Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö ostat CD-levyjä?

Vierailija
01.05.2015 |

Minä en enää osta kuin ihan erityistilanteissa, vaikka tuttavan kuoron julkaisun. Aikaisemmin ostin ainakin levyn kuukaudessa. Pitäisi miettiä mitä noille sadoille levyille tekisi. Samoin LP-levyille.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:41"]

Spotifyssa on ilmainen versioa ja esim. Premium maksaa muistaakseni kympin. En enää tiedä tarkkaa hintaa, kun se veloitetaan tililta automaattisesti ja niin on ollut jo monta vuotta. Kun sinulla sinne yksi account on, voit kuunnella vaikka kännykällä. Tai sillä tietokoneellasi silloin kun sillä olet. Voit tehdä vaikka omia soittolistoja ja kuunnella putkeen, niin ei tarvitse yksittäisiä biisejä olla koko ajan klikkailemassa. Jos osaat, voit siirtää sieltä musiikkia myös muistitikulle tai polttaa CD:ksi. 2

[/quote]

Jos tämä oli mulle 9, niin ei taida mun kännykkään saada mitään tällaista, kun ei ole älypuhelin, joten sepä siitä. Ihan turhaan maksaisin tästä, kun en aina tosiaan tietokoneelle meillä pääse. Juu ja en hallitse mitään polttamisia ym. Jatkan siis CD:n ostamista, niin voin kuunnella mielin määrin silloin, kun huvittaa. Kiitos kuitenkin selvennyksestä.

Vierailija
22/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ostan vain harvoin, sellaisia levyjä joiden (kaikkia) kappaleita ei ole Youtubessa, Spotifyta en ole ottanut käyttöön.

Lisäksi ostan levyjä myös keikoilta Kannatuksen vuoksi jos pidän musiikista, usein toki käyn vain sellaisilla keikoilla joissa esiintyää artisti/bändi josta pidän, mutta toisinaan lämpäärit yllättävät positiivisesti).

Ostan myös tuttujen tekemiä levyjä, osasta pidän osan ostan kannatuksen vuoksi, näitä ei montaa ole, vuodessa pari kolme tulee ostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, kiva kun ostat CD:eitä. Kun sitten joskus hankit älylaitteen, voi tuo Spotify olla näppärä.

2

Vierailija
24/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta (en kyllä oikein koskaan kuuntele musiikkiakaan) mutta mies ostaa joka halvatun lempibändin cd:n kun ne ilmestyvät, kuuntelee pari kertaa ja laittaa muiden joukkoon tuonne levhyllyyn. Ja nyt ne levyt vaan kasaantuu ja kerää pölyä. Argh. Miksei voisi ostaa sähköisenä!

Vierailija
25/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää tunnustaa, mutta en ole enää vuosiin ostanut pääasiassa musiikkia levymuodossa. Tajusin suunnilleen samaan aikaan iTunesin läpilyönnin kanssa, että elämäni on sellaista, että muutan omaisuus lentorahtina niin usein, ettei vaan yksinkertaisesti ole järkeä kerätä kokoelmaa, vaikka flacit ja applen lossless tiedostot ovatkin köyhä vinyyli- tai cd-levyn korvike.

Olen minä silti Suomessa asuessakin ehkä lähemmäs pari sataa levyä ostanut, koska keikalla käydessä ostan bändeiltä levyjä siksi, että he saavat siitä paljon levy- tai latauskauppaa isomman osuuden.

Vierailija
26/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22:lle

Heti alkuun sanon että taroitukseni ei missään nimessä ole loukata, haluan van sanoa että kannattaa ehkä opetella hieman käyttämään tietokonetta.

Itsekkään en ole mikään nero tietokoneiden kanssa, mutta olen opetellut monia asioita. Olen opetellut siksi, että osa ihan oikeasti helpottaa elämää (monta juttua saa paljon näppärämmin tehtyä/hoidettua tietokoneella vert. muulla tavalla).

Lisäksi koen, että tietokoneiden käyttäminen on ns. tätä päivää. Lähes jokaisessa työpaikassa joutuu nykyään (enemmän tai vähemmän) olemaan tietokoneen kanssa tekemisissä, on hyvä että sellainen k. näppituntuma on olemassa, tuo voi syntyä esim. siitä että kuuntelee musiikkia netin kautta/polttaa CD levyjä jne.

Tietyllä tavalla on "kädetön" jos ei osaa tehdä mitään tietokoneella, koodaamista ei todellakaan tarvitse alkaa opettelemaan(!) mutta sellaista ihan peruskäyttöä, töissä moni ei edes tiedä miten valitaan printteri jolle haluaa tulostuksen tulevan, mikä ei ole mitään rakettitiedettä...

Vierailija
27/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lempparilevyt. On kiva tukea suosikkiartisteja. Ja siinä fyysisen esineen omistamisessa on tunnelmaa. Viimeksi eilen ostin levyn.

-N20

Vierailija
28/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut vuoden 2000 jälkeen yhtäkään. Mä kuuntelen musiikkia vain iltaisin tietokoneella youtubesta, joten ei ole ollut tarvetta ostaa.

Tosin nyt on pari tosi hyvää levyä tullut ja olen miettinyt, että josko ostaisin ne. Voisi autossakin kuunnella ja ne artistit on sen verran lähellä mun sydäntä, että jo senkin takia tekisi mieli ostaa.

Vierailija
29/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:00"]

22:lle

Heti alkuun sanon että taroitukseni ei missään nimessä ole loukata, haluan van sanoa että kannattaa ehkä opetella hieman käyttämään tietokonetta.

Itsekkään en ole mikään nero tietokoneiden kanssa, mutta olen opetellut monia asioita. Olen opetellut siksi, että osa ihan oikeasti helpottaa elämää (monta juttua saa paljon näppärämmin tehtyä/hoidettua tietokoneella vert. muulla tavalla).

Lisäksi koen, että tietokoneiden käyttäminen on ns. tätä päivää. Lähes jokaisessa työpaikassa joutuu nykyään (enemmän tai vähemmän) olemaan tietokoneen kanssa tekemisissä, on hyvä että sellainen k. näppituntuma on olemassa, tuo voi syntyä esim. siitä että kuuntelee musiikkia netin kautta/polttaa CD levyjä jne.

Tietyllä tavalla on "kädetön" jos ei osaa tehdä mitään tietokoneella, koodaamista ei todellakaan tarvitse alkaa opettelemaan(!) mutta sellaista ihan peruskäyttöä, töissä moni ei edes tiedä miten valitaan printteri jolle haluaa tulostuksen tulevan, mikä ei ole mitään rakettitiedettä...

[/quote]

Hmm.... osaan kyllä perusjutut, mutta tosiaan mitään koodaamisia, polttamisia ymv. katson ettei mun tarvitse opetella. Olen sitäpaisti jo sen verta vanha, että tuskin tarvitsen enää missään mitään tietokoneoppeja (nytkin työttömänä, eikä ikäisilleni tarjota uutta paikkaa). Ihan kiva ettet yrittänyt mielestäsi loukata, mutta eihän, anteeksi nyt vaan, sulle kuulu se miten hallitsen tai en hallitse tietokoneita. Ja eikös Youtube ole netin kautta kuuntelemista? 

Aika outoa, että tällainen "valistusvirsi" tuli sen perusteella, että en tiennyt Spotifysta tai miten sen kanssa toimitaan, vaan haluan tosiaan ostaa CD:itä, jotta voin I H A N  M I L L O I N  V A A N kuunnella omaa mielimusiikkiani.

Vierailija
30/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 21:30"]

Ostin viimeksi Jenni Vartiaisen Terran platinapainoksen. Ja uskon että on artisteja joiden cdt vielä myy (kuten Jenni) ja toisia joilta kuunnellaan vain yksittäisiä biisejä Spotifystä.

[/quote]

Miksei Spotifystä voisi kuunnella kokonaisia levyjä? Meillä tehdään usein niin.

[/quote]

Mulla pätkii spotify työmatkalla, huonot kentät. 
[/quote]

Spotifyssa pystyy lataamaan myös soittolistoja kännykälle kotona hyvässä nettiyhteydessä ja sitten työmatkalla ei tartte lainkaan nettiyhteyttä, vaan biisit toistuu kännykän muistista. Tosin en tiedä onko se mahdollista ilmaisversiota käyttämällä, vai vain premiumilla, joka on siis 9,90 kuukaudessa, kun joku sitä kyseli (:

Vierailija
31/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, jos on Spotifyn premium tilaaja, eli 9,90 euroa kuukaudessa, niin on mahdollisuus hankkia talouteen toinen Spotify premium tilaus perheenjäsenelle muistaakseni puoleen hintaan. Tosin meillä kun minä olen tilaaja ja käytän päivittäin, niin puoliso kun käyttää hyvin harvoin niin on tehnyt jotain omaa soittolistaa minun tililleni, niin meille riittää kyllä vaan yksi tilaus. Mutta esim lapselle voisi olla kätevä ja olisi sitten 15 euroa kuukaudessa.

Vierailija
32/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm. premium siis noin 10 euroa kuukaudessa eli vuodessa noin 120 euroa. Ostan vuodessa 0-5 levyä joilla hintahaitari 10-20 euroa. Eli 0-100 euroa menee cd-levyihin vuodessa. Mitä pahaa siinä on kun ostan niitä ja säästän rahaa verrattuna tuohon premiumiin?

Vierailija
33/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheellä Google Play, 8 € /kk, voi jakaa 6 laittteeseen ja löytyy suunnilleen "kaikki maailman levyt" - tai ainakin riittävän lähelle.

Vierailija
34/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi syy miksi kannattaa ostaa cd-levyjä...
Kritiikkiä

Jotkut artistit ja levy-yhtiöt ovat olleet tyytymättömiä Spotifylta saamiinsa korvauksiin musiikkinsa käytöstä. Esimerkiksi ruotsalainen Magnus Uggla halusi musiikkinsa pois Spotifysta, koska hänen mukaansa puolen vuoden aikana hänelle oli maksettu ”saman verran kuin surkea katusoittaja tienaa päivässä”.[21] Norjalainen levy-yhtiö Junior Racing sai Spotifylta noin kaksi euroa korvauksia siitä, että heidän artistiensa musiikkia oli kuunneltu yli 55 000 kertaa.[22] Suomalaisen Mokoma-yhtyeen kappaleita oli kuunneltu 118 119 kertaa heinä–syyskuun välisenä aikana vuonna 2009, mistä Spotify maksoi Mokoman levy-yhtiölle Sakara Recordsille 31,40 euroa.[23] Ruotsalaisen Expressen-lehden mukaan Spotifyn soitetuin artisti Lady Gaga ansaitsi palvelussa miljoona kertaa soitetusta Poker Face -kappaleestaan tekijänoikeustuloja 2 300 kruunua (noin 224 euroa). Tämä summa jaettiin vielä esittäjän ja kappaleen tekijöiden kesken.[24] Myös Poets of the Fallin laulaja Marko Saaresto kritisoi Spotifyta keväällä 2012, koska bändi sai vain 14 senttiä 26 000 kuuntelukerrasta. [25] Spotify huomasi, ettei väitetty summa pidä paikkansa ja otti Saarestoon yhteyttä. Saaresto kertoi Radio Cityn haastattelussa tarkistaneensa laskelmat, ja huomasi, että yksittäisen kappaleen yli 15 000 soittokerrasta oli maksettu 66 euron korvaus.[26] (wikipedia)

Vierailija
35/55 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/55 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostan! 

Vierailija
37/55 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut sitten vuoden 2006. Dingon levyn ostin. Kannatuksen vuoksi.

Vierailija
38/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto on mainio levyjen plarauspaikka. Kuuntelun jälkeen voi palauttaa ne.

Vierailija
39/55 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIetysti ostan cd-levyjä. Haluan suosikkibändien ja -artistien julkaisut omaan hyllyyni. Oikeissa levyissä on ihan oma fiiliksensä, voi plärätä kansilehtiä kuunnellessa, voi kuunnella autossa jne. Ostan levyjä niin kauan kuin niitä julkaistaan, kuuntelen niin kauan kuin levyt ja soittimet suinkin toimivat.

Vierailija
40/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tilanne 2019?

Vieläkö ostetaan CD-levyjä?

Itse haluaisin C-kasetit takaisin. Levyt ei oo kolahtanu, harvoin ostan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi