Vieläkö ostat CD-levyjä?
Minä en enää osta kuin ihan erityistilanteissa, vaikka tuttavan kuoron julkaisun. Aikaisemmin ostin ainakin levyn kuukaudessa. Pitäisi miettiä mitä noille sadoille levyille tekisi. Samoin LP-levyille.
Kommentit (55)
ostan levyjä kannatusmielessä, mutta mielellään sitten jonkin special-editionin jossa muuta rompetta (hihamerkkiä, paitaa, extrabiisejä) mukana.
Ostan ja lainaan ja poltan itse.
En luota siihen, että esim Eugen Malmstenin Kohtalokas samba löytyy spotista 10 vuoden päästä.
Kuuntelen myös suurta vinyylikokoelmaani kunnollisillä stereoilla.
En ikinä kuuntele mitään millään kuulokkeilla.
Vierailija kirjoitti:
22:lle
Heti alkuun sanon että taroitukseni ei missään nimessä ole loukata, haluan van sanoa että kannattaa ehkä opetella hieman käyttämään tietokonetta.
Itsekkään en ole mikään nero tietokoneiden kanssa, mutta olen opetellut monia asioita. Olen opetellut siksi, että osa ihan oikeasti helpottaa elämää (monta juttua saa paljon näppärämmin tehtyä/hoidettua tietokoneella vert. muulla tavalla).
Lisäksi koen, että tietokoneiden käyttäminen on ns. tätä päivää. Lähes jokaisessa työpaikassa joutuu nykyään (enemmän tai vähemmän) olemaan tietokoneen kanssa tekemisissä, on hyvä että sellainen k. näppituntuma on olemassa, tuo voi syntyä esim. siitä että kuuntelee musiikkia netin kautta/polttaa CD levyjä jne.
Tietyllä tavalla on "kädetön" jos ei osaa tehdä mitään tietokoneella, koodaamista ei todellakaan tarvitse alkaa opettelemaan(!) mutta sellaista ihan peruskäyttöä, töissä moni ei edes tiedä miten valitaan printteri jolle haluaa tulostuksen tulevan, mikä ei ole mitään rakettitiedettä...
Olet oikeassa, olen 70 v mummeli ja kuuntelen kunnon steroilla musat ja levyt teen itse. Lainaan kirjastosta ja poltan omat koosteet ja aina on juuri sitä musaa, mitä haluan.
Helppoa. Pitää tietysti olla kone ja poltto-ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
TIetysti ostan cd-levyjä. Haluan suosikkibändien ja -artistien julkaisut omaan hyllyyni. Oikeissa levyissä on ihan oma fiiliksensä, voi plärätä kansilehtiä kuunnellessa, voi kuunnella autossa jne. Ostan levyjä niin kauan kuin niitä julkaistaan, kuuntelen niin kauan kuin levyt ja soittimet suinkin toimivat.
Tämä voisi olla sanasta sanaan minun tekstiä no 2019.
Ainoastaan jos WANHANA KUNNON WINYYLINÄ ei ole saatavana. VINYYLI ON AINOA OIKEA ÄÄNITEMUOTO!!! CD-levyt tätä nykyajan (1980-luvulta eteenpäin) hömpötyksiä. Mikä Spotify? PYH!
Juuri tänään noudin postista kaksi cd levyä. Erään elton johnin juhlavuosi julkaisun ja abbaa. Carole kingin kokoelman laitoin nyt ilalla tilaukseen. Viikonloppuna on enemmän aikaa mut aattelin että jos tilais muutaman levyn lisää jo aikaisemmin hommattujen rinnalle. Haluan omistaa kuuntelemani musiikin, en vuokrata sitä.
M42
Kyllä ostan, soitan myös itse, vaikka en takuulla yllä samalke taitotasolle kuin ne artistit, jouden levyttämää musiikkia istan hankin CD-levyinä ja joiden tekemää musiikkia saatan käydä kuuntelemassa ns. live:na
Ostan ja luen myös kirjoja
Ostaisin jos olisi myynnissä. Prismassa vaikka kuten ennen oli.
Kyllä, samoin DVD-levyjä. Suoratoistopalvelut kutistavat tarjontaa, ja monia helmiä ei saa kuin levynä.
Tyhjiä C-kasetteja ostelen ainoastaan eBayltä.
Ostan. Kirppareilta tai harvoista olemassaolevista levykaupoista.
Lähinnä 2000-2010 välillä julkaistua elektronista musiikkia tai jazzia, joista ei ole välttämättä edes vinyylipainosta olemassa. Tai jos on, niin arvoltaan satoja euroja (esim. Massive Attackin 100th Window)
Älppyjä hyllyssä joku tuhat, cd-levyjä parisen sataa.
Ostan cdt ja älppäreitä, riippuen vähän kumpaa on tarjolla. Oon siirtynyt takaisin levyjen ostajaksi, niitä ei ainakaan kukaan vie hyllystä. Suoratoistoihin (spotify) meni hermo kun milloin mistäkin syystä joku levy tai julkasu onki yhtäkkiä "ei voi kuunnella tässä maassa" -moodissa. Eikä kiinnosta maksaa kuukausimaksua siksi, että voivat täyttää omia taskujaan ja maksaa jollekin diipadaapa artistille korvauksia, jota en edes kuuntele. Isoa osaa siitä mitä yleensä kuuntelen ei edes löydy noista suoratoistoista. Levyjä ostamalla ne rahat menee oikeeseen osotteeseen. Bandcamp sivusto on ihan ok, jos en jostain levystä halua fyysistä tallennetta.
Jos CD-levy on jotenkin erityinen ja se on mielellään kasan päällimmäisenä - saatan sellaisen poimia matkaan. CD-levyjä en isommin edes plaraa tuolla kirppareilla. Vinyyleitä saatan jopa jaksaa selatakin ja niistä erityisesti kiinnostaa kotimainen junttalipoo- ja käännösiskelmä tyyliin mitä juntimpi - sen parempi.
Kumpaakin levyformaattia on kotona sellaiset nelisensataa per laatu.