Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista huonoa hygieniaa olet ollut omin silmin todistamassa?

Vierailija
29.07.2014 |

Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti. 

Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.

Kommentit (417)

Vierailija
361/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäreissä kahvinsekoitustikku annetaan yleensä paljain käsin, vaikka likaisia rahoja koskettu äsken.

Vierailija
362/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huuhdotaan tiskirätti aina kuumalla (60) vedellä. Mikrokuitu vaatii aina tarkanpesun. Uuteen vaihdosta ei juuri hyötyä, ellei reikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pessyt hampaita kahteen viikkoon ja en ole käynyt suihkussa kuukaudeen koska ei ole rahaa niin vesi katkaistiin

Vierailija
364/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:35"]

Mä oon kuullu, että jotkin primitiiviset apinat hierovat perseenreikäänsä vessapaperilla??

Mun mielestä sivistynyt ja hygieeninen ihminen pesee sen sillä pöntön vieressä olevalla käsisuihkulla.

JEE!!! Mua ällöttää mieheni tapa jättää isomman hädän jälkeen perseen pesemättä. Samoin vetää vessanpöntön KANSI AUKI...HYI; HYI; hyiiiii.... Sanon tästä joka päivä ja ei vaan tee niin.

[/quote]

Vierailija
365/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:39"]Veikkaan kyllä et mun 4v pesee kätensä paljon paremmin kuin useammat aikuiset. Olen opettanut sormien välit,kämmenselät,peukalot ym.
[/quote]

Vau saatana. Peukalot ym. ja kaikki..

Vierailija
366/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo, ihan tälläset "arkiset" systeemit että annetaan kissojen nousta pöydälle. Hyi vvvvvv.. Kuvottava ajatuksenakin. Haluaisin tavata ja antaa henkisen selkään läimäytyksen kissaihmiselle, joka huolehtii, ettei mirri pökäleen peittelyn jälkeen kipitä suoraan ruoanvalmistustasolle.

Vierailija
367/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kylässä kaverini luona, hän leipoi ja teki sitten kermavaahtoa. Hän jätti kermavaahtokulhon keittiön pöydälle. Kissa hyppäsi siihen ja meni syömään kulhosta. Kaveri vähän hätisti kissaa pois ja antoi kermavaahdon olla, ei heittänyt pois.

Vierailija
368/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kaverin kanssa kuukauden yhdessä kun etsin omaa asuntoa, kaverini ei kertaakaan pessyt tuona aikana hampaitaan. Ei edes omistanut hammasharjaa. Ihmettelen miten saa pidettyä miehen ja miestä ei tunnu tämä haittaavan. YÖK.

Vierailija
369/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:23"]

Kaverini ei ole kotoa muuton jälkeen koskaan omistanut käsisaippuaa, eikä edes huuhdo käsiään juuri koskaan. Pesee kätensä siis vain suihkussa.

Jännä kyllä, että hän ei ole normaalia useammin flunssaa, vatsatautia jne.

[/quote]

Niin se vastustuskyky kasvaa, kun ei ole jatkuvasti desinfioimassa kaikkea.

[/quote]

Mä taidan olla niitä jotka desinfioi kaikkee vähän liikaakin. Käsidesi on aina mukana, käsiä pesen tosi usein, kotia siivoan tujuilla aineilla jne. En ole koskaan ollut vatsataudissa, viime flunssastakin pari vuotta aikaa. Tosta vastustuskyky huuteilijoista tulee mielikuva laiskasta ja epähygieenisestä ihmisestä joka korkeintaan huuhtasee kädet vedellä vessakäynnin jälkeen. 

Vierailija
370/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:43"]

Kakkakikkareita naisen alapään karvoituksessa usealla potilaalla. Yöks. 

Eikä siis mitään laitapuolen kulkijoita vaan huoliteltuja aikuisia naisia siisteissä vaatteissa ja merkkilaukuissa. 

[/quote]

Gynenkin on mukavampi käsitellä puhdasta posliinia kuin haisevaa römpsää.

[/quote]

Asiaa!

[/quote]

Näin on. :) saa työkalutkin perille kun ei tarvi ekana puutarhasaksia. 

Vierailija
371/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:08"]

Mun naispuolinen ystäväni on periaatteessa muissa huoneissa siisti, mutta koska ei ole keittiöihminen ja vihaa kaikkia keittiöpuuhia, niin keittiö on karsea. Sinkkunaisena hän ostaakin yleensä kotiinsa pizzaa, kebabia tai jonkun valmissalaatin, koska ei halua tehdä ruokaa. Kun olin yhden viikonlopun luonaan, ymmärsin miksi.

Hänellä oli varmaan siitä saakka kun useita vuosia sitten muutti kämppäänsä, ollut tapana vaan jättää likaiset astiat tiskialtaaseen ja pestä sieltä aina haarukka tai lusikka jos tarvitsi, tai huuhtaista viinilasit. Tiskejä ei oltu siis koskaan pesty kerralla eikä allasta tyhjätty & kuivattu. Alimmaisissa astioissa oli tietysti vanhaa haisevaa vettä, ja kun nostelin ne pois altaasta siivotakseni ihan ensin altaan, huomasin, että altaassa kasvoi jotain pilkullista, limaista hometta, kuin sammakonkutua tai vastaavaa. Ja osa kahveleista oli ruostunut, vaikka alkujaan olivat ruostumatonta terästä...

No hinkkasin sitten altaan ja kaikki astiat, jotka enää oli pelastettavissa, kun olin ensin käynyt ostamassa kaupasta konetiskiainetta, tiskiharjan, karhunkielen, hanskat ym. tarvikkeita. Osan astioista jouduin heittämään roskiin, tein sen omin luvin... Ystävä sitten ihmetteli, että miten hyvin sä osaat siivota..joo.. Sanoin, että tää kannattaa tehdä päivittäin, tai vähintään pari kertaa viikossa tää operaatio sitten, mutta jatkossa tavallinen Fairy riittää tiskaamiseen.

Kävin läpi keittiön kaapitkin ja siellä oli sellasia säilykkeitä joita ei ole enää vuosiin edes myyty kaupoissa. Parasta ennen 90-luvulla.. vaivihkaa heitin ne pois...

[/quote]

Olet mahtava ystävä!

[/quote]

Mahtava ystävä tällä mahtavalla ystävällä, kun ei suuttunut tuosta keittiönsiivouksesta. Minun kaverini veti kilarit kun kuulemma ei hänen kotinsa ja hänen tyylinsä ole tarpeeksi hyvä minulle.

Vierailija
372/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperien plärääminen nuoleskelluin sormin. Jotkut ovat kehittäneet siitä semmoista taidetta, että näyttää kuin sylki roiskuisi pitkin pöytää.

Vierailija
373/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:26"]Minulta otti verinäytteen tyypi (mies), joka ei käyttänyt hanskoja. Oli kiireinen aamu tk:n labrassa.......
[/quote]

Suljetulla systeemillä ei tarvitse virallisten ohjeiden mukaan suojakäsineitä. Itse kyllä käytän silti varmuuden vuoksi. Kädet desinfioidaan ennen ja jälkeen, ikävä kyllä sekään ei ole kaikille 'ammattilaisille' selvää..

t. sairaanhoitaja

Vierailija
374/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt varsinaisesti ole epähygieenisintä mitä olen nähnyt, mutta sitäkin raivostuttavampaa:
Se vessanpytyn rengas! Mikä siinä sen renkaan alaslaskemisessa on niin kamalan vaikeaa kun sen saa ylöskin?
Meidän 15 henkilön työyhteisössä (isomman viraston "alaosasto") on kaksi miestä ja toinen näistä ei laske ikinä sitä vessanpytyn rengasta takaisin alas kusella käyntinsä jälkeen. Kaiken lisäksi tämä kaveri käy tosi usein vessassa, joten me naiset saamme olla herran pöntön renkaan laskijoina, lähes aina kun veskiin menee on rengas ylhäällä! (Meillä siis yhteinen henkilökunnan vessa miehille ja naisille).

Vierailija
375/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kylässä maalaistalossa. Juotiin kahvit. Kahvittelun jälkeen emäntä huuhteli käyttämämme kupit veden alla pyyhkien sormilla kuppeja ja pisti sittenastia kaappiin. Siis pesi kupit ilman tiskiharjaa ja -ainetta.

Saman kylän uimahallissa hieronta-altaassa eräs äijä pesi korvansa antaumuksella, ilmeisesti olivat kovin töhnäiset kun niitä piti hinkata niin kovasti.

Vierailija
376/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään yhden yön säätöni kämppä. Erilaista rojua levällään pitkin poikin, tyhjiä olutpulloja ja käytettyjä lautasia. Jotain ihme nenäliinamyttyjä. Ei sänkyä, vain patja lattialla... lakanat taisi sentään olla. Vessapaperirullassa tasan yksi arkki jäljellä. Oli aivan kamalaa ja en käsitä miksen juossut ovelta karkuun. Olin ollut pitkään etäältä ihastunut kyseiseen henkilöön vaan kyllä tuon käynnin jälkeen ihastuskin loppui siihen :D

Vierailija
377/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa taannoin junalla kotikaupunkiini, ja läheisestä pikkukaupungista matka jatkui ns junabussilla perille asti. Tämä junabussi oli siis oikeastaan iso tilataksi. Auto tuli täyteen, ja kuskin viereen hyppäsi etupenkille istumaan aika homssuinen mies. Ja ei jumalauta, se mies haisi todella paksusti vanhalle viinalle, röökille, paskalle, kuselle, lialle,.. Itse en normaalisti kovin pienestä hätkähdä, mutta tämä haju oli sanoinkuvaamattoman paksu ja kamala. Yritin hengitellä kaulaliinani läpi mutta paha haju tunki sieraimiin. Mielessä kävi monta kertaa jäädä kyydistä.
Perille päästyä äitini odotti minua asemalla autollansa. Kun hyppäsin kyytiin, hän kauhisteli että mikä haisee... Kamala tunkkainen haju oli tarttunut lyhyellä matkalla minuun.. Yök

Vierailija
378/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheessä lakanoita ei vaihdeta kuin ehkä 4 kertaa vuodessa. Sairasta. Äiti imettää vielä ja se kolme kuukautta vanha tissimaidon löyhkä tekstiileissä on jotain aivan järkkyä. Olemme olleet heillä pari kertaa yötä. Kerran lapsemme sai kihomatotartunnan sieltä. Nykyään vältetään paikkaa kuin ruttoa.

Vierailija
379/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsien pureskelu -hyi helvetti!

Kaupasta kotiin hedelmän kanssa, ei pestä käsiä, syödään se hedelmä pesemättä ja nuollaan sormet.

Torimyyntikojussa myyjät pyyhkäisevät sormiaan likaiseen, kosteaan rättiin jotta saavat avattua muovipussit. Näillä samoilla sormilla tietenkin otetaan rahaa vastaan ja laitetaan pudonneita mansikoita takaisin myyntiastoihin. Mansikanpoimijatkaan tuskin kovin usein pesevät käsiään jos vessa on ulkohuussi pellon laidalla. En syö mansikoita.

Kasvomaalauksia tehdään lapsille eikä niitä siveltimiä pestä koko päivän aikana. Eli kymmenien lasten naamoja lääpitään yhdellä ja samalla siveltimellä joka on muhinut koko päivän märkänä vesikipossa. 

Sitten on yksi juttu jota en tunnistamisen vuoksi voi tässä kertoa mutta en mielellään juo alkoholia avatusta pullosta baareissa.

Vierailija
380/417 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:08"]

Mun naispuolinen ystäväni on periaatteessa muissa huoneissa siisti, mutta koska ei ole keittiöihminen ja vihaa kaikkia keittiöpuuhia, niin keittiö on karsea. Sinkkunaisena hän ostaakin yleensä kotiinsa pizzaa, kebabia tai jonkun valmissalaatin, koska ei halua tehdä ruokaa. Kun olin yhden viikonlopun luonaan, ymmärsin miksi.

Hänellä oli varmaan siitä saakka kun useita vuosia sitten muutti kämppäänsä, ollut tapana vaan jättää likaiset astiat tiskialtaaseen ja pestä sieltä aina haarukka tai lusikka jos tarvitsi, tai huuhtaista viinilasit. Tiskejä ei oltu siis koskaan pesty kerralla eikä allasta tyhjätty & kuivattu. Alimmaisissa astioissa oli tietysti vanhaa haisevaa vettä, ja kun nostelin ne pois altaasta siivotakseni ihan ensin altaan, huomasin, että altaassa kasvoi jotain pilkullista, limaista hometta, kuin sammakonkutua tai vastaavaa. Ja osa kahveleista oli ruostunut, vaikka alkujaan olivat ruostumatonta terästä...

No hinkkasin sitten altaan ja kaikki astiat, jotka enää oli pelastettavissa, kun olin ensin käynyt ostamassa kaupasta konetiskiainetta, tiskiharjan, karhunkielen, hanskat ym. tarvikkeita. Osan astioista jouduin heittämään roskiin, tein sen omin luvin... Ystävä sitten ihmetteli, että miten hyvin sä osaat siivota..joo.. Sanoin, että tää kannattaa tehdä päivittäin, tai vähintään pari kertaa viikossa tää operaatio sitten, mutta jatkossa tavallinen Fairy riittää tiskaamiseen.

Kävin läpi keittiön kaapitkin ja siellä oli sellasia säilykkeitä joita ei ole enää vuosiin edes myyty kaupoissa. Parasta ennen 90-luvulla.. vaivihkaa heitin ne pois...

[/quote]

Sä sentään älysit vähän opastaa ystävääsi ja autoit. Hyvä.
Näitä lukiessa ihmettelen sitä, miten niin monet kertovat heille läheisten ihmisten kotien kaaoksista mutta eivät kuitenkaan ota asiaa ollenkaan puheeksi sen läheisen kanssa, liukenevat vaan kauhuissaan takavasemmalle. Olisi ihan reilua kertoa kaoottisesti elävälle läheiselle omat tuntemukset ja vaikka tarjota apua, voi nimittäin olla niin, että henkilö jonka koti on kaaoksessa kaipaa apua, sekä ihan konkreettista siivousapua sekä myös henkistä apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän