¤Maalismussukat¤ (ke-to)
Kommentit (50)
Meillä on just näin, että lapsilla on eri isät. Mulla on oma tyttönimi ja tytöllä mun sukunimi, ja siksi luulisin että pojalle saa antaa isän nimen, kun tämä tulokas on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi.
[color=Limegreen]Jep, kyllä se sitten käsittäkseni menee niin, että tulevalle vauvalla saa antaa isän sukunimen.
-M-
Mukavaa keskiviikkoa kaikkille!
Minäkin olen jonkin aikaa seurannut keskusteluja mutta sain vasta nyt aikaiseksi kirjoitella : )
Odotamme mieheni kanssa esikoista ja laskettuaika on 30.3.06 ja synnyttämään olemme menossa Jorviin,eli asustelemme Espoossa. Tyttö olisi tulossa,käytiin 4d-ultrassa joulukuussa kurkistammassa pikkuneitiä joka on lääkärin mukaan itsepäinen : ) ei ollut kovin yhteistyö haluinen lääkärin kanssa.
turvotusta ei oo vielä ollut, mut tuo unettomuus vaivaa tosissaan, yöllä saa käydä kyllästymiseen saakka ja kylkiä sattuu ei tahdo löytää hyvää asentoa " huokaus" ja silti väsyttäisi niin kovasti mut unta ei vaan saa : ( ja töissä pitäis jaksaa käydä, tänään tosin jouduin jäämään kotiin kun ei yksinkertaisesti jaksa kun ei oo saanut nukuttua huomenna uus yritys. Onneks äippälomaan on enää 6 viikkoa...
Me käytiin joulun välipäivinä ostamassa neidille tarvikkeita vaunuista ammeeseen.nyt ei enää puutu juuri mitään,tekis vaan mieli hipelöidä päivät pitkät : )
Nasu-78 ja pikkuneiti rv-28
NAPA ei ole pullahtanut vielä mutta aika tasasesti vatsan kanssa pian menee..tosin ei mulla aiemmissakaan raskauksissa ole napa pullahtanut ollenkaan.
ARPIA löytyy uusiakin jonkun verran muttein onneksi kauheesti vanhojen lisäks ; )
VAUNUINA meillä on teutonian mistralit ja vielä en tiedä kuinka pelittää käytännössä kun ostin ne tätä vauvaa varten vähän käytettynä.
Sain myös juuri tayssissa postia että nyt ei tarvitse sokeriseurantaa tehdä itselle muutenkuin 2 päivänä viikossa neljästi päivässä! helpotus. Oli meinaan sormenpäät jo kipeenä tuosta neulalla pistelystä kun tähän asti on pitänyt pistää neljästi päivässä/5 pv/ viikko. Eli nyt näillä ohjeilla tasan 2 viikkoa kunnes meen seuraavan kerran sokeriseurantaan ja vauvan kokoa tutkailemaan.
VAUVAN ASENTOA tarkennan vielä kun joku mainitsi siitä l-asennosta niin minullakin juuri l-asennnossa tosin pylly alhaalla. Eli siis perätila niinkuin jo aiemmin mainitsin. Tuntuu muuten aika höpöltä kun vauva potkaisee tuonne alaspäin AUTS! Nyt meen lukeen päivän muut postit ja jätän pinon rauhaan ; ) Sitten meen hakeen lapset päikystä kotiin.
Ensiksi tärkeään asiaan:
NapNap kyseli turvotuksesta. Onhan sinun pissa tarkastettu lähipäivinä? Mulla alkoi ensin turvotus nilkoissa, pikkukengät ei mahdu enää ollenkaan jalkaana, yhdet talvieccot vielä onneksi ja käsistä: aamulla ei saa käsiä nyrkkiin, sormukset ei mahdu ja sormet puutuu.
Ja sitten tarkistettiin pissa: proteiiniahan siellä.
Nyt sitten olen raskausmysrkytysdiagnoosilla saikulla (=toksemia). Koska olen alalla, seurailen tilannetta kotona, tikkutestaan pissaa, välillä kerään vuorokausipissan proteiinimääritystä varten ja mittailen painetta. Ja heti jos tulee oireita tai proteiinimäärä lähtee nousuun, menen sairaalaan.
Siis kaikenkaikkiaan: ehdottaisin että käyt neuvolasta pissatikkuja/ käyt usein pissanäytteessä jos olet turvoksissa, toksemia on pahimmillaan vakava juttu ja nämä meidän vaavit vielä niin kovin pikkuisia (painoarvio oli eilen 1.1-1.2kg).
Napa on jo vähän pullallaan ja napakoru piti poistaa jo n. rv 20 kun alkoi kiristää.
Ostin vaunut: emmaljunga Cerox pehmeällä kopalla, värinä strike, tosi makeet ja alesta sain halpaan hintaan. Ja pakkauskin tuli: ootteko muut olleet yhtä iloisesti yllättyneitä hyvästä laadusta ja tosi runsaasta sisällöstä? Minusta se on hykerryttävän hieno!
kirjoitellaan taas
Ellu H 29+1
[color=green]siis minä oon käynyt täällä tänään lukemassa juttuja jo noin kolme kertaa, mutta aina työt pahasti(;) keskeyttävät, enkä ole saanut vielä kirjoitettua kuulumisia..
ekaksi tervetuloa uusille! kiva kun meitä on näin paljon kirjoittamassa juttuja:)
mulla meni viime yö ihan hyvin. vauvakin melskasi pitkän tovin illalla kun oltiin vielä telkkarin ääressä, mutta aamulla kun heräsin alkoi vetämään suonta jalasta ihan tosissaan. mulla on joskus vetänyt jalkapohjasta, mikä on jo ihan tarpeeksi kamalaa, mutta ekaa kertaa koin vedon varpaista polveen asti. vieläkin pohje on ihan kipeänä. jos tämä toistuu vielä, pitää alkaa varmaan pitää sukkia ja syödä magnesiumia (oliko se tämä mikä helpotti?)
raskausarpia ei ole vielä ilmestynyt, mutta mulla on jotain vanhoja arpia rinnoissa teinivuosista, joten uskon että jos ei mahasta niin viimeistään siinä vaiheessa kun maito nousee, poksahtaa rintojen iho arville. ootteko muuten ostaneet isompia LIIVEJÄ? mulla on rinnat vähäsen kasvaneet, muttei niin paljon että vanhat liivit ihan pursuaisi ulos, siis vanhat käy vielä.
entäpä miten LANTIOPOHJAN LIHASTEN TREENI - miten ahkerasti olette harjoitelleet? yhdessä välissä muistin tehdä joka ilta, mutta eilen vasta muistin että koko joulun aika, viimeiset pari viikkoa, on jäänyt kokonaan väliin.
mistähän kaikesta sitä olikaan puhetta.. vastailen myöhemmin lisää!
päivänjatkoa:)
Caddie ja Pirpana, rv 30+1[/color]
[color=green]napa omasta paidasta, turvotus tekstistä..
nimittäin napa on aikaslailla pullahtanut ulos, ohuissa paidoissa pullottelee läpi. on siinä vielä vähän vekkejä, joten pullistunee lisää.
turvotusta ei onneksi pahemmin ole. ennen joulua huomasin yhtäkkiä tanssitunnilla että sormet ovat nakkeina. juttelin terveydenhoitajan kanssa turvotuksista ja ohjeena oli että sitä olisi hyvä yrittää välttää mahdollisimman pitkälle. nyt sen saa vielä levolla pois, mutta elimistön " ylitilassa" jää päälle ja loppuaikana sitä on vaikea välttää.
miten sitten tässä vaiheessa turvotusta välttää - lepoa, jalkoja ylös, paljon vettä. olisko vielä jotain muita konsteja?[/color]
Lähetän tänään sähköpostirinkiläisille tuoreen 30+0 kuvan illemmalla.
Joo eli napa tuli mahan tasalle jo aika aikasessa vaiheessa. Arpia ei oo tullut ja toivon ettei tuliskaan. Rasvaushan ei auta, kun iho repeää alapuolisista kerroksista ja toisilla vain on herkempi iho repeämään. Caddie ei niitä arpia tuu välttämättä rintoihinkaan! Mulla on kaksi kuppikokoa isommat liivit nyt eikä tullu ekaa odottaessakaan vaikka kuinka paistuivat maidosta. (Toivossa on siis hyvä elää..)
Ei oo ollu turvotustakaan yhtään ja tosiaan se magnesium auttaa kyllä suonenvetoihin. Otan aina silloin, kun alkaa tuntua, ett pohkeissa kiristää.
Öisin jos herään jostain syystä niin en nukahda millään uudestaan vaikka väsyttää. Tätä levottomuutta kestää tietty loppuun asti? Joku kysyi olkapäiden puutumisesta ym. hyvä patja auttaa siihen, että paino jakaantuu tasaisesti. Olin äidillä yhden yön ja tosi kipeä sen jälkeen, kun oli huono ja ohut patja. Särki selkää ja käsiä.
Karkeista ym. kyllä mä ainakin syön lähes joka päivä jotain. Painoa 9kg tullut. Joku kysyi onko siitä haittaa niin ainakin sikiö saattaa kasvaa sokerilla liian nopeasti/ suureksi. Varsinkin loppuvaiheessa.
Mulla poika pää alaspäin ollut joka ultrassa. Vatsa on laskeutunut kovasti ja tuntuu jo " roikkuvan" . Paljon tuskaisempi olo nykyään. Alan jo odottaa milloin pääsis synnärille...
Ma on neuvola ja kuulee taas lisää. Hyviä vointeja kaikille! Iloisia asioita saa etsiä muualta jos masussa tukala olo.
rv30+1
[color=Limegreen]Miehen häädin koneelta pois, kun sanoin meneväni etsimään netistä kaalilaatikon ohjetta, mutta tänne mä vaan taas eksyin. Kai se kaalilaatikon ohjekin jossain välissä löytyy...
Mullakin rinnat kyllä kasvaneet, muttei oo tarttenu ostaa uusia LIIVEJÄ. Esikoisen aikaankin ostin isompia vasta synnytyksen jälkeen, imetysaikana. En viittiny käyttää pelkästään imetysliivejä, kun ne ei oo kauheen hienoja ja sitten jos haluu hienompaa, niin imetysliiveistä joutuu kyllä maksamaan hunajaa.
Kysyin eilen illalla mieheltä, että tietääkö hän millä RASKAUSVIIKOLLA nyt mennään ja todellakin yllätyin positiivisesti, kun hän osasi heti vastata ihan oikein. Jotenkin kun on ollut tunne, ettei hän oo tän odotuksen kanssa niin mukana kuin esikoisen aikana. Esikoisen aikaan hän luki kaikki lehdet ja kirjat odotukseen liittyen ja tiesi aina tarkalleen, minkä kokoinen masuasukki on milläkin viikolla ja mitä hänelle on siihen mennessä kehittynyt. Nyt kyllä ollut mukana neuvoloissa ja ultrissa, tunnustelee masua ja juttelee mosselle, mutta into kyllä huomattavasti laantunut sitten esikoisen.
Olipa hyvä, että [b]Caddie[/b] muistutti noista LANTIONPOHJAN LIHAKSISTA, ovat meinaa päässeet taas ihan kokonaan unohtumaan. Alussa muistin paremmin, kun tuntui tuota lorhateluvaivaa olemaan yskimisen/ oksentelun yhteydessä. Täytyy ruveta treenaamaan!
Nyt puuhaamaan muuta...
-M- TAAS
[color=violet] Kävin tänään kontrolliultrassa ja nyt ei ollu k.kaula yhtään lyhentynyt vaan edelleen ultralla sen 12mm ja pehmeä, mutta kiinni. Eli ihan sama tilanne kuin 2vko sitten. Oon jonkin verran jopa kotona liikkunutkin, joten tosi positiivinen ylläri oli kyllä. Seuraava kontrolli onkin 2,5vkon päästä rv 34+2 ja sit ei tosiaan enää estellä jos on tullakseen etuajassa. Eli täytyy kuitenkin ottaa rauhallisesti loppuraskauden, mutta hyvä tietää, että pystyy vähän normaalisti kotosalla liikkumaankin. Niin ja nyt sit tuli 100% varmistus, että [color red] TYTTÖ [color=violet] on meille tulossa! =)
[color=violet] Raivotarjonnassa on vauva ollut ainakin jo yli kuukauden. Nimistä sen verran, että ei olla vielä yhtään mietitty tai aina välillä mies tai mä oon jonkun nimen ehdottanut, mut sit toinen ei ole tykännyt. Anoppi oli innoissaan kun kuuli, että tyttö tulossa ja oli sanonut mun miehelle, että olis kiva jos toinen nimi tulis hänen äidin mukaan ja se olis sit LIISA! Voi kääk =D Voipi olla, että jääpi haaveeksi...
Meidänkin vauvalla on jo suunnilleen kuukauden päivät ollut hikka melkein 2-3 kertaa päivässä. Ja nyt viimisen viikon hytkyminen on tuntunut tosi voimakkaasti, et mies jo alkoi epäilemään voiko se olla hikka, mut ei se kyllä mitään muutakaan varmaan voi olla. Niin tasasta hytkymistä se on.
Navasta oli kans juttua. Mulla on niin syvä napa, että tuskinpa pullahtaa ulos. On vieläkin niin " syvä" tosin vähän " levinnyt" niin kuin mies kommentoi =D
Olikohan meidän ketjussa puhetta synnytysvalmennuksesta? Ainakin siitä oli ihan oma aloitus. Mulla olis porvoossa alkanut tässä kuussa, mutta oon nyt lähes koko ajan miehen luona helsingissä joten se taitaa jäädä väliin kun on tota liikkumiskieltoakin ollut. Tänään lääkäri kysyi synnytänkö porvoossa vai sit naistenklinikalla niin vastasin heti, että haluan mieluummin naistenklinikalle kun siellä oon nyt joutunut ravaamaan niin tuntuu tutummalta/turvallisemmalta. En ole vielä panikoinut/jännittänyt synnytystä yhtään ja oon ollut sellaisella asenteella, että " turha jännittää ja meen vaan sit virran vietävänä kun synnytys alkaa" . Oonkohan liian leppoisin mielin? En siis yhtään tiedä asennoista tai kivunlievityksistä mitä nyt kaverilta epiduraalista ja jakkarasta olen kuullut. Mut eiköhän sitä sit tositilantees käy selväks missä asennossa on hyvä olla ja riittääkö pelkkä ilokaasu?? Huoh... tuntuu vaan niin paljon helpommalta olla ajattelematta asiaa sen kummemmin.
Pakko tunnustaa, että lantionpohjalihasjumppa on kyllä jäänyt tekemättä. Täytyy nyt varmaan aloittaa ja sinnikkäästi jumppailla, jotta paikat sit palautuis. Niin ja raskausarvista, että mäkään en ole rasvaillut kun se ei varmaan loppujen lopuks auta eikä iho ole kuiva. Tosin rintoihin on pari viirua jo tullut vaikka entiset liivit vielä menee.
Nyt kattelemaan sillä silmällä ohjelmaa...
eli porvoon sairaalaan en edes " pääsis" synnyttämään jos vauva tulee ennen rv 36.
Ja viikkoja tänään jo 31+4 =) Täytyy rinkiläisille laittaa uutta masukuvaa piakkoin kun edelliset oli rv 27 otettu...
[color=blue] Tulin töihin terveyskeskuksen kautta, kävin antamassa taas virtsanäytteen, katsotaan että virtsatietulehdus on varmasti poissa. Toivottavasti on, siltä ainakin tuntuu.
elina74: Viime neuvolassa viikko sitten virtsa oli ok, eli ei proteiinia. Eli jos virtsassa on proteiinia, niin saattaa olla raskausmyrkytys oire? Seuraava neuvola on mulla reilun viikon päästä, sitten tietää tilanteen uudelleen. Ja kävin tänäänkin antamassa virtsanäytteen, koskien kylläkin virtsatietulehdusta, mutta jospa siellä labrassa ne katsoisivat sen proteiininkin...?
Vanhat rintaliivit eivät enää mahdu, kuppikoko ei ole muuttunut, mutta ympärysmitaltaan kokoa suuremmat on käytössä. Muuten puristavat niin pirusti.
Enpä ole muistanut hirveästi treenailla lantionpohjan lihaksia... Nyt täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa treeni. Pitää kaivaa se lappu laatikosta, missä oli niitä ohjeita.
Simbuccalle on tulossa tyttö! Joko on jotain vaaleanpunaista hommattu? Ja hyvä juttu, että muutosta ei ole tapahtunut kohdun tilanteessa. Kohta ruvetaan olemaan turvallisemmilla viikoilla. Jos ainakin tuonne helmikuulle selvittäisiin kaikki.
Vielä kysymys raskausarvista, toista tai useampaa lastaan odottaville: Onko joku selvinnyt aikaisemmasta raskaudesta, että arpia ei olisi tullut vatsaan ollenkaan?
NapNap rv31+1 [/color]
Niin, raskausarvista heti, että esikoisen aikaan tuli mutta vasta joskus raskausviikoilla 38 ja jotain.. eikä hirveästi. Vielä ei ole tullut tässä raskaudessa uusia mutta kerkiääpä hyvinkin vielä. En ole sen kummemmin rasvaillut kun mitä nyt normaalistikkin.. eli silloin kun satun muistamaan ja jaksamaan eli tosi harvoin.
Napa on nyt tuommoinen osittain pullahtanut. Hassun näköinen.. ja näkyy siis paidan alta.
Lantionpohjalihaksia jumppailen aina kun vaan muistan. Sitä kun onneksi voi oikeastaan missä vain harjoittaa.
Rintaliivit ei kuppikooltaan ole vaihtunut mutta ympärysmitta on kasvanut yhdella koolla ja taas puristaa. No, pitää yrittää odottaa sinne asti, että näkee minkä kokoisia liivejä sitä tarvitsee synnytyksen jälkeen. Eikös sitä jossain sanottu, että paras aika uusia liivejä on ostaa pari viikko synnytyksen jälkeen..?
Niin, ja turvotuksesta. Nykyään on nilkat kuin jotkut puupökkelöt. Ihan järkyttävä turvotus iskenyt! Yöt menee tosi huonosti kun nyt on jostain syystä painajaisia tullut nähtyä useampana yönä peräkkäin. Sitten kun siitä herää niin ei tahdo enää unta saada millään. Sitten tietty pissattaa ja janottaa ja kierre on taas valmis.
Mitäs muuta kaikkea täällä oli.. hmm.. nyt ei muistu mieleen.
No, neuvola oli eilen ja muuten oli kaikki ihan hyvin mitä nyt hemppa oli päässyt laskemaan ja kehoittikin apteekista hakemaan rautalisää. Niin, ja sf mitta oli kasvanut 25:stä 31:een. Esikoista odottaessa tähän aikaan sf mitta oli vain 23! Että onpa hyvinkin erilaisia odotuksia. Niin, ja kiloja oli tullut neljän viikon aikana 2.. eli yhteensä n. 8 kg. Eli ei ihan kamalasti. No, kerkiääpä noitakin tulemaan vaikka toiset mokomat lisää :)
Mutta nyt töiden pariin joten pirtsakkaa päivänjatkoa kaikille!
Toukotar rv 31+2
..on meillä tänään tasan 29!!
Onko muilla tapoja ja rutiineja raskauden kanssa?
Meillä pari...Ollaan otettu tavaksi vkosta 14 lähtien kuvata massua joka torstaiaamu. Sitten jossakin vaiheessa, kunnes nämä " joulukiireet" helpottaa, kokoan kuvat koneelle ja vertailen kasvua.
Toinen myöskin jo tavaksi muodostunut rutiini on miehen " hämä-hämä-häkki kiipes langalle..." - laulutuokio iltaisin (ainakin 4-6 kertaa vkossa)(alavireisesti) masulle. Aluksi ajateltiin laulun aiheuttaman liikehdinnän olevan sattumaa, mutta sinnikäs tilanteen seurailu on tehnyt meistä tieteen läpimurtajat minun massuni saralla, kyllä se pikkuinen vaan reagoi. Eilen illalla jumpsutti ihan täpinöissään " isin" kasvoille ja minuun ihan koski. Siitä vaan mies innostui ja luritteli mitä sattuu. Olin jopa hiukan kade, koska en itse voinut tuntea pikku jalkoja painamassa kasvojani...
Onko muille tullut linea negra? Itse huomasin muutama viikko sitten todella hailakan ja luhyen viivan navan molemmin puolin. Nyt se on vahvistunut vaan ja kasvanut pitkäksi. Mikä ilmiö..
Täytyy taas jatkaa töitä, onneksi huomenna saa levätä. Oikein mukavat torstain jatkot kaikille mammoille!
Elisa ja Typy 29+0
[color=green]ihan ekaksi simpuccalle onnea tulevasta tytöstä ja kiva että alapään tilanne on rauhoittunut:) pääsetkö meidän tapaamiseen parin viikon päästä vai miten tiukat säännöt sulla on liikkumisen suhteen (toisaalta eihän tässä enää pitkä aika mene kun aletaan treffailemaan vauvojen kanssa eli kannattaa jatkaa olemista niinkuin tähän asti kun se kerran on tepsinyt.)?
mulla on neuvola iltapäivästä, saa nähdä paljonko senttejä on tullut lisää. painokin on ihan arvoitus kun kotona ei ole vaakaa ja jumpat on jääneet väliin nyt joulunaikaan. diabetes on mulla niin iso sukurasite että neuvoalterkkari saattaa laittaa mut kokeisiin lähiaikoina. ainakin puhui niin joskus marraskuussa.
soitin muuten eilen vaunuaittaan rattaista ja ainakin siellä hinnat olivat samat kuin ennen jouluakin. eli täytynee vaan tinkimällä ottaa vähän alennusta. meillä on gessleinit mielessä ja muilla liikkeillä ei taida olla valikoimissa niitä. vai onko (siis muualla kun larun vaunu-aitassa?)
masuviiva on ilmestynyt joskus kuukausi(?) takaperin. kulkee selvästi navasta ihan alas ja vähän vaaleammin kymmenisen senttiä navan yläpuolelle. vatsa on myös levinnyt vähän sivulle, vaikka suht selvä pallo tuossa edessä onkin. meidän ajatuksissa on tyttö tulossa, hauska ylläri kumpi sieltä sitten lopulta tulee.
nimiä ollaan pyöritelty pidemmän aikaa ja useampi vaihtoehto on mielessä. katsotaan sitten miltä se vauva näyttää. yhdellä nimellä ollaan kutsuttu vauvaa lähes alusta lähtien kun ollaan kahdestaan (tai siis kolmistaan;)
päivänjatkoa! ja rentouttavaa pitkää viikonloppua kaikille!
:) Caddie ja Pirpana, rv 30+2[/color]
Heissan kaikille pitkästä aikaa! Olen ehtinyt vain silloin tällöin lukaista pinoja, mutta jospa kiireet jo pikkuhiljaa helpottaisivat.
Olen kohta lähdössä neuvolaan ja jännitän, mitä mieltä terkkarini on sairasloman tarpeesta. Nyt on supistellut usein ja välillä kipeästikin, millaista en esikoista odottaessani kokenut ollenkaan. Lisäksi olen saanut mittailla valkuaista virtsasta. Ei ole noussut yli +1:n, joten ei kai pitäis olla kovin vakavaa, mutta tarkkailla pitää kaiken aikaa. Olen opetustyössä ja työmatkaa on suuntaansa 45 km. Jollain muullakin täällä taisi olla samanlainen tilanne. Opiskellakin pitäisi vielä kaiken aikaa ahkerasti! Tuntuu aivan mahdottamalta tuo työhön paluu loman jälkeen, vaikka onkin ollut ihanan pitkä vapaa ja vasta ensi maanantaina pitäisi aloittaa.
Lisäksi vielä vaivoistani... olen ihan ihmeissäni, kun sydän jumpsuttaa välillä tosi kiivaasti ja tulee sellaisia nopeita häiriörytmejä, vaikka olisin ollut ihan rennosti lepäilemässä. Olo on outo ja hengästynyt. Onko joku muu kokenut samanlaista? No, pääsenpä pian kyselemään neuvolassa.
Mulla maha on aika kireä ja napakin on pullahtanut jo aikoja sitten. En saanut esikoista odottaessani raskausarpia ollenkaan, joten toivottavasti tälläkin kertaa selviäisin ilman!
Mukavaa päivää mammoille ja masuille!
Eliisa & Piiperö
NapNap taisi kysellä raskusarvista esikoista odottaessa...
Mulle tuli viikolla 36+ aivan ala vatsalle kun vauva laskeutui tosi nopeesti, maha oikeen tipahti ja olikin alhaalta sitten kipeä. Pahemmin ei silloin arpia kuitenkaan tullut. Ponnistusvaiheessa sitten repesivät lisää ja niitä tuli myös ylemmäksikin. Olen monesti kuullut että vaikka raskausajan selviäisi ilman arpia, niittä voi tulla silti vielä ponnistessa.
Esikoisen aikaan (niin kuin nytkin) rasvaan massun aina iltaisin tosi rasvaiseksi, niin että vielä aamullakin tuntuu:) Eipä tuosta rasvailusta tuntunut apua olevan, kyllä niitä arpia tulee rasvaa tai ei. Mulla on muutenkin kuiva iho, niin oli senkin takia pakko rasvata suihkun jälkeen iltaisin.
Nyt meen aamupalalle:)
-Santtu ja Valttu 32+1
Noista rytmihäiriöistä. Mulla on todella paljon. Viikon ajan jo noin kerran vartissa kiusallisia lisälyöntejä. Kysyin siitä tiistaina lääkärissä ja sanoi ettei haittaa mitään. No ei varmaan haittakkaan mutta tosi ikävältä kyllä tuntuu. Ja supistelujakin on paljon.
Raskausarvista että tää on tosiaan mun viides raskaus ja ainakaan vielä ei ole arpia ilmaantunut. Peukkuja pidän ettei nytkään niitä ilmaantuisi.
Turvotuksesta että pientä turvotusta on, eli sukista ja sormuksista jää kyllä kivat jäljet muttei sellaista kamalaa millaista oli esikoisesta kun edes kengät ei mahtuneet jalkaan.
Caddielle Gessleineistä ettei pääkaupunkiseudulla taida Vaunuaitan lisäksi kukaan muu niitä myydä. Turussa sitten ainakin on joku toinenkin.
Minttulia rv 30+6
[color=limegreen]Sain tänään KELAsta päätöksen äitiysavustuksesta, jonka siis sitten loppujen lopuksi päätin ottaa rahana. Raha on tililtä nostettavissa 12.1. Aattelin kyllä jo kohta lähtee käymään lastentarvikeliikkeessä täällä Järvenpäässä, jos vaikka hyviä alennuksia olisi.
[b]NapNap[/b] kyseli RASKAUSARVISTA masussa. Mulla ei esikoisen aikaan tullut ollenkaan mahaan arpia. Arpia tuli kylläkin sitten reisiin ja, uskokaa tai älkää, pohkeisiin. Taisi olla sen verran runsasta tuo turvotus, että iho repeili.
LINEA NEGRA on ollut tuossa masun koristeena oiskohan kuukauden verran. Jatkuu navan yli noin 10cm. Samanlainen on kuin esikoista odottaessa... tyttöolo vahvistuu, vaikka olikos se niin, että tuo linea negra on juuri se poikaviiva? =)
Nyt kauppaan...
-Monkey ja mosse rv. 29+1-
[color=Limegreen]oltiin [b]Santun[/b] kanssa samaan aikaan kommentoimassa samaa asiaa...
-M-