Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassatyöntekijä, pahin mokasi?

Vierailija
12.04.2015 |

Listataan pahimpia mokia joita me kassatyöntekijät olemme sählänneet.

Itsellä semmoset päivät jolloin pää jumissa niin kun pitää antaa rahaa takaisin ja sitten vaikka annan rahan aivan oikein, sanon mitä sattuu :D

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ulkomailla ja olin suomessa vain käymässä. Käytiin sitten yhdessä erikoisliikkeessä jossa oli alennusmyynnit ja haalittiin kamaa aika reippalla kädellä alennuksia laskematta. Oltiin sitten päästy jo kotiin kun huomasin että myyjä oli veloittanut multa vahingossa 358 kun sen oli pitäny veloittaa 658. Kaupassa olin tosi väsynyt enkä kiinnittänyt hintaan mitään huomiota. Myyjä oli siis painanut siis vahingossa kutosen päällä olevaa nappulaa eli kolmosta. Lähetin myymälään asiasta sähköpostia, mutta eivät vastanneet.

Vierailija
42/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:52"]Eikö kassavajeen vähentäminen palkasta ole laissa kiellettyä? Ja jos useampi on samalla kassalla eikä sitä lasketa välissä niin kaikiltako se vaje otetaan?
[/quote]
Mielestäni on laissa kiellettyä, mutta tuohon toiseen kysymykseen, niin meillä on ainakin jokaisella myyjällä oma pohjakassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laitonta periä palkasta jos katsotaan että työntekijä on omalla huolimattomuudella aiheuttanut kassavajeen. Ja aina se menee huolimattomuuden piikkiin ellei ole kyse varkaudesta tai ryöstöstä.

Vierailija
44/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo noloa, mutta olin hyvin väsyneenä piitkän kassavuoron viimeisellä tunnilla, kun vastaan tuli pillimehupakkaus jossa enari oli peittynyt = en siis saanut hintaa koneelta. Koska emme saa ikinä poistua kassalta turvallisuussyistä, en voinut käydä katsomassa.
Kysäisin siis perheenäidiltä, että muistaako hän mitä tuote maksoi. Ei muistanut, mutta kehotti kysymään ala-asteikäiseltä pojaltaan joka oli sen kärryyn napannut. Niinpä huikkasin reippaasti pojalle:
"Hei nuori mies, tiedätkö mikä pillumehun hinta on?"
Lapsi ei tietysti tajunnut mitään, mutta minä punastuin helakasti ja äidin ilme oli näkemisen arvoinen.

Vierailija
45/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
46/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina hinnat väärinpäin tosi väsyneen. Esim. 16,95€ sanon 95,16€. Lukihäiriökö?

Vierailija
47/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä tulee puhuttua välillä ihan mitä sattuu. Monesti oon maksun jälkeen sanonu "terve!", vaikka tietysti "kiitos" vois toimia vähän paremmin. Sitten näitä "kiitto" ja muita sananmuunnoksia satelee. Sitten kun asiakas sanoo, että ei tarvii pussia niin oon saattanu kuitenkin kysyä, että laitanko kuitin pussiin. Ja myöskin "lukihäiriö" puskee esiin kun väsyttää, saatan alottaa sen hinnan kertomisen sieltä keskeltä 25,95 "viiskyt.... eiku.." :D

Kerran työpäivän jälkeen kävin kioskilta hakee loton ja kun olin maksanut, kysyin siltä myyjältä että "saako laittaa kuitin pussiin?", itseä nauratti hirveesti, mutta se myyjä katsoi kuin idioottia :D

Vierailija
48/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluatko että niittaan teidän plussakortin tähän kuittiin kiinni?" Asuakas vähän hämmentyi. :D Piti kysyä että laitetaanko takuukuitti kuittiin kiinni..

Vierailija
49/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vapaaehtoisena festareilla olin kaljateltassa kassalla, kauhea kiire tietenkin - moi, mitä tais olla, viis euroa, kiitos, ole hyvä, moi mitä sais olla... Jossain välissä meni sykli sekaisin ja tervehdin sitä tarjottua seteliä iloisesti MOOOI! Asiakas kyllä nauroi :)

Toisella kassalla muistin tuotteen hinnan väärin 10 sentin sijasta 15 senttiin. Ei sinänsä paha, mutta asiakkaalla oli 70 kappaletta k.o. esinettä. Harmitti asiakkaan puolesta, kun huomasin tämän vasta myöhemmin. Toisissa töissä joskus ravintolan kassalla tiskilleni tuli valtavan lihava nainen joka tilasi kebabin kkss...iksilla. Kysyin kuuluvasti "kebab kasviksilla?" Ja nainen punaistui ja mutisi että ranskiksilla. Huh.

Onneksi nykyään en hoida yhtään asiakaskontaktia suoraan itse, vaan saan möläytellä vain omalle tiimilleni :)

Vierailija
50/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/62 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/62 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin 2€ kolikon ykkösten lokeroon. Kylläpä minua silloin niin kovin hävetti!!!!

Vierailija
53/62 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kassatädin moka kun ei muista hintaa ottaa? Meneekö omasta pussista? (Kyse 300€ ostoksesta)

Vierailija
54/62 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä lipunmyyjänä tivolissa ja annoin vahingossa noin 10 e liikaa takaisin. Jouduin maksaan omista ja nolotti, mutta ei sen suurempaa vahinkoa.

Vierailija
55/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjää

Vierailija
56/62 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus iltavuoron lopussa miesasiakas osti sukkia. Piti kysyä, laitetaanko sukat pussiin, mutta kysyinkin "laitetaanko pussit sukkaan" :D

Joskus kuittia antaessa sanoin vahingossa "ja plussakortti, ole hyvä".

😂

Vierailija
57/62 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:50"]Auts, tuliko seuraamuksia?^ [/quote] Hirveä satikuti ja maksoin siitä puolet palkastani. Olin 16v eikä ohjeistettu ettei suuria seteleitä saa ottaa vastaan :(

Nyt ei tainnut mennä ihan oikein, ei sinun olisi tarvinnut hyvittää mitään. Olet tehnyt virheen huonon perehdyttämisen vuoksi, et ole tahallasi aiheuttanut vahinkoa. 

Vierailija
58/62 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole laitonta periä palkasta jos katsotaan että työntekijä on omalla huolimattomuudella aiheuttanut kassavajeen. Ja aina se menee huolimattomuuden piikkiin ellei ole kyse varkaudesta tai ryöstöstä.

Ei ole laitonta, mutta ei voi myöskään mitenkään automaattisesti vähentää. Jos huolimattomuus on vähäistä niin silloin ei voi vähentää palkasta. 

"Koska kassavajetapauksissa puhutaan yleensä enintään kymmenistä euroista, ei aiheutuva vahinko ole tyypillisesti kovinkaan suurta, mikä puoltaa myös vastuuvapautta. Myös toimintaolosuhteiden poikkeuksellinen vaikeus voidaan ottaa huomioon oikeuskirjallisuuden mukaan. Tämä tarkoittaa sitä, että koska erityisen kiireisinä päivinä myynnin saaminen oikein on normaalia vaikeampaa, näinä päivinä myös suuremmat vahingot voidaan sietää ilman vahingonkorvausvastuuta."

Vierailija
59/62 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kerran kassalle raksahaalareissa ja lippiksessä mies, joka maksoi kortilla. Katsoin korttia ja huomasin siinä olevan naisen nimen. Sanoin miehelle tiukasti, että tämä on naisen kortti. "Mies" tiuskaisi takaisin, etten minä mitään ulkonäölleni voi! Tajusin hänen olevan nainen. Änkytin naama punaisena olevani todella pahoillani ja kuinka en ollut yhtään katsonut jne. Tuosta on jo vuosia ja silti hävettää, että loukkasin häntä varmasti pahasti.

Voi ei. 😱🤣

Vierailija
60/62 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaisin asiakkaan luottokortin vahingossa.

Miten tää on mahdollista? 😲

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän