Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvapuusti eksperttejä paikalla?

Vierailija
13.09.2014 |

Voisitteko ystävällisesti neuvoa miten saisin puustit kauniisti kohoamaan?En ikinä onnistu!

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei muakin kiinnostaa korvapuustien kasassa pysyminen! Aina ennen uuniin menoa on niin kauniita niin kauniita, mutta jumalauta jotenkin ne aina uunista tullessaan ovat auenneita levähtäneitä rumiluksia. Ei tee mieli leipoa, kun lopputulos muistuttaa pullan sijasta etanaa...

Itsekin olen yrittänyt kaikki keinot, mutta sitten löysin ohjeen jossa rullalle käärimisen jälkeen leikataan suoraan (ei siis vuorovinottain kuten tavallisesti korvapuusteissa) palat. Sitten leikatut Palat kierre ylöspäin silikoniseen muffinssivuokaan. Kohoavat uunissa suoraan ulospäin. Koskaan en ole syönyt niin pehmeitä puusteja. Siitä lähtien olen tehnyt aina näin, koska en vain saa niitä muuten pysymään kasassa.

Juu juu, mutta kun ne eivät ole KORVAPUUSTEJA vaan KANELIKIERTEITÄ.

Juu juu, sormilla muotoonsa painaminen puuttuu. Luulen että sen ehkä kuitenkin kestää, jos vaan saa hyviä pullia.

Vierailija
102/108 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papan korvalehti. Suomen kieli on hassu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella surkea leipomaan mutta korvapuustit onnistun kyllä tekemään, ehkä maailman helpoin leivottava. Valion ohjeita olen käyttänyt https://www.valio.fi/reseptit/korvapuustit/

Kyllähän ne kasassa pysyy ihan helposti kun leikkaa sen pötkön kolmion muotoisiin paloihin ja siitä kolmion kärjestä painaa jotta vähän leviävät. Ei kannata unohtaa voita ennen kuin käärii pötkön, osa hyvää makua.

Vierailija
104/108 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 17:00"]Ja opettele oikeinkirjoitus, korvapuustiekspertti on kaikki yhdyssanaa. Suomen kielessä yhdyssana voi todellakin muodostua useammastakin kuin kahdesta sanasta. Klassinen esimerkki tästä on esim. henkivakuutusasiamies. Ja pitempiäkin on.

Älä nipota.

Olikos jo 6v sitten sama pätemisen tarvetta oleva ope kun nykyisinkin.

Vierailija
105/108 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullataikina tehdään maitoon, ei veteen. Rasvana ehdottomasti voita, ei margariinia. Kananmunat kuuluvat myös pullataikinaan, eivätkä tee pullataikinasta kovaa, vaikka niin uskotaan. Tarpeeksi hiivaa, kunnollinen kohotus, sopivasti jauhoja. Jos liian vähän jauhoja, pullat leviävät uunissa, ja jos liikaa jauhoja, niin pullista tulee kovia. Taikinaa pitää myös vaivata, ei riitä, että ainekset vain sekoitetaan. Pullien/korvapuustien kunnollinen kohotus ennen paistamista.

Kananmunaa kannattaa käyttää vain pullien voiteluun. Jos taikinaan laittaa, pullat kuivuvat nopeammin valmiina. Makua kananmuna ei tuo lisää taikinaan, ei myöskään rakennetta, sillä sitko tulee vehnästä ja vaivaamisesta. Joten se on turha pullataikinassa.

Vierailija
106/108 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei näillä opeilla saa kunnon puusteja aikaan, niin on kyllä poropeukalo eikä jauhopeukalo!

Vierailija
107/108 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne uunissa lervahtaneet puustit onkin just parhaita! Sellaiset vielä, joissa on liikaa täytettä, että valahtaa vähän pullan viereen pellillekin.

Vierailija
108/108 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä reseptejä korvapuusteihin. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi