Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista huonoa hygieniaa olet ollut omin silmin todistamassa?

Vierailija
29.07.2014 |

Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti. 

Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.

Kommentit (417)

Vierailija
381/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin päivystyksessä ja kuulin sermin läpi, miten mieshoitaja puhui melkoisen kovalla äänellä vanhukselle jolle piti laittaa katetri " teillä on aika pahasti tulehtunut tämä alapää. pesettekö ikinä?" olin oksentaa pelkästä ajatuksesta, miltä mummeli alakerta mahtoi näyttää ja haista!

Vierailija
382/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:33"]

Tämä ei nyt varsinaisesti ole epähygieenisintä mitä olen nähnyt, mutta sitäkin raivostuttavampaa:
Se vessanpytyn rengas! Mikä siinä sen renkaan alaslaskemisessa on niin kamalan vaikeaa kun sen saa ylöskin?
Meidän 15 henkilön työyhteisössä (isomman viraston "alaosasto") on kaksi miestä ja toinen näistä ei laske ikinä sitä vessanpytyn rengasta takaisin alas kusella käyntinsä jälkeen. Kaiken lisäksi tämä kaveri käy tosi usein vessassa, joten me naiset saamme olla herran pöntön renkaan laskijoina, lähes aina kun veskiin menee on rengas ylhäällä! (Meillä siis yhteinen henkilökunnan vessa miehille ja naisille).

[/quote]

jos se on niin kamalan helppoa, niin mikset itse vaan laske sitä rengasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran miehen jonka mielestä suihkussa ei tarvinnut käydä kuin kerran viikossa, ja hampaita ei tarvinnut pestä kuin kerran 10 päivässä. YÖK.

Ällöttää myös, kun tunnen parikin ihmistä, joiden kotona yövieraiden käyttämät lakanat eivät mene pesukoneeseen, vaan ne viikataan takaisin kaappiin odottamaan seuraavaa yövierasta...

Vierailija
384/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan pese käsiäni paskomisen jälkeen ja lääpin kaikki vihannekset kaupoissa läpi

Vierailija
385/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:44"]

Saman kylän uimahallissa hieronta-altaassa eräs äijä pesi korvansa antaumuksella, ilmeisesti olivat kovin töhnäiset kun niitä piti hinkata niin kovasti.

[/quote]

Tässä syy, miksi en ikinä käy uimahallissa tai kylpylässä x__X. Pahimmillaan olen nähnyt kun nenä tyhjennetään, eli niistetään uima-altaaseen...

Vierailija
386/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:23"]Mun yks kaveri lapsineen syö eväitä ulkona esim. leikkipuistossa. Ikinä eivät käy pesee käsiä, ei ole käsidesiä, ei mitään kosteussavetteja, vaan niillä likaisilla käsillä syödään sormin ruokaa.
[/quote]

Mun ystävä tekee samaa. Ollaan kuitenkin niin läheisiä että ihan pokkana törkkään käsidesiä hänen lastensa käsiin samall kuin omieni ja sitten tarjoon tälle ystävillekin. Mulle tulee parempi mieli tästä, muuten tehkööt mitä haluavat.

Vierailija
387/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm:n myyjällä pilkisti joskus t-paidan hihasta kainalokarvat...

Vierailija
388/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi "tiskaa" astiat liottamalla ja huuhtelemalla, ilman mitään pesuaineita. Lisäksi "pesee" vessanpytyn lattianpesuvedellä.

Vierailija
389/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäasunnossa kädet pestään (yhä, jo lapsena kauhistelin!) samassa pesuvadissa lilluvassa likavedessä. Vesi vaihdetaan ehkä kerran-kaksi päivässä. Voi yrjö!

Teini-iässä kävin pesemässä käsiä pumpattavan kaivon letkulla, tuli edes vähän puhtaampaa.
Myöhemmin opin pitämään savetteja mukana.

Vaan ei se auta kun muut lilluttavat puutarhasta, ulkohyyssistä tai mistä lie tullessaan kädet siinä pesuvadissa.

Toisena miesten, isänikin, harrastama käsien pesemättömyys.

Kolmantena vaikka keittiöpyyhkeen käyttö sekä käsien, että tiskin kuivaamiseen.

Vierailija
390/417 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:44"]

Työkaverini n. 40-vuotias nainen antaumuksella ottaa silmärähmät sormilla ja syö ne! Ja näin toimii esim. kahvipöydässä.Oksettaa taas ajatellakin, muutaman kerran olen joutunut jättämään ruokailun kesken tämän vuoksi. Hygieniansakin puuteellinen, toisinaan haisee pesemättömälle niin pahasti, että hävettää joutua esim. johonkin tilaisuuteen edustamaan työpaikkaa hänen kanssaan. .yöks!

[/quote]

Melkein oksensin kun luin tämän.

Vierailija
391/417 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:51"]

Ei jumalauta! Luulin että anoppila on ainut paikka, missä tehdään näin! Koko perheen hammasharjat keikkuu aterimenkuivaustelineessä lusikoiden ja haarukoiden seassa ja hammastahnaputkilo on astiakaapissa. Tiskiallas on aina hammastahnaroiskeissa. Miksi ei voi pestä vessassa?

[/quote]

Kai kaikilla on tiedossa, että vessaa vetäessä kakkabakteerit leviää ilmaan ja samalla sinne hammasharjaankin....
[/quote] Kai kaikilla on tiedossa, että vessanpöntön voi vetää myös kansi kiinni? Minulla hammasharja on aina vessan peilikaapissa ja vedän vessan kansi alhaalla. Muutenkin olen tarkka hygieniasta. Vessassa pöntölle on ihan oma rättinsä, jolla pyyhin ainoastaan pönttöä (vessaharjan lisäksi). Kloritella tietysti. Lavuaarille on oma liinansa.

Keittiössä on oma tiskirätti ja ikinä en pöytärätillä pyyhi MITÄÄN lattialta.

Ällötti, kun olin kaverillani kylässä hänen synttäreillään ja hän antoi koiran nuolla naamansa ja käsiään ja heti tämän jälkeen kaveri alkoi leikkaamaan pullapitkoa niillä kuolaisilla käsillään.. minulle ei pullapitko maistunut.

Olin auttamassa samaista kaveriani muutossa ja hän pyyhki keittiörätillä myös vessassa pintoja ja lattioita!! Yök!

Vierailija
392/417 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:28"]

Työkaveri käyttää näillä helteillä päivästä toiseen samaa mekkoa ja valittaa, kun tuli taas työmatkalla niin hiki. En tiedä peseekö hän mekkonsa joka päivä, kun ei kuitenkaan haise hielle. Hänellä ei näytä olevan mitään aluspaitaa sen alla.

Itse en moiseen kykenisi. En käytä kahtena peräkkäisenä päivänä samoja vaatteita töissä ja pesen alusvaatteet sekä t-paidan tai aluspaidan yhden käyttökerran jälkeen. 

[/quote]

Minulla on monta samanlaista vaatetta. Kun hyvän löydän, ostan useamman. Sama tapa miehelläni. Ja saunotaan JOKA ilta!

Vierailija
393/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mieheni halusi pestä pylly kakan jälkeen, mutta ei suostunut opettelemaan käyttämään alapesusuihkua. Hän sen sijaan kääntyi selin lavuaariin, ja humputti kädellä pyllyään. Lavuaarissa oli usein kuivuneita ruskeita roiskeita. Nykyinen mieheni pyyhkii usein otsaansa keittiön käsipyyhkeeseen, toisinaan pyyhkii siihen suunsakin (en tiedä miksi).

Vierailija
394/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:35"]

Mä oon kuullu, että jotkin primitiiviset apinat hierovat perseenreikäänsä vessapaperilla??

Mun mielestä sivistynyt ja hygieeninen ihminen pesee sen sillä pöntön vieressä olevalla käsisuihkulla.

[/quote]

Mites sivistynyt ja hygieeninen tekee, jos sitä käsisuihkua ei ole? t: Ruotsissa asuva

Vierailija
395/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:33"]

Tuttu eläinlääkäripariskunta ei pese kotona eikä kylässä käsiään eikä siivoa kotiaan. Vessat talossa paskatahman peitossa, pöntössä vanhat raidat, katkaisijat ja kahvat tahmean kiillottomat. Näillä myös ihokarvojen tukkima ritilä suihkun viemärissä ja saunan lattiat täynnä pölyn, hiusten ym. siellä kosteudessa muodostamia tummia paakkuja. Talo on avara puolityhjä maisemakoti, vaalea, valoisa, niin mukava nähdä ne paskan mustuttamat valokatkaisijat valkoisella seinällä ja linnunpaskan kuorruttamat maisemaikkunat. Tyylikkään tuolin käsinojat on tummat ja kiiltää paskasta. Saunan lasioveen aivan varmasti mies kusee, saunan suihkuhuoneen nurkissa kellertää.

[/quote]

Nyt alkoi pelottaa että ketkä on kyseessä, tunnen meinaan aivan varmasti kaikki Suomen pariskunnat, joissa molemmat ovat eläinlääkäreitä :D

Jos et tarkemmin kerro, kerro edes missäpäin Suomea he asuvat?

[/quote]

Niin minäkin tunnen, ollaan varmaan tuttuja. :D Arvasit varmaan jo ketkä kyseessä, jos teillä on tai on tulossa vauva, en suosittele ottamaan päivälliskutsuja vastaan. ;)

Vierailija
396/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastajana ollessa tuli kyllä harvase tarkastuskerta nähtyä ällötyksiä, valitettavasti...

Vierailija
397/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:35"]

Mä oon kuullu, että jotkin primitiiviset apinat hierovat perseenreikäänsä vessapaperilla??

Mun mielestä sivistynyt ja hygieeninen ihminen pesee sen sillä pöntön vieressä olevalla käsisuihkulla.

[/quote]

Mites sivistynyt ja hygieeninen tekee, jos sitä käsisuihkua ei ole? t: Ruotsissa asuva

[/quote]

Mä en ymmärrä, kun ei se vessapaperi ja alapesu ole mitenkään toisensa poissulkevat! Tiedän kyllä ihmisiä, jotka ei pihiyden takia osta ollenkaan vessapaperia, mutta me muut voidaan varmasti enimmät kakit pyyhkiä paperilla ja viimeistellä hohtava peräaukko pesuaineella ja alapesusuihkulla. Ja kädet vielä pestään sen jälkeen erikseen kynsiharjalla ja saippualla, eikö?

Mutta eikö ole kumma, että Suomessa on barbaarinen tapa, että kahviloissa sama ihminen lämmittää ja viimeistelee ruuat, anniskelee jäätelöt ja tekee kahvit, ja sitten rahastaa? Samoilla käsillä, pesemättä. Tykkään enemmän  etelä-Euroopan tyylistä, että yksi pelaa ruokien kanssa ja toinen rahastaa ne paskaset kolikot.

Vierailija
398/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpeksen koskettelu sormin. Se on iljettävää.

Vierailija
399/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tähän hätään keksi mitään epähygieenisiä tapauksia tuttavapiiristäni (luojan kiitos, vaikka varmaan minulta on vain jäänyt huomaamatta kaikki ällöttävyydet :D) mutta tuli mieleen se feissarimokien juttu jossa jäätelökioskin kesätyttö pesi jäätelökauhan suihkulähteessä! YÄÄÄK

Vierailija
400/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kun olin lukioaikoina ystävän luona kylässä ja tehtiin pizzaa. Ystävän mielestä koiran piti antaa osallistua pizzan tekoon, kun sitä niin kiinnostaa kaikki asiat ja se on aina saanut osallistua kaikkeen mitä perheessä tapahtuu. No okei, mua vaan ällötti kun se koira sai nuuskia niitä aineksia ja seistä etutassujen varassa pöydällä ja nuolla kinkkusuikaleita tai tonnikalaa siitä pizzan päältä ja se oli muka vaan tosi herttaista ja söpöä..nimittäin sen koiran henki haisi aivan sairaasti, varmaan koska oli vanha... Muuten mukava koira ja nykyään jo kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi