IVF / ICSI viikolla 7
Moikka
Olen jo kerran pinoitunut tohon tammikuu -06 pinoo mutta ajattelin, että olisi kiva tehdä oma pino, kun tossa tammikuu pinossa on niin paljon eri aikaa hoitoon menijöitä.
Kopion tähän vielä oman tarinani:
Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.
1. IVF 10/2004 nega
2. IVF 1/2005 nega
3. IVF 6/2005 nega
eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +
mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2
tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.
Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,
että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.
Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon,niin ja siis Helsingissä.
Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.
Tässä sitä nyt vaan odotellaan 17. päivää ja silloin saan reseptit sekä aloitan sumut. Muuten fiilikset on ihan hyvät, ainoastaan ärsyttää jo se piikitys vaihe, koska mulla maha turpoaa ja on todella kipeä.
Tsemppiä vaan kaikille ja tulkaahan tähän pinoo kertomaan kuulumisia:)
Päivänsäde72
Kommentit (300)
Tää vuoto on tän päivän aikana muuttunu hieman runsaammaks...pyyhittäessä tulee kunnolla pikkuhousunsuojaankin vähän..mut ei mitään hyytymiä tms..ja väri on enemmän oranssinpunainen...eikä kipuja. Mutta nyt tuntuu, että siinä se nyt sit oli ja menkat alkaa...tiputteluvuoto vaan alko liian aikasin..Mistähän sekin johtuu?
Mutta vielä on pienen pieni toivo, että tää vuoto menis ohi tai vähenis...tai johtus vaan kiinnittymisestä tms..Erona ekaan raskauteen, se vuoto kesti vaan 3 päivää eikä ollu näinkään runsasta...:O(
Että kunnon menkkoja odotellessa...teen kuitenkin testin huomenaamuna, katsotaan sit mitä se sanoo...tuskin yhtä viivaa kummempaa..:O(
Päivänsäde toivon todella, et sun vuoto ei muutu kovin punaiseksi..ja et olis hyvä merkki. Tsemppiä!!
Tää pino on ollu aika epäonninen...kuinkahan näin. Toivon, et vielä joillain onnistais!!
Tää päivä on ollu henkisesti tosi raskas..tunteet ollu aika maassa..Mutta eiköhän se tästä. Huomenna on uusi päivä.
todella epätoivoinen, caliendre&" sitpi" (ehkä) pp11
Nimittäin täälläkin on tunteet niin pinnassa että käyn vähän väliä kurkkimassa josko joltakulta olisi tullut uutisia tähän ketjuumme. Minuakin jännittää huominen pissitesti toden teolla.
Päivänsäteelle, samoin kuin Caliendrelle, toivotan että vuoto ei ylly eikä muutu veriseksi. Vaikka epätoivo saattaa hiipiä mieliin, niin muistutan vielä että tuskin ne lääkärit turhaa painottavat sitä että " vaikka jotain vuotoa tuliskin, niin lugesteronia on jatkettava" . Minä olen tämän lauseen kuullut joka ikisen siirron yhteydessä ja varmaan tekin. Mutta jos se omalle kohdalle sattuisi, niin kyllä varmasti uskon puute tulisi. Mutta pidetään vielä toivosta kiinni kynsin ja hampain, jookos.
Meijuli
Tuo antaa hiukan taas toivoa :O)Enkä lugeja oo vielä lopettamassakaan, sit vasta, kun on varma, et ne menkat on oikeet. Sulla näyttää hyvältä, kun vuotokaan ei oo alkanu, mitkä on oireet?? :O) peukutuksia!!
Mäkin päivystän täällä ;O) Mutta aika hiljaselta näyttää tää lista...minne kaikki on kadonnu?
caliendre
A.N.M:lle pahoittelut vuodosta, vichylle megatsempit tuloksen kuulemiseen, meijulille ja Päivänsäteelle peukut pystyssä huomiseen testiin, samoin caliendren kotitestiin! Jos unohdin jonkun tai muistin jotain väärin, niin pahoittelut ja peukutukset kaikille.
Oma vuoto on pysynyt poissa, se jäi siis siihen todella vähäiseen ruskean vivahdukseen yhdellä vessakäynnillä. Hirmuiset menkkakivut oli eilen, mutta tänään on taas ollut ihan normaali olo. Miehen kanssa sovin, että testaan vasta perjantaina. Katotaan, miten hyvin pokka pitää huomenaamulla...
Juups, kiire päivä on ollut ja nyt pitää jatkaa laskiaistiistain viettämistä. Palaan huomenna asiaan!! Hirmuiset tsempit kaikille, kyllä jollekin on pakko tulla plussa!
Nyt jo parempi mieli kun sai asiaa miehen kanssa asiasta puhua ja tulevaisuutta suunnitella. Tiedän että olen ollut aivan liian optimistinen näiden hoitojen suhteen (meillä likka kun sai alkunsa ensimmäisetä siirrosta). Ja se toisen ICSIN keskenmenokin vielä viittasi siihen että kiinnittyminen onnistuu " helposti" . Nyt kun ei mitään " kait" tapahtunut, tuli niin surkea olo. En voi edes kuvitella miltä tuntuu saada negoja negojen perään. Teidän jotka ovat sen rulianssin kokeneet täytyy olla hirmu vahvoja persoonia.
Meijuli: miten ne PASsit hoidetaan diacorissa, meillä ne yksitoista ovat kaikki omissa oljissaan. Sulattavatko ne vain yhden kerralla, vaikka pyytäisi esim. kolmen sulatusta ( en oikein jaksa uskoa että edes 1/10 osa selviää siitä) Miksi tämä tauko, olen kuullut että jotkut klinikat eivät pidä taukoa? mitens maksun laita jos siirto ei onnistu, siis alkiot eivät selviä sulatuksesta? Lääkkeellinen PAS vai luomukiertoon, miten sulla? Kuinka pitkä tauko PASsien välissä? Anteeksi tämä uteliaisuuteni, jotenkin vaan tuntuu että parasta palsamia tälle negalle on mahd. nopeasti alkava uusi yritys.
Caliendre,
ei mulla ole oikein mitään oireita, suuntaan tai toiseen. Mutta en minä sen varaan mitään laske. Olen saanut niitä negoja vaikka ei ole ollut mitään oireita ja sitten olen saanut negoja vaikka on ollut kunnon pms:t ja menkkakivut päällä. Että sellaista. Kauheaa kun mihinkään oireisiin (tai oireettomuuteen) ei voi luottaa... :0)
A.N.M,
kauhea määrä kysymyksiä! :0) No yritetään vastata. Mulla on sellainen muistikuva, että jos ivf/icsi menee mönkään, niin oman kropan ja hormonitoiminnan annetaan toipua sen yhden kierron verran eli hoidon jälkeisten menkkojen jälkeen odotetaan yhdet menkat ja sitten tehdään pas. Muista hoitopaikoista mulla ei olekaan kokemusta, mutta ainakin itselle on tavallaan tehnytkin ihan hyvää se kuukauden hengähdystauko. Mulla pas on aina tehty luonnolliseen kiertoon, mutta tää riippuu varmaan siitä onko oma hormonitoiminta kunnossa vai ei.
Luonnolliseen kiertoon tehty pas on kyllä superhelppo, kun ei tarvi muuta kuin tikuttaa se ovis, minä alan nimittäin olla aika kypsä näihin jatkuviin lääkityksiin. Milloin en ole lugea tunkemassa niin sitten on jotain sumutetta tai pistosta menossa :0) Niin että noi luonnolliset passit on kyllä kivoja siinä mielessä! No lugethan siinä tulee sitten piinikselle tueksi, mutta niitäkin vaan 200 mg 12 tunnin välein. Ja passeja voidaan tehdä sitten vaikka joka kuukausi uusi, jos ei satu tärppäämään. Paitsi jos tulee epäselvä tulos (niin kuin esim. mulla noi kemialliset raskaudet 2 kpl), niin silloin on taas odotettu yksi oikea kierto väliin, että kohdun limakalvo ehtii palautua normaaliksi.
Ja sitten toi kysymys sulatettavien olkien määristä. Aika vaikee vastata. Mutta yritetään. Kysyin josku biologilta, kuinka hyvin alkiot selviävät sulatuksesta. Muistaakseni vastaus oli että melkein kaikki selviävät (90 tai 95% ellen muista aivan hoopoja). En sitten tiedä että jos olisivat alun perin heikkolaatuisia että miten kävis. Meillä on kaikki alkiot aina selvinneet sulatuksesta ja olleet pakkasenkin jälkeen ihan hyvänlaatuisia. Eli en tiedä miksi kannattaisi pyytää kolmen sulatusta, kun ilmeisesti kuitenkin vain yhden haluat siirrettävän vai kuinka?
Uskoisin, että jos alkio ei selviäisi sulatuksesta, niin sitten varmaan otettaisiin sulamaan uusi ja katsotaan miten sen käy + katsottaisiin pitäiskö siirtoaikaa rukata. Mutta kaiken kaikkiaan tosi joustavasti tuo homma Diacorissa on toiminut että minä ainakin lähtisin siitä että yksi kerrallaan sulatus, ettei menis ainakaan hukkaan yhtään alkiota.
Ja tuosta maksupuolesta mulla ei ole kokemusta että miten meneteltäisiin jos mitään siirrettävää ei olisi. Loogiselta tuntuis että maksetaan vaan niistä toimenpiteistä mitä on tehty eli että siirtomaksut jäis pois, mutta ehkä alkioiden käsittelystä saattais joutua jotain pulittamaan? En tosiaan osaa vastata tähän faktapohjalta.
Toivottavasti näistä vastauksista oli jotain apua!
Halaukset,
Meijuli
odottamaton: ivf (pitkä), 1 siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL -> nega
vichy: ivf (pitkä), 1 siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL -> pp13
meijuli: icsi (pitkä), 2 siirretty 16.2., verikoe 2.3. Hki Diacor -> pp12
A.N.M: icsi (pitkä), 1 siirretty 16.2., verikoe 2.3. Hki Diacor -> pp12
Päivänsäde72: ivf (pitkä), 1 siirretty 17.2., verikoe 1.3. NKL -> pp11
caliendre: ivf (lyhyt), 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS -> pp11
osborne: ivf (lyhyt), 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS -> pp11
kutri-sue: ivf (pitkä), 2 siirretty 20.2., veritesti 3.3./kotitesti 6.3. -> pp8
bardolino: ivf (lyhyt), 2 siirretty 20.2. Tre VL, kotitesti 6.3. -> pp8
Ihan aluksi, vichylle tietysti tsempitystä verikokeen tulosten kuulemiseen, toivottavasti puhelu tuo positiivisia uutisia!!
Entä mitkä ovat odottamattoman tämänhetkiset tunnelmat?? Isosti haleja vielä sinne!
meijulin hermot näyttävät olevan rautaiset, ihailen sinua suuresti!! Ja olet ihana, kun jaksat aina muistuttaa, että oireita voi tosiaan olla tai sitten olla olematta. :) Voi kun jaksaisin olla tarkkailematta omiani koko ajan...
ANM:llä on vielä pari pitkää yötä testaukseen, koeta jaksaa ja pitää toivoa yllä. Ja tosiaan, teillähän on IIISOOO alkioarmeija pakkasessa odottamassa. Toivottavasti niistä sitten tärppää, jos tämä kerta menee niin kuin nyt uskot.
Päivänsäteellä tuntuu olevan yhtä kiirettä kuin mulla näiden rakennus-/remontointipuuhien kanssa. Mukavasti pysyy ajatukset ainakin hetkittäin muualla. Tulethan heti kertomaan tuloksia!!
caliendren oireet ovat kyllä niin lupaavia, että voi kun minullakin olisi tuollaisia... olen kyllä ehtinyt kuvitella itselleni jos jonkinlaista, mutta joka toinen hetki olen varma, että olen vain kuvitellut kaiken. Mutta tule säkin kertomaan tänne testin tuloksesta, niin osaan paremmin päättää, minkä ratkaisun itse teen. Tämänkin suhteen mieli muuttuu kymmenen minuutin välein - en testaa huomenna, testaanpas, enpäs, joopas.... :D Luultavasti unohdan kuitenkin!
bardolinolle piti korjata aiempaa kirjoitusta - en oikeasti väitä " tietäväni" , miltä sinusta tuntuu, kun käynnissä on viimeinen omilla soluilla tehtävä hoito. Kuitenkin minulla vielä on mahdollisuus jatkaa yritystä, kun kerran eka ivf vasta on. Jäin miettimään tuota kirjoitustani ja sanavalinta jäi vaivaamaan mieltäni. Toivottavasti en sanonut liian tyhmästi! Pidän kovasti peukkuja, että pikkuisenne siellä etsii väliaikaista kotia!!
kutri-suesta ei ole uhkailujen mukaisesti kuulunut juuri mitään, olisi kiva kuulla, miten menee??
Mutta nyt arvon leidit, minä painun pehkuihin. Luultavasti simahdan taas kuumemittari kainalossa, niin kuin eilen - rupesin mittaamaan mutta niin vaan heräsin kolmelta ja mietin, että olikohan sitä kuumetta vai ei. Ei tainnut olla. Eikä ollut iltapäivälläkään, kun mietin lähteäkö jumppaan vai ei. Lähdin sitten, ja pääsin saunaankin. Ihanaa!
Maaliskuuta mennään ja ihanaa kun päivät on jo niin valoisia. Kohta pääsee pihahommiin! Vielä kun pari kuukautta välttyis töihinmenolta, että sais keskittyä rauhassa seuraaviin sumuihin ym. Eli mieli ei ole maassa enempää kuin muutenkaan. Kumma kyllä, olisin luullut, että hoidon jälkeen nega olis suurempi pettymys. Mutta pettymys oli ihan vakiomääräinen. Ei itketä eikä muutenkaan masennus ole vallannut mieltä. " On tyhmää raastaa hiuksiaan surun vuoksi, aivan kuin kaljupäisyys sitä helpottaisi." Joskus luettu jostakin. Äitinikin ohjeet seuraavaan hoitoon; iloinen mieli ja tarpeeksi ruokaa. Mulla kun tuppaa toi syöminen unohtumaan. Iltapäivisin vasta huomaa syödä, kun päässä huippaa. Nyt työttömänä olen kyllä koittanu syödä vähän aamuisinkin. Ei vaan yleensä maistu. Mutta olen sentään kilon lihonut 2 kuukaudessa!
Vichyllä tänään onkin jännät paikat. Mä en kyllä huolisi sua tähän pudonneiden ryhmään. Voisin pitää itse kaikki sijat tällä listalla. (Olenpa itsekäs!) Ja kaikki muutkin, liittyykää te siihen plussanneiden ryhmään!
Kumma juttu muuten, että Vichy saa tiedon vasta tänään. Mulle soitettiin jo maanantaina klo 12.10. Enkä mäkään ole helsinkiläinen.
Kauheesti plussia kaikiille ja mukavaa kevätpäivää! Mä meen ny juttelemaan mun tuoksupasuunan siemenille, jos ne itäis paremmin.
Eli aamulla tossa herättyäni testasin ja puhdastakin puhtaampi negahan sieltä tuli :O(Ja vuotokin alkoi illalla jo kunnolla ja kivut myös...että menkatkin sit alkoi siis kunnolla melkein ajallaan. Ihmetyttää vaan toi tiputteluvuoto, joka siis alkoi jo lauantaina pp8?!!? Oireet ei siis todellaakaan ollu lupaavat, vaikka siltä näyttikin................
Olo ei enää ole niin pettynyt ja masentunut kuin eilen, surin eilen tänkin päivän puolesta. Oli tosi masentava päivä muutenkin. Toisaalta hyvä niin..olin valmistautunut tähän. Mies on nyt sit tänään maassa entistäkin enemmän. Kuinkahan sen mielen saisi piristettyä? Sillä on vielä talvilomaa tää viikko...ei kauheen rentouttava loma :O/
Nyt sitten odottelen vielä tonne perjantaille ja teen varuulta silloin vielä yhden testin ja soitan sit lääkärille ja ilmoitan tuloksen, lugeja jatkan siihen asti. Sitten katsotaan kuinka jatko sujuu. Mun puolesta sen meidän viimesen julkisen puolen hoidon sais alottaa vaikka heti. Vai pitääkö siinä odotella yksi kierto? Niin kuin A.N.M sanoi, niin se uusi yritys on tähän nyt parasta lääkettä. Sittenpähän tietää onnistuuko sekään...ja sit vasta alkaa ajatella elämää yksilapsisena..ja ehkä odotella sitä luomuihmettä, jonka mahdollisuus toistua on olemattoman pieni.
Onneksi viikonloppuna on mun isäpuolen 50-vuotissynttärit, saan hiukan muuta ajateltavaa..Kyllä se tästä, pakkohan se taas on jaksaa jatkaa..vaikka v...ttaahan se, et miks tää lapsen saaminen on toisille niin vaikeeta!!!
Toivon edelleen kovasti, että nyt loput sen plussan tässä pinossa saisivat! Tulkaahan kertoilemaan testituloksia bdbdbdbdbdbd
ei raskaana oleva caliendre (pp12=kp2)
Soitin kuitenkin äsken jo sinne lääkärille ja kerroin tapahtuneesta. Meillä täällä hämeessä ei tehdäkään uutta IVF:ää puoleen vuoteen julkisella, että se siitäkin sitten. Sanoi, että ota elokuussa yhteyttä uudestaan! Kyllä tuli paha mieli, en mä asiaa näin ajatellut. Luulin pääseväni heti uuteen yritykseen.. Itku pääsi viimein valloilleen.
Ehkä täytyy alkaa miettiä elämää uudestaan. Esikoinen täyttää ensi vuoden tammikuussa kolme ja sit sen pitäisi mennä hoitoon. Mun elämä kotiäitinä taitaa päättyäkin aiemmin kuin halusin..mitähän sit tekis???? No ehkä pitää alkaa miettiä sitä oikeesti. Olen vakituisena eräässä firmassa, mutta sinne en palaa. Irtisanoutua kai pitää..ja sitten ehkä alkaa tosissan miettiä sitä omaa yritystä, mitä olen hiljaa mielessäni suunnitellu..tai jotain....
Eihän tässä näin pitäny käydä!!! :O( Mutta eihän elämässä koskaan käy niin kuin suunnittelaaa, ainakaan mun elämässä..Jos olis käynyt toisin, mulla olis nyt toinenkin poika vajaa 1kk:den ikäinen :O(
murheen murtama, caliendre
Takana on erittäin huonosti nukuttu yö. Näin kaksi kertaa saman unen, että testasin unessa negan. Heräsin sitten aamulla tuskanhikisenä testaamaan sen pissatestin.
Ja nyt olen aivan ällikällä lyöty. Nimittäin se on PLUSSA!!!!! Selkeä, vahva, ihana viiva pamahti melkein heti. Olen itkenyt koko aamun niin että silmät on kuin pandalla. Varmaan kaikki ketkä tänään tapaan luulee että meillä on joku perhekriisi kotona kun rouvan silmät on niin kovin itkettyneet... ;0) Tuntuu että koko viime vuoden hoitojen pettymykset olis purkautunut sisältäni ja nyyhkytin vaan aamulla kylppärin lattialla.
Nyt on olo tosi sekava. Päällimmäisenä on iso kiitollisuus ja nöyrä toive siitä että saisin pitää tämän lapsenalun joka nyt kasvaa sisällä. Voi kun raskaus tästä jatkuisi.... Mutta siihen saa varmistusta vasta kolmen viikon päästä, kun olisi se alku-ultra kun viikkoja on täynnä 7.
Huomenna menen vielä verikokeeseen ja sen on kyllä paras varmistaa tämä sama tulos, mitään muuta en nyt halua kuulla.
Sekava Meijuli
PS. Caliendre, tuntuu kamalalta että minä täällä iloitsen samaan aikaan kun sinä suret. Olen todella pahoillani puolestasi. Toivon että sinua lohduttaisi se, että tämä oli ensimmäinen yrityksenne. Meilläkin tämä plussa tuli vasta seitsemännestä siirrosta. En usko ollenkaan että teitä olisi tarkoitettu yksilapsiseksi perheeksi, AIVAN VARMASTI saatte pojallenne vielä pikkusisaruksen. Se voi tapahtua jo seuraavasta hoidosta! Nyt ei saa luovuttaa. Paljon lämpimiä ajatuksia sinulle.
Nyt huomasin että olit laittanut toisenkin viestin sillä aikaa kun minä kirjoitin omiani. Onpa ikävää että uuteen hoitoon pääsette vasta syksyllä. Sinne on kyllä pitkä aika, etenkin kun tuo kotihoidontuen loppuminen painaa päälle. Kurja että joudut murehtimaan näitä kaikkia asioita yhtäaikaa; hoitoja, töitä ja esikoisen hoitoa. Toivottavasti löydätte asiaan ratkaisun.
Entä olisko teidän mahdollista ajatella yksityistä puolta tässä välillä? Sittenhän pääsisitte jatkamaan hoitoja jo nyt keväällä.
Halauksin Meijuli
Onnea hirmusti Meijuli!!!!!!!!! Toissa yönä näin sellaista unta että sä plussasit, en uskaltanut siitä eilen kirjoittaa. Joitain ennustajanlahjoja mullakin näköjään..heh.. Oikein paljon onnea koko perheelle, varsinkin sille omenansyöjälle josta tulee vihdoin ISOSISKO!!!!! Ja Taas kyyneleet valuvat...nyt onnesta sinun puolestasi!!!!
Ensinnäkin Paljon Paljon onnea plussasta :O) Ihanaa, mäkin niin toivoin sulle viimein ton plussan..sun pitkä odotus nyt viimein palkittiin!!! Nauti nyt taas masunkasvatuksesta, onkohan niitä yksi vai kaksi...jännää!!!
En usko, et lähdetään yksityiselle nyt keväällä...Katellaan nyt sinne syksyyn, koska niitä ihmeitäkin tapahtuu. Mut tuskin enää meille..mut aina toivossa on hyvä elää. Muutenkin se rahanmeno hirvittää. Ja pakkaseen meillä ei alkioita koskaan oo tullu, joten aina pitäis alkaa koko rumba uusiks..
Näin nyt kävi..ja syksyllä jatketaan. Paljon tosiaan on mietittävää, mut eiköhän ne ajatukset pikkuhiljaa selkene.
Ihanaa raskausaikaa sulle!!
caliendre
ja pahoitteluni caliendrelle, sinua pidin varmana plussaajana... :´( Olen niin surullinen puolestanne!!
meijuli on ollut niin rautahermoinen, että sinulle tuo vahva plussa sopi nyt tullakin.
Ja arvatkaas mitä... enhän minä tietenkään voinut olla testaamatta. Näin myös unta, kylläkin, että testasin plussan ja kerroin siitä monille ennen kuin ehdin edes miehelle kertoa. Aamulla heräsin ja yritin päästä nettiin katsomaan muiden tuloksia, mutta kone ei meinannut toimia ja piti miehellekin ärhennellä niin, että olin ihan varma, että nyt on jo menkat alkaneetkin, kun kerran pms:ää niin pukkaa... Mutta mutta... testi on plussa!! vaalean haalea, mutta niin selväksi muotoutuu ajan kanssa, että kerrankin mies on se, joka vakuuttelee minulle, että plussa on!!!
Tietysti testasin liian aikaisin, vuoto voi vielä alkaa (koko ajan tuntuu siltä), mutta eihän se ala, eihän?? Virallinen testipäivä on sitten perjantaina, enkä soita polillekaan sitä ennen. Positiivista tässä on kyllä se, ettei sitä vuotoa todellakaan ole, koskaan ennen näin ei ole käynyt, vaikka pari plussatestiä olenkin saanut tehdä, huonoilla tuloksilla tietty.
Olen niiiiiin onnellinen, että vain nauroin katketakseni. Testiä tehdessä ajattelin, että tuleepa paska päivä, jos on negaa, pitää ruveta ajattelemaan sitä, ettei taaskaan, ettei minusta vieläkään tule äitiä, ei ehkä koskaan. Vaan nytpä on sitten ajatukset toisenlaiset!
Anteeksi pitkä ja sekava viesti mutta.... :)
Paljon onnea!!!!!! Ihanaa että jo toinen plussa tälle aamulle. Älä murehdi tulevasta, tää on se plussa joka nukkua tuhisee sun sylissä 9kk:n päästä!!!!!
Arvaas huvikses kuka on käynyt täällä vaklaamassa tätä pinoa ;)
Surullisena luin munimis" saaliistasi " ja kaikista kommerverkeistä jotka ovat osuneet tässä ivfssä kohdallesi. Meinasin jo kirjoittaa sulle (kun kirjoitit että ivf jää nyt sitten tähän ekaan) että älä ihmeessä vielä tässä vaiheessa anna periksi (mutta sitten en jotenkin uskaltanut) ja toivoin salaa että tämä yksi yksilö nyt toisi sut tuonne toiselle puolelle.
Ihan huipuhienoa ja tervetuloa plussaneisiin pco-plikkoihin pikimmiten. Toivottavasti uskallat tulla sinne pikaisesti-uskallathan? Me tarvitaan lisää väkeä ;)
Niin ja onnea myös muille tässä ketjussa plussanneille ja pahoittelujen sijasta tsemppiä neganneille -toivon todella että pääsette pikaisesti tuonne plussanneisiin.
Piippuli ja PAS+ (17+2)
Myöskin minä olen seurannut Osbornen taivalta (ja samalla tietenkin muidenkin) ja olipa ihanaa lukea plussasta!!! Onnea siis Osselle ja Meijulille! :)
MiaMik rv 9+4
kai se on senkin takia, kun me aina kiilataan sitten pirkanmaalaisten ohite jonossa ja siellä niitä jonoja on muutenkin.
Osse ja Meijuli: Hienoa! Alkoihan niitä plussiakin tulla :))
Laittakaapas tuntemuksia pinoon...onko menkkaoireita vai jotain muita vai ei mitään?
Onpas nuo raskaustestiunet olleet valloillaan viime yönä, koska minäkin näin raskaustestistä unta. Sain muistaakseni hyvin selkeän plussan :) Mussa on ollut sellaista noidan vikaa noitten unien suhteen, mutta en ole koskaan nähnyt etiäisiä itseeni liittyen mitkä olisi paikkansa pitäneet.
Menkkajuilimisia on aina ajoittain ja ne tutut yölliset hikipuuskat vieraana edelleen. Lugeista on rinnat edelleen kipeät. Tuntuu, että kipu aina iltaa kohti lisääntyy.
Nyt on lähdettävä työmaalle.
Bartsu ja salamatkustajat PP9
eli yöllä oli tullu vähän ruskeaa vuotoa ja jatkuuu edelleen koko päivän, vielä ei ole muuttunut veriseksi. Aamulla tein testin ja negaa näytti mutta vielä olen toiveikas, koska verinen vuoto ei ole alkanut.
Huomenna verikokeeseen ja tulen sitten iltapäivällä kertomaan tuloksen, nyt täytyy lähteä tontille:)