Onko luomuruoka huijausta?
Niin, eli kommentteja puolesta ja vastaan! Te jotka syötte luomua, miksi ja mikä on saanut teidät vakuuttuneeksi että se on parempi vaihtoehto? Te jotka ette syö luomua tai jopa vastustatte sitä, miksi?
Itse olen vuosien ajan syönyt luomuruokaa ja monet kyseenalaistavat tämän tapani. Sanovat että luomu on vain kamalaa rahastusta. Olenko tapojeni kanssa nyt ihan väärässä
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksissa ja hedelmissä ei ole myrkkyjäämiä kuten tehotuotetussa. Maitotuotteiden ja munien kohdalla eläinten parempi ravinto ja kohtelu. Makuero on usein selvä luomun eduksi mm. näiden kohdalla: kurkku, tomaatti, paprika, porkkana, appelsiini, vesimeloni. Näin mansikkakautena ostan mansikat luomuna, sillä tehomansikoihin laitetaan tosi paljon myrkkyjä.
No ei se eläinten luomu ravinto sen " parempaa " ole, eikä lehmien kohtelu eroa normituotannosta. Eläinten pitäjät tietävät että hyvin hoidettu tuottaa paremmin. Mansikoihin ei laiteta paljon " myrkkyjä " Homeenestoaine ruiskutetaan kukinnan alussa ja myöhemmin voidaan käyttää biologista ainetta, joten ihan turvallista on syödä mansikoita
Maaperäkin vaikuttaa kukkien väriin. Ihan sama vaikka ruiskuttaisi sen kasvin viereen, se vaikuttaa kasviin, jolla on juuret maassa. Yhtä lailla ihan sama mihin tahansa osaan laitatte kemikaalin, se vaikuttaa myös hedelmään.
Kaikenlaisia rahankeräyksiähän on aina ja usein ne on jollekin luonnonsuojelejärjestöille, onko niiden tukeminen hyväntekeväisyyttä? . Mitä ne on saaneet aikaan? Paljon puheita mutta vähän tekoja, ei paljon muuta kuin Saimaan norpille lumikinoksia kasataan ja muuta piiperrystä.. Miksi ei tueta oikeaa tiedettä? Vaikka tieteen ratkaisut pitää huolen, että kaikki pelaa, olipa kyse terveydenhoidosta, ruuan tuotannosta ja kaikesta . Tiedeväki tekee hienoa työtä
Eikös rypsiöljyäkin saa luomuna? Ihan itse saat päättää mitä kehoosi tunget, ja itse maksat seuraukset.