Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassatyöntekijä, pahin mokasi?

Vierailija
12.04.2015 |

Listataan pahimpia mokia joita me kassatyöntekijät olemme sählänneet.

Itsellä semmoset päivät jolloin pää jumissa niin kun pitää antaa rahaa takaisin ja sitten vaikka annan rahan aivan oikein, sanon mitä sattuu :D

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojensin kuitin (oli maksanut 5 e ostokset vitosen setelillä) piti vissiin sanoa "tuosta kuitti ole hyvä" niin sanoin "ja 5euroa takaisin ole hyvä" Asikas otti kuitin ja jatkoi matkaa ennen kuin ehtisin sanomaan muuta, varmaan ihmetteli mitä lääkkeitä mä syön. Usein on käynyt myös kun oon sanomassa moi ja moro samaan aikaan nin siitä tulee mroi ja väsyneenä rupeen nauraa itteeni ku kuuolstaa niin typerälta

Vierailija
22/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan tukkumyyntihimta ei ole niin paljoa kuin tavaroiden arvo kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran kassa sanoi " kiittis-tos " :D Käytän sitä itse nykyään, oli niin mainio ilmaisu!

Vierailija
24/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:49"]Ensimmäisenä päivänä kukkamyyjänä hyväksyin suuresta ostoksesta 500e setelin joka myöhemmin paljastui väärennökseksi
[/quote]
Onneksi oli sentään suuri ostos eikä pieni, josta olisi annettu iso summa takaisin
[/quote]
En ymmärrä sun pointtia?? Lopulta "ostajalla" on 500€ arvosta jokatapauksessa tavaraa/rahaa.
[/quote]

Kukkakauppiaalle on varmasti hieman eri juttu antaa ilmaiseksi jollekin 500e arvosta kukkia, kuin ihan vaan se 500e rahana..........

Vierailija
25/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran kassalle raksahaalareissa ja lippiksessä mies, joka maksoi kortilla. Katsoin korttia ja huomasin siinä olevan naisen nimen. Sanoin miehelle tiukasti, että tämä on naisen kortti. "Mies" tiuskaisi takaisin, etten minä mitään ulkonäölleni voi! Tajusin hänen olevan nainen. Änkytin naama punaisena olevani todella pahoillani ja kuinka en ollut yhtään katsonut jne.
Tuosta on jo vuosia ja silti hävettää, että loukkasin häntä varmasti pahasti.

Vierailija
26/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on se kun nostaessani viinirypälerasiaa tartuin kannesta jolloin rypäleet tippuivat hihnalle.

Vierailija
27/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:49"]Ensimmäisenä päivänä kukkamyyjänä hyväksyin suuresta ostoksesta 500e setelin joka myöhemmin paljastui väärennökseksi
[/quote]
Onneksi oli sentään suuri ostos eikä pieni, josta olisi annettu iso summa takaisin
[/quote]
En ymmärrä sun pointtia?? Lopulta "ostajalla" on 500€ arvosta jokatapauksessa tavaraa/rahaa.
[/quote]

kate

Vierailija
28/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:50"]Auts, tuliko seuraamuksia?^ [/quote] Hirveä satikuti ja maksoin siitä puolet palkastani. Olin 16v eikä ohjeistettu ettei suuria seteleitä saa ottaa vastaan :(

[/quote]

Jälkikäteen helppo viisastella mutta tuolla olisi kaveri käynyt huorissa. Huora olisi ostanut kamaa narkkarilta ja lopulta seteli päätyy sen tekijälle, joten kaikki olisivat iloisia.

Vierailija
29/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miten niin? Jos liike ostaa kukat jostain vaikka 100€ ja sitten myy ne tuolle huijarille 250€, liike menettää vaihtorahaa 250€ + kukat joiden arvo on liikkeelle 100€.

Vierailija
30/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuli tehtyä pitkiä päiviä tai menin suoraan koulusta töihin loppuillaksi jolloin oli pää jo aika lahona. Yleensä ei mitään pahempaa tapahtunut, mutta perinteiset oli "Hyvää huomenta!" kun oli ilta, tai jos asiakkaan ostokset tekivät 19,50€ ja takaisin piti antaa 50centtiä niin annoin kyllä 50centtiä, mutta sanoin "ja vaihtorahat 19,50€ olkaa hyvä". Monesti myös väsyneenä jotenkin automaattisesti pyysin papereita kun näin alkomahoolit linjalla ja vasta asiakasta tervehtiessä tajusin, että kyseessä on joku keski-iän ylittänyt asiakas. Kerran muistan myös sanoneeni yhdelle nuorelle kundille "paperit kiitos" ja sitten huomanneeni, että kaverihan on ostamassa kahvipakettia! Edelliset asiakkaat olivat nuoria poikia jotka olivat ostaneet bisseä ja jotenkin mun aivot olivat fiksoituneet olettamaan tämän kolmannen kuuluvan samaan porukkaan ollen myös alkoa ostamassa. Ai juu ja joskus päivän päätteeksi kassassa oli liikaa rahaa ja harmitti, että olen joltain rahastanut liikaa :(

Vierailija
31/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää? :D

Vierailija
32/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan sattui paljon noita tervehdyksiä sanottua väärin. Asiakas tulee kassalle ja sanon kiitos, hei! Varmaan ihmetteli mitä kiittelen jo heti alkuun.. Usein toivottelin pääsiäisenä jo hyvää juhannusta.. Kerran tiputin asiakkaan kortin lattialle ja nostaessani sitä löin otsani tosi kovaa tiskin reunaan. Hyvä ettei tähtiä näkynyt, mutta jatkoin vaan punastellen lommo otsassa kuin ei mitään. Voi, onhan näitä.

Vierailija
33/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus iltavuoron lopussa miesasiakas osti sukkia. Piti kysyä, laitetaanko sukat pussiin, mutta kysyinkin "laitetaanko pussit sukkaan" :D

Joskus kuittia antaessa sanoin vahingossa "ja plussakortti, ole hyvä".

Vierailija
34/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri toivotti jo elokuussa asiakkaalle hyvää joulun odotusta :D

Vierailija
35/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti toivottaa asiakkalle hyvää ruokahalua, toivotin hyvää yötä...

Vierailija
36/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kassakokemusta vain noin 9kk ajalta, mutta ehtipäs siinäkin ajassa jo toilailla monenmoista :D Itselläkin noita väärin sanottuja tervehdyksiä on monia. Olin töissä pikaruokaravintolassa opintojen ohella ja sitten kerran kun oli tosi hiljaista ja yhdet miehet olivat juuri syöneet ja huikkasivat sitten minulle kassalle "kiitos ruoasta ja hei!" niin minä näppäränä tyttönä huusin takaisin "Hyvää ruokahalua!". Ne katsoi mua kyllä pitkään ja mä vaan hymyilin nätisti ennen kuin tajusin mokani :D

Kerran oli tosi nolo, kun annoin asiakkaalle väärin rahasta takaisin. Hän maksoi 50 euron setelillä ja minä jotenkin katsoin että se olisi ollut 10 euron seteli (eihän ne ole yhtään samannäköisiä edes!). Asiakas jutteli siinä ensin sipisten kaverinsa kanssa ja minä ehdin jo koota ruokia lautaselle, kun hän sanoo että hän maksoi kyllä 50eurolla, että ei nyt riitä ihan tämä pari euroa takaisin rahasta. Minä olin ihan sata varma, että olin antanut oikein. Pyysin sitten heti esimiehen paikalle, koska olin varma että mua yritetään nyt kusettaa. Miesten käyttäytyminen vaikutti minun silmään siltä, että olivat siinä keksineet että vedetäänpä tyttöä höplästä. No esimies sitten hoiti tilanteen tosi asiallisesti ja sanoi, että hän laskee kassan äkkiä tuo puuttuvan rahan jos se kassassa näkyy. Minä vielä tälle esimiehelle selitin, että olen kyllä täysin varma että annoin oikein. Noh, sieltäpä sitten näkyi kassasta, että minun moka. Esimies vei puuttuvat rahat asiakkaalle pahoittelujen kera. Minä pahoittelin esimiehelle kämmiäni, harmitti vain kun en päässyt suoraan asiakkaalle sanomaan, että täysin minun moka :/

Vierailija
37/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin asiakkaan luottokortin vahingossa.

Vierailija
38/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole pahin, mutta jäi mieleen. Möin kahvakuulan, ja lopuksi annoin asiakkaalle takuukuitin sanoen: "Tällä kuhvakaalalla on sitten kahden vuoden takuu." Kuhvakaala kuulosti niin hauskalta että minä ja asiakas naurettiin hyvä tovi.

Vierailija
39/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kassasta puuttui laskennassa 50€. Todennäköisesti olin antanut liikaa kun yksi asiakas nosti s-tililtä rahaa. Lasken aina saamani ja antamani rahat kolme kertaa, mutta silti puuttui 50€. Se otettiin palkasta pois.

Vierailija
40/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kassavajeen vähentäminen palkasta ole laissa kiellettyä? Ja jos useampi on samalla kassalla eikä sitä lasketa välissä niin kaikiltako se vaje otetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi