Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helpotusta pahoinvointiin?

27.12.2007 |

Hei! Odotan viidettä lastani, ja uutta minulle tässä raskaudessa on pahoinvointi.

Aiempien raskauksien aikana ei ole ollut minkäänlaista huonoa oloa (neljä tyttöä), mutta nyt pahoinvointi on aivan kamalaa.

Huono olo alkaa heti aamulla kun olen jotain syönyt. Ja jokaisen pienenkin ruokailun jälkeen tulee oksettava olo.

Vain nukkuessa pahoinvointia en tunne.

Pahoinvointi alkoi viikolla 6, nyt rv 10+

Olisiko kellään neuvoja jotka voisivat tuoda helpotusta tähän kauheaan oloon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pieniä annoksia kerrallaan, niin oksettaa huomattavasti vähemmän eikä ruoka tule ylös. Älä juo liikaa nestettä ruokailun yhteydessä. Syö helposti sulavaa ruokaa. Nämä ainakin auttoivat mulla.

Vierailija
2/7 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli rutiiniksi pitää ruokaa (esim. tomaatteja, mandariineja) yöpöydällä, ja jos satuin yöllä heräämään, söin ne. Näin ei aamusella ollut vatsa ihan tyhjä, eikä oksettanut sen takia. Ruokailun jälkeen kannattaa mennä myös lepäämään esim. sohvalle tai sänkyyn kyljelleen, jos vain suinkin mahdollista. Ainakin mua oksetti silloin paljon vähemmän. Jouduin olemaan pahoinvoinnin takia pois töistä.

Mulla alkoi pahoinvointi viikon 6 lopulla ja kesti aina viikolle 21-22 ja oli aika rajua, oksensin vähintään kerran päivässä. Aika pian sitä oppi syömään koko ajan jotain pientä ja lepäilemään, niin olo helpotti jonkin verran.

Marinelle 25+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella kokemusta pahoinvoinnista, on ollut hyperemesiskin eli sairaalahoitoa vaativa pahoinvointi. Nyt odotan kolmatta ja taas oksetti. Aloin heti syödä multitabs raskaus sarjan inkivääritabletteja. Näitä saa ilman reseptiä apteekista. En ole oksentanut kertaakaan! yritin jättää pois tabletit jokin aika sitten, mutta pahoinvointi tuli. Kysy näistä vielä neuvolasta jos arveluttaa, mutta minulle näitä suositeltiin neuvolankin toimesta ja ovat täysin vaarattomia. Myydäänhän niitä nimenomaan raskaus sarjan tuotteinakin! Kokeile!

Vierailija
4/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan lohdullista kuulla että en ole ainut kenellä pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu eikä loppua näy..

Mulla nyt rv 17+1.

Mulla alkoi kans pahat olot rv 6. Rv 11-12 aattelin ja luulin jo että helpottaa mutta parin hyvän päivän jälkeen iskikin kahta kauheempana takas. Siihen asti oli siis vaan yökkimistä ja etovaa oloa. Rv 14 astui kuvaan sitten vasta myös oksentelut! Mulla pahoinvointi vaan iltapäivisin ja iltaisin, aamuisin ei yhtään mitään!

Vaikka olen syömättä, vaikka syön miten säännöllisesti vähän/paljon kerrallaan, aina se iskee. Ei ole mikään auttanut.

Huomaan että paras asento on selällään tai kyljellään makaaminen ja mikä lie psykologinen juttu että myös kun imeskelen kovaa karkkia, kaikki ajatukset kohdistuu siihen ja sitten hetkeks unohtuu se pahin olo.

Ihan joka päivä en oksenna mutta joka päivä yökin kylläkin.

Toivottavasti pahat olot helpottaa meillä kaikilla!!

a_j

Vierailija
5/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis myöskin sairaslomalla nyt. Olen ollut sairaslomalla 18.12 lähtien ja vielä ainakin 1-2 viikkoa.

Vierailija
6/7 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minulla. Lämmin ruoka saa heti etomaan, joten yritän syödä mahdollisimman paljon hedelmiä ja vihanneksia. Ajatuskaan rasvaisesta ruoasta saa myös oksettamaan, joten ei puhettakaan että mies saisi tilata kotiin pizzaa tms.

Vierailija
7/7 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin raskauspahoinvointi kestää koko raskauden. Lepo on ainoa, mikä auttaa omalla kohdalla.