Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkosta eronnut, miksi erosit?

Vierailija
09.09.2014 |

Olen alkanut miettiä kirkosta eroamista, ja olisi mielenkiintoista kuulla, miksi  muut ovat eronneet, eli mikä se prosessi juuri sinun kohdallasi on ollut. Vai kävikö niin, että siinä ei mitään prosessia edes ollut, tuli vain huomanneeksi että on lapsena liitetty järjestöön johon ei koskaan ole antanut itselle mitään? 

Kommentit (410)

Vierailija
321/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen seksuaalivähemmistöjen oikeuksien polkeminen ja seksuaalivähemmistöjen perheoikeuksien estäminen vuosikymmenien ajan. seksuaalivähemmistöjen psykoottinen pelko ja selittäminen oudoilla argumenteilla. 

Vierailija
322/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehnyt mieli maksaa kirkollisveroa lähi-idän lammaspaimenien 2000 vuotta vanhojen satujen kuuntelemisesta ja vielä katsella, kuinka samojen satujen nojalla yritetään julistaa tietyt ihmisryhmät kelvottomiksi ja kontrolloida ja hallita kaikkia. Kaiken lisäksi jumala jätti minut heitteille lapsena, kun olisin tarvinnut puolustajaa ja raamatullisia supervoimia suojakseni. Sen sijaan jumala menikin kiusaajieni ja vihollisteni puolelle ja antoi heille kaiken menestyksen ja etuoikeudet ja hyvän elämän minun sijastani.

En aio palvoa olentoa, joka tällä tavoin valikoi itselleen suosikkeja ja lellikakaroita, enkä varsinkaan maksa kirkollisveroa siitä ilosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkainen. Yritän selvitä asuntolainasta pk-seudulla elinaikanani tai oikeastaan ennen vaatimattomien tulojeni romahdusta ja eläkettä. Uskon edelleen, se ei ole muuttunut mihinkään.

Vierailija
324/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kauan sitten, koska naisia ei silloin hyväksytty papeiksi.

Vierailija
325/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy sitä että kirkko asettuu vihervassarien puolelle. Tämä arkkipiispa on pohjanoteeraus. 

Vierailija
326/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Itse erosin siinä vaiheessa 1980 - luvun alkupuolta kun Oulun piispa Olavi Rimpeläisen mielipiteet tuntuivat olevan evlut kirkon yleinen kanta naispappeuteen.

Vierailija
327/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aikana en saanut edes kirkon pihalla virsiä laulaa. Kirkko suojelee laittomasti maassa olevia mutta ei covid rokottamattomia

Vierailija
328/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon syrjivät asenteet seksuaalivähemmistöjä kohtaan ja uskon puute.

Vierailija
329/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin siksi, että nykyään on vallalla anything goes. Liityin katoliseen kirkkoon.

Vierailija
330/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea lähti siitä, kun tulot nousi, niin tajusin miten paljon vuodessa kirkollisveroon olisi mennyt. 

Sitten menin eroakirkosta.fi ja homma oli kutakuinkin siinä. En muista pitikö vielä tehdä jotain tämän jälkeen.

suosittelen. Silkkaa säästöä!!!

itse en ole uskovainen, mutta kunnioitan kristillisiä perinteitä, enkä kiellä sitä mahdollisuutta, että jumalakin voisi olla olemassa. Kirkko kuitenkin on jotenkin niin kulahtanut laitos etten halua olla osa sen toimintaa edes perinteiden takia.

Vierailija
331/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto voittaa uskon mennen, tulleen ja palatessa. Siinä pääsyy. Ihan hullua, että vielä nykyaikanakin uskonnot ovat näin vahvoilla. Ihmettelen.

Vierailija
332/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kannattanut kirkon aatetta.

Vierailija
333/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut ateisti, mutta lopullinen niitti oli vuosia sitten se yksi ylen homoilta, jossa Päivi Räsänen päästeli suustaan itselleni täysin käsittämättömiä ajatuksia. Aika moni erosi kirkosta sen illan jälkeen. En ole katunut päätöstäni.

Vierailija
334/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag  väntade på att få lite retur på insatsen, så man gifte sig i kyrkan och skrev ut sig förrän nästa år började. Då var ens årliga kontribution till kyrkan 1.260 €/år. Idag är samma peng 2.167 €/år. Varför betala för något som man närmast uppfattar som negativt?

Vierailija
335/410 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Som de vise säger: miksi puhua naispapeista kun miespapeistakin tulisi päästä eroon?

Vierailija
336/410 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta rahan takii. Enkä muutenkaan ole mikään uskovainen. Kuka sanoo että tuo meidän jumala on se oikea ja että ylipäätään on mitään jumalaa edes olemassa. Mutta joo kirkolliverojen välttäminen oli minulla se perimmäinen ja ainoa syy.

Vierailija
337/410 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut.kirkko alkoi tuntua kasvottomalta virastolta. Pyhyyden kokemus puuttui.

Nyttemmin olen koti-ortodoksi eli en kuulu mihinkään kirkkokuntaan, mutta elämääni kuuluu ortodoksiseen uskontoon liittyviä tapoja.

Vierailija
338/410 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirkkorakennuksia pidetään kiinni.

Keski-Euroopassa on upeaa, kun kirkkoihin pääsee kutakuinkin aina.

Vierailija
339/410 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska erottuani kirkosta, säästän edes vähän. Ainakin sen kirkollisveron verran.

Ja maksan sillä YLE- veroa!

Vierailija
340/410 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon mihin uskon tai en usko ilmaiseksi.