittaisivat ruuan ja siivoaisivat...
kaupungin päivähoito-osastoon tms. Niistä saa aika hyvin lisätietoa, ja kuulee myös sen onko tällaiselle sillä alueella edes tarvetta.
Yleensä ryhmiksissä on kai kolme hoitajaa (näin meidän kunnassa) ja muksuja on hoitajia kohden samalla tavalla kuin pph:lla
tää on vähän sama kun saa omia lapsia, niin pitääkö silloinki kouluttaa ensin itsensä että osaa oppikirjan mukaan hoitaa lapsia. mun mielestä ihan maalaisjärellä osataan lapsiahoitaa =)
Tiesitkö, että tulevaisuudessa suuntaus tulee todennäköisesti olemaan se, että ryhmiksistä mahdollisesti luovutaan kokonaan.
Uuden lakiesityksen mukaan, jatkossa ryhmikset saavat olla enää kahdeksan lapsen ja kahden aikuisen yksiköitä. Näin siis Espoossa on kerrottu.
Eli tuo kannattaa ottaa huomioon.
Piti oikein klikata, mistä kyse. Luulin että ryhmis tarkoittaa ryhmäseksiä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2006 klo 14:27"]
Mitä kaikkea huomioitava kun moista suunnittelee...?
[/quot
Olen ollut päiväkodissa töissä ja nyt olen pph. Ryhmis on mielestäni paras hoitomuoto. Aikuiskontakteja on muttei liikaa, hommat tehdään yhdessä. Lapsille ihanan rauhallinen ja pieni ryhmä. Päiväkodissa liikaa meteliä ja väkeä. Perhepäivähoidossa ei ehkä löydy kaveria mutta 12 lapsen joukosta varmasti jokainen löytää itselleen seuraa. Päiväkodissa on osa ammattitaidottomia (oikeita papereita ei löydy) mutta ei ne ammattilaiset ole joka hetki ryhmän kanssa. Perhepäivähoitaja tai ryhmis työntekijä saattaa olla ammattitutkinon suorittanut varhaiskasvattaja tai jopa sosionomi.
kouluttamattomien ihmisten hoiviin? Mikset perustaisi suoraan kunnollista päiväkotia? Ryhmikset on mun mielestä tosi huonoja, kouluttamattomat ihmiset hoitaa suurta lapsiryhmää.