Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

- ENSIKOT Vko 1 -

03.01.2006 |

Otetaan nyt uusi pino käyttöön, kun edellinen oli viime vuodelta :) Onnea tälle uudelle vuodelle!

Sen pinon loppuun oli annielli jättänyt hyvän kysymyksen Quiero3:lle, onkohan se huomattu?

Kertoilkaahan kuulumisia. Itse täällä pärskin kipeänä.. Oon miettinyt jo ennakkoon, että kuinka kipeäksi raskaana ollessaan saa itsensä päästää? Eli olisiko mentävä lääkäriin jo aiemmin kuin normaalisti, jos sattuu olemaan kuumeessa useita päiviä tms.?

Mii- rv 9 + jotain (mä sekoilen kyllä joka toinen viikko noiden raskausviikkojen kanssa.. taisin jo viime viikolla jossain väittää olevani tällä viikolla.. turhaan en blondi ole..)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan jonkun ajan päästä liittyä takas seuraanne,en kuitekaa iha vielä.Tänään kp24/24-27 ja aamulla acon10 näytti jo minuutin päästä kastumisesta plussaa ja nyt päivällä olin 2 tuntii pissimättä ja pregent stick näytti kans haaleeta plussaa.Mut tää pregentin plussa oli nyt jo vahvempi ku mitä sillo keskenmenneessä ku testasin kp28 sillo ja aamupissistä.Sillo sai vääntää ja kääntäää sitä et näki sen viivan.Nyt se näkyy iha vaa kattomalla.Toivottavasti asukki pysyy kyyissä!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
22/33 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin pepsimaxille onnittelut plussasta!!! Toivottavasti masukki pysyy tällä kerralla kyydissä.

Sain nyt sitten käytyä KELA:ssa ja nyt on hakemukset jätetty. Äitiyspakkausta odotellessa... ja sainpa senkin nyt sitten tietää, että olen oikeutettu vanheimpainrahakauden jälkeen kotihoidon tukeen niin ei tarvi panikoida sitten tuon opintotuen kanssa. Kun en tiedä saanko enää helmi-maaliskuulta ja sitten vuoden päästä keväältä riittävästi opintosuorituksia etten sitten joudu tukia palauttelemaan... mutta nyt ei tarvi miettiä kun voin hakea kotihoidon tukea ja jättää opintorahan nostamatta. Ja siitä syystä sitten kun en tosiaan tiedä tuosta helmi-maaliskuusta niin hain äitiyspäivärahan varhennettuna eli äippäloma alkaisi sitten jo 27.2! Hui, se on ihan pian jo!!!

=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman epätodellinen olo tän plussan takia :)

Pelottaa ihan tosi paljon, että menee kesken tai jotain... :/

Välillä oireita, mutta välillä taas ei yhtään. Lämmöt pomppii 35,8-37,4.... onko toi normaalia???

Vierailija
24/33 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea teidän pidemmälle ehtineiden tuntemuksia:)

ja hassu uni sulla napnap:)

Mulla oli tänään eka neuvola, mun oma neuvolantäti oli aivan ihana ihminen:) Kuunteli jo sydänääniäkin vaikka varotti moneen kertaan ettei ne tässä vaiheessa vielä monesti kuulu, eikä niitä kuulunu ja mulle tietty jäi pieni paniikin poikanen kaivelemaan vaikka tiedän kyllä että tuo on ihan tavallista, kohtu oli kuitenkin tunnusteltavissa? mitä se sitten meinaakaan:) Tiistaina eka ultra ja sitä odotan ihan superjännityksissäni,hui:) Viikkoja täti ei vielä osannut sanoa kun kuukautisten ja testatun oviksen välissä on 19pv..tiistaina sekin sitte selviää.

Queen rv 8+4

Vierailija
25/33 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin tänne ensikoihin kirjoitellut, mutta oli nyt pakko vastailla kun itse olen kärsinyt tuosta unettomuudesta. Yleensä herään siinä kahden-kolmen aikaan vessahätään ja sit onkin vaikea saada unta. No onneksi(?) teen vuorotöitä joten aina ei tartte heräillä aamuvuoroon, tosin muuten noi vuorot alkaa välistä tuntumaan hiukan rankoilta! Onko muita vuorotyön tekijöitä ja koska ootte ajatellu jättää esim. yö-vuorot pois??

Alkuun mua ainakin yökötti just kahvin haju ja jos viereen sattu tulemaan ihminen joka polttaa niin vihreeks meni naama, no nyt nuo ongelmat jo hiukan helpottanu.

Onnittelut pepsimaxille!!

Itse odottelen malttamattomana rakenneultraa joka on ensi maanantaina, viime neuvolastakin taas jo aikaa ja kun luonnostani olen hermoilija niin väkisinkin sitä ajattelee et onhan kaikki kunnossa. Hentoja liikkeitä olen jo tuntenut mutta en mitenkään säännöllisesti, mutta jotain kummiski ;)

Norppa rv18+5

Vierailija
26/33 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt tännekin kirjoittaa... Esittäydyin kyllä jo viikko tai kaksi sitten...

Me ollaan jo loppusuoralla, ainakin melki, viikkoja kasassa tänään tasan 35, ja tuntuu edelleen niin uskomattomalta että meille on tulossa vauva... Kun sitä ollaan jo odotettu yli kolme vuotta, takana yksi km vuonna -02 ja sitten viime keväänä aloitettu lapsettomuushoito... Mutta nyt siis onnellisesti raskaana...

Alun oireista (jos oikein muista) Kannattaa pitää kirjaa, koska mä en pitänyt ja nyt sitten harmittaa kun ei ole mitään dokumenttia noista alkuajoista... Mulla oli pahoinvointia tuonne syys-lokakuulle, aamulla ei ollut mutta sitten kun aamupala oli syöty niin voi kauhea mikä olo olikaan ja sitä kesti joskus koko päivän tai sitten se muistutti olemassa olostaan pitkin päivää... Mutta kyllä sen kesti, kun tiesi että " mitä huonompi olo, sitä paremmin vauva jaksaa..." Ja onneksi mulla sattui tuo kaikkein kauhein olo ja muutenkin ne " kriittiset" ajat kesälomalle. Yhden minkä kanssa muistan niin hajuaisti toimi ilmiömäisesti... Siis jos sattui olemaan vaikka lasissa olkkarin pöydällä fantaa (yhdessä vaiheessa ainoa mikä meni alas) niin kyllä tuli paha olo... Mutta nyt onneksi ovat nuo jo muistoja...

Nyt taasen on tullut väsymys takaisin, tai ei mulla mielestäni ollut mitään keskiraskauden energiakautta, tuntui että koko ajan oli väsynyt, ja halusi vaan nukkua... Mutta eipä sekään helppoa ollut kun töitä piti vääntää ja kun on/oli töissä päiväkodissa, niin ei siellä päässyt rauhoittumaan... Ja nyt viimeisten muutaman päivän ajan on ollut rinnat ihan sika kipeät, teki tässä toissa iltana mieli vetäistä miestä kuonoon kun lemmittiin ja koski niihin! No, kaippa se maito siellä vaan on nousemassa, ja hyvä niin.

Äitiyspakkauksestakin oli jollain puhetta täällä (raskausdementia vaivaa) Munkin oli vietävä paperit palkkatoimiston kautta, tai itse asiassa pomo ne sinne vei (annoin ne jo lokakuun lopussa hänelle) ja kun ei ruvennut marraskuun aikana kuulumaan kysäisin pomolta josko ne hänen pöydällään vielä on, ja lupasi viedä ne, ja viikko ennen joulua tulikin päätös äippäpakkauksesta, joka sitten saapui juuri ennen joulua... Ja joulun jälkeen tuli kirje äitiys-/vanhempainvapaasta/rahasta.. Eilen oli siis eka äippälomapäivä... Ja reilu kuukausi laskettuunaikaan....

Omaa napaa... Kaveri masussa pitää kyllä sellaista meteliä, että saa nähdä koska rauhoittuu yöunille... Maanantaina oltiin neuvolassa ja kaveri ei oikein tykännyt kun terkka kokeili ollaanko siellä oikein päin vai väärinpäin, ja onneksi oli raivotarjonnassa, niinkuin on ollut koko ajan... Maanantaina mennäänkin sitten jo tutustumaan synnärille, ja jännittää niin p*rusti...

Napero ja masukki 35

Vierailija
27/33 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norppa: Kommentoinkin jo tonne kesäkuun pinoon unettomuus-asiaa lyhyesti. Itse oon siis saikulla ton vaivan takia. Kyselit, että voiko yövuoroja jättää pois ja mulle lääkärit (siis useampi) sanoivat että voivat kirjoittaa määräyksen pelkistä päivävuoroista. Nooh, tää ei mulle auttanut, kun en edes tee vuorotyötä, mutta tätäkin asiaa sivuttiin.

Mulle lääkärit (loppupeleistä erikoislääkäri) olivat aika ehdottomia ton nukkumisen kanssa. Eivät paljoa enää kyselleet, että haluanko saikulle, koska muuta ei hoitoa tohon ei tällä hetkellä ole. Riippuu toki minkälaisesta unettommudesta on kysymys. Mulla on totaalisesti unettommia öitä sekä parin tunnin unilla meneviä. Ja näitä on 3-4 viikossa. En tosin äityislomalle asti saikulla ole, pari viikkoa vain, mutta saattaa kuulemma tasaantua kun saapi rauhassa nukkua vaikka päivällä. Ja jos ei tasaannu, niin sitten mietitään uudestaan.

Jaksamista sulle Norppa, ja kaikille muillekin :)

Anna 16+6

Vierailija
28/33 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs kaikki luuraaaa?!Loppiaisen vietossa? ;)

Vierailija
29/33 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaakerretaan niin kuin ankka... häntäluu äityi taas kipuilemaan oikein kunnolla. Saas nähdä miten huomenna onnistuu keilaaminen. Lupasin viedä 13v serkkupojan tuonne ukkokullan hohtokeilahallille keilaamaan. Täytyy koittaa keilata rauhallisesti kun on alkanut olemaan noita harjoitussuppareita nyt viikon aikana.

Ja meidän pikku Paco keksi uuden kivan huvituksen... on nimittäin TOSI kiva potkia äitiä suoraan virtsarakkoon. Saa tällä menolla ottaa kohta tenat käyttöön =D

Ja unirytmin kääntäminen olis mulla edessä... mitenköhän se mahtaa onnistua. No, josko luottais siihen että se kääntyy itsestään kun ensi viikolla alkaa aikaiset aamuheräämiset taas.

[color=red]pikku-milli & paco 24+1[/color] hui kuinka nuo viikot menee nopeasti...

Vierailija
30/33 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaahan nyt tänne palstailemaan!

Misäs Ull-maij?Tuu munkaa vaihtamaan oirelistaa ;)

Mitäs NapNapille kuuluu?Entäs meiän Quuuu?Ja kaikki muutki enskat!!!

Vierailija
31/33 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taustapalstailija ja aina välillä innostun lukemaan tarkemmin varsinkin tuolla vauvahaaveet puolella ensikoiden pinoa. Meillä on ollut yritystä nyt toukokuusta alkaen ja olemme menossa nyt alkuvuodesta tutkimuksiin. Olisin halunnut kysyä Quiero 3:lta, että mitä teillä tutkimuksissa löytyi ja eikös teille tehty inseminaatio? Oliko vika miehen simpoissa vai missä? Olisin erittäin kiitollinen vastuksesta. Helpottaisi tätä pohdintaa ja mietintää....

Vierailija
32/33 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo aiemminkin vastata kysymykseesi, mutta se taisi hävitä tänne viestitulvaan. Palstalla on innokkaita kirjoittelijoita :)

Me mentiin tutkimuksiin noin 10kk yrityksen jälkeen, kun tuntui, että ainakaan mulla ei kaikki ollut kunnossa. Menin aluksi YTHS:lle (Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö tms.), josta saimme lähetteen myös miehen simppatestiä varten. Kun miehen simppatulokset tuli, YTHS:n lääkäri suositteli meitä kääntymään alan asiantuntijoiden puoleen.

Eli meillä oli kahdenlaista ongelmaa, molemmilla siis jotain. Minä en ovuloinut ollenkaan ja kierrot venyi lisäksi tuskallisen pitkiksi. Sain Clomit avuksi, ja heti ensimmäisessä clomikierrossa ovuloin kp15 (seurattiin Väestöliitossa ultralla) ja samaan kiertoon tehtiin inseminaatio, kun siittiöiden pesun jälkeenkin miehen simpoista vain 1% liikkui suoraan ja nopeasti eteenpäin (A) ja muistaakseni 48% kierrellen ja kaarrellen (B). Loput oli liikkumattomia ja ne siis jotenkin poistettiin tietä tukkimasta pesun avulla. A+B pitäisi kuulemma olla jo ENNEN siittiöiden pesua yli 50%, jotta simpat olisi hyvänlaatuisia, joten meillä oli aika huonot lähtökohdat inssiin lääkärin mukaan. Mutta niin vain meidän suureksi onneksi ja yllätykseksi tärppäsi!

Täällä palstailee muutenkin toinenkin yhtä onnekas, nimittäin miliko :) Meillä oli melkein samanlaiset tulokset simppatesteissä ja molemmilla onnistuikin yllättäen ensimmäisellä kerralla ja nyt odotetaan molemmat elokuun nyyttejä :)

Joten jos teillä on vastaava tilanne, niin en voi muuta toivottaa kuin hurjan paljon onnea matkaan! Toivoa on! Mielestäni tieto ei lisännyt tuskaa, vaan päinvastoin, pelkkä tieto hoitojen aloittamisesta tavallaan helpotti. Tsemppiä annielli!

-Q-

Vierailija
33/33 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulle todella pikaisesta vastuksesta. Teidän tarina loi toivoa meillekin! Mukavia odotuspäiviä!