Minusta oli MAHTAVAA kun kahden pojan jälkeen tuli myös tyttö.
Ei se poikien arvoa vähennä. Mutta jotenkin tuntuu että äitiydestä tuli täydellisempää kun tyttökin tuli. Tiedän, kuulostaa typerältä ja on vailla faktapohjaa. Tämä on vain minun TUNTEMUKSENI asiasta. Onnellisuuteni äitinä lisääntyi valtavasti tyttären myötä.
Kommentit (12)
On varmasti ihan luonnollista! Onneksi olkoon!
Me myös ollaan toivottu kovasti tyttöä, mutta tullut kaksi suurta poikavauvaa. Mukavia nekin kun ajatukseen tottui, nyt en tyttöön tietenkään vaihtaisi, mutta jossain elää se tyttövauvan kaipuu. Hetken olin kateellinenkin niille jotka saivat tytön ;) - en kauaa.
Tunteet on tunteita, enkä itse tiedä olisinko yhtään onnellisempi vaikka tytön olisin saanut/saisin.
Nauti elämästäsi ja kaikista lapsistasi, onnellinen!
meidän perheessä. Kiva ajatella, että vanhempani olivat varmasti ikionnellisia minut saadessaan. :-)
Meillä on kaksi tyttöä ja olen heistä todella onnellinen, en mihinkään vaihtaisi. Jos vielä kolmas tulee, niin toki poika olisi kiva saada, vaikka tyttö onkin yhtä tervetullut. :)
ja toivonkin, että jos joskus saamme pikkukakkosen, hän olisi poika :) Esikoiseksi kyllä toivoinkin tyttöä, ja kyllä se niin on, että äidille tytär on samalla tavalla tärkeä kuin isälle poika. Eikä se vähennä mielestäni kummankaan arvoa, rakkaita lapsia varmasti ovat!
Eikä se tyttökään niin pieni ollut.
Hassua vaan musta oli, että sairaalassa kun typykkä oli syntynyt (muuten tasan 4v sitten...) minusta tuntui vähän haikealta katsoa niitä pieniä poikia vaaleansinisissään - vaikka olin niin soikeana omasta tytöstäni, että en vaippaa vahtaessa meinannut uskoa näkemääni ;)
ap
" kaiken" .
Sekä tytön että pojan, pojan että tytön.
Ehkä ne sinipukuiset pojat muistuttivat sinua niistä onnenhetkistä mitkä koitte kun saitte poikanne? Haikeus tuli niistä tunteista.
Lapset kasvaa niin pian ja minusta jokainen vastasyntynyt minkä nyttemmin näen muistuttaa omista lapsistani(kumpaisiakin) ja tunnen pientä haikeutta =)
Kaksi poikaa mullakin on. Valitettavasti asiaan ei voi vain itse vaikuttaa, saa nyt nähdä tuleeko edes sitä kolmatta koskaan.
t. eräs pessimisti
ihanaa saada vauva !!! (Sukupuolella ei todellakaan ole väliä)
Olisi kiva kokea tuo tunne. Tuntuu etten uskalla tulla raskaaksikaan,kun pelkään pettyväni...
Mutta olen kyllä aina ajatellut että olisi kivaa kun olis sekä poikia että tyttöjä...
Sunkin onnesi tais tulla siitä kun sait molemmat :-).
Toivottavasti saan itsekin kokea tuon tunteen :o).