Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF / ICSI viikolla 7

02.01.2006 |

Moikka

Olen jo kerran pinoitunut tohon tammikuu -06 pinoo mutta ajattelin, että olisi kiva tehdä oma pino, kun tossa tammikuu pinossa on niin paljon eri aikaa hoitoon menijöitä.

Kopion tähän vielä oman tarinani:

Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.

1. IVF 10/2004 nega

2. IVF 1/2005 nega

3. IVF 6/2005 nega

eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +

mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2

tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.

Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,

että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.

Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon,niin ja siis Helsingissä.

Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.

Tässä sitä nyt vaan odotellaan 17. päivää ja silloin saan reseptit sekä aloitan sumut. Muuten fiilikset on ihan hyvät, ainoastaan ärsyttää jo se piikitys vaihe, koska mulla maha turpoaa ja on todella kipeä.

Tsemppiä vaan kaikille ja tulkaahan tähän pinoo kertomaan kuulumisia:)

Päivänsäde72

Kommentit (300)

Vierailija
221/300 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä joissain 10-testeissä lukee, et aikasintaan 9-11pv hedelmöittymisen jälkeen niillä voi jo testata...eihän se varma oo, et kaikilla näkyy, mut jos kiinnittyminen on ajallaan tapahtunu niin saattaapi näyttää jo mahdollisen raskauden...

Tsemppiä testaukseen :O) Tuu sit kertoilee mitä testi näytti...:O) Ja älä huolestu, jos ei vielä näytä...virallinen testipäivähän on vasta sit 6pv päästä :O) Se on niin kropasta kii, mitä se kelläkin milloinkin näyttää..mut jossain pinossa (vko6 tai jotain) luin, et joku oli pp9 testannu plussaa :O)

Plussaonnea!!!

innolla odottaen, caliendre

Vierailija
222/300 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa rataan täällä menee edelleen, väsyttää ja tekee mieli roskaruokaa koko ajan. Mä aattelin testata tiistaina eli päivää ennen verikoetta. Ihmettelin myös kuinka paljon noi testipäivät eroaa paikka kohtaisesti, NKL pp 12 ja Diacor pp 14 !!!

No en valita pääsen nopeammin piinasta, heh:)

Jotenkin olen ihan varma ettei tämä hoito onnistunut... tai on sellainen tunne vaan koko ajan. Ei ole mitään vitutus fiiliksiä, itse asiassa ihan hyvällä mielellä olen. Alkuviikko voi kyllä olla aika piinaa.

Päivänsäde72 ja Menninkäinen (pp6 )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/300 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis se veritesti pp11 (3.3) ja silloin ei sais tikulla kuulema vielä testailla kun ei välttämättä näy vaan vasta pp14 (6.3)

Mutta kaiken järjen mukaan pitäisihän se nyt silloin tikussakin näkyä, eikö ?

Mulla on ollut hirveät menkkakouristukset, alkoi yöllä, ei ole koskaan ollut aiemmissa hoidoissa. On ihan tunne että vuoto alkaisi jo vaikka eihän se nyt pp3 ala. Vissiin kohtu hylkii kavereita :(

Mä huusin tuolta huutonetistä joskus syksyllä tikkutestejä, siellä joku hemmo myi niitä vielä edullisemmin kuin mammaksilla.

Ja kirpparia pitelen, pitäisi just lähtee viemään lisää sinne tavaraa !

Vierailija
224/300 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tytöt! Taidan säästää testit vielä ainakin pari päivää paketeissaan. Ostin joo semmosia millä pitäis näkyä 10 mIU/ml. Se kai on tarkoittamanne 10-testi. Virallinen testi on kyllä pp12, mutta nythän se on laskettuna alkionsiirrosta. Eli oikeestihan se on jo pp14 hedelmöitymisestä, saahan testin tehdä normaalistikin jo 2 vkoa oviksesta. Niin ja siihen verikokeeseen on enää 4 päivää. Apua, miten nopeesti aika menee! Mulla meinaan sama tunne kun Päivänsäteellä, että hoito ei tuonut tulosta. No ei kai niitä raskausoireita pitäiskään vielä kai olla, mutta kun ei tunnu plussaoireita edes päänupissa. Mutta ei ole myöskään niitä vitutusfiiliksiä.

Mua täällä nauratti toi Ossen uni. Mäkin näin toissayönä vauvaunia. Ensinnäkin meille tuli vammainen lapsi. Toiseksi, meillä oli siinä unessa menny kaikki rahat hoitoihin. Kaveri tuli vaimonsa kanssa kylään, ja niillä oli mukana muovinen läpinäkyvä n.20 litran vetoinen laatikko. Siinä oli niitten rahat, ne tuli meille laskeskeleen niitä rahojaan! Kasan päällimmäisenä oli nippu tuhannen euron seteleitä. (Jos ette ole nähneet, niin ne on sitten metallihohtoharmaita). Pitääpä mainita kaverille, ettei tarvi tulla meille leuhkimaan.

No onneks se oli vaan unta. Mutta oikeesti kyllä vähän huolestuttaa mahdollisen tulevan lapsen terveys, kun edellinen kerran oli vammainen. Normaalisti riski kyseiseen vammaan on n.1/4000-10000, mutta mulla riski on 1/100. Aika huonoa tuuriahan se olis, ei kai kaikki epätodennäköisyydet sentään voi aina vaan mulle osua.

Tsemppiä vaan siskot piinailijat!

T: Rouva O & Aino-Kai

Vierailija
225/300 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaton: ivf (pitkä), 1 siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL -> pp8

vichy: ivf (pitkä), 1 siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL -> pp8

meijuli: icsi (pitkä), 2 siirretty 16.2., verikoe 2.3. Hki Diacor -> pp7

A.N.M: icsi (pitkä), 1 siirretty 16.2., verikoe 2.3. Hki Diacor -> pp7

Päivänsäde72: ivf (pitkä), 1 siirretty 17.2., verikoe 1.3. NKL -> pp6

caliendre: ivf (lyhyt), 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS -> pp6

osborne: ivf (lyhyt), 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS -> pp6

kutri-sue: ivf (pitkä), 2 siirretty 20.2., veritesti 3.3./kotitesti 6.3. -> pp3

bardolino: ivf (lyhyt), 2 siirretty 20.2. Tre VL -> pp3

Nyt pitäis olla päivitetty kutriksenkin testipäivät oikeiksi! Mistähän mä oon noi edelliset repäissyt, hatusta varmaan... helppohan tuo olis ollut, mun mukaan olisit jo saanut testata kuun alussa! :) heh...

Minusta on kans vähän epistä, että naikkarilla päästään noin nopeasti veritestiin, ja että yleensä pääsette veritestiin. Me taysissa joudutaan itteksemme kotona testailemaan. Paitsi sitten tietty minä juoksen heti veritestiin, niinku tähänkin asti... meinasin pyytää siirrossa suoraan veritestiaikaa, että voin sitten vuodon jälkeisen plussatestin käydä varmistuttamassa siellä... vähän on syöpynyt mieleen vain nuo aiemmat tapaukset, vaikka pitäis innolla odottaa toisenlaista lopputulosta.

Meinasi vastata negaa manaaville, että kerrankin mulla on ihan plussaolo, ja niinpä samantien alkoi menkkakivut. Tai jos totta puhutaan, ne alkoivat jo eilen illalla nukkumaan mennessä, mutta ovat tän päivän pysyneet poissa. Nyt alkoi taas... Tänään on kyllä myös ollut paha olo, että ehkä mä vaan kuvittelen itselleni kaikenlaisia oireita.

No mutta, nyt vihdoin pääsen nukkumaan. Tulehan odottamaton raportoimaan, jos huomenna testitikku kutsuu heti aamusta!

Vierailija
226/300 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aina nauraa kun minä niin tykkään katsoa taitoluistelua, ei sen mielestä ole urheilullinen laji vaan sellaista " naistenhömppää" . Eniten sitä häiritsee että pistelasku on niin epäselvä, että mikä ihmeen taiteellinen vaikutelma, eikös se pistelasku mitenkään voisi olla yhtä selkeä kuin vaikka mäkihypyssä. No onneksi meni jo nukkumaan, niin saan rauhassa fiilistellä ja katsoa. :0)

Odottamaton, nyt oikein pysähdyin miettimään sinua ja tajusin miten pitkä ja rankka tie sinulla on takana. Vaikutat niin positiiviselta ja olen mielessäni tyypittänyt sinut " jalat maassa tyypiksi jolla pysyy sirkkeli kädessä" . Tuosta viestistäsi nyt sitten juolahti mieleen että taisi olla aika yksioikoinen tämä minun näkemykseni ja oikein harmitti että enpä ole asiaa pintaa syvemmälle miettinyt. Sanoit joskus joutuneesi hautaamaan lapsesi. Saako kysyä mistä vammasta on kysymys (ei tarvii vastata jos et halua)? Toivon joka tapauksessa että joudut olosuhteiden pakosta vaihtamaan nimimerkkisi erittäin pikaisesti " odottavaksi" . Ja lämmin halaus päälle.

Täällä piinapäivät matelevat. Ajatukset pyörivät omassa navassa liikaa. Huomaan että toiveeni ovat taas korkealla. Meillä tuoresiirrot ovat onnistuneet huomattavasti paremmin kuin passit (3 tuoresiirtoa takana, joista 1 nega, 1 kemiallinen raskaus ja 1 tyttö). Ja sitten kun laskee että pikkukakkosen yrityksessä on nyt käynnissä 7. siirtokerta, niin kai jo kaikkien todennäköisyyslakienkin mukaan nyt jo pitäisi plussata? Olen niin ylikyllästynyt tuijottamaan raskaustestien tyhjiä ruutuja. Että nyt olen päättänyt ottaa plussan. Ja tietysti sitten ensi viikolla tiputaan korkeelta ja kovaa, mutta kuulkaas tytöt, eiköhän olla raskaana ainakin siihen asti, kunnes testi jotain muuta todistaa!!! Eli raskausviikkoja on jo kasassa 3 tai jotain. Hih.

Ja sitten oireisiin. Niitä ei ole. Plääh... ;0)

Meijuli pp7

Vierailija
227/300 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Tätä päivää olen kattellu jo klo 4.18 asti. Pitää ihmisessä olla joku vika kun se herää noin aikasin, vaikkei tarvi edes töihin mennä.

Meijuli, luonnehdintasi osui aika nappiin. Onhan tämä kai aika rankaa ollut, mutta monesti tuntuu, että muiden mielestä enemmän kuin omasta mielestäni. Sen verran on jalat maassa, että ajattelen, että tapahtuu mikä tapahtuu, eikä siihen aina voi itse vaikuttaa. Ja kun ei ihan kauheesti odota, ei niin isoja pettymyksiäkään ole odotettavissa.

Saa mun lapsesta kysyä. Poitsulla olisi 6v-syntymäpäivä 3 viikon kuluttua. Poju syntyi rv33+3. Raskausaika oli aika vaikea, ultrassa todettiin niskaturvotusta, tehtiin kromosomikoe istukkanäytteestä, sen mukaan oli tulossa terve poika. Kivuttomia supistuksia oli jo n. viikolta 12 lähtien. Lapsivettä oli niin paljon, että neuvolantäti luuli että on supistus päällä, kun maha oli niin ¿tiukka¿. 2,5 kk ennen pojun syntymää vuosin kerran verta. En edes huomannu ennenku töissä kävin vessassa. Verta tuli vain vähän, mutta niinpä sitä joutu sairaalaan vuodelepoon muutamaksi päiväksi. Rv 32+jotain jouduin sairaalaan, kun kylki oli niin kipeä, ettei saanu nukutuksi. Lekurit päätti vihdoin, ettei enää pistellä muhun supistuksenestopiikkejä, vaan annetaan vauvan tulla kun tahtoo. 2 pv tän päätöksen jälkeen poju syntyikin, painoi 1280g. Poju jaksoi hengittää 3 tuntia, ja joutui siten hengityskoneeseen. 4pv synnytyksen jälkeen lekuri pyysi juttelemaan. Saatiin diagnoosi. Pojalla oli 18-trisomia. Sen verran tiesin asiasta, että tiesin heti, että lapsi kuolee. Lääkäri sanoi, ettei poikaa voida pitää tehohoidossa. Mä sille sanoin, että joo, irrotetaan vaan piuhoista. Lekuri toppuutteli, että ei kiirettä, pitäkää ristiäiset ensin. Kai olin pikku shokissa. Mutta oli kamala kattella pientä poitsua, kun joka puolella meni piuhoja, ja koko aika joku piikitteli jotain kohtaa. Päästäkin otettiin verikokeita, kun jalkapohjat oli jo niin piikitetty, ettei neulalle löytyny enää kohtaa. Raukkaparan keuhkoissa oli joku epämuodostuma, niin että hengitysputki falskas, ja pojan itku kuului. Yleensähän ei koneessa olevalta kuulu ääntä. No, seuraavana päivänä pidettiin ristiäiset. Ja mua raivostutti koko ajan!!! Koska anoppi itki vaan jatkuvasti. Eihän ristiäisissä itketä! Tavallaan tietysti ymmärsin anoppia, mutta silti olisi mielestäni saanu säästää itkunsa myöhemmäksi. Mä en halunnu, että pojun aikana itketään. Sen pienen elämän aikana semmosta ei tarvita. Mulla ja miehellä tuli itku vasta illalla, kun oli lähdetty sairaalasta. Seuraavan kerran ehdittiin itkeä hautajaisissa, siihen asti onneks hautajaisjärjestelyt piti liikkeessä. Uutta vauvaa on yritetty jälkitarkastuksesta lähtien, mutta eipä ole näkyny.

Eipä näytä siltä tänäänkään. Tein testin, negaa näyttää. Mutta kuten aiemmin kerroin, ei ole testi ennenkään näyttäny näin aikasin. Että toivoa on! Olisi monella jo todennäköisyyslaskelmien perusteella aika alkaa odottajiksi. Eli pysytään vaan kaikki vielä raskaana. Voi ukolle sanoa, ettei ny tänään siivotuta, kun mä oon niiiiiiiiiiiiiin raskaana! Iloista viikonlopun alkua kaikille!

T. Nimimerkkiään pian (?) vaihtava Odottamaton ja Aino-Kai pp9

Vierailija
228/300 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hiljaiseksi veti toi sun kertomus :O/ Omatkin ongelmat ja se mun syksyinen keskenmeno (rv17+5) tuntuu niin mitättömältä ton rinnalla..onneksi olet siitä selvinnyt ja jaksanut yrittää edelleen. Hatunnosto siitä!!Moni ei uskaltaisi..Sunkin täytyy olla aika vahva persoona, kun tollaista annetaan elämässä tapahtua!? Tai no ite oon ainakin huomannu, et noi kokemukset vaan kerta kerran jälkeen vahvistaa lisää..ehkä heikommille niitä ei siksi juurikaan tapahdu, sillä ne ei jaksais kokea niitä senkään vertaa kuin vahvemmat ihmiset.Tai jotain..

Testihän ei tosiaan vielä välttämättä sitä plussaa näytä...ja jos sulla ennenkin on näyttäny myöhemmin vasta, niin toivoa on vielä :O) kyllä mäkin sulle viimein sen plussan niin toivoisin, (niin kuin myös muillekin). Ja terveen lapsen! Suurempi todennäköisyyshän on kuitenkin saada se terve lapsi :O)

Koita jaksaa vielä odotella muutama päivä niin eiköhän se 2 viivaa sinne testiin viimein paukahda :O)

Tuun kertoilee omia fiiliksiäni sit iltapäivällä lisää,pitää lähtee kohta ulos puistoilemaan ton pojan kans :O)

halauksin, caliendre

Vierailija
229/300 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikille muille kärsivällisyystsempit!! Minä kans uskon, että ei kaikki todennäköisyydet voi yhtä ihmistä vastaan olla, joten ylihuomenna odottamattomasta tuleekin odottava tai odotettu, ihan miten vain haluat! :)

Minä ja caliendre taidetaan sitten huomenna olla täpinöissämme testaamassa, mä en nimittäin kestä oikein enää... :) tänään löysin hartiasta finninkin, liekö se sitten ollut jumissa siellä lihaksen välissä ja siksi kramppasi... heh. Mulla ei yleensä ole finnejä selässä tai muutenkaan, joten voiko se johtua lugeista?

Rinnat on menettäneet kaiken miehen rakastaman pulleutensa, ovat taas vanhat lätyt. Oikein surkeelta näyttivät aamulla... kipeät ne edelleen ovat.

Mitä muuten tarkoittaa " raudan maku" suussa? Tai tietysti tajuan, että silloin suussa maistuu metallille, mutta onko se sama maku, mikä tulee kun on veren maku suussa? Tuolla vain vk 6 listassa plussanneet kertoivat suussa olevan raudan maun, ja mietin, että mitä se sitten tarkoittaa.. Mä olen tässä yrittänyt pitää flunssapöpöä loitolla, eilen ja tänään on yskittänyt aamulla ja henki vinkuu urheillessa, mutta eipä vielä mitään muuta. Toissailtana oli kuumetta selkeästi, eilen lämpö sitten pysytteli reilusti alle 37 asteen koko päivän (mittailin heti aamusta, josko olis " saanut" jäädä kotiin :)).

Joo, taidan lopetella löpinät tähän ja tarttua töihin. Kivaa viikonloppua kaikille, jos meinaatte pitää viikonlopputaukoa palstailusta! Ja muutenkin!

Vierailija
230/300 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulin nyt taas kertoilemaan tuntemuksiani...

Samaa menkkajomotusta oli mullakin eilen iltapäivällä, juuri syömisen jälkeen hetken ajan..ehkä 5min, mahaan sattui samallalailla kuin ekana kipupäivänä yleensä....eikä menkkakipuja yleensä mulle tuu, ellei menkat just ala...eikä ne nyt vielä pitäs alkaa???!!! Mutta sehän saattaa olla siis merkki raskaudesta ;O)Tissit edelleen arat, välillä saatta juilaista alamasua...muita oireita ei sitten olekaan taas. Mutta eikös se ole hyvä merkki, sillä ne kunnon oireet alkaa vasta, kun tietää olevansa raskaana :O)

Yleensä mulla on ennen menkkoja vaikka mitä oireita, kuviteltuja raskausoireita siis, vaikka varmaan ovatkin vaan normaalin hedelmöittymättömän kierron oireita oikeesti. Eli siis tästä voi vetää sen johtopäätöksen, et oikeestaan oireita ei ole yhtään ennen testipäivää, jos olet raskaana. Muuten " kuvitellut" oireet on pms-oireita. Eli olen siis raskaana tän päättelyn pohjalta :O)hehe...toivotaan ainakin.

En tiedä testaanko huomenna, kun olisi illanviettoakin tiedossa. Voisin sitten ihan hyvällä omalla tunnolla vielä ottaa vähän alkoholia, jos en tiedä olenko raskaana. Ehkä voisin venyttää testausta maanantaille..no katsotaan, mieli muuttuu ihmisellä niin nopeasti ;O) Tulen sitten kertomaan, jos kuitenkin kärsimättömyys voittaa...

Koittakaa nyt pysyä terveinä kaikki, ettei flunssa tuu vielä tähän päälle!!! Minä myös mukaanlukien...

Mukavia viikonloppuja ja jännittäviä testaushetkiä niille, jotka jo testaavat!!! Tulkaa kertoilemaan tuloksia, oli ne sit hyviä tai huonoja...

caliendre&" sitpi" pp7

Vierailija
231/300 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeämättä pikkikammoani kysyisin, käytetäänkö näissä hormonihoidoissa " oikeita" neuloja ja ruiskuja, vai sellaisia pieniä kyniä kuin esim. insuliinihoidossa?

Vierailija
232/300 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsisikö joku kertoa, mitä näihin hoitoihin liittyvät kirjainlyhenteet tarkoittavat. Ne I:llä alkavat, ja se pas...

Ja vielä: koeputkihedelmöitys lyhyen ja pitkän kaavan mukaan?

Vierailija
233/300 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo kämmenet alkaa hikoamaan illan tulevien pelien vuoksi. Ja hopeaakin jo tuli!!

Viime yönä mulla oli myös menkkavääntöä. On ollut joka kerta näissä iffeissä siirron jälkeen jossain vaiheessa.

Luget aiheuttaa väsymyksen, hirveät tissikivut+kivikovat tissit(mies tykkää ) ja huonoa olo. Tuttuja oireita mulle nämäkin.

Muuten en uskokaan, että kovin vahvoja r-oireita tuleekaan ennen rv.5-6 ellei odota tuplia :))

Olo on aika seesteinen. Olen ollut positiivisella fiiliksellä vaikka välillä epäusko jyskyttää takaraivossa, mutta en päästä sitä valloilleen.

ja testata en aio ennen PP14. Yleensä tiputtelu on alkanut jo PP12 paikkeilla.

Joku kyseli raudan mausta. Ikenethän turpoavat raskaushormonin vaikutuksesta jonkin verran ja ilmeisesti siksi voi tulla raudan makua suuhun. Sellainen veren makuhan se kai on sitten.

Tsemppiä kaikille ja Odottamattomalle vaan, että testasit ihan liian aikaisin :)) Ei ne testit vielä mitään näytä.

Bardolino ja salamatkustajat

Vierailija
234/300 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasolujen kasvatukseen käytetään noita helppokäyttöisiä kynäruiskuja. Näitä pistoksia annetaan keskimäärin 7-14 krt, riippuen siitä miten munasarjat reagoivat lääkkeeseen - tämä on vähän yksilöllistä. Viimeinen pistos on kuitenkin sellainen " oikea" piikki, joka kypsyttää munasolut. Jos pistäminen kauhistuttaa, niin ainahan voi pyytää miestä hoitamaan ne pistokset. Pistoksen antaminen harjoitellaan hoitajan kanssa, joten ei siihen ihan ummikkona tarvitse ryhtyä. Mutta ei ne pistokset kuitenkaan kovin kamalia ole, etenkään se kynäruisku ja niihin rutinoituu nopeasti.

IVF on tavanomainen koeputkihedelmöitys, ICSI on koeputkihedelmöitys mikroinjektiolla, pas on pakastealkionsiirto. Ainakin täältä löytyy tarkemmat kuvaukset noista ja vähän muutakin. http://www.diacor.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=541&Item…

Pitkä ja lyhyt kaava eroavat toisistaan hoitoon valmistautumisen osalta. Pitkässä kaavassa hoito alkaa jo edellisen kierron puolessavälissä lääkityksellä, joka ajaa oman hormonitoiminnan alas. Sitten odotetaan yhdet kuukautiset, jonka jälkeen alkaa munasolujen stimuloiminen pistoksilla. Eli menee jotain kuukausi aikaa hoitoon + tietysti piinailuaika päälle. Lyhyttä kaavaa ei ole mun kohdalla ikinä käytetty, joten en nyt osaa siitä tarkemmin kertoa miten se eroaa muuten kuin että alkulääkitys on vähän eri ja se alkaa vähän myöhemmin. :0)

Toivottavasti näistä oli apua!

Meijuli

Vierailija
235/300 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet alkaa muuttua pms:ksi :( Pinna oli tänään niin kireellä, että hämmästytti jo itteenikin. Ja kaiken kukkuraksi aloin räyhätä lapselle :(

Sitten tulin kurkkimaan nettiä ja luin odottamattoman lähettämän viestin. Toki toivon plussaa meille kaikille, mutta erityisesti olisi kyllä sinun vuorosi! Tosiaan alkoi omat keskenmenot viikoilla 17 ja 12 tuntua vähän eri mittakaavassa.

Pinnakin alkoi sitten venyä ihan eri tavalla, kun tuli niiiiiiiiiin huono omatunto siitä räyhäämisestä.

Osse: Naikkarilla pääsee tosin nopeasti veritestiin, mutta ainakin meitä ulkopaikkakuntalaisia piinataan vielä pari päivää sen jälkeen, eli hoitsu soittaa vasta pp14! Vielä en ole testiä hommannut. Toisaalta olen lomalla, joten ei se hoitsun soitto ainakaan työpäivää pilaa, joten voishan sen totuuden kuulla vasta sittenkin. Katotaan nyt, milloin hermo pettää...

Nyt lätkämatsin pariin!

Vierailija
236/300 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tosiaan taida vielä tänään testata, ehkä maanantaina vasta. Onpahan vähän varmempi tulos silloin..ehkä...Onkos muut jo testaillu? Osborne?

Oireitä ei oo mitään erityisiä tänään..alkaa taas tuntua, et homma ei onnistunukaan :O/ mutta lohduttaudun sillä ajatuksella, että jos nyt ei onnistu, niin saan sitten ensi viikonloppuna isäpuoleni 50-juhlissa juhlia oikein kunnolla :O)heh...jotain positiivista täytyy ettiä siitä negan jälkeisestä elämästäkin. Sillä eihän se elämä siihen lopu..ja onneksi on vielä se yksi mahdollisuus julkisella puolella. Mutta kaikki ajallaan...ajatukset vaan vaihtelee päivittäin toivosta epätoivoon. Tätä tää piina-aika on..

Tänään tulee sit vieraita ja unohdetaan hetkeksi koko asia...Huomenna sit jännätään, et jatkuuko voittoputki ja saadaanko viimein se olympiakulta...hui!! Ja Suomi-Ruotsi vielä...on varmaan jännä peli.

Olipa muuten ihana uutinen tolla Je.Nillä :O) Toivon sille niin kaikkea hyvää ja, että toi raskaus jatkuisi loppuun asti ja ne viimein sais sen vauvan..ne jos ketkä on sen ansainnu. Elämä yllättää :O)

Viikonlopun jatkoja itse kullekin :O)

caliendre&" sitpi" pp8

Vierailija
237/300 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna leipasin laskiaispullat valmiiksi huomista varten. En kylläkään ole varma kuuluuko niitä oikeesti syödä huomenna vai tiistaina, ovat vaan niin hyviä että meidän perheessä niitä syödään kumpanakin :-).

ON: edelleen voimakkaita alavatsa kipuja, välillä menkkamaisia ja välillä ei. Tissit samanlaiset lörppänät kuin ennenkin, eivät kipeät. Ja niin, pöhkö mikä pöhkö. Testasin tänä aamuna, negaa näytti :-(. No liian aikaisin tiedän sen, mutta silti...Oli sentään sellanen herkkä 10-testi. No toisaalta esikoisen kohdalla testasin pp14 predictor-merkkisellä haamun, joten toivoa kait vielä on, ONHAN?!!!

Nyt kyllä sapetta toi testin tekeminen. Muistelin tossa mieheni kanssa edellisen alkuraskauden oireita, silloinkin oli alavatsa kipeänä, jos oikein muistetaan, tai sitten jotain toivemuistelmia.

oikein mukavaa vkonloppua ja huomista laskiaissunnuntaita!!

Vierailija
238/300 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on syöty laskiaispullia jo tänään, tosin haettiin kaupasta kun ei jaksanut ruveta itse värkkäilemään. Nam nam!

Minä aion pysyä tiukkana ja testata vasta pp13 eli ensi keskiviikkona. Nyt tuntuu että sekin tulee tosi pian. Mulla on jotenkin ristiriitainen olo testaamisen suhteen. Sallin itseni salaa ajatella että olen raskaana, mutta se testin mokoma voi sitten romahduttaa kaikki kuvitelmani. Niinpä en halua testata. Ja toisaalta voisihan se testitulos olla toivottukin... Mutta mulle on nyt kertakaikkisesti muodostunut " tyhjän negaruudun syndrooma" . Typötyhjiä ruutuja olen tuijottanut riittävästi. Ei yhtään enää, kiitos!

Eikä mitään erityisiä oireita ole vieläkään. No joo aamulla heräsin kun vatsaa jomotti ihan menkkamaisesti, mutta vaan ihan lyhyen aikaa. Mutta niin kuin on tullut aiemmin todettua, kaikenlaisia pieniä vatsajomotuksia on mulle aiemminkin tullut, olen sitten plussannut tai negannut. Ei niillä ole merkitystä. Yritin oikein muistella oliko esikoisesta mitään erityisiä oireita. Voi kun olisin tajunnut kirjata niitä silloin ylös, kun tuo muisti on näköjään aika lyhyt. Silloin luulin että muistaisin ne tunnelmat iäti, mutta eipä niin vain käynyt.

Yhden jutun kuitenkin muistan selvästi plussasta. Tää on kyllä vähän ällö juttu, sori. Mutta piinapäivien lopuksi, kun tunki lugeja emättimeen, niin se kohdun suu tuntui jotenkin omituiselta, vähän niin kuin turvonneelta tai jotenkin pehmeältä. Kuitenkin ihan selvästi erilaiselta kuin miltä normaalisti tuntuu lugea laittaessa. Mutta sellaiselta ei ole nyt tuntunut... siis vielä!!! :0)

Eletään toivossa! Hyvää viikonloppua!

Meijuli

Vierailija
239/300 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kuulumisia, oltiin ukon kanssa tänään koko päivän kaatamassa puita tontilta ja urakka jatkuu huomenna. Ollaan molemmat aivan poikki ja sänkyyn meinaa kaatua aivan kohta. On kyllä hyvä, että on muuta puuhaa kokoajan, niin ei todellakaan ole hoito ja ensi viikon testaus mielessä, paitsi taas nyt kun oli pakko tulla lukemaan kuulumisia.

Tissit on vieläkin arat mutta muuta en ole huomannut. Mulla yleensä alkaa mennakivut jo pari päivää ennen menkkoja mutta vielä ei ole ollut mitään kipuja. Muistin juuri, että syksyllä kun tulin raskaaksi, niin silloin mulla tuli pari päivää ennen testiä ihottumaan sormien väliin ja sitä kesti niin kauan kun olin raskaanakin (7viikkoa). Ihmellinen juttu jota silloin ihmettelin suuresti, nyt ei ole tullut ihottumaan.

Edelleenkin ajattelin testata kotona tiistaina vaikka viimeksi testi näytti plussan vasta kaksi päivää verikokeen jälkeen.

Nyt pakko mennä nukkumaan, hyvää yötä:)

Vierailija
240/300 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi pieni punertava vuoto, jota tuli pyyhittäessä hiukan paperiin ja hiukan limaa, jossa ihan pikkasen vertakin seassa...siis pp8...voiko menkat alkaa jo näin aikaisin? Onko nyt kaikki toivo menetetty..tänään hiukan rusehtavanpunertavaa enää pyyhittäessä...ei siis tosiaan paljoa..mutta kuitenkin huolestuttaa...

Vaikka esikoisen alkuraskaudessa pp10 oli samanlaista vuotoa kesti 2 päivää...ja koko alakuraskauden aina silloin tällöin tuli samanlaista vuotoa..niin silti huolestuttaa. Testiä en oo vielä tehny, enkä teekään, huomenaamuna kai vasta ellei vuoto sit ala ihan kunnolla. Menkkakipuja on välillä..ja eilen varsinkinsuht koviakin, luulin et nyt ne alkaa. Yleensä menkkakipuja on vasta silloin, kun kunnon vuoto alkaa. Oisko tää vaan jotain mahdolliseen raskauteen liittyvää taas...?? Menkkojen pitäis vasta alkaa keskiviikkona..

Onko kaikki toivo jo menetetty?

Tosi masentunut caliendre&" sitpi" pp9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi