Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa nalkuttaminen

Vierailija
29.07.2014 |

Niin. Te jotka olette ennen olleet kovia nalkuttamaan, mutta olette päässeet eroon siitä tavasta, miten sen teitte?

Nalkutan enimmäkseen kodin ylläpidosta. Kun tiskit ei mene tiskikoneeseen, tiskikonetta ei laita kukaan muu kuin minä, maitotölkit ja roskat jätetään pöydille. Jääkaapin ovea pidetään auki kun laitetaan työruokia valmiiksi eväsrasiaan (ja sen jälkeen rasia jääkaappiin, ovi siis odottelee avoimena, kätevää) jne. Mies sanoo että älä valita ja hoida ite noi hommat jos ärsyttää.

Hoitaa tiskit n kerran kolmessa viikossa ja jos kehtaan sen jälkeen valittaa jostain niin ottaa tiskienlaitto-kortin esiin. "Mä täytin tiskikoneen niin älä kuule yhtään alota".

Eilen keskusteltiin asiasta ja se sanoi vittuuntuneena että jos ottaa sitten tiskikoneen kontolleen. Illalla tuli sitten tyhjentään konetta ja sanoi että sulla ei ole sitten mitään asiaa tästä tiskikoneesta jo tän hoidan. Sanoin että joo mutta ei sitten mitään puolikoneellisia pestä (sillä on tapana tehdä niin). Sanoi että joo unohda sitten mä teen just niinkun huvittaa jne. Itse sanoin siihen että anna olla teen sen sitten ite.

Ihan kamalan ärsyttävä tilanne kun en haluaisi nalkuttaa mutta ei kyllä mieskään tunnu tekevän mitään sen eteen että mulla olisi edes mahdollisuus lopettaa.

Huh, oli pakko päästä avautumaan.

Mutta antakaa neuvoja, miten olette ratkaisseet tämmöisen??

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi, ap.

Vierailija
22/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ihminen jolle täytyy nalkuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin dokaamaan, nalkutus yltyi, kunnes se loppui vaimon lähdettyä. Problem solved!

Vierailija
24/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin eroon nalkutuksesta heittämällä äijän pihalle. Samalla kertaa lähti nalkutus ja 130 kiloa läskiä. 

Vierailija
25/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies hoitaa tiskikoneen, niin mikä tarve sulla on edelleen päsmäröidä sitä asiaa? Jos kone on edes semiuusi on veden ja sähkön kulutus todella pientä.

Vierailija
26/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika? Jos joutuu asiasta sanomaan x kertaa ja se on muka nalkutusta, on vika kyllä toisessa päässä.

Vierailija
27/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Yrität keskustella aiheesta jos se on oikeasti tärkeää sinulle

2) Pidät turpasi kiinni. Kysehän on lopulta suunsoitosta jos on pikkuasioista ja omasta pahasta olosta johon auttaa terapia

Vierailija
28/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapikas on hyvä lääke toimimattomaan suhteeseen. 

Vierailija
29/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun mies oli tuollainen eikä ota osaa kotitöihin vieläkään yhtä paljon kuin minä. asia parani kun otin asian vakavasti puheeksi enkä nalkuttanut. sanoin etten jaksa ja minusta tuntuu pahalta ettet arvosta minua ja kotia. ratkaisu: mies osallistuu, minä en nalkuta mutten myöskään tee niin paljon kuin ennen, jos on asiat rempallaan niin sitten on.

miehesi käytös kuulostaa lapselliselta, ihan kuin mun eksä. "tän teen mutta sitten et kyllä narise enää yhtään" eli kiristystä, syyllistämistä, marttyyrimaista käytöstä.

Lapsellisempaa tuo ap:n käytös on: vaaditaan että jotain tehdään juuri hänen aikataulullaan ja hänen tavallaan, mutta toisen toimesta.

Vierailija
30/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisikohan tämänkaltainen video havainnollistamaan naisen nalkutuksen turhuuden?

https://www.youtube.com/shorts/ErsdCPFIV-o

Vaikuttaa tutulta. Liiankin tutulta.

Vierailija
31/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies hoitaa tiskikoneen, niin mikä tarve sulla on edelleen päsmäröidä sitä asiaa? Jos kone on edes semiuusi on veden ja sähkön kulutus todella pientä.

Tämähän se. Jos on tärkeää että asia on hoidettu aloittajan aikataulun ja tekotavan mukaisesti niin sitten aloittaja hoitaa sen itse.

Vierailija
32/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että nalkutus on kiinni persoonallisuudesta. Itse olen suurpiirteinen ja rento, ja nipo exä nalkutti MULLE. Itselleni ei tulis mieleenikään nalkuttaa. Eli etsi nipo mies, jonka kanssa natsaa, tai pidä vaan suusi kiinni ja anna miehen tehdä mitä tekee, vaikka pestä vajaita koneellisia. Opettele myös sanomaan KIITOS.

Kaksi nipoa yhdessä on kyllä katastrofi, kun kummallakin on ainoa oikea tapa tehdä jokin asia.

Vierailija
33/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa nyt jostain aivan muusta on kyse kuin ukon laiskuudesta. Se otti tiskikoneen hoitaakseen, mutta sitten se teki senkin sinun mielestäsi väärin. Etkö itse huomaa tuossa mitään ongelmaa?

Onko teillä seksiä? Onko se kivaa? Onko teillä läheisyyttä tai hellyyttä?

Vierailija
34/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurattuani lapsena parisuhteita, joissa nainen nalkutti vuodesta toiseen tuloksetta, päätin, etten itse sellaiseen järjettömyyteen tuhlaa energiaani. Ilmaisen kantani kerran, korkeintaan kaksi tai kolme, jos on erityisen tärkeästä asiasta kyse. Sitten hyväksyn, että toisen reaktio on, mikä on, ja teen omat ratkaisuni jatkoa ajatellen sen pohjalta.

Vierailija
35/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syyllistynyt nalkutukseen, koska toinen osapuoli oli vapaamatkustaja siivellä elävä. Enää en jaksa vaivautua nalkuttamaan. Jos aikuinen ihminen ei ymmärrä hoitaa osaansa velvollisuuksista, se on adios. 

Vierailija
36/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai omansa vai? No sulkee suunsa useammin kuin ennen.

Vierailija
37/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, jos kaikki kotityöt kasaantuu sinun harteillesi. 

Täytyy kuitenkin muistaa, että parisuhteessa on aina kaksi ihmistä. Molemilla on oma siisteyskäsityksensä. Koti on kuitenkin molempien koti, eikä toinen voi pelkästään määrätä sitä, miten siellä pitäisi elää. 

Ehdottaisin hieman löysäämistä asenteessa, kömmi vaikka sen miehen kainaloon silloin, kun kotityöt tuntuu uuvuttavilta. Mutta vastaan pitäisi tulla myös miehesi puolelta. Eli suosittelen lämpimästi arvostavaa keskustelua aiheesta. Ei nalkuttamista, vaan rakentavaa keskustelua ilman syyttelyä. Jos löytyisi sellainen molemille sopiva vaihtoehto. 

Monasti mitä olen vierestä seurannut, niin nalkuttamiseen kiteytyy paljon muutakin, kuin vaan vaikkapa ne tiskit pöydällä. Saattaa moni sanomaton pahamieli purkautua siinä samalla. 

Kannattaa tarkastella myös hetken tilanteita ja asenteita ulkopuolisin silmin, omaan pahaanoloonsa / turhautumiseensa kun sokaistuu helposti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi