Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko luomuruoka huijausta?

Vierailija
16.06.2014 |

Niin, eli kommentteja puolesta ja vastaan! Te jotka syötte luomua, miksi ja mikä on saanut teidät vakuuttuneeksi että se on parempi vaihtoehto? Te jotka ette syö luomua tai jopa vastustatte sitä, miksi?

 

Itse olen vuosien ajan syönyt luomuruokaa ja monet kyseenalaistavat tämän tapani. Sanovat että luomu on vain kamalaa rahastusta. Olenko tapojeni kanssa nyt ihan väärässä

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomuväki koettaa kaikin keinoin mustamaalata tuotteita jotka ovat hinta / laatusuhteeltaan erinomaisia , kuten esim rypsiöljy . Koettavat keksiä muka jotain vaaroja niistä , että luomun järjetön hinta olisi perusteltua maksaa 

Eikös rypsiöljyäkin saa luomuna? Ihan itse saat päättää mitä kehoosi tunget, ja itse maksat seuraukset.

Vierailija
162/163 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasviksissa ja hedelmissä ei ole myrkkyjäämiä kuten tehotuotetussa. Maitotuotteiden ja munien kohdalla eläinten parempi ravinto ja kohtelu. Makuero on usein selvä luomun eduksi mm. näiden kohdalla: kurkku, tomaatti, paprika, porkkana, appelsiini, vesimeloni. Näin mansikkakautena ostan mansikat luomuna, sillä tehomansikoihin laitetaan tosi paljon myrkkyjä.

No ei se eläinten  luomu ravinto sen " parempaa "  ole,  eikä lehmien kohtelu eroa normituotannosta. Eläinten pitäjät tietävät että hyvin hoidettu tuottaa paremmin. Mansikoihin ei laiteta paljon " myrkkyjä " Homeenestoaine ruiskutetaan  kukinnan alussa ja  myöhemmin voidaan  käyttää biologista ainetta, joten ihan turvallista  on syödä mansikoita

Maaperäkin vaikuttaa kukkien väriin. Ihan sama vaikka ruiskuttaisi sen kasvin viereen, se vaikuttaa kasviin, jolla on juuret maassa. Yhtä lailla ihan sama mihin tahansa osaan laitatte kemikaalin, se vaikuttaa myös hedelmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia rahankeräyksiähän on aina ja usein ne on jollekin luonnonsuojelejärjestöille, onko niiden tukeminen hyväntekeväisyyttä?  . Mitä ne on saaneet aikaan? Paljon puheita mutta vähän tekoja, ei paljon muuta kuin Saimaan norpille  lumikinoksia kasataan ja muuta piiperrystä.. Miksi ei tueta oikeaa tiedettä? Vaikka tieteen ratkaisut pitää huolen, että kaikki pelaa, olipa kyse terveydenhoidosta, ruuan tuotannosta ja kaikesta . Tiedeväki tekee hienoa työtä