Tyttöystävä ei suostu tekemään aborttia
Ollaan seurusteltu vasta 5kk eikä parisuhde ole kovinkaan vakaalla pohjalla enkä halua isäksi. Tyttöystävä sanoi syövänsä pillereitä mutta tuli silti niistä huolimatta raskaaksi eikä halua aborttia tehdä vaikka se olisi paras ratkaisu.
Olen vasta 21-vuotias ja juuri päässyt työelämään eikä lapsi todellakaan sovi elämäntilanteeseeni. Tein jo tyttöystävälle selväksi että jos aikoo pitää lapsen niin saa tehdä sen yksin, minä en lasta halua enkä rupea mitään elareita makselemaan. Miten on, pääsenkö tästä tilanteesta jos vain lähden vai voiko tyttöystäväni pakottaa minut isäksi?
Kommentit (244)
Onko oikeasti niin että jos en halua miehen rahoja niin kela tunkee rahaa ovista ja ikkunoista, jos en sieltä mitään elatusapua edes hae?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:38"] Minä en ole ikinä tajunnut naisia, jotka raskautuvat (vahingossa tai tahallaan) ja vaativat rahaa mieheltä, joka ei muksua missään nimessä halua. Jos minulla olisi tilanne, jossa mies ei missään nimessä haluaisi olla lapsen tai minun elämässä niin en kehtaisi häntä pakottaa siihen edes rahallisesti. Minä olisin raskaana, minä päättäisin pitää lapsen ja silloin olisi täysin minun vastuullani lapsi elättää ja maksaa. En kehtaisi rangaistuksena vaatia mieheltä yhtään mitään vaan hoitaisin lapseni aivan itse. Minusta on melkein naurettavaa, jos nainen yksinoikeutetusti päättää mukulan pitää niin mies joutuu maksajaksi elättämään tätä yh:n lasta. [/quote] Yhteiskunnan maksettavaksi vaan se kakara, eikö niin?. Tuollaisilta miehiltä pitäisi laittaa piuhat poikki saman tien. [/quote] Ei vaan äidin, joka sen lapsen loppukädessä sitten halusi. Nyt en lähtisi tähänkin keskisteluun sotkemaan sitä, että sinusta kaikki yh:t ovat surkeita sossuloisijoita. [/quote] Ei, vaan niiden, jotka sen lapsen tekivätkin. Eihän se yh ole sossuloinen, vaan se luuseri"mies", joka ei maksa elareitaan, vaan maksattaa ne veronmaksajilla. [/quote] Niin juuri. Miehillä on jokin periaate ettei makseta sille ämmällle rahaa vaan maksakoot sosku ja sitten naista haukutaan sossupummiksi vaikka sitä on vain mies. Mikä älytön määrä vuosittain Suomessa maksetaan elatusmaksuja Kelalta kun lapsen pyynnöstä isä maksattaa lapsensa elatuksen verovaroin.
[/quote]
Ja koska minä maksan, minä voin myös vaatia piuhoja poikki tällaisilta loisilta.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:58"]
Onko oikeasti niin että jos en halua miehen rahoja niin kela tunkee rahaa ovista ja ikkunoista, jos en sieltä mitään elatusapua edes hae?
[/quote]
Kyllä näin on. Yleensä en suosittele aborttia kenellekään, mutta sinun kohdallasi se olisi ollut paras vaihtoehto. Tyhmä äiti ja vielä tyhmempi isä.
Nyt en puhunut suurimmasta osasta väestöä vaan itsestäni ja omasta mielipiteestäni. Minusta melkein pitäisi olla niin että jos yksin sen lapsen haluaa niin sitten pitää olla myös taloudellinen puoli se yksin kasvattaa.
Jos poika ei halua isäksi, hän pöräyttää kondomiin, ei sisään. Jos tämä poika ei käytä kondomia, olisi tyttiksen hyvä kysyä juuri ennen H-hetkeä "aatteles, jos me saadaankin vauva?"
Jos poika ei käytä ehkäisyä, on aina riski, että pojasta tulee isä.
Jos minun poikani kylväisi siementään, vaikkei haluaisi isäksi, niin yrittäsin ainakin kohdella hänen lastaan samoin kuin muitakin lastenlapsiani (tähän tosin vaikuttaisi myös, millainen tyttis olisi).
Jos miehelleni ilmaantuisi au-lapsi, en tykkäisi, jos mies yrittäis häntä perinnöttömäksi, mutta huolehtisin, ettei lapsi pääse minua perimään.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:58"]
[/quote]
Kyllä näin on. Yleensä en suosittele aborttia kenellekään, mutta sinun kohdallasi se olisi ollut paras vaihtoehto. Tyhmä äiti ja vielä tyhmempi isä.
[/quote]
Minulla ei ole lasta ja ihan naimisissa olen, joten älä suotta minun hypoteettisista pohdinnoistani noin tulistu. :) Itse en ikinä pitäisi lasta miehelle, joka ei sitä halua.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"]
Nyt en puhunut suurimmasta osasta väestöä vaan itsestäni ja omasta mielipiteestäni. Minusta melkein pitäisi olla niin että jos yksin sen lapsen haluaa niin sitten pitää olla myös taloudellinen puoli se yksin kasvattaa.
[/quote]
Jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa, niin hän sen lapsen haluaa. Sitä kun kutsutaan katsos suvunjatkamisvietiksi.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:58"] Onko oikeasti niin että jos en halua miehen rahoja niin kela tunkee rahaa ovista ja ikkunoista, jos en sieltä mitään elatusapua edes hae? [/quote] Kyllä näin on. Yleensä en suosittele aborttia kenellekään, mutta sinun kohdallasi se olisi ollut paras vaihtoehto. Tyhmä äiti ja vielä tyhmempi isä. [/quote] Minulla ei ole lasta ja ihan naimisissa olen, joten älä suotta minun hypoteettisista pohdinnoistani noin tulistu. :) Itse en ikinä pitäisi lasta miehelle, joka ei sitä halua.
[/quote]
Niin tietysti... lapsettomathan tietävät asiat aina parhaiten. Pikkaisen hymyilyttää sinunkaltaisten kommentit.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"]
[/quote]
Jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa, niin hän sen lapsen haluaa. Sitä kun kutsutaan katsos suvunjatkamisvietiksi.
[/quote]
Haha mitä paskaa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:31"]Mitä ihmettä tämä velvollisuus ja vastuu-huutelu on? Että lapsi pitäisi kasvattaa ja vastaanottaa maailmaan velvollisuudesta? "Joo, emmä sua halunnu mut kuhan kannoin vastuuni", tosi kiva. Lapsen pitäisi syntyä haluttuna, ei minään riippakivenä.
[/quote]
Et voi olla noin epäkypsä. Biologian kannalta seksin tarkoitus on suvunjatkaminen. Jos harrastat seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, otat sen vastuun, että siitä voi seurata lapsi. Seksi kuuluu aikuisille ihmisille, aikuinen ihminen kantaa vastuun teoistaan ja, kyllä, kasvattaa lapsen vaikka velvollisuuden tunteesta. Jos ei kykene tähän vastuuseen, ei ole kypsä seksiinkään. Mitä seksi mielestäsi on? Pelkkää itsekästä nautinnon hakemista?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"]
[/quote]
[/quote]
Haha mitä paskaa.
[/quote]
Mutta totta.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:58"] Onko oikeasti niin että jos en halua miehen rahoja niin kela tunkee rahaa ovista ja ikkunoista, jos en sieltä mitään elatusapua edes hae? [/quote] Kyllä näin on. Yleensä en suosittele aborttia kenellekään, mutta sinun kohdallasi se olisi ollut paras vaihtoehto. Tyhmä äiti ja vielä tyhmempi isä. [/quote] Minulla ei ole lasta ja ihan naimisissa olen, joten älä suotta minun hypoteettisista pohdinnoistani noin tulistu. :) Itse en ikinä pitäisi lasta miehelle, joka ei sitä halua.
[/quote]
Niin tietysti... lapsettomathan tietävät asiat aina parhaiten. Pikkaisen hymyilyttää sinunkaltaisten kommentit.
[/quote]
Jos tämä sinua huvittaa niin miski et voinut vastata riehaantumatta? Ensin olen paska äiti, sitten olen vielä paskempi lapseton. Eli elarit tulevat vaikka niitä ei äiti edes haluaisi?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"] Nyt en puhunut suurimmasta osasta väestöä vaan itsestäni ja omasta mielipiteestäni. Minusta melkein pitäisi olla niin että jos yksin sen lapsen haluaa niin sitten pitää olla myös taloudellinen puoli se yksin kasvattaa. [/quote] Jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa, niin hän sen lapsen haluaa. Sitä kun kutsutaan katsos suvunjatkamisvietiksi. [/quote] Haha mitä paskaa.
[/quote]
Eikö ole peruskoulu vielä käyty?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"]
[/quote]
[/quote]
Haha mitä paskaa.
[/quote]
Mutta totta.
[/quote]
Ai jokainen seksikerta on vain koska mies alitajuntaisesti haluaa lasta eikä siksi että hän haluaa hetkellistä mielihyvää :D
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:01"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:58"] Onko oikeasti niin että jos en halua miehen rahoja niin kela tunkee rahaa ovista ja ikkunoista, jos en sieltä mitään elatusapua edes hae? [/quote] Kyllä näin on. Yleensä en suosittele aborttia kenellekään, mutta sinun kohdallasi se olisi ollut paras vaihtoehto. Tyhmä äiti ja vielä tyhmempi isä. [/quote] Minulla ei ole lasta ja ihan naimisissa olen, joten älä suotta minun hypoteettisista pohdinnoistani noin tulistu. :) Itse en ikinä pitäisi lasta miehelle, joka ei sitä halua. [/quote] Niin tietysti... lapsettomathan tietävät asiat aina parhaiten. Pikkaisen hymyilyttää sinunkaltaisten kommentit. [/quote] Jos tämä sinua huvittaa niin miski et voinut vastata riehaantumatta? Ensin olen paska äiti, sitten olen vielä paskempi lapseton. Eli elarit tulevat vaikka niitä ei äiti edes haluaisi?
[/quote]
En ole mitään riehaantunut, vaan kertonut faktoja. Jo sinulle on selitty tämä elari-kuvio. Jos et ymmärrä, niin älä lisäänny, kiitos. Tyhmiä on jo tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:59"] Nyt en puhunut suurimmasta osasta väestöä vaan itsestäni ja omasta mielipiteestäni. Minusta melkein pitäisi olla niin että jos yksin sen lapsen haluaa niin sitten pitää olla myös taloudellinen puoli se yksin kasvattaa. [/quote] Jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa, niin hän sen lapsen haluaa. Sitä kun kutsutaan katsos suvunjatkamisvietiksi. [/quote] Haha mitä paskaa. [/quote] Mutta totta. [/quote] Ai jokainen seksikerta on vain koska mies alitajuntaisesti haluaa lasta eikä siksi että hän haluaa hetkellistä mielihyvää :D
[/quote]
Seksi on suvunjatkamista varten, ei sillä biologian kannalta ole mitään muuta funktiota. Se tuntuu hyvälle siksi, että ihmiset tekisivät lapsia. Mutta käypä se peruskoulu ensin loppuun, ennen kuin tulet aikuisten palstalle. Nolaat vain itsesi, kultapieni.
"Tyttöystävä lupasi huolehtia ehkäisystä." Se on molempien vastuulla. Parempi kuin pidät ne housut jatkossa jalassa...
> On se kyllä aika pelottavaa, miten parin huolimattoman sekunnin seurauksena
> voi saada kauhean pallon nilkkaansa lähes kahdeksi vuosikymmeneksi.
> Tän asian suhteen oon kyllä onnellinen siitä, että oon nainen.
Mukavaa että nuori nainen ajattelee noin. Kun Sinulla on joskus omia poikia, tai muita poikalapsia edes lähipiirissäkään, niin pidä huoli, että väännät tämän asian aivan rautalangasta niille, ennen kun ne pojat täyttävät 16 vuotta. Sen jälkeen ei pirukaan tiedä, mitä nuo tenavat puuhailevat keskenään.
Oma vaimoni on valistanut lähipiirin poikalapset tästä asiasta aivan takitilleen. Voi perhana... pitäisi melkein mennä ja ostaa ne kondomit niille pojille jo ihan valmiiksi saakka. Älkääkä naurako... tämä on vakava paikka. Tämä aloitusviestihän kertoo aivan suunnattomasta onnettomuudesta, mikä on tapahtunut noille kaikille nuorille, jotka tuohon tilanteeseen nyt osallistuvat.
Eikö näitä asioita vieläkään opeteta koulussa aivan juurta jaksain, mitä mikin asia oikein tarkoittaa ?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:49"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:38"] Minä en ole ikinä tajunnut naisia, jotka raskautuvat (vahingossa tai tahallaan) ja vaativat rahaa mieheltä, joka ei muksua missään nimessä halua. Jos minulla olisi tilanne, jossa mies ei missään nimessä haluaisi olla lapsen tai minun elämässä niin en kehtaisi häntä pakottaa siihen edes rahallisesti. Minä olisin raskaana, minä päättäisin pitää lapsen ja silloin olisi täysin minun vastuullani lapsi elättää ja maksaa. En kehtaisi rangaistuksena vaatia mieheltä yhtään mitään vaan hoitaisin lapseni aivan itse. Minusta on melkein naurettavaa, jos nainen yksinoikeutetusti päättää mukulan pitää niin mies joutuu maksajaksi elättämään tätä yh:n lasta. [/quote] Yhteiskunnan maksettavaksi vaan se kakara, eikö niin?. Tuollaisilta miehiltä pitäisi laittaa piuhat poikki saman tien. [/quote] Ei vaan äidin, joka sen lapsen loppukädessä sitten halusi. Nyt en lähtisi tähänkin keskisteluun sotkemaan sitä, että sinusta kaikki yh:t ovat surkeita sossuloisijoita. [/quote] Ei, vaan niiden, jotka sen lapsen tekivätkin. Eihän se yh ole sossuloinen, vaan se luuseri"mies", joka ei maksa elareitaan, vaan maksattaa ne veronmaksajilla. [/quote] Nythän ei kyse ollut paskasta miehestä, joka ei elareita halua maksaa, vaan siitä että minä en ottaisi rahaa edes elarien muodossa, jos mies ei kerran lasta missään nimessä halunnut. En koe että miehen tarvitsisi minulle mitään maksaa siksi että minä päätin pitää lapsen, jota hän ei alunperinkään halunnut. Ja mitä tarkoitat että yhteiskunta maksaa sitten elarit? [/quote] Yhteiskunta maksaa elarit, jos luuseri ei itse siihen kykene. Eli siis esim. minä. [/quote] Ai jos olen yh niin kela tulee minun oveni taakse kyselemään tilinumeroa, johon oikein saa laittaa rahaa tulemaan?
[/quote]
Miten typerä ihminen voi olla? Kai tajuat, että 99,9 % yh:sta hakee Kelasta ne elarit, jos luuseri ei maksa?