Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas Kela teki sen

Vierailija
07.08.2024 |

Lähetä liitteet 7.8 mennessä.

Nyt on 7,8 ja sivulla lukee uusi pyyntö "Lähetä liitteet 13.8 mennessä." Eli mukavasti siirtynyt 7 päivää eteenpäin käsittely taas.

Eikö 7.8 mennessä tarkoita että 7.8 voi vielä låhettää? No ei kai sitten. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan kanssa siis mieluiten etuajassa niin ei tule viikon lisärangaistuksia?

Vierailija
2/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita ne liitteet mukaan ekalla kerralla!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikinnanvarainen juttu. Selkeämpi olisi, jos olisi "Lähetä viimeistään x.x. ". Tuo johonkin päivään mennessä tarkoittaa joskys sitä, että.se pitää olla tehty silloin edellisenä päivänä, joskus sitä, että se vielä onnistuu silloin.

Ja kumpi se on, riippuu ihan kirjoittajasta, vaikka kielioppi sanoisi mitä.

Vierailija
4/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ennen noin. Nyt se tarkoittaa sitä, että Kelan virkailija voi "kurkistaa" siihen 2.8 lähetettyyn hakemukseen vaikkapa 6.8 ilmoittamatta sinulle. Jos liitettä ei ole tullut siihen mennessä, alkaa juoksemaan uusi seitsemän arkipäivän aikaikkuna juoksemaan tuosta kurkistusajankohdasta eli 6.8 (saat siis aikaisintaan 15.8 päätöksen)

Väärinhän tuo on, mutta ei riitä voimat valittaa tuonne.

Helpoimmalla pääsee kun laitat heti samana päivänä hakemuksen liitteeksi, vaikka nimellisesti onkin "mahdollisuus" laittaa se seitsemän arkipäivän sisällä.

Vierailija
5/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks piti liitteiden lähetystä vetkuttaa viimeiseen päivään? Kivasti taas omaa typeryyttä ja saamattomuutta.

Vierailija
6/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks piti liitteiden lähetystä vetkuttaa viimeiseen päivään? Kivasti taas omaa typeryyttä ja saamattomuutta.

kyllä lakia pitäisi silti noudattaa, ja antaa mahdollisuus laittaa vielä vaikka viidentenä käsittelypäivänä liite.

oma pankkini on esim. niin primitiivinen, ettei se anna muodostaa verkkotiliotetta maksutta kuin kerran vuodessa. minun pitää tehdä se omaishoitajana 12 kertaa vuodessa. paperisen saa jostain käsittämättömästä syystä ilmaiseksi. mutta siinä kestää 2-3 arkipäivää saapua.

en voi laittaa edellisen kuun tiliotetta kuin vasta kuun ensimmäisenä päivänä, koska pankki antaa muodostaa edellisen kuun tiliotteen vasta klo 00:00:01 seuraavan kuun ensimmäisenä päivänä.

Vierailija
7/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait lisäaikaa kun liitteiden kokoaminen selvästi käy liikaa voimillesi ja nyt valitat siitä? Se hakemus käsitellään loppuun kun ne liitteet toimitetaan, mitä nopeammin toimitat sitä nopeammin päätös saadaan valmiiksi, ei ole pakko odottaa viimeiseen päivään.

Vierailija
8/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni 39 päivää kun käsittelivät hakemuksen vaikka lähetin 2 liitettä eli 2 tiliotetta jossa ei ollut mitään tuloja koska olen työtön.

Vierailija
9/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulikinnanvarainen juttu. Selkeämpi olisi, jos olisi "Lähetä viimeistään x.x. ". Tuo johonkin päivään mennessä tarkoittaa joskys sitä, että.se pitää olla tehty silloin edellisenä päivänä, joskus sitä, että se vielä onnistuu silloin.

Ja kumpi se on, riippuu ihan kirjoittajasta, vaikka kielioppi sanoisi mitä.

Totta. Itse aina tulkitsen, että sinä päivänä voi vielä tehdä pyydetyn asian.

Vierailija
10/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotat viimeiseen päivään? Toimita tänään niin hakemus päästään käsittelemään loppuun.

Vierailija
11/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt muutaman kerran niin että olen lähettänyt kaikki tarvittavat liitteet samalla kun olen hakemuksen tehnyt, eikä päätöstä ole tehty 7 päivän kuluessa, vaan sen jälkeen tullut lisäselvityspyyntöjä ja pyydetty liitteitä jotka sinne lähetetty.

Viimeksi tuo ei päättänyt lisäselvitysten lähettämiseen tms vaan jatkui lisävaatimuksella joka ei edes liittynyt millään tavalla hakemukseeni saati elämän tilanteeseeni. 

Kun päätös viimeinen tuli, oli sekin virheellisesti ratkaistu. Esim. sähkö oltiin jätetty kokonaan maksamatta vedoten siihen että en ollut lähettänyt sähkölaskua heille.

Tuosta sähkölaskusta ei mainittu lainkaan niissä lisäselvitys ym. pyynnöissä, eikä siinä mitään ihmeellistä ollut siksi että sähköni maksetaan ennakkomaksuna. 

Ei siis tarvitse vetkutella liitteiden kanssa, mutta niinkin saa tehdä. Tosin viisaampaa on lähettää heti kun on mahdollista, koska päätöskin voi silloin tulla aikaisemmin vaikkapa heti seuraavana päivänä. 

Vierailija
12/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHAHHAHAHAH. Sori, ei ollut hauskaa. HAHAHAHAHAH. Pahoittelut, pääsi vaan. 7.8 MENNESSÄ. M E N N E S S Ä.  Ei enää mahdollista kyseisenä päivänä. Ymmärrätkö lukemaasi? Oletko miettinyt aikasin lähettämistä? 

Vierailija
13/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELA on jo keksinyt mitä he aikoo rueta tekemään kun tuet on lakkautettu, ovat jo ruenneet remontinkorjaus -alalle KELATOS nimellä :D

https://www.youtube.com/@expertosmicrosoftsurface476/videos

Vierailija
14/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.8 mennessä tarkoitaa, että ne pitää olla lähetettynä  6.8, että ovat heti aamusta 7.8 siellä. 

Vierailija
15/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kiire, kun tulee älyttömästi uusia asiakkaita ja lisäksi pitää käsitellä kaikille ne onko halvempaa asuntoa haettu - selvitykset. Riippuu kait asiasta, mutta on varmaan siellä asumistukipuolellakin ruuhkaa. Keksivät tekosyitä lykätä päätöksiä viikolla. 

Vierailija
16/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut instanssit saattais päättää että et lähettänyt liitteitä määräaikaan mennessä ja deletoida koko hakemuksen, jolloin sun tulis tehdä kaikki uudestaan. Sinänsä humaanisti tehty antaa itse lisäaikaa.

Mutta kaikki tietää, että kelan päivämääriin ei kannata luottaa, aina pitää olla varautunut että ne keksii jotain. 

Vierailija
17/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa laskea? Se on kuusi päivää pösilö.

Vierailija
18/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut instanssit saattais päättää että et lähettänyt liitteitä määräaikaan mennessä ja deletoida koko hakemuksen, jolloin sun tulis tehdä kaikki uudestaan. Sinänsä humaanisti tehty antaa itse lisäaikaa.

Mutta kaikki tietää, että kelan päivämääriin ei kannata luottaa, aina pitää olla varautunut että ne keksii jotain. 

Tuota on nyt tapahtunut monille muillekin kuin ap:lle ja syynä on siinä, että asiakkaiden lisäselvityksiä käsitellään. Monia asioita joudutaan Kelassa käsittelemään uudestaan, joten ne varaa itselleen käsittelyaikaa tuolla tavalla. Mullekin tehtiin tuo ja ihan todella olin ilman rahaa ja kunnon ruokaa, jopa ilman wc paperia. 

Vierailija
19/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vitsiksi että kela haluaa pelitilin tiedot. Nyt ne oikeasti halusivat. Onneksi sain apua en osannut itse siirtää niitä. Kun niillä näkyy tili otteesta että peli tilille on siirretty rahaa mutta ei toisin päin. Siitä jo aikaisemmin ovat tienneet ettei ole voittoja. Tämä on mennyt kelalta ihan kiusanteoksi millä (teko) syillä evätään tt-tuki.

Vierailija
20/22 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin vitsiksi että kela haluaa pelitilin tiedot. Nyt ne oikeasti halusivat. Onneksi sain apua en osannut itse siirtää niitä. Kun niillä näkyy tili otteesta että peli tilille on siirretty rahaa mutta ei toisin päin. Siitä jo aikaisemmin ovat tienneet ettei ole voittoja. Tämä on mennyt kelalta ihan kiusanteoksi millä (teko) syillä evätään tt-tuki.

Se oli vaan tekosyy lykätä päätöksentekoa, kun niillä on ruuhkaa. Yleensä ne ei lykkää päätöstä, jos pelitilin tiedot puuttuu. Ei nyt kyse ole kiusanteosta vaan ihan oikeasti siitä, että valtavalla määrällä kela-asiakkaita on erääntynyt samaan aikaan se lisäselvityspyyntö halvemman asunnon hakemisesta. Tuleehan siitä työtä käydä kaikki matskut läpi ja ei ne siihen saa ylimääräistä väkeä töihin. Mullakin oli ihan pilipali "liiteet puuttuu" tekosyyt, jotta saivat lykätä päätöksentekoa viikolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi