Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa nalkuttaminen

Vierailija
29.07.2014 |

Niin. Te jotka olette ennen olleet kovia nalkuttamaan, mutta olette päässeet eroon siitä tavasta, miten sen teitte?

Nalkutan enimmäkseen kodin ylläpidosta. Kun tiskit ei mene tiskikoneeseen, tiskikonetta ei laita kukaan muu kuin minä, maitotölkit ja roskat jätetään pöydille. Jääkaapin ovea pidetään auki kun laitetaan työruokia valmiiksi eväsrasiaan (ja sen jälkeen rasia jääkaappiin, ovi siis odottelee avoimena, kätevää) jne. Mies sanoo että älä valita ja hoida ite noi hommat jos ärsyttää.

Hoitaa tiskit n kerran kolmessa viikossa ja jos kehtaan sen jälkeen valittaa jostain niin ottaa tiskienlaitto-kortin esiin. "Mä täytin tiskikoneen niin älä kuule yhtään alota".

Eilen keskusteltiin asiasta ja se sanoi vittuuntuneena että jos ottaa sitten tiskikoneen kontolleen. Illalla tuli sitten tyhjentään konetta ja sanoi että sulla ei ole sitten mitään asiaa tästä tiskikoneesta jo tän hoidan. Sanoin että joo mutta ei sitten mitään puolikoneellisia pestä (sillä on tapana tehdä niin). Sanoi että joo unohda sitten mä teen just niinkun huvittaa jne. Itse sanoin siihen että anna olla teen sen sitten ite.

Ihan kamalan ärsyttävä tilanne kun en haluaisi nalkuttaa mutta ei kyllä mieskään tunnu tekevän mitään sen eteen että mulla olisi edes mahdollisuus lopettaa.

Huh, oli pakko päästä avautumaan.

Mutta antakaa neuvoja, miten olette ratkaisseet tämmöisen??

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoja on monia, tässä aloitus, jatkakoon muut:

1. Toteat nalkutuksen täysin turhaksi ja hyödyttömäksi. Eläköön sitten toinen miten tahtoo. Jos jatkatte yhdessä, on kaksi edellytystä: A) annat hänen tehdä omalla tavallaan, eli pestä tiskiä puoli koneellista tai B) teet ne hommat itse.

2. Keksit muita tapoja. Sinä teet päätöksen, että et siivoa/tiskaa/laita ruokaa/ mistä sitten onkaan kyse ennen kuin mies on tehnyt oman osuutensa. Ei sinun tarvitse sanoa sitä kertaakaan, kunhan itse muistat oman päätöksesi ja siedät seuraukset.

3. Valitset sellaisen kumppanin, jolle ei tarvitse nalkuttaa. Tämä taitaa olla vaikein vaihtoehto, kun se aluksi parasta esittävä voi jossakin vaiheessa muuttua palveluksia odottavaksi vetelykseksi.

Vierailija
2/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että nalkutus on kiinni persoonallisuudesta. Itse olen suurpiirteinen ja rento, ja nipo exä nalkutti MULLE. Itselleni ei tulis mieleenikään nalkuttaa. Eli etsi nipo mies, jonka kanssa natsaa, tai pidä vaan suusi kiinni ja anna miehen tehdä mitä tekee, vaikka pestä vajaita koneellisia. Opettele myös sanomaan KIITOS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olen joskus ollut itsekin rento ja suurpiirteinen, mutta lasten myötä kun täytyy olla siistiä (joo no, ei ehkä sitten ihan tip top) mutta joka tapauksessa siistimpää kun mitä olisi jos tehtäisi miehen tyylillä kotityöt.

Olen yrittänyt olla tekemättä noita asioita, mutta kyllästyin siihen että maitotölkit lojuivat päivätolkulla pöydillä. Eikä sekään että olisi siistimpää ilman niitä tölkkejä, mutta ne ovat tielläni kun teen esim ruokaa (ei laskutilaa). Pitäisiköhän ne sitten tunkea johonkin kaappiin. En tiedä. Menee kyllä typeräksi.

Miksi muuten aina sanotaan että anna miehen tehdä mitä tekee ja ole itse hiljaa? Miksi ihmeessä mies saa tehdä mitä haluaa ja naisen täytyy vain tyytyä siihen? En mielestäni kyllä vaadi ihan hirveästi jos haluan että koti on siisti. Enkä edes todellakaan ole mikään siivousfriikki jok hinkkaa joka päivä jotain oven pieliä.

Mies muuten sanoi kun laittoi eilen muutaman puhtaan astian kaappiin, että tää kaappi täytyy kyllä käydä läpi ja heittää turhat menemään, eihän tänne mahdu mitään. Tarkoitti siis että MINUN täytyy se käydä läpi. Käykööt itse jos kerran ei halua että puutun niihin hommiin.

Ap

Vierailija
4/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koti muutes pysyy teillä siistinä jos ette nalkuta? Siis että tekö sitten siivootte kaiken ja annatte miehen löhötä?

Ap

Vierailija
5/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:36"]

Niin. Te jotka olette ennen olleet kovia nalkuttamaan, mutta olette päässeet eroon siitä tavasta, miten sen teitte?

Nalkutan enimmäkseen kodin ylläpidosta. Kun tiskit ei mene tiskikoneeseen, tiskikonetta ei laita kukaan muu kuin minä, maitotölkit ja roskat jätetään pöydille. Jääkaapin ovea pidetään auki kun laitetaan työruokia valmiiksi eväsrasiaan (ja sen jälkeen rasia jääkaappiin, ovi siis odottelee avoimena, kätevää) jne. Mies sanoo että älä valita ja hoida ite noi hommat jos ärsyttää.

Hoitaa tiskit n kerran kolmessa viikossa ja jos kehtaan sen jälkeen valittaa jostain niin ottaa tiskienlaitto-kortin esiin. "Mä täytin tiskikoneen niin älä kuule yhtään alota".

Eilen keskusteltiin asiasta ja se sanoi vittuuntuneena että jos ottaa sitten tiskikoneen kontolleen. Illalla tuli sitten tyhjentään konetta ja sanoi että sulla ei ole sitten mitään asiaa tästä tiskikoneesta jo tän hoidan. Sanoin että joo mutta ei sitten mitään puolikoneellisia pestä (sillä on tapana tehdä niin). Sanoi että joo unohda sitten mä teen just niinkun huvittaa jne. Itse sanoin siihen että anna olla teen sen sitten ite.

Ihan kamalan ärsyttävä tilanne kun en haluaisi nalkuttaa mutta ei kyllä mieskään tunnu tekevän mitään sen eteen että mulla olisi edes mahdollisuus lopettaa.

Huh, oli pakko päästä avautumaan.

Mutta antakaa neuvoja, miten olette ratkaisseet tämmöisen??

[/quote]

teet ite ja alan levittämään "reviiriäsi" muualle kuin kotiasi.

liikuntaa paljon. saat pian seksiäkin enempi :D

Vierailija
6/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen mies.

Tavarat jää aina revatolleen. Jos sanon, että vois laittaa tavarat paikoilleen, likapyykit koriin, maidot ym jääkaappiin, leipäpussit kiinni niin vastaus on aina että jäkä jäkä.

Oon yrittänyt sitäkin, että jättänyt tavarat paikoilleen, mihin mies ne on tiputtanut, mutta siinä ne on ollut sitten viikonkin päästä samassa paikassa. :-/

Mun on vaan pitänyt niellä mölyt mahaani ja siivota kiltisti jäljet, jos haluan sovun säilyvän meidän talossa.

En jaksa sitä valitusta jäkätyksestäkään kuunnella koko ajan. :-(

Vierailija
7/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy vaan todeta, että mistä te noita miehiänne oikein löydätte. Minä teksin varmaan niin, että ilmoittaisin kertaalleen tulevan komennon ja sitten toimisin niin ja pitäisin pihinän sisällä. Ilmoittaisin, että tästä eteen päin minä hoidan itseni ja lapset, mies hoitakoon itsensä. Ne pyykit, jotka ilmaantuvat lajiteltuna pyykkikoreihin voisin tietty pestä. Niille miehen kamoille, jotka lojuvat häiritsevissä paikoissa kuten esim ruokapöydällä, keskellä eteistä jne hommaisin laatikon, mihin ne tarpeen vaatiessa nakkaisin. Sen auki olevan jääkaapin kanssa laittaisin miehen laskemaan paljonko maksaa yritys viilentää koko kämppä jääkaappilämpötilaan. Jos ei osaa, ei kande kokeilla. 

Vierailija
8/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja. nainen.

Vierailija
9/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies oli tuollainen eikä ota osaa kotitöihin vieläkään yhtä paljon kuin minä. asia parani kun otin asian vakavasti puheeksi enkä nalkuttanut. sanoin etten jaksa ja minusta tuntuu pahalta ettet arvosta minua ja kotia. ratkaisu: mies osallistuu, minä en nalkuta mutten myöskään tee niin paljon kuin ennen, jos on asiat rempallaan niin sitten on.

miehesi käytös kuulostaa lapselliselta, ihan kuin mun eksä. "tän teen mutta sitten et kyllä narise enää yhtään" eli kiristystä, syyllistämistä, marttyyrimaista käytöstä.

Vierailija
10/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kämpän mennä paskaan kuntoon, älä valita mistään mutta älä myös itse tee mitään. Kyllä se miehesi joskus tajuaa itsekin. Olen mies ja teen yleensä lähes kaikki kotihommat töiden jälkeen kun lapset ovat käyneet nukkumaan. Tällä taktiikalla kyllä minun vaimokin tajusi että ehkä pitäisi joskus edes auttaa.

Vierailija
11/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sä vaikutat tosi raskaalta tyypiltä... Sääliksi käy miestäsi.

Vierailija
12/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:26"]

Miten koti muutes pysyy teillä siistinä jos ette nalkuta? Siis että tekö sitten siivootte kaiken ja annatte miehen löhötä?

Ap

[/quote]

Kun lapsi oli pieni, minä olin hoitovapaalla ja luonnollisesti hoidin kaikki kodin askareet, kun mies kävi töissä ja toi leivän pöytään. Kun palasin töihin, lapsi oli niin iso, että osallistui hiukan jo kotitöihin.

Lisäksi minä sanoin miehelle, että kerätkää te lelut, niin minä imuroin. Tai kerätkää joka paikasta likaiset vaatteet, niin minä laitan pyykkikoneen päälle. Tai hakekaa halkoja, niin minä lämmitän saunan. Tai voitteko tyhjentää tiskikoneen, jotta pääsen täyttämään sen. Tai käykää ostamassa sitä ja tätä, niin laitan saunan jälkeen lättyjä. Miehestä on mukavaa puuhata lapsen kanssa, kun työpäivät ovat niin pitkiä ja lasta tulee ikävä.

Vierailija
13/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Mies tekee meillä ruokaa ja osallistuu lapsenhoitoon, minä teen kaiken muun. Yhteisiä vuosia on takana sen verran monta, että tiedän kouluttamisen ja nalkuttamisen turhaksi. Helpompaa kun minä teen. Vaadin kyllä miestä ja lasta pitämään huushollista jossain määrin huolta, eli tahallinen sotkeminen on kielletty. En pese vaatteita, jotka lojuu siellä täällä, ellen ole erityisen kiltillä tuulella. Pyykinpesut ja muut hoidan mieluiten itse kuitenkin. 

Tiesin ottaessani, että mieheni ei osaa pitää siistiä kotia. Näin sen jo silloin, kun seurusteltiin ja asuttiin eri osoitteissa. Oli niin hyvä mies muuten, että siedin tämän ominaisuuden. JJS olis tietysti monen neuvo, mutta musta tuo ei ole niin superpaha vika, kun mies on muuten mainio ja sopiva. 

Vierailija
14/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: JSS ;)

Vierailija
15/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Mä en olisi alunperinkään muuttanut asumaan epäsiistin ja laiskan miehen kanssa. Tai jos olisi sellaiseksi muuttunut, olisin hyvin äkkiä pakannut tavarani ja häipynyt. Inhoan velttoja sottapyttyjä yli kaiken.

Vierailija
16/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin nalkuttamisen vaihtamalla miestä. Nykyinen on hyvin siisti yksilö. :) Entinen oli semmonen röhköpossu, jätti aina viikon tiskit altaaseen haisemaan ja tavaraa hujan hajan, pesi pyykkiä vasta kun bokserit loppui. Lopulta jouduin sanomaan hälle että en tule hänen luokseen ennen kuin tiskaa ja siivoaa koska en yksinkertaisesti voinut sietää olla siellä paskan keskellä. Loppujen lopuksi suhde tuntui siltä kuin olisin hänen nalkuttava äitinsä. :)

Vierailija
17/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kun sitten joskus teki jotain, esim tiskasi omat tiskinsä, niin siitä piti kovaan äänen ilmoittaa että "huh huh kun tulikin kuuma tuossa tiskatessa" tms... -.-

Vierailija
18/37 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Tiedän että vaadin toisinaan liikoja, mies osallistuu kuitenkin mm lastenhoitoon ihan hyvin. Ei häntä voi sikapossuksi tai laiskaksi kutsua.

Silti tuntuu ettei työtäni kotona arvosteta tippaakaan ja vaikka ystävällisesti yrittäisin sanoa, se ei auta. Siksi se varmaan meneekin nalkuttamiseksi. Pitäisi varmaan vielä yrittää tuota etten korjaa miehen sotkuja. Rupeaa vaan ahdistamaan se sotku. Mutta yritetään.. En vaan millään haluaisi alistua siihen että siivoan hänenkin sotkunsa mukisematta. Luulisi että sitä pikkuhiljaa katkeroituu ja pahasti..

Ap

Vierailija
19/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan tämänkaltainen video havainnollistamaan naisen nalkutuksen turhuuden?

https://www.youtube.com/shorts/ErsdCPFIV-o

Vierailija
20/37 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa... Meillä kukaan ei nalkuta. 30 vuotta kimpassa oltu. t.Sivistyneet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä