Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan jotenkin vajaaälyinen tai tyhmä kun en ole kauheen pahoillani

Vierailija
02.01.2006 |

vaikka ei ehkä koskaan saada omistusasuntoa miehen kanssa? Suvun mielestä kaikkien pitää sellainen saada tai muuten ei ole edes valmis kuolemaan,huh. Tätini jopa sanoi että lapsille pitää olla jotain jota jättää, en tajua sitäkään, miksi pitää olla? Kai me sit aika outolintuja ollaan mutta onnellisia huolimatta siitä ettei omisteta edes asuntoa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi haluta?

Vierailija
2/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi maksaa omaa asuntoa, että se on ihan kuin laittaisi rahaa pankkiin säästöön!

Jossain vaiheessa asunto on oma ja sen voi myydä ja saa rahaa.

Vuokrat katoavat kuin tuhka tuuleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullla on kahdenkymmenen vuoden laina-aika ja vastike kohtuullinen.

Vaikka en sais senttiäkään voittoa, jos joskus myyn ja muutan niin asuinpahan edes " ilmaiseksi" ja jos myyntihinta on pienempi niin hukkaan ne vuokrarahatkin ois menneet. Ja yleensä asunnonhinnat on kyllä nousseet...

Vierailija
4/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aika kumma jos rahaa riittää matkusteluun..vuokrathan ne vasta kalliiksi tulee! sama ku vetäs vessasta nekin fyrkat...

Vierailija
5/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätini A on asunut aina vuokralla. nyt kun on eläkkeellä, asuu edelleen, ja maksaa edelleen (isoa) vuokraa asunnostaan. tulot sen sijaan pienentyneet huomattavasti. tulos= ei varaa matkustella eikä tehdä juurikaan mitään " kivaa" .

setäni (ja vanhempani ja toinen tätini) ovat ostaneet asunnon hamassa nuoruudessaan. ovat maksaneet jossain vaiheessa asumisestaan vähän enemmän (no okei, jossain vaiheessa paljonkin enemmän), mutta asunnot maksettu loppuun jo jokin aika sitten. tulot myös laskeneet eläkkeelle jäämisen myötä. tulos= huomattavasti pienentyneet asumismenot mahdollistavat myös matkustelun ja muun " kivan" eläkkeellä ollessa. myös asunnon myyminen mahdollista, jolloin rahaa muuhun elämiseen irtoaa vielä enemmän.

johtopäätös: me ostettiin oma asunto, jota maksetaan noin vuokran verran kuussa takaisin, jossain vaiheessa maksut loppuu ja rahaa jää muuhun elämiseen - vuokraa maksettaisiin hamaan hautaan asti aina vaan yhtä paljon (jos siis haluttaisiin pitää asumisen taso samana)...

Vierailija
6/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman talon omistaja

Vierailija
7/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama logiikka ja toiminta myös meillä kuin nro 11:lla.

Älytöntä maksaa vuokraa koko ikänsä, kun voi 10-20vuoden lainan maksun jälkeen asua loput 40-50 vuotta " ilmaiseksi" (mahdll. yhtiövastike, sähkö ja vesi yms.) ja matkustella, ostella jne.

Ja omat lapset aikanaan perii asunnon.

Vierailija
8/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat on yleensä yhtä korkeat kuin lyhennys+vastike ja ainakin itse haluan todella jättää lapselleni jotain, jotta hän pääsisi vähän helpommalla kuin itse olen päässyt.

Vierailija
9/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vuokrat on yleensä yhtä korkeat kuin lyhennys+vastike ja ainakin itse haluan todella jättää lapselleni jotain, jotta hän pääsisi vähän helpommalla kuin itse olen päässyt.

Vai kerrotko mulle, mistä saan 300/kk sadan neliön kämpän Helsingissä?Sen verran tästä nimittäin maksan....

Vierailija
10/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko niin tyhmä, että luulet muidenkin helsinkiläisten keskimäärin maksavan tuollaista vuokraa?

Vierailija:

Vai kerrotko mulle, mistä saan 300/kk sadan neliön kämpän Helsingissä?Sen verran tästä nimittäin maksan....

Vierailija
11/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin vuokra-asunnossa, joten vuokra on varsin kohtuullinen ja jää reilusti alle sen mitä maksettaisiin lainaa omasta.

Laitetaan kyllä rahaa säästöön, mutta asuntovelkaa ei ole halua ottaa. Kun menot ovat pienet, on pienilläkin tuloilla varaa matkustella. Meillä ei olis varaa muutoin kuin asumalla kaupungin vuokrakämpässä.

Vierailija
12/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai oletko niin tyhmä, että luulet muidenkin helsinkiläisten keskimäärin maksavan tuollaista vuokraa?

Vierailija:

Vierailija
13/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
14/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastiketta ja lyhennyksiä kuin 20 neliötä pienemmästä tällä alueella, vastaavasti saman kokoisesta vuokra-asunnosta maksettaisiin vuokraa enemmän, sama pätee ASOon, vastike vastaavankokoisesta olisi isompi kuin lyhennyksemme. Jää enemmän rahaa matkustella ja lapsille jotain jaettavaa perinnöksi ;)

Vierailija
15/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätkätöitä tällähetkellä. Kyllä harmittaa kun lainaa ei saada ja joka kuukausi menee rahaa roskiin. En uskalla edes laaskea kuinka paljon siellä roskissa sitä on mutta jos ja kun tämä tilanne tästä paranee niin heti solmin pankin kanssa suhteen.

Vierailija
16/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös tuo ajattelu, että lapsille pitäisi jättää perintö. Sisarillani on vain ollut niin kiire sen perinnön hankkimisessa, etteivät muistaneet hankkia niitä lapsia, joille pitäisi perintö jättää. Niinpä mikäli kuolevat ennen puolisoaan, niin puoliso perii kaiken ja sen jälkeen puolison sukulaiset:)

Meillä on sitten ne lapset, mutta ei omaisuutta. Kun ikä ylitti 40 vuotta, niin mietin, miksi tässä enää pitäisi mitään perintöä omalta äidiltä odotella. Minulla pitäisi olla elämä niin valmis kuin vain ihmisellä voi olla. Ei minun elämäni tästä paljoa muutu sen pienen perinnön jälkeen, mitä häneltä jää. Toisaalta taas, jos itsekin elän yhtä pitkään kuin äitini, niin kyllä minun lapseni ovat toivottavasti jo isovanhempia itse minun iässäni. Heilläkin täytyy tähän ikään mennessä olla jo oma elämä, mikä ei riipu meidän vanhempien perinnöstä millään lailla.

Vierailija
17/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloilla ei ole varaa ostaa omaa. Omistusasuminen maksaa ihan eri tavalla kuin vuokralla asuminen. On oltava rahaa mahdollisiin remontteihin yms. ja jos jääkaappi hajoaa tms. pitää itse ostaa uusi.

Kaupungilla on edullinen vuokra, eikä tarvitse huolehtia remonttikuluista. Vuokra jää selkeästi sen alle, mitä maksaisimme omasta.

Säästämme, kuten muutkin ihmiset, mutta sen lisäksi meillä on myös varaa ELÄÄ, mitä meillä ei asuntovelan kanssa olisi.

Tämä on meidän valintamme. Omistusasuminen ei sovi köyhälle.

Vierailija
18/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuloilla ei ole varaa ostaa omaa. Omistusasuminen maksaa ihan eri tavalla kuin vuokralla asuminen. On oltava rahaa mahdollisiin remontteihin yms. ja jos jääkaappi hajoaa tms. pitää itse ostaa uusi.

Kaupungilla on edullinen vuokra, eikä tarvitse huolehtia remonttikuluista. Vuokra jää selkeästi sen alle, mitä maksaisimme omasta.

Säästämme, kuten muutkin ihmiset, mutta sen lisäksi meillä on myös varaa ELÄÄ, mitä meillä ei asuntovelan kanssa olisi.

Tämä on meidän valintamme. Omistusasuminen ei sovi köyhälle.

Vierailija
19/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän jokaista päivää kuin viimeistä.

Kaiken mikä tulee pistä menemään.

En jaksa ajatella niin pitkälle, että 10 tai 20 vuoden päästä joku asunto olisi maksettu tms.

Ei kiinnosta.

Matkustelen päämääräämättömästi ym.

Vierailija
20/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pari kämppää vuokralla, joiden vuokralaiset maksaa koko ajan vastikkeen ja lainanlyhennyksen, mun ei tarvitse kun tililtä tarkistaa, että rahat on tullu)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi