Olenkohan jotenkin vajaaälyinen tai tyhmä kun en ole kauheen pahoillani
vaikka ei ehkä koskaan saada omistusasuntoa miehen kanssa? Suvun mielestä kaikkien pitää sellainen saada tai muuten ei ole edes valmis kuolemaan,huh. Tätini jopa sanoi että lapsille pitää olla jotain jota jättää, en tajua sitäkään, miksi pitää olla? Kai me sit aika outolintuja ollaan mutta onnellisia huolimatta siitä ettei omisteta edes asuntoa.
Kommentit (28)
Jos vaan saatte sen lainan, niin omassa asuminen on halvempaa.... mut jos haluat elää niin viimeistä päivää, ettei ole aikaa ottaa asioista selvää, niin ihan sama mulle... (mulla
on pari kämppää vuokralla, joiden vuokralaiset maksaa koko ajan vastikkeen ja lainanlyhennyksen, mun ei tarvitse kun tililtä tarkistaa, että rahat on tullu)
Ainakin me ostimme! Mies on töissä ja minä hoitovapaalla, eikä miehen tulot kummoisia ole, valitettavasti. Mutta niin vaan otettiin laina ja ostimme isomman asunnon kuin mitä vuokrakämppämme oli ja maksamme tästä saman verran kuukaudessa kuin mitä siitä pienemmästä vuokrakämpästä! Toki vastuuta on paljon enemmän, mutta silti, nyt ei heitetä rahaa taivaan tuuliin vaan tavallaan sinne omaan takataskuun jemmaan. Onpahan sitten lapsellekin perintö! Jos eivät vanhempani olisi ostaneet asuntoa, jäisi minultakin iso perintö aikanaan saamatta (asunnon tän hetkinen arvo n. 500 000 e..).
Minä henk.koht. kyllä suosittelen hankkimaan oman asunnon. Toki ymmärrän ettei se kaikissa kaupungeissa taida olla ihan mahdollistakaan asuntojen kovien hintojen takia. Mutta jos on pieninkään mahdollisuus hankkia, niin siitä vaan!
kyllä neuvottelemassa asuntolainastakin, mutta se tulee hurjasti isommaksi kuin nykyinen kaupungin vuokra-asuntomme, joka sijaitsee ihanteellisella paikalla. Tästä ympäristöstä emme halua pois.
Ei vuokralla asuminen ole sama asia kuin heittäisi rahat tuulen mukana. Kuten jo pari kertaa sanoinkin, me myös säästämme rahaa. Sen lisäksi että matkustelemme. Tosin emme päämäärättömästi. :-)
Me olemme myös harrastaneet sijoitusasuntoja, ja jaksan aina ihmetellä miksi suht' vakiintuneessa elämäntilanteessa olevat ihmisen haluavat ostaa minulle sen asunnon, missä he asuvat vuokralla. Mikseivät he osta sitä itselleen samalla rahalla? Ei ymmärrä, mutta samapa tuo. More for me.
T: pienipalkkainen asumistukilainen
kun maksan vuokraa ja joo kiitos vaan sille joka rahottaa mun asumista. T.Asumistukilainen
Vierailija:
T: pienipalkkainen asumistukilainen
Vierailija:
Kun vanhemmat kuolevat, samassa taloudessa asuneet lapset perivät asumisoikeuden. Lisäksi avopuoliso perii myös asumisoikeuden kaupungin vuokra-asuntoon, kun toinen kuolee.